مجازات بهائیت چیست؟

مجازات بهائیت چیست؟

مجازات بهائیت چیست؟

مجازات بهائیت در ایران چیست؟ آیا اصلاً بهایی بودن در قانون ایران جرم انگاری شده است؟ ارتباط جرم بهایی بودن و اصل 167 قانون اساسی چیست؟ اگر شخصی اقدام به استخدام افراد بهایی بکند، آیا مرتکب جرم شده است؟ آیا تبلیغ آیین بهائیت جرم محسوب می شود؟ آیین بهائیت از جمله آیین های انحرافی در ایران محسوب می شود که با این حال پیروان زیادی دارد. در همین راستا قانونگذار نیز قوانین و مقررات گوناگونی را پیرامون این آیین وضع کرده است. پس همواره سوالات گوناگونی در ذهن متقاضیان مشاوره حقوقی جرم بهائیت وجود دارد که به رایج ترین آنها در ابتدای مقاله اشاره داشتیم. در نتیجه با توجه به اهمیتی که موضوع مجازات بهائیت دارد قصد داریم در یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی به صورت کامل و تفصیلی به این موضوع بپردازیم. پس تا آخر این مقاله در کنار ما باشید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

آیا بهایی بودن در ایران جرم انگاری شده است؟

سوال مهمی که در آغاز بررسی مجازات بهائیت بایستی بدان بپردازیم، این سوال است که آیا بهایی بودن در قانون جرم انگاری شده است یا خیر؟ در پاسخ به سوال مذکور باید بگوییم در قانون چیزی تحت عنوان «جرم بهایی بودن» وجود ندارد. به عبارت دیگر قانونگذار صرف بهایی بودن را جرم ندانسته است. با این حال ممکن است افراد بهایی با تشکیل جمعیت یا تشکیلاتی با هدف برهم زدن امنیت عمومی یا عضویت در آنها در صورتی که محارب شناخته نشوند، مجازات گردند. مواد 498 و 499 بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی به خوبی به این موضوع اشاره دارد.

با این حال همواره اخباری مبنی بر محکومیت افراد بهایی به جرم بهایی بودن به گوش می رسد که در ادامه به این ابهام پاسخ خواهیم داد. پیش از آن بایستی بگوییم شما می توانید تمامی سوالات خود را از طریق مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان از مشاورین ما بپرسید.

 

 

 

مجازات بهائیت

 

مجازات بهائیت در ایران

اکنون نوبت آن فرا رسیده تا با مجازات بهائیت در ایران آشنا شویم. در واقع همانطور که ذکر گردید جرمی در قانون تحت عنوان «جرم بهایی بودن» وجود ندارد. در نتیجه نمی توان افراد را به صرف اینکه پیرو آیین بهائیت هستند مجازات نمود. با این حال همانطور که در قسمت قبلی نیز ذکر گردید، ممکن است این افراد مرتکب جرم ماده 498 یا 499 بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی شوند که به ترتیب مجازات های جرایم مذکور عبارتند از:

  • حبس از 2 تا 10 سال.
  • حبس از سه ماه تا ۵ سال.

نکته ای که بایستی بدان توجه داشته باشید این است که نکات حقوقی پیرامون مجازات بهائیت بسیار کم و در عین حال مبهم هستند. در همین راستا بهتر است پیش از هر تصمیمی ابتدا با متخصصین موسسه حقوقی وکلای تلفنی از طریق مشاوره حقوقی در ارتباط باشید. لازم به ذکر است که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

 

بررسی تفصیلی جرم پنجه بوکس

بررسی تفصیلی جرم جیمی جامپ

جرم شوتی چیست؟

درباره ما 

 

 

اصل 167 قانون اساسی

یکی از بحث بر انگیز ترین نکات حقوقی پیرامون مجازات بهائیت ارتباط جرم بهایی بودن و اصل 167 قانون اساسی می باشد. در واقع همانطور که ذکر گردید، نمی توان با استناد به مواد قانونی، افراد پیرو آیین بهائیت را به جرم بهایی بودن مجازات نمود. از طرفی اصل 167 قانون اساسی عنوان می کند: «قاضی موظف است کوشش کند حکم هر دعوا را در قوانین مدونه بیابد و اگر نیابد با استناد به منابع معتبر اسلامی یا فتاوی معتبر حکم قضیه را صادر نماید و نمی‌تواند به بهانه سکوت یا نقص یا اجمال یا تعارض قوانین مدونه از رسیدگی به دعوا و صدور حکم امتناع ورزد».

در نتیجه در اینگونه پرونده ها قاضی نمی تواند با استناد به اینکه قانونگذار مجازاتی برای جرم بهایی بودن تعیین نکرده است از حل و فصل پرونده خودداری کند. در نتیجه باید به فتاوی معتبر مراجعه نماید. یکی از مهم ترین فتاوی پیرامون مجازات بهائیت، فتوای امام خمینی در سال 1343 می باشد که گفته اند فرقه بهایی از جمله فرق ضاله محسوب می شود و پیروان آن کافر و نجس هستند. در نتیجه می توان مجازات بهائیت را همان مجازات پیروان فرق ضاله دانست. شما می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

 

 

استخدام افراد بهایی

 

آیا استخدام افراد بهایی جرم است؟

سوال دیگری که متقاضیان مشاوره حقوقی جرم بهائیت از ما می پرسند این است که آیا استخدام افراد بهایی جرم محسوب می شود؟ قانونگذار در قانون صراحتاً به جرم استخدام افراد بهایی اشاره نداشته است. با این حال یکی از تخلفات اداری مذکور در قانون رسیدگی به تخلفات اداری، عضویت داشتن کارمند در یکی از فرقه های ضاله می باشد که از نظر اسلام مردود شناخته شده است. بند 34 ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات اداری به این موضوع اشاره می کند. در نتیجه شاید بتوان استخدام افراد بهایی را نیز مشمول مجازات های مقرر در ماده 9 قانون رسیدگی به تخلفات اداری به ویژه انفصال دائم دانست. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با ما در ارتباط باشید.

 

آیا تبلیغ آیین بهائیت جرم است؟

در آخرین بخش از مقاله مجازات بهائیت بایستی به این سوال پاسخ دهیم که آیا تبلیغ آیین بهائیت جرم است؟ در پاسخ به سوال مذکور بایستی بگوییم مجددا در قانون مجازات اسلامی جرمی تحت عنوان «تبلیغ آیین بهائیت» وجود ندارد. با این حال شاید بتوان انجام این کار را با استناد به ماده 500 بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی جرم دانست و مرتکبین آن را به حبس از سه ماه تا یک سال محکوم کرد.

 

 

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.