مشاور حقوقی برای کولبران

مشاور حقوقی برای کولبران

مشاور حقوقی برای کولبران

مشاور حقوقی برای کولبران

به طور قطع بارها و بارها واژه کولبر را در اخبار، روزنامه ها و رسانه های اجتماعی دیده و شنیده اید، مردان و زنان زحمتکش و ناتوانی که برای به دست آوردن لقمه نانی تبدیل به باربران قاچاقی می شوند تا در نهایت بتوانند هزینه های زندگی خود را بپردازند. کولبری یکی از خطرناک ترین مشاغلی است که اکثر افراد مرز نشین به آن روی می آورند، این افراد به دلیل مشکلاتی از قبیل بیکاری و ضعف شدید مالی، نبود مشاغل مناسب و...به حمل بارهای غیر قانونی روی می آورند تا بتوانند هزینه های خانه و خانواده ی خود را تامین کنند اما در واقعیت هزینه ای که بابت این شغل بسیار سخت و خطرناک دریافت می کنند زندگی شان را تامین نکرده و بیش از پیش آن ها را ناامید می کند.سال های سال است که مردم با واژه ی کولبری آشنا هستند؛ سختی و مشقت این دسته از افراد به گوش اکثریت مردم ایرانی رسیده است اما تا به حال هیچ فرد یا سازمانی برای این عده از مردم بی گناه اقدامی انجام نداده و یا در هیچ سازمان و نهادی برنامه ی اختصاصی برای نجات این افراد از مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می کنند اجرا نشده است و متاسفانه هرروزه مشکلات بیشتری برای آن ها به وجود می آید..

مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل

کولبری بازی با مرگ:

اگر در گوگل درباره ی کولبری و زندگی کولبران سرچ کنید متوجه خواهید شد که به طور متوسط هر ساله صد نفر از این افراد به دست ماموران و یا ادم کشان کشته و تعداد بسیار زیادی نیز بر اثر شلیک مزدوران و یا ماموران دولت مجروح و ناتوان می شوند، عده ای دیگری از کولبران که توانسته اند از هدف گلوله ها در امان باشند بر اثر سرما و مسیر طاقت فرسایی که مجبور به سپری کردن آن بودند جان خود را از دست داده اند!! متاسفانه این آمار کاملا درست است و کولبری تنها یک راه سخت و پرخطر برای تامین معاش نیست بلکه به معنای واقعی بازی با مرگ، آدم کشی و نسل کشی است که به راه افتاده و گروهی از مردم بیچاره ی مرز نشین را گرفتار کرده است!!همگی ما مسئول این اتفاقیم، دولت، مردم، سازمان ها و نهاد های مختلف!! در شرایطی که عده ای برای لقمه نان بخور و نمیر جان خود را از دست می دهند عده ای دیگر در رفاه کامل و در قصرهایی با شکوه به زندگی خود ادامه می دهند.تلاش برای ایجاد مشاغل مختلف در مناطق مرز نشین و جنوبی ایران تنها راه نجات این افراد می باشد که با همکاری دولت و مردم قابل انجام است.

مشاوره حقوقی کولبران

آیا کولبری قانونی است؟

کولبران به دو دسته تقسیم می شوند؛ عده ای از آن ها با مجوز کار و به صورت کاملا قانونی به حمل بارها می پردازند، این دسته از کولبران برای دولت کار می کنند و به طور تقریبی روزانه تا 50 هزار تومان درامد دارند، با وجود اینکه شغل این دسته از کولبران قانونی محسوب شده و با حمایت دولت انجام می شود اما باز هم از سختی کار آن ها کم نمی کند زیرا مجبورند به سخت ترین روش ممکن و با حمل بارهای سنگین به امرار معاش بپردازند. در شهرهای مرزی چون سقز، بانه و مریوان کولبران به طور قانونی بارها را حمل می کنند.عده ای دیگر از کولبران هستند که محموله های حاویِ بارهای قاچاق را حمل می کنند، این دسته از کولبران خطرات بیشتری را تجربه می کنند و از آنجایی که بار قاچاق حمل می کنند کار آن ها غیر قانونی شمرده می شود. این افراد از میانه کوه ها و گردنه ها وارد مرزهای داخلی شده و بارهای حاوی مواد مخدر و... را وارد کشور می کنند.خطرات مرگباری که کولبران غیر قانونی به جان می خرند زندگی و اینده خود و خانواده شان را تهدید کرده و ممکن است تا چند نسل بعدشان نیز ادامه پیدا کند.  

مشاوره حقوقی با وکیل متخصص

کولبری همان قاچاق است؟

اگر بخواهیم از نظر قانونی به این سوال پاسخ دهیم باید بگوییم بله، کولبری و حمل بارهای غیر قانونی در مرز کشور و در ساعات غیر مجاز، غیر قانونی شمرده شده و مرزبانان بنابر دستور کار دولت برای حفاظت از مرزهای کشور، باید از ورود این دسته از کولبران جلوگیری کنند حتی اگر به قیمت جان آن ها تمام شود؛ زیرا این دسته از کولبران برای قاچاقچیان کار می کنند و ممکن است هر گونه باری با هر محتوایی مانند مواد مخدر و... را وارد کشور کنند. حقیقت تلخ زندگی کولبران را نمی توان انکار کرد؛ آن ها برای به دست آوردن درامدی هرچند اندک به سراغ این شغل رفته اند و خود می دانند چه سرانجامی در انتظارشان است!! کولبری سن و سال نمی شناسد کولبری به تحصیلات و کم سوادی افراد ربطی ندارد، مرد و زن پیر و جوان و کودک همگی مجبور به این کارند!! با وجود اینکه این افراد مجبور به حمل کالای غیر قانونی اند مجرم نیستند؛ زیرا این راه تنها روش امرار معاش و زنده ماندن آن هاست و به همین دلیل نیز سازمان ها و نهادها محکوم اند؛ زیرا آن ها باید با ایجاد مشاغل و رفع مشکل بیکاری زندگی کولبران را سروسامان بدهند.

دیه کولبران با چه کسی است؟

طبق آمار به دست آمده به طور میانگین هرساله 100 نفر از کولبران به دست ماموران و مزدوران قاچاقچی کشته می شوند با وجود اینکه این دسته از کولبران به دلیل حمل بارهای غیر قانونی کشته شده اند اما بازهم مردم و دولت می دانند که خودِ شخص مجرم نبوده و در نهایت مجبور به این کار شده است تا زنده بماند.بنابر بر آنچه که در قانون آمده در صورتی که مرزبانان در ساعات غیرمجاز کولبری را ببینند باید از ورود او به داخل مرز جلوگیری کنند، سعی مرزبانان این است که بتوانند بدون هیچ درگیری و خونریزی کولبران تسلیم کنند اما در صورت هرکونه مقاومت از سوی ان ها مجبور به شلیک هستند.طبق قانون پرداخت دیه ی کولبری که به دست مرزبانان کشته شده وظیفه ی دولت است. خانواده ی کولبران کشته شده می توانند برای کاهش هزینه های خود و طی کردن روند کاملا قانونی با مشاور حقوقی تلفنی و یا مشاور حقوقی آنلاین مشورت کرده و سپس برای گرفتن دیه عزیز از دست رفته خود اقدام کنند.

خلا های قانونی در مورد کولبران:

متاسفانه خلاهای قانونی زیادی درباره ی کولبران وجود دارد، از نظر قانونی برای این دسته از افراد اقدامات لازم انجام نشده و مشکلات مربوط به آن ها بیش از پیش درحال افزایش است.اگر کولبری به دلیل حمل بار غیرقانونی دچار مشکل شود می تواند با مشاوره حقوقی ارزان و تضمینی و یا مشاوره واتس آپی با وکیل برای رفع مشکل خود راحت تر اقدام کند.

سخن آخر:

فراموش نکنید همه ی ما مردم در برابر کولبران مسئولیم و باید برای نجات جان کولبران مظلوم تلاش کنیم.


سوالات متداول

نظرات

بازه

چرا نزاشتین حرفمو بزنم


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.