سلب حضانت از مادر به دلیل رابطه نامشروع زوجه امکان پذیر است؟

سلب حضانت از مادر به دلیل رابطه نامشروع زوجه امکان پذیر است؟

سلب حضانت از مادر به دلیل رابطه نامشروع زوجه امکان پذیر است؟

سلب حضانت از مادر به دلیل رابطه نامشروع زوجه امکان پذیر است؟ چگونه می توان حضانت فرزند را از زوج گرفت؟ چه راه هایی برای اثبات رابطه نامشروع وجود دارد؟ آیا برای سلب حضانت از مادر نیاز به وکیل حضانت داریم؟ کدام مرجع برای رسیدگی به موضوع حضانت فرزند، صالح است؟ یکی از مباحثی که پس از طلاق مطرح می گردد، حضانت فرزند می باشد. حال در کنار این موضوع گاهی اوقات مبحث سلب حضانت از مادر به دلیل رابطه نامشروع زوجه به میان می آید که نکات حقوقی فراوانی پیرامون آن وجود دارد. به همین خاطر همه روزه اشخاص زیادی جهت دریافت مشاوره حقوقی حضانت با متخصصین موسسه حقوقی وکلای تلفنی در ارتباط هستند. این افراد سوالات گوناگونی را از ما می پرسند که در آغاز مقاله به آنها اشاره داشتیم. پس با توجه به اهمیت این موضوع تصمیم داریم ضمن پرداختن به سلب حضانت از مادر به دلیل رابطه نامشروع زوجه به صورت کامل به سوالات فوق الذکر نیز پاسخ دهیم.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

نحوه گرفتن حضانت فرزند از زوج

پیش از پرداختن به موضوع سلب حضانت از مادر به دلیل رابطه نامشروع زوجه بایستی با نحوه گرفتن حضانت فرزند از زوج آشنا شویم. در واقع زمانی که زوجین تصمیم می گیرند بچه دار شوند، وظیفه نگهداری از فرزندانشان بر دوش آنها خواهد بود. در نتیجه اصولاً حضانت فرزندان بر عهده هر دوی والدین می باشد. با این حال گاهی اوقات این امکان توسط قانونگذار در نظر گرفته شده که حضانت از یکی از آنها سلب گردد. پس شرایط گرفتن حضانت فرزند از زوج عبارت است از:

  • اعتیاد زوج به مواردی همچون روانگردان ها، قمار، مشروبات الکلی و مواد مخدر.
  • اشتهار زوج به فساد و فحشا.
  • مبتلا بودن زوج به بیماری های روانی شدید در صورتی که پزشکی قانونی تایید کند.
  • ضرب و شتم نامتعارف کودک توسط زوج.
  • سوء استفاده از کودک توسط زوج برای اشتغال به مشاغل غیر اخلاقی.

 

 

سلب حضانت از مادر

 

 

فراموش نکنید که گرفتن حضانت از زوج جز با کمک وکیل حضانت میسر نیست. در همین راستا ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی امکان مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان را برای شما عزیزان فراهم کرده ایم. لازم به ذکر است که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

راه های اثبات رابطه نامشروع زوجه

از جمله مواردی که هنگام بررسی سلب حضانت از مادر به دلیل رابطه نامشروع زوجه بایستی به آن بپردازیم، راه های اثبات رابطه نامشروع زوجه می باشد. از جمله این راه ها می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • اقرار متهم: متهم باید خودش شخصاً اعلام کند که جرم رابطه نامشروع را انجام داده است.
  • شهادت شهود: اگر شاهدانی که دارای شرایط مذکور در قانون هستند شهادت دهند که زوجه را حین ارتکاب جرم رابطه نامشروع دیده اند این جرم به اثبات خواهد رسید.
  • علم قاضی: افراد می توانند با استناد به اماره های قضایی نظیر اسکرین شات چت به قاضی برای رسیدن به علم یقینی کمک نمایند و جرم مذکور را اثبات کنند.

توجه داشته باشید که اثبات رابطه نامشروع زوجه دارای نکات حقوقی فراوانی است. در همین رابطه شما می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

 

مشاوره با وکیل خانواده چگونه است؟

بررسی تفصیلی دادخواست حجر

زنای محصنه چیست؟ مجازات آن چه می باشد؟

درباره ما 

 

 

سلب حضانت از مادر به دلیل رابطه نامشروع زوجه

اکنون نوبت آن فرا رسیده به این سوال پاسخ دهیم که آیا سلب حضانت از مادر به دلیل رابطه نامشروع زوجه امکان پذیر است؟ در پاسخ به این سوال بایستی بگوییم، رابطه نامشروع زوجه که اثبات شده باشد، الزاما به معنای سلب حضانت از وی نخواهد بود.

در نتیجه بایستی بگوییم سلب حضانت از مادر به دلیل رابطه نامشروع زوجه تنها به تصمیم قاضی بستگی دارد. در واقع این تصمیم بر اساس مصلحت کودک گرفته خواهد شد. البته اگر زوجه به فساد و فحشا مشهور باشد و رابطه نامشروع وی نیز اثبات گردد، قطعا حضانت فرزندش از او گرفته خواهد شد.

 

مشاوره حقوقی تلفنی سلب حضانت از مادر

تا اینجای مقاله با نحوه گرفتن حضانت از زوج و امکان سلب حضانت از مادر به دلیل رابطه نامشروع زوجه آشنا شدیم. این موضوعات تنها بخشی از مهم ترین نکات حقوقی پیرامون سلب حضانت فرزندان می باشند. در نتیجه موضوعات مهم دیگری نیز وجود دارد که بررسی آنها از حوصله این بحث خارج است. پس شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با وکیل حضانت مشورت داشته باشید. همچنین بایستی بگوییم مسئله حضانت فرزندان، مهمترین مسئله حقوق خانواده می باشد. در نتیجه این کار بایستی با کمک وکیل انجام گیرد. چرا که کوچک ترین سهل انگاری می تواند جگر گوشه شما را برای همیشه از شما دور کند.

 

 

رابطه نامشروع زوجه

 

 

پس در هیچکدام از مراحل سلب حضانت از مادر به دلیل رابطه نامشروع زوجه نبایستی از اهمیت مشاوره با وکیل حضانت غافل شوید. در همین راستا موسسه حقوقی وکلای تلفنی، امکان مشاوره حقوقی تلفنی با بهترین وکلای خانواده ایران را برای شما فراهم کرده است.

 

مرجع صالح برای رسیدگی به حضانت فرزند

یکی از مهمترین سوالاتی که پیرامون سلب حضانت از مادر به دلیل رابطه نامشروع زوجه مطرح می شود، این است که کدام مرجع برای رسیدگی به حضانت فرزند صالح می باشد؟ در پاسخ باید بگوییم از آنجایی که حضانت فرزند از جمله دعاوی خانوادگی محسوب می شود، صلاحیت رسیدگی به آن بر عهده دادگاه خانواده خواهد بود. این موضوع از بند 10 ماده 4 قانون حمایت خانواده قابل استنباط است. همچنین در صورتی که سوالاتی پیرامون مرجع صالح برای رسیدگی به موضوع سلب حضانت از مادر به دلیل رابطه نامشروع زوجه دارید می توانید همین الان آن را از طریق مشاوره حقوقی از ما بپرسید.

 

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.