دانستنی های طلاق

دانستنی های طلاق

دانستنی های طلاق

 

طلاق خلع به چه صورت است؟

یکی از دانستنی های طلاق که کمتر کسی درباره آن اطلاعات دارد، طلاق خلع یا خلعی است. قبل از اینکه به نحوه این طلاق بپردازیم بهتر است با تعریف آن آشنا شویم. طلاق خلع به طلاق یک طرفه یا توافقی گفته می‌شود که زوجه یا زوج نسبت به همسر خود کراهت دارد در معنایی ساده‌تر از همسرش خوشش نمی‌آید. در این نوع طلاق با توجه به موضوع پرونده، همه یا قسمتی از مهریه ذکر شده در عقدنامه باید بذل شود. در صورتی که این کراهت دو طرفه باشد از عبارت مبارات استفاده می‌شود و به آن طلاق مباراتی گفته می‌شود. در دادگاه معمولا به این نوع طلاق علاوه بر طلاق خلعی نوبت اول، طلاق مدخوله یا غیر مدخوله نیز گفته می‌شود. مدخوله معنای زنی است که دوشیزه یا باکره نیست و غیرمدخوله به معنای زن باکره است. عبارت نوع اول نیز که در کنار این نوع طلاق می‌آید به این معنی است که زوجین برای بار اول است که برای طلاق مراجعه کرده‌اند. برای آشنایی بیشتر با این نوع طلاق و اینکه چه کاری باید انجام دهید بهتر است از یک وکیل متخصص کمک بگیرید. مرکز وکیل تلفنی با ارائه خدمات مشاوره با وکلای پایه یک دادگستری بهترین وکیل 24 طلاق را در اختیار شما قرار می‌دهد.

مشاوره حقوقی با وکیل طلاق

نقش داور در طلاق زوجین

همانطور که می‌دانید با توجه به ماده 25 قانون که در سال 91 مصوب شد زوجینی که قرار است طلاق بگیرند باید حتما به مرکز مشاوره مراجعه کنند. به همین علت برای دریافت رای عدم گواهی سازش اولین کار مراجعه به دادگاه و دریافت نامه تایید مشاوره است. اگر مشاوره موفق نشد زوجین را به انصراف از طلاق راضی کند پرونده باید به دادگاه ارجاع داده شود. اما در صورتی که زوجین از طلاق منصرف شوند پرونده بایگانی می‌شود. مهلت زمان اظهارنظر این مرکز مشاوره 3 ماه است و بعد از آن نیز امکان تمدید وجود دارد. اما یکی از دانستنی های طلاق که کمتر کسی درباره آن اطلاع دارد داوری کردن بین زوجین است. برای دادگاه تفاوتی نمی‌کند کدام نوع از طلاق است در هر صورت باید شرط داوری اجرا شود. برای اجرای این شرط باید دو نفر از بستگان زوجین جهت داوری و ایجاد سازش تلاش کنند در صورتی که موفق به سازش نشدند در این حالت رای دادگاه برای طلاق صادر می‌شود. لازم به ذکر است در طلاق توافقی نیازی به داوری نیست چرا که فرض را بر این می‌گذارند که مرکز مشاوره تلاش برای صلح را انجام داده است اما موفقیت آمیز نبوده است در این حالت نیازی به داوری نیست. برای مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل و اطلاع پیدا کردن از شرایط طلاق می‌توانید از خدمات مجموعه وکیل تلفنی از جمله خدمات مشاوره حقوقی آنلاین استفاده کنید.

سریع‌ترین راه طلاق از جانب زن

در قوانین و دین کشور طلاق گرفتن از سمت زن دشواری‌های بسیاری دارد به همین دلیل اطلاع داشتن درباره دانستنی های طلاق از طرف زن اهمیت زیادی برای حل پرونده‌های طلاق دارد.  در صورتی که طلاق توافقی نباشد و زن بخواهد در مدت زمان کوتاه از همسرش جدا شود باید به سراغ راه‌حل‌های دیگری برود. یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای طلاق داشتن وکالتنامه از همسر است. مرد می‌تواند قبل یا بعد از جاری شدن نکاح وکالتنامه‌ای را مبنی بر اجازه طلاق به همسر خودش بدهد در این حالت زن می‌تواند در مدت زمان کوتاه‌ترین طلاق بگیرد. اما نکته‌ای که باید بدانید این است که کم پیش می‌آید که مرد این وکالت را به زن بدهد به همین دلیل باید از روش‌های دیگری استفاده کرد. دومین روشی که می‌تواند باعث تسریع طلاق شود درخواست زن به واسطه عسر و حرج در زندگی مشترک است. در صورتی که تحمل زندگی مشترک برای زن سخت باشد و مشکلات بسیاری در زندگی زناشویی آن‌ها وجود داشته باشد زن می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن طلاق بگیرد. اما برای اینکه بتوان از شرایط عسر و حرج استفاده کرد باید یکی از مشکلات زیر در زندگی مشترک وجود داشته باشد:

  • ترک خانواده به مدت 6 ماه متوالی
  • اعتیاد زوج به مواد مخدر یا مشروبات الکلی
  • محکومیت به حبس به مدت 5 سال یا بیشتر
  • ضرب و شتم و رفتارهای خارج از عرف
  • ابتلا به بیماری‌های روانی یا صعب العلاج

 

وکیل طلاق برای پرونده خانواده

طلاق در صورت عدم تمایل زن

یکی از دیگر دانستنی های طلاق که باید درباره طلاق گرفتن بدانید عدم تمایل زن به ادامه زندگی مشترک است. در صورتی که زن از همسر خود کراهت داشته باشد و تمکینی انجام ندهد اما مرد وظایف خودش را انجام دهد و در صورتی که کراهت به دلیل عسر و حرجی باشد که مرد برای زن ایجاد کرده است می تواند اقدام به طلاق کند. اگرچه لازم است بدانید که صرفا به دلیل کراهت نمی‌توان طلاق گرفت چرا که این مسئله جز مصادیق عسر و حرج نیز مگر اینکه با عنوان طلاق خلع اقدام به طلاق گرفتن زن کند. زن برای اینکه در این روش بتواند طلاق بگیرد باید بخشی یا همه مهریه را به مرد ببخشد تا بتواند رضایت مرد برای طلاق را جلب کند. برای مشاوره حقوقی تلفنی و مشاوره با وکلای پایه یک دادگستری می توانید از وکیل 24 طلاق موسسه وکیل تلفنی برای مشاوره حقوقی کمک بگیرید.

 

طلاق زن به خاطر خیانت

همانطور که می‌دانید مردها می‌توانند با کسب اجازه از همسر اول دوباره ازدواج کنند اما اگر این ازدواج بدون اجازه از همسر یا دادگاه باشد یا اینکه مرد رابطه نامشروع داشته باشد یا به عبارتی به همسر خودش خیانت کرده باشد این جرم دارای مجازات است. اگرچه این جرم نمی‌تواند دلیلی برای طلاق باشد مگر اینکه زن مدارکی برای اثبات خیانت ارائه دهد. از دیگر دانستنی های طلاق که باید بدانید درباره طلاق زن در مواقعی است که خیانتی صورت گرفته باشد. برای اینکه زن بتواند در این موقع از همسرش جدا شود نیاز است که مدارک کافی برای اثبات داشته باشد.

شرایط طلاق در صورت عدم رضایت مرد

از دیگر دانستنی‌ های طلاق که باید بدانید عدم رضایت مرد برای طلاق زن است. همانطور که مرد می‌تواند به دادگاه برای طلاق مراجعه کند زن نیز اجازه این کار را دارد اما در صورتی که مرد موافق طلاق نباشد شرایط کمی سخت‌تر می‌شود برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است در وهله اول با یک وکیل متخصص در این زمینه صحبت کند. موسسه وکیل تلفنی با ارائه مشاوره حقوقی تلفنی می‌تواند به مشکل شما رسیدگی کند.

مشاوره حقوقی با وکیل خانواده

 

سوالات متداول درباره دانستنی های طلاق

۱)برای کسب دانستنی های طلاق باید به کجا مراجعه کرد؟

برای اطلاع از دانستنی های طلاق می‌توانید به وکیل مراجعه کنید و سوالات حقوقی خودتان را از وکیل بپرسید.

۲) آیا خدمات وکیل به صورت غیر حضوری امکان پذیر است؟

بله در موسسه وکیل تلفنی امکان خدمات مشاوره حقوقی به صورت غیر حضوری و تلفنی نیز امکان پذیر است برای اطلاع پیدا کردن از دانستنی های طلاق می‌توانید به این مرکز مراجعه کنید.

 

۳) در چه زمانی زن می‌تواند درخواست طلاق بدهد؟

یکی از مهم‌ترین دانستنی های طلاق که باید بدانید زمانی است که زن می‌تواند درخواست طلاق بدهد. زمانی که زن در زندگی مشترک دچار عسر و حرج باشد می‌تواند اقدام به درخواست طلاق کند.

۴) آیا کراهت دلیل قابل قبولی برای طلاق است؟

یکی از دانستنی های طلاق گفتیم که کراهت زن از همسرش است این مسئله به تنهایی نمی‌تواند عاملی برای طلاق باشد بلکه باید دلایل دیگری برای اثبات یا همان طلاق خلع وجود داشته باشند.

۵) چگونه از خدمات آنلاین موسسه وکیل تلفنی استفاده کنیم؟

برای استفاده از خدمات وکیل تلفنی به صورت آنلاین از جمله وکیل 24 طلاق  و آشنایی با دانستنی های طلاق می‌توانید به سایت این مجموعه مراجعه کنید.

 


سوالات متداول

نظرات

مینافراهانی

باسلام یکی لز انواع طلاق طلاق خلع می باشد یعنی زوجه بعلت کراهتی که از زوج دارد تمام یا بخشی از مهریه خودرا به مرد میبخشد و تقاضای طلاق میکند. زیرا که معمولا طلاق به در خواست زوجه باسختی انجام میگیرد و باید زوجه عسرو حرج خود را ثابت کند ولی وقتی قسمتی یا تمام مهریه خود را میبخشد میتواند براحتی رضایت مرد را اخذ کند


سحر نیک پور

سلام و عرض ادب، یکی از دانستنی های طلاق که کمتر کسی درباره آن اطلاعات دارد، طلاق خلع یا خلعی است. قبل از اینکه به نحوه این طلاق بپردازیم بهتر است با تعریف آن آشنا شویم. طلاق خلع به طلاق یک طرفه یا توافقی گفته می‌شود که زوجه یا زوج نسبت به همسر خود کراهت دارد در معنایی ساده‌تر از همسرش خوشش نمی‌آید. در این نوع طلاق با توجه به موضوع پرونده، همه یا قسمتی از مهریه ذکر شده در عقدنامه باید بذل شود. در صورتی که این کراهت دو طرفه باشد از عبارت مبارات استفاده می‌شود و به آن طلاق مباراتی گفته می‌شود. در دادگاه معمولا به این نوع طلاق علاوه بر طلاق خلعی نوبت اول، طلاق مدخوله یا غیر مدخوله نیز گفته می‌شود. مدخوله معنای زنی است که دوشیزه یا باکره نیست و غیرمدخوله به معنای زن باکره است. عبارت نوع اول نیز که در کنار این نوع طلاق می‌آید به این معنی است که زوجین برای بار اول است که برای طلاق مراجعه کرده‌اند. برای آشنایی بیشتر با این نوع طلاق و اینکه چه کاری باید انجام دهید بهتر است از یک وکیل متخصص کمک بگیرید. مرکز وکیل تلفنی با ارائه خدمات مشاوره با وکلای پایه یک دادگستری بهترین وکیل 24 طلاق را در اختیار شما قرار می‌دهد.


ملیکا محبوبی

شاید بتوان گفت مهم ترین و فراگیر ترین راه برای طلاق زن و درخواست طلاق زوجه، طبق ماده 1130 قانون مدنی، زن این حق را دارد که در صورتی که ادامه زندگی مشترک برای او با مشقت همراه باشد از دادگاه خانواده تقاضای طلاق کند این مورد مشمول عسر و حرج قرار می گیرد که از مصادیق عسر و حرج می توان ترک زندگی مشترک خانوادگی از سوی مرد، اعتیاد به مواد مخدر، محکومیت قطعی مرد به حبس به مدت 5 سال یا بیشتر، ضرب و شتم و دیگر سوء رفتارهای مالی غیر قابل تحمل و ابتلاء مرد به بیماری های صعب العلاج و غیر قابل درمان را نام برد. مصادیق عسر و حرج که ذکر شد حصری نیستند و می توان موارد دیگری را هم در شمار آن ها قرارداد. تشخیص مصادیق عسر و حرج با دادگاه است.


Mohamad sheykhi

زبان و واژگان حقوقی در همه دنیا کمی دشوار است و همین مسئله باعث شده است رغبت مراجعه مستقیم به قوانین توسط عامه مردم کم گردد. ادبیات حقوقی ما نیز آمیخته با واژگان عربی و فقهی است اما دانستن انواع طلاق و واژگانی چون طلاق رجعی، طلاق خلع و طلاق بائن همیشه برای عده ای جای سوال بوده است. در این مختصر بر آن شدیم که به سادگی پاسخگوی سوال انواع طلاق در اسلام باشیم. طلاق کلمه ای عربی و از مصدر طلق یطلق به معنای رهایی، آزاد کردن و … می باشد و در واقع پیمان زناشویی را بر هم زدن است بر طبق قانون طلاق احوال شخصیه است به این معنی که پیروان ادیانی که در قانون اساسی به رسمیت شناخته شده اند می توانند بر طبق دین خود طلاق بگیرند و از هم جدا بشوند اما طلاق بر طبق مذهب شیعه از اختیارات مرد است. ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی مقرر داشته که: « مرد می تواند هر وقت که بخواهد زن خود را طلاق دهد.» اما زن در شرایطی خاص و با اثبات عسر و حرج یا شرایط ضمن عقد می تواند از طریق دادگاه و حتی با عدم رضایت مرد، طلاق بگیرد در واقع در این جا با تحقق شرایط، دادگاه مرد (زوج) را به طلاق اجبار می کند. انواع طلاق (چند نوع طلاق داریم) بائن رجعی بائن در لغت به معنی جدا شونده است در مثنوی آمده است که: پور سلطان گر بر او خائن شود آن سرش از تن بدان بائن شود طلاق بائن در مقابل طلاق رجعی، به طلاقی گفته می شود که برای مرد که حق طلاق با او بوده است و پس از ثبت طلاق حق رجوع نباشد به عبارت دیگر پس از ثبت طلاق بائن امکان رجوع برای مرد وجود ندارد. (ماده ۱۱۴۴ قانون مدنی) ) مورد دیگر انواع طلاق ,طلاق بائن است که خود چهار مورد است: هرگاه طلاق در موقعی انجام شود که زن دوشیزه و باکره باشد. طلاق در زمانی باشد که زن یائسه شده باشد. طلاق خلع و مبارات طلاقی که پس از سه بار وصلت متوالی به عمل آید یعنی زن و شوهری سه بار ازدواج کنند یا رجوع کنند و طلاق بگیرند. بر خلاف طلاق بائن، در طلاق رجعی، شوهر می تواند فقط در ایام عده به زن رجوع کند و طلاق را بر هم زند بدانید که همه طلاق ها رجعی هستند مگر مواردی که برای طلاق بائن آمده است


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.