بررسی تفصیلی جرم پنجه بوکس

بررسی تفصیلی جرم پنجه بوکس

بررسی تفصیلی جرم پنجه بوکس

جرم پنجه بوکس چیست؟ آیا حمل کردن پنجه بوکس جرم محسوب می گردد؟ پنجه بوکس از جمله سلاح های گرم است یا سرد؟ آیا خرید و فروش پنجه بوکس در قانون ایران جرم انگاری شده است؟ مجازات حمل پنجه بوکس چیست؟ آیا برای حل و فصل دعاوی حقوقی پیرامون جرم پنجه بوکس بایستی با وکیل متخصص مشورت داشت؟ افزایش جرم و جنایت به ویژه سرقت در جامعه باعث شده تا بسیاری از افراد به منظور دفاع از خود یا سایر اهداف دیگر همواره پنجه بوکس به همراه داشته باشند. به همین منظور همه روزه افراد زیادی جهت دریافت مشاوره حقوقی جرم پنجه بوکس با متخصصین موسسه حقوقی وکلای تلفنی در ارتباط هستند. این افراد، سوالات گوناگونی را از ما می پرسند که به مهمترین آنها در آغاز مقاله اشاره داشتیم. در نتیجه تصمیم گرفته ایم در یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی ضمن پرداختن به جرم پنجه بوکس به سوالات فوق الذکر نیز پاسخ دهیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

آیا حمل پنجه بوکس جرم است؟

در اولین گام از بررسی جرم پنجه بوکس بایستی به این سوال پاسخ دهیم که آیا حمل پنجه بوکس جرم می باشد یا خیر؟ در واقع بسیاری از افراد به منظور دفاع از خود در برابر خطرات احتمالی اقدام به حمل پنجه بوکس می نماید. افراد مذکور این سوال را همواره در ذهن دارند که آیا این کار جرم است؟ تبصره 1 ماده 617 قانون مجازات اسلامی الحاقی سال 1396 به این سوال صراحتا پاسخ می دهد. ماده مذکور عنوان می کند که حمل پنجه بوکس تنها در صورتی جرم خواهد بود که این سلاح جهت استفاده در درگیری های فیزیکی و ضرب و جرح به کار گرفته شود.

پس جرم حمل پنجه بوکس تنها هنگام استفاده از آن در درگیری ها قابل ارتکاب خواهد بود. البته تبصره 2 ماده مذکور، دریافت مجوز جهت استفاده از پنجه بوکس را نیز برای افراد ضروری دانسته است. در آخر نیز بایستی بگوییم اگر با جرم پنجه بوکس سر و کار دارید بهتر است برای حل و فصل آن از طریق مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان با بهترین وکیل پنجه بوکس ایران در ارتباط باشید.

 

 

مجازات خرید و فروش پنجه بوکس

 

 

پنجه بوکس سلاح گرم است یا سرد؟

سوال دیگری که متقاضیان مشاوره حقوقی جرم پنجه بوکس از متخصصین ما می پرسند این است که پنجه بوکس از جمله سلاح های گرم است یا سرد؟ برای پاسخ به سوال مذکور بایستی به بند «الف» و «ب» ماده 1 آیین نامه اجرایی قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز توجه داشته باشیم. بر اساس بند «ب» ماده مذکور تعریف سلاح سرد عبارت است از:

  • وسایل، آلات و ادواتی که بر خلاف اسلحه های گرم در اثر استفاده، صدا، شعله و حرارت ایجاد ننموده و اصابت آنها به بدن منجر به ایجاد پارگی، خونریزی، از کار افتادن موقت یا دائم اعضا و نهایتاً آسیب جسمی و روحی یا فوت می شود.

در نتیجه پنچه بوکس از جمله سلاح های سرد محسوب می گردد. در نتیجه جرم پنجه بوکس مشمول قوانین و مقررات سلاح های سرد خواهد بود.

 

آیا خرید و فروش پنجه بوکس جرم انگاری شده است؟

متقاضیان مشاوره حقوقی جرم پنچه بوکس سوال دیگری را نیز از بهترین وکیل پنجه بوکس می پرسند و آن این است که آیا خرید و فروش پنجه بوکس نیز جرم انگاری شده است؟ برای پاسخ به سوال مذکور مجدداً باید به سراغ تبصره یک ماده 617 قانون مجازات اسلامی برویم. بخش دوم تبصره مذکور عنوان می کند: «واردات، تولید و عرضه سلاحهای مذکور ممنوع است و مرتکب به جزای نقدی درجه شش محکوم و حسب مورد این سلاحها به نفع دولت ضبط یا معدوم می شود». با توجه به کلمه «عرضه» در تبصره مذکور، خرید و فروش پنجه بوکس نیز جرم محسوب می گردد.

 

 

جرم قطع درخت
سوال از وکیل کیفری
بررسی تفصیلی شکواییه سرقت
درباره ما 

 

 

از طرفی تبصره دوم این ماده نیز خرید و فروش پنجه بوکس را تنها در صورتی مجاز اعلام می کند که شخص، مجوز لازم برای این کار را دریافت کرده باشد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون جرم خرید و فروش پنجه بوکس و مراحل دریافت مجوز مربوطه از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با ما در ارتباط باشید. لازم به ذکر است که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

مجازات حمل پنجه بوکس چیست؟

اکنون نوبت آن فرا رسیده که به سراغ مجازات حمل پنجه بوکس برویم. به همین منظور بایستی به تبصره یک ماده 617 قانون مجازات اسلامی اشاره کنیم. بر اساس این تبصره شخصی که مرتکب جرم حمل پنجه بوکس شده است به حداقل مجازات مقرر در ماده 617 محکوم خواهد شد. این مجازات نیز در ماده مذکور بدین گونه بیان شده است که مرتکب به حبس از 6 ماه تا 2 سال و تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

 

 

مجازات حمل پنجه بوکس

 

 

بایستی توجه داشته باشید که حل و فصل دعاوی پیرامون جرم حمل پنجه بوکس بدون کمک بهترین وکیل پنجه بوکس میسر نخواهد بود. در همین راستا شما می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

وکیل خوب برای جرم پنجه بوکس

دعاوی پیرامون جرم پنجه بوکس و حل و فصل آن کاری بسیار تخصصی خواهد بود. به نحوی که بدون کمک بهترین وکیل پنجه بوکس نمی توان از پس آن برآمد. به همین منظور ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی امکان مشاوره با بهترین وکیل پنجه بوکس را فراهم کرده ایم. شما می توانید از طریق مشاوره حقوقی با متخصصین ما در ارتباط باشید.

 

 

 


سوالات متداول

نظرات

امین چراغی شیخ آباد

سلام و عرض ادب مطابق قوانین جاری در جمهوری اسلامی ایران، حمل، نگهداری و استفاده از هرگونه سلاح گرم و سرد، اعم از انواع بومی و خارجی، بدون اخذ مجوز قانونی از مراجع ذی‌ صلاح جرم محسوب شده و مرتکب علاوه بر ضبط سلاح، به مجازات‌ های تعزیری مندرج در قانون مجازات اسلامی محکوم خواهد شد. این امر با هدف تأمین امنیت عمومی، پیشگیری از وقوع جرایم خشن و حفظ نظم اجتماعی در جامعه پیش‌بینی شده است.


فاطمه عمادی

با سلام، خرید، فروش و نگهداری سلاح‌های سردی همچون قمه، قداره، چاقوی ضامن‌دار، ساطور، شمشیر و پنجه‌بوکس که مختص ضرب و جرح هستند، مجازات حبس و جریمه نقدی دارد. قانونگذار از میان سلاح‌ های سرد، حمل چهار سلاح قمه، شمشیر، قداره و پنجه بوکس را جرم انگاری کرده است، اما نه در هر شرایطی، بلکه فقط در صورتی که ثابت شود هدف از حمل آن ها "درگیری فیزیکی و ضرب و جرح" بوده است.به عبارت دقیق‌تر، تبصره ۱ ماده ۶۱۷ قانون تعزیرات مصوب ۱۳۷۵ می‌گوید: "حمل قمه، شمشیر، قداره و پنجه بوکس در صورتی جرم محسوب می‌شود که صرفاً به منظور درگیری ضرب و جرح انجام شده باشد."در این صورت، فرد به حداقل مجازات تعیین شده در این ماده یعنی ۶ ماه حبس و٧۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد. ضمناً واردات، تولید و عرضه این سلاح‌ها نیز ممنوع بوده و مرتکب به جزای نقدی درجه ۶ (از ۶ میلیون تومان تا ۲۴ میلیون تومان) محکوم و سلاح‌ها هم به نفع دولت ضبط یا معدوم می‌شوند.


الهه بابایی

مطابق با ماده ی ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی استفاده از هر گونه سلاح سرد و قدرت نمایی مستوجب مجازات میباشد همینطور حمل هر گونه سلاح سرد من جمله پنجه بوکس شامل حبس از ۳تا ۶ ماه میباشد


رحمنی

به عبارت دقیق‌تر، تبصره ۱ ماده ۶۱۷ قانون تعزیرات مصوب ۱۳۷۵ می‌گوید: "حمل قمه، شمشیر، قداره و پنجه بوکس در صورتی جرم محسوب می‌شود که صرفاً به منظور درگیری ضرب و جرح انجام شده باشد." در این صورت، فرد به حداقل مجازات تعیین شده در این ماده یعنی ۶ ماه حبس و ۱ ضربه شلاق محکوم خواهد شد.


محمدی

ضمن عرض ادب ممنونم بابت توضیحات خوبتون به دلیل یک ضرب و جرح عمدی پرونده ای در دادسرا تشکیل شده بود با مشاور شما مشورت کردم که بسیار مفید بود خواستم از این طریق از خدمات موسسه تشکر کنم


آزاده

مطابق قوانین جاری در جمهوری اسلامی ایران، حمل، نگهداری و استفاده از هرگونه سلاح گرم و سرد، اعم از انواع بومی و خارجی، بدون اخذ مجوز قانونی از مراجع ذی‌ صلاح جرم محسوب شده و مرتکب علاوه بر ضبط سلاح، به مجازات‌ های تعزیری مندرج در قانون مجازات اسلامی محکوم خواهد شد. این امر با هدف تأمین امنیت عمومی، پیشگیری از وقوع جرایم خشن و حفظ نظم اجتماعی در جامعه پیش‌بینی شده است.


آرزو گیلانی

سلام و عرض ادب موسسه حقوقی وکیل تلفنی در زمینه کیفری بهترین و متخصص ترین وکلا را دارد که در ۲۴ ساعت شبانه روز انلاین و پاسخگو هستند


محمد نوربخش

مطابق با ماده ی ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی استفاده از هر گونه سلاح سرد و قدرت نمایی مستوجب مجازات میباشد همینطور حمل هر گونه سلاح سرد من جمله پنجه بوکس شامل حبس از ۳تا ۶ ماه میباشد


قاسم رفعتی

مطابق قوانین جاری در جمهوری اسلامی ایران، حمل، نگهداری و استفاده از هرگونه سلاح گرم و سرد، اعم از انواع بومی و خارجی، بدون اخذ مجوز قانونی از مراجع ذی‌ صلاح جرم محسوب شده و مرتکب علاوه بر ضبط سلاح، به مجازات‌ های تعزیری مندرج در قانون مجازات اسلامی محکوم خواهد شد.


فاطمه رسولی

به عبارت دقیق‌تر، تبصره ۱ ماده ۶۱۷ قانون تعزیرات مصوب ۱۳۷۵ می‌گوید: "حمل قمه، شمشیر، قداره و پنجه بوکس در صورتی جرم محسوب می‌شود که صرفاً به منظور درگیری ضرب و جرح انجام شده باشد." در این صورت، فرد به حداقل مجازات تعیین شده در این ماده یعنی ۶ ماه حبس و ۱ ضربه شلاق محکوم خواهد شد.


بهاره توکلی پور

باسلام باتوجه به جرم انگاری شدن استفاده وحمل این وسیله واینکه جز سلاح سرد محسوب می شود لذا افراد فقط بامجوز می‌توانند از آن استفاده نمایند.


مجید شیخی

با سلام پنجه بوکس جز سلاح سرد محسوب و در صورت استفاده جرم و دارای مجازات میباشد


وحید فراست

حمل اسلحه سرد در صورتی که موجبات خسارت به بار آورد موجبات مجرم شدن حمل کننده را در پی دارد


ف.م

ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی تعزیرات در این زمینه بیان می‌کند: «هر کس به‌وسیله چاقو یا هر نوع اسلحه دیگر تظاهر یا قدرت‌نمایی کند یا آن را وسیله مزاحمت اشخاص یا اخاذی یا تهدید قرار دهد یا باکسی گلاویز شود در صورتی که از مصادیق محارب نباشد به حبس از ۶ ماه تا دو سال و تا ۷۴ ضربه شلاق(مجازات درجه ۶ (محکوم می‌گردد.» درتبصره ماده ۶۱۷ انگیزهٔ شخص حمل‌کننده برای محکوم کردن او به مجازات اهمیت دارد، اما در مورد قانون ۱۳۹۰ در خصوص سلاح سرد جنگی صرف حمل، خرید و نگهداری از این‌گونه سلاح جرم تلقی شده است و مستحق مجازات است و نیازی به اثبات قصد یا عدم قصد ایراد ضرب و جرح و درگیری نیست.


محمد مومني

حمل پنجه بوکس در ایران به عنوان یک عمل مجرمانه شناخته می‌شود. طبق قوانین موجود، پنجه بوکس جزو سلاح‌های سرد محسوب می‌شود و حمل آن در صورتی که به منظور ارتکاب جنایت یا درگیری باشد، جرم انگاری شده است.حمل پنجه بوکس بدون مجوز می‌تواند به مجازات‌هایی از جمله حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه یا جزای نقدی از ۱۰ میلیون تا ۲۰ میلیون ریال منجر شود، به ویژه اگر این سلاح در شرایطی استفاده شود که به آسیب به دیگران منجر گردد. به طور کلی، حمل هر نوع سلاح سرد، از جمله پنجه بوکس، در ایران تحت شرایط خاصی جرم محسوب می‌شود و مجازات‌های قانونی برای آن در نظر گرفته شده است.


صدیقه افشار

سلام وقت بخیر میشه وام ازدواجو فروخت؟؟بد اگه بفروشی و ی قراردادی بین خریدارو وفروشنده تنظیم شه اونم دستی ...بد خریدار قسطارو پرداخت نکنه چیکارمیشه کرد؟؟؟


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.