طرز نگارش لایحه برای پرونده های کیفری

طرز نگارش لایحه برای پرونده های کیفری

طرز نگارش لایحه برای پرونده های کیفری

طرح دعوا در محاکم قضایی و پیگیری پرونده های حقوقی و کیفری در این مراجع، روال خاص خود را دارد. قانونگذار برای این که عدالت در رسیدگی به پرونده ها رعایت شود و همچنین تمامی ادعاهای دو طرف دعوا و شخص ثالث، ضبط و ثبت شوند و قابل استناد باشند ابزارهایی در نظر گرفته است. لایحه یکی از همین ابزارها می‌باشد که در محاکم قضایی مصارف بسیار دارد! بنابراین شما دوست عزیز که درگیر پرونده حقوقی یا کیفری شده اید باید با نحوه نگارش لایحه آشنا باشید. چون در غیر این صورت قادر به دفاع از خود در محاکم قضایی نخواهید بود.

البته امروزه بسیاری از وکلا و کارشناسان حقوقی کار نگارش لایحه را برای شما انجام می‌دهند. اما با این حال بهتر است خودتان هم اطلاعاتی راجع به ماهیت این ابزار و کاربرد آن، داشته باشید. پس اگر قصد دارید به دادخواهی بپردازید و یا در محاکم قضایی مثل دادگاه ها و در مقابل دیگران، از خودتان دفاع کنید حتما با موسسه حقوقی وکلای تلفنی همراه باشید.

البته این را هم بگویم که این مقاله موسسه حقوقی وکلای تلفنی و مطالب درج شده در آن، شاید در حال حاضر به کارتان نیایند اما قطعا در آینده برای یکبار هم که شده این اطلاعات به دردتان خواهند خورد!

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

لایحه چیست؟

پیش از این که بخواهیم درباره نحوه نگارش لایحه صحبت کنیم، باید بدانیم لایحه چیست؟! لایحه فرم مکتوبی است که هر یک از اصحاب دعوا یا شخص ثالث برای بیان مطالبی که قصد دارند در طول دادرسی به اطلاع دادگاه و مقام قضایی برسانند، از آن استفاده می‌کنند.

در ضمن مقام قضایی نیز با استناد به این فرم و با استفاده از مطالب درج شده در آن، اقدام به صدور حکم می‌کند. همین موضوع سبب می‌شود تا لایحه به یکی از ابزارهای مهم فرایند دادرسی تبدیل شود.

در نتیجه می‌توان گفت تک تک کلماتی که درون لایحه نوشته می‌شوند در صدور حکم نهایی تاثیر خواهند داشت. پس شما دوست عزیز برای این که لایحه اشتباهی تنظیم نکنید و به این ترتیب باعث صدور حکم به ضرر خودتان نشوید، بهتر است از یک وکیل مجرب در این زمینه کمک بگیرید.

 

در چه مواردی می‌توان از لایحه استفاده کرد؟

نگارش لایحه در اصل با هدف اعلام دفاعیات انجام می‌شود. به عبارت دیگر یکی از اصلی‌ترین موارد استفاده لایحه بیان دفاعیات و تقدیم آن ها به محضر دادگاه است. منتهی علاوه بر این مورد، این فرم مکتوب موارد استفاده دیگری هم دارد که عبارتند از:

 

  • ارسال مطالب و اطلاعات به دادگاه؛ اگر یکی از اصحاب دعوا یا وکیل ایشان قصد شرکت در جلسه دادرسی را نداشته باشند، می‌توانند با استفاده از لایحه مطالب و اطلاعات مورد نظر خود را به دادگاه ارسال کنند تا مقام قضایی با استناد به آن ها به صدور حکم مبادرت ورزد.
  • اعتراض به نظریه کارشناسی؛ در دعاوی حقوقی یا کیفری که نیاز به کارشناسی است، اگر بعد از ابلاغ نظریه کارشناسی، یکی از طرفین به این نظریه اعتراض داشته باشد باید از لایحه برای بیان اعتراض خود استفاده کند.
  • ارائه هرگونه توضیح در رابطه با دعوا که به روشن شدن موضوع و صدور رای کمک می‌کند.
  • تقاضای انجام کاری مرتبط با پرونده از محضر دادگاه؛ در بسیاری از مواقع ممکن است اصحاب دعوا تقاضای مطالعه و بررسی مجدد پرونده و یا اجرای حکم و ... از دادگاه داشته باشند. در این مواقع باید از لایحه برای بیان تقاضای خود استفاده کنند.

 

 

نگارش لایحه

 

مدارک لازم برای نگارش لایحه

یکی از سوالات متداولی که از وکلا و کارشناسان موسسه حقوقی وکلای تلفنی پرسیده می‌شود این است که برای نگارش لایحه چه مدارکی باید ارائه دهیم؟! تنظیم لایحه در بسیاری از مواقع اصلا احتیاجی به مدرک خاص ندارد. اما خب باز هم این موضوع به موارد استفاده لایحه بستگی دارد. یعنی مثلا اگر شما بخواهید برای دفاع از خود یا ارسال اظهارات و ادعاهای خودتان به دادگاه از لایحه استفاده کنید، مسلما برای اثبات ادعاهای خودتان هم که شده باید لایحه تنظیم شده را به مدارک مورد نیاز ضمیمه نمایید تا بررسی شود.

حال این که این مدارک و ضمائم با توجه به موضوع دعوا و نوع لایحه تعیین می‌شوند. بنابراین کارشناسان و وکلای ما برای این که بتوانند شما را در زمینه مدارک لازم برای نگارش لایحه راهنمایی کنند، باید از موضوع دعوا و هدف شما از تنظیم لایحه مطلع باشند. پس بهتر است در جلسه مشاوره حقوقی با وکلای ما این موضوع را جویا شوید و پاسخ آن را بگیرید.

 

هزینه نگارش لایحه توسط وکیل

همانطور که قطعا با مطالعه مطالب بالا متوجه شدید، نگارش لایحه توسط وکیل بهترین کار ممکن است. زیرا در این صورت شما اطمینان خواهید داشت که آنچه برای دفاع از خود باید بیان می‌کردید را به درست‌ترین شیوه بیان کرده اید.

حال این که هر وکیلی مسلما برای نگارش لایحه، هزینه‌ای مطالبه خواهد کرد که این هزینه به نوع لایحه بستگی دارد. بنابراین شما برای اطلاع از هزینه نگارش لایحه توسط وکلای موسسه حقوقی وکلای تلفنی، باید با شماره 09212242670 تماس بگیرید.

البته من یک پیشنهاد فوق ویژه برای شما دارم! شما می‌توانید با استفاده از مشاوره حقوقی تلفنی موسسه ما با یک تیر دو نشان بزنید. یعنی هم سوالات حقوقی خود را از وکیل بپرسید و هم این که از هزینه تنظیم لایحه توسط ایشان، مطلع شوید.

 

 

ارتباط در واتس اپ

 

طرز نگارش آنلاین لایحه

نگارش آنلاین اوراق قضایی یکی از خدمات عالی موسسه حقوقی وکلای تلفنی محسوب می‌شود. لایحه نیز همانطور که متوجه شدید یکی از اوراق قضایی است. در نتیجه شما اگر فرصت یا شرایط مراجعه به دفتر وکالت برای تنظیم لایحه را ندارید، می‌توانید خیلی راحت با استفاده از این خدمت موسسه ما اقدامات لازم برای تنظیم لایحه مورد نیاز خود را انجام دهید.

برای ثبت سفارش آنلاین نگارش لایحه در موسسه حقوقی وکلای تلفنی، فقط کافیست به صفحه اصلی سایت ما به آدرس https://vakiltel.org/ مراجعه کنید. سپس گزینه خدمات نگارش را انتخاب کرده و برای نگارش و تنظیم لایحه ثبت سفارش نمایید.

در ضمن گاها برای ما سوالات حقوقی پیش می‌آیند که پیش از ثبت سفارش نگارش لایحه یا هر اوراق قضایی دیگری، باید پاسخ آن ها را دریافت کنیم. شما برای دریافت پاسخ سوالات خود در این مواقع می‌توانید از مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان موسسه ما استفاده کنید.

 

آیا می‌توان در پرونده های کیفری از لایحه استفاده کرد؟

  استفاده از لایحه در پرونده های کیفری نه تنها ممکن است بلکه بسیار هم کارساز است! شما اگر پرونده های کیفری را مشاهده کنید خواهید دید که لایحه جزء ثابت این پرونده هاست. زیرا قانونگذار نگارش لایحه را راهی برای دفاع اصحاب دعوا از خود و بیان توضیحاتشان در نظر گرفته است، حال تفاوتی ندارد دعوای مطرح شده حقوقی باشد یا کیفری.

 

 

 

وکیل کیفری انلاین 
مشاوره حقوقی کیفری 
هزینه نگارش لایحه دفاعیه 
نگارش لایحه
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.