نمونه دادخواست ماده 148 قانون کار

نمونه دادخواست ماده 148 قانون کار

نمونه دادخواست ماده 148 قانون کار

دادخواست ماده 148 قانون کار چیست؟ کارگر و کارفرما چه کسانی هستند؟ آیا وکیل اداره کار می تواند به ما در نگارش انلاین دادخواست کمک کند؟ کارگران و کارفرمایان از جمله اقشاری هستند که بخش بزرگی از اقتصاد کشور را به دوش می کشند. در نتیجه پیشرفت کشور و اقتصاد آن به فعالیت صحیح و قانونی آنها بستگی دارد. به همین خاطر قانونگذار، مقررات متعددی را در این حیطه وضع کرده تا بتواند روابط کارگر و کارفرمایی را به خوبی کنترل کند. یکی از این مقررات، ماده 148 قانون کار می­باشد. در نتیجه، طرفین موظف به رعایت آن هستند. با این حال در بسیاری از مواقع این اتفاق می افتد که طرفین به مفاد ماده مذکور عمل نمی کنند. در این قسمت است که دادخواست ماده 148 قانون کار مطرح می شود. به همین منظور همواره افراد زیادی جهت مشاوره حقوقی با وکیل اداره کار با موسسه حقوقی وکلای تلفنی در ارتباط هستند و سوالاتی را می پرسند. در این مقاله تصمیم داریم به سوالات مذکور پاسخ دهیم.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

تعریف کارگر و کارفرما از زبان وکیل

در اولین گام از بررسی دادخواست ماده 148 قانون کار بایستی به سراغ تعریف کارگر و کارفرما برویم. همانطور که گفته شد، قانونگذار سعی داشته که روابط کارگر و کارفرمایی را توسط قوانین کنترل کند. مهم ترین قانونی که در این حیطه وجود دارد، قانون اداره کار 1402 می باشد. پس برای تعریف کارگر و کارفرما بایستی به سراغ این قانون برویم. ماده 2 و ماده 3 قانون اداره کار 1402 به ترتیب، کارگر و کارفرما را تعریف کرده اند. بر اساس ماده 2 قانون مذکور، کارگر فردی است که به دستور کارفرما عملی را انجام می دهد و در قبال انجام کار مذکور مبلغی را به عنوان دستمزد دریافت می کند. همچنین ماده 3 قانون اداره کار 1402 کارفرما را اینگونه تعریف کرده است: «کارفرما شخصی است حقیقی یا حقوقی که کارگر به درخواست و به حساب او در مقابل دریافت حق السعی کار می کند».

شما می توانید برای مشاوره حقوقی با وکیل اداره کار از طریق مشاوره حقوقی انلاین و رایگان با ما در ارتباط باشید.

 

 

مشاوره حقوقی اداره کار

 

وکیل اداره کار چه خصوصیاتی دارد؟

گام بعدی در راستای دادخواست ماده 148 قانون اداره کار، آشنایی با خصوصیات وکیل اداره کار می باشد. البته قبل از هر چیزی بیایید وکیل اداره کار را تعریف کنیم. وکیل اداره کار، شخصی است که به حل و فصل دعاوی مربوط به روابط کارگر و کارفرمایی می پردازد.

از آنجایی که حل و فصل دعاوی مربوط به روابط کارگر و کارفرمایی به ویژه دعاوی مرتبط با ماده 148 قانون کار نیازمند تخصص و تجربه بالایی می باشد، بهتر است حتما این کار را به یک وکیل اداره کار مجرب بسپارید. برای اینکه بتوانید بهترین وکیل اداره کار را پیدا کنید، بایستی با ویژگی های وی آشنا شوید:

  • تسلط کامل بر قوانین و مقررات مربوط به روابط کارگر و کارفرمایی.
  • تسلط کامل بر آیین دادرسی رسیدگی به دعاوی اداره کار.
  • داشتن درصد بالای پیروزی در دعاوی قبلی.
  • رضایت سایر مراجعین و موکلین قبلی.
  • توانایی ارائه راهکارهای حقوقی.
  • توانایی پیش بینی کردن نتیجه پرونده.
  • ارائه بهترین اسناد و مدارک جهت کسب نتیجه دلخواه.

اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که با مشکلات مربوط به روابط کارگر و کارفرمایی دست و پنجه نرم می کنید، بهتر است همین الان از طریق مشاوره حقوقی با بهترین وکیل اداره کار ایران در ارتباط باشید.

 

 

نگارش انواع دادخواست 
مشاوره دعاوی کارگر و کارفرما
مشاوره حقوقی اداره کار 
مشاوره حقوقی امور اداری یا دولتی 
درباره ما 

 

الزام کارفرما به واریز حق بیمه معوقه

قانونگذار در راستای تنظیم روابط کارگر و کارفرمایی و حمایت از کارگر، کارفرما را موظف کرده است که کارگران خود را بیمه نماید. این مسئله به قدری جدی است که حتی برای عدم بیمه کردن کارگران نیز مجازاتی تعیین شده است. در این میان در بسیاری از مواقع اتفاق می افتد که علیرغم بیمه شدن کارگر توسط کارفرما، وی به موقع حق بیمه کارگر خود را پرداخت نمی کند. در نتیجه کارگر می تواند با طرح دعوای الزام کارفرما به پرداخت حق بیمه معوقه از حقوق خود دفاع کند. البته بایستی بدانید که این کار بسیار پیچیده است. در نتیجه شما می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید..

 

ماده 148 قانون کار

هنگامی که سخن از دادخواست ماده 148 قانون کار به میان می آید، بایستی با این ماده نیز آشنا شویم. در واقع همانطور که گفته شد، قانونگذار بیمه کردن کارگران را وظیفه کارفرما می داند. ماده 148 قانون کار به همین موضوع اشاره دارد. این ماده عنوان می کند: «کارفرمایان کارگاه های مشمول این قانون مکلف هستند بر اساس قانون تامین اجتماعی، نسبت به بیمه نمودن کارگران واحد خود اقدام‌ نمایند».

 

 

بهترین وکیل اداره کار

 

نمونه دادخواست ماده 148 قانون کار

اگر کارگری بخواهد از بیمه نشدن خود توسط کارفرما شکایت کند بایستی به دنبال تنظیم دادخواست ماده 148 قانون کار باشد. در همین راستا بسیاری از افراد ترجیح می دهند که از نمونه های آماده شده دادخواست مذکور استفاده نمایند. البته این کار کاملاً غلط است و می تواند منجر به شکست در پرونده شود. چرا که هر پرونده دارای شرایط خاص خود می باشد. به علاوه در دادخواست ماده 148 قانون کار موارد زیادی از جمله اثبات مشمولیت کارگاه در قانون کار و اثبات رابطه کارگر و کارفرمایی بایستی ذکر شود. این مسئله تنها از عهده یک وکیل اداره کار بر می آید. به همین خاطر ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی امکان مشاوره حقوقی تلفنی با بهترین وکیل اداره کار ایران را برای نگارش فوری دادخواست فراهم کرده ایم. لازم به ذکر است که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.