جرم شوتی چیست؟

جرم شوتی چیست؟

جرم شوتی چیست؟

جرم شوتی چیست؟ به چه کسی شوتی می گوییم؟ چرا شوتی بودن جرم است؟ مجازات شوتی بودن چیست؟ مصادره محموله خودروهای شوتی امکان پذیر است؟ آیا مجازات جرم شوتی قابل گذشت است؟ از جمله جرائمی که نام آن به گوش شما نیز خورده است می توان به جرم شوتی بودن اشاره داشت. قانونگذار در همین راستا توجه ویژه ای به این جرم داشته است. به نحوی که می توانیم قوانین و مقررات گوناگونی را پیرامون آن مشاهده کنیم. چرا که این جرم می تواند نظم عمومی جامعه را بر هم زند. پس همه روزه اشخاص زیادی جهت مشاوره حقوقی جرم شوتی با متخصصین موسسه حقوقی وکلای تلفنی در ارتباط هستند. این افراد سوالات گوناگونی را از ما می پرسند که به مهمترین آنها در ابتدای مقاله اشاره داشتیم. پس تصمیم گرفته ایم در یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی به صورت کامل با جرم شوتی و نکات حقوقی پیرامون آن آشنا شویم. تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

شوتی کیست؟

جهت آشنایی با جرم شوتی بایستی ابتدا به این سوال پاسخ دهیم که شوتی کیست؟ در واقع شوتی ها افرادی هستند که با در اختیار داشتن ماشین های تقویت شده همچون سمند، پژو 405 و پژو پارس اقدام به حمل بار قاچاق یا انسان می کنند. به عبارت دیگر این افراد بار قاچاق یا انسان را از مرزهای کشور تحویل می گیرند و آنها را به قلب شهرهای مرکزی کشور منتقل می کنند. با توجه به اینکه این کار بایستی در اسرع وقت انجام گیرد، آنها در جاده ها سرعت های وحشتناکی دارند و به همین خاطر به آنها شوتی می گویند. در واقع هیچ چیزی آنها را متوقف نخواهد کرد؛ نه گلوله پلیس نه تصادفات جزئی. ماشین های شوتی ویژگی های خاصی دارند که عبارتند از:

  • شیشه های دودی با درصد بالا.
  • موتورهای تقویت شده.
  • فاقد پلاک یا دارای پلاک مخدوش.
  • عقب ماشین ارتفاع غیر استانداردی دارد.
  • سرعت غیر مجاز بین 140 تا 220.

 

 

 

مصادره اموال شوتی

 

بایستی بدانید که پیرامون جرم شوتی بودن سوالات گوناگونی وجود دارد که شما می توانید در همین راستا از طریق مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان با متخصصین ما در ارتباط باشید.

 

چرا شوتی بودن جرم است؟

سوال مهم دیگری که متقاضیان مشاوره حقوقی جرم شوتی از ما می پرسند این است که چرا شوتی بودن جرم است؟ در واقع برای پاسخ به سوال مذکور بایستی به سه مورد اشاره داشته باشیم. به عبارت دیگر سه مورد است که می تواند شوتی بودن را تبدیل به یک جرم کند. این موارد عبارتند از:

  • سرعت غیر مجاز: همانطور که ذکر گردید، ماشین های شوتی برای سریع رسیدن به مقصد سرعت های وحشتناکی را تجربه می کنند که این کار به خودی خود تخلف محسوب می گردد.
  • انجام تغییرات غیر مجاز در ماشین: برای اینکه یک خودرو تبدیل به خودروی شوتی گردد بایستی تغییراتی از جمله شیشه های دودی با درصد بالا و تقویت غیر مجاز قدرت موتور در آن انجام گیرد که این کار نیز جرم محسوب می شود.
  • حمل کالای قاچاق یا انسان: از جمله مهمترین مواردی که پیرامون جرم شوتی بودن وجود دارد این است که این افراد غالباً به قاچاق کالا یا انسان می پردازند.

همانطور که از موارد گفته شده پیداست نکات حقوقی گوناگونی پیرامون جرم شوتی وجود دارد. پس بهتر است پیش از اقدام حتماً سوالات حقوقی خود را از طریق مشاوره حقوقی تلفنی از ما بپرسید.

 

 

بررسی تفصیلی جرم حمل شوکر

بررسی تفصیلی جرم پنجه بوکس

بررسی تفصیلی جرم جیمی جامپ

درباره ما 

 

 

مجازات شوتی بودن چیست؟

اکنون که با جرم شوتی و موارد آن آشنا شدیم بایستی به سراغ مجازات شوتی بودن برویم. در واقع همانطور که ذکر گردید در سه مورد، شوتی سواران مرتکب جرم یا تخلف می گردند که دو مورد از آنها مربوط به تخلفات راهنمایی و رانندگی است. با این تخلفات بر اساس ضوابط و قوانین راهنمایی و رانندگی برخورد خواهد شد. به عنوان مثال، اگر شوتی سواران ارتفاع عقب خودروی خود را افزایش دهند در وهله اول 18 میلیون تومان جریمه خواهند شد و در صورت تکرار، خودرو به نفع دولت توقیف می گردد.

همچنین بایستی بگوییم مهمترین مورد از جرم شوتی، قاچاق کالا یا انسان است. در واقع به صورت کلی نمی‌توان مجازات شوتی بودن در این مورد را تعیین نمود. چرا که میزان قاچاق افراد متفاوت است. با این حال بایستی توجه داشته باشید که اگر قیمت کالاهای قاچاق از ۱۰ میلیون تومان بیشتر باشد، هم خودرو و هم بار قاچاق به نفع دولت ضبط خواهد شد و مجرم بایستی جریمه نیز بپردازد. با توجه به ابهام قانونگذار در این مورد شما می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

 

 

مجازات شوتی بودن

 

مصادره محموله خودروهای شوتی

یکی از مهم ترین موارد مجازات شوتی بودن، مصادره محموله خودروهای شوتی می باشد. در واقع این مجازات در راستای جلوگیری از قاچاق کالاهای مجاز و غیر مجاز توسط خودروهای شوتی در نظر گرفته شده است که تا حدی نیز می تواند خاصیت بازدارندگی داشته باشد. ماده 18 و 22 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن تعیین نمودن مجازات های نقدی، مصادره محموله خودروهای شوتی را نیز به عنوان مجازات شوتی بودن تعیین کرده است. پس تعیین این مجازات کاملا قانونی است.

 

آیا مجازات شوتی قابل گذشت است؟

در آخرین بخش از مقاله جرم شوتی بایستی به این سوال پاسخ دهیم که آیا مجازات شوتی بودن قابل گذشت است یا خیر؟ در ابتدا بایستی بگوییم جرائم قابل گذشت آن دسته از جرائمی هستند که برای شروع رسیدگی به آنها نیازمند شکایت شاکی خصوصی خواهیم بود. در حالی که برای رسیدگی به جرم شوتی بودن، نیازی به شکایت شاکی خصوصی وجود ندارد. در نتیجه مجازات شوتی بودن غیر قابل گذشت محسوب می گردد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق مشاوره حقوقی با ما در ارتباط باشید. لازم به ذکر است که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

 

 

 

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.