زنای محصنه چیست؟ مجازات آن چه می باشد؟

زنای محصنه چیست؟ مجازات آن چه می باشد؟

زنای محصنه چیست؟ مجازات آن چه می باشد؟

زنای محصنه چیست؟ قانونگذار چه مجازاتی برای آن در نظر گرفته است؟ چگونه می توان جرم زنای محصنه را اثبات نمود؟ چه دادگاهی برای رسیدگی به جرم مذکور صالح می باشد؟ آیا جرم زنای محصنه از جمله جرایم قابل گذشت محسوب می شود؟ جرم زنا از جمله جرائم بسیار مذموم شده در نظام حقوقی ایران محسوب می شود که خود دارای انواع متنوعی می باشد. یکی از انواع مذکور زنای محصنه است. لازم به ذکر است که همه روزه اشخاص زیادی جهت دریافت مشاوره حقوقی زنا با متخصصین موسسه حقوقی وکلای تلفنی در ارتباط هستند. این افراد سوالات مهمی را پیرامون این جرم در ذهن خود دارند که به رایج ترین آنها در آغاز این نوشته اشاره داشتیم. به همین خاطر و با توجه به اهمیتی که جرم زنای محصنه دارد تصمیم داریم در این مقاله به صورت کامل به این سوال پاسخ دهیم که زنای محصنه چیست؟ پس تا انتها در کنار ما باشد.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

زنای محصنه چیست؟

اولین گامی که در راستای پاسخ به سوال زنای محصنه چیست، بایستی برداشته شود، پرداختن به تعریف زنا می باشد. به همین خاطر به سراغ ماده 221 قانون مجازات اسلامی می رویم. این ماده عنوان می کند: «زنا عبارت است از جماع مرد و زنی که علقه زوجیت بین آنها نبوده و از موارد وطی به شبهه نیز نباشد». همچنین بر اساس تبصره یک ماده مذکور جماع عبارت است از: «جماع با دخول اندام تناسلی مرد به اندازه ختنه گاه در قُبُل یا دُبُر زن محقق می شود».

حال بایستی بگوییم جرم زنای محصنه یکی از انواع زنا محسوب می شود که زن یا مرد یا هر دو، متاهل بوده و همچنین هیچ مانعی برای برقراری رابطه جنسی با همسر خود ندارند. همچنین بایستی بگوییم به زن متاهلی که مرتکب زنا شده زانی محصنه و به مرد متاهلی که مرتکب آن شده باشد زانی محصن گفته می شود. لازم به ذکر است که نکات فراوانی پیرامون سوال زنای محصنه چیست، وجود دارد. در نتیجه شما می توانید از طریق مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان با وکیل برای جرم زنای محصنه مشورت داشته باشید.

 

 

مجازات زنای محصنه

 

 

مجازات زنای محصنه چیست؟

اکنون که به صورت کامل به سوال زنای محصنه چیست، پرداختیم بیایید به سراغ مجازات این جرم برویم. بر اساس ماده 225 قانون مجازات اسلامی مجازات جرم زنای محصنه را در سه حالت می توان بیان کرد که عبارتند از:

  • در وهله اول، حکم سنگسار یا رجم صادر می شود.
  • در وهله دوم، اگر امکان اجرای حکم رجم وجود نداشته باشد با سه شرط حکم اعدام مجرمین صادر خواهد شد: 1) حکم اعدام توسط دادگاه صادر کننده حکم قطعی پیشنهاد شده باشد. 2) رئیس قوه قضاییه با آن موافقت کند. 3) جرم نیز با بینه به اثبات رسیده باشد.
  • در وهله سوم، اگر شرایط اعدام و رجم وجود نداشت، مجرمین به 100 ضربه شلاق محکوم خواهند شد.

لازم به ذکر است که اگر برای هر کدام از مجرمین جرم زنای محصنه امکان برقراری رابطه زناشویی با همسر خود به هر دلیلی از جمله بیماری طرف مقابل وجود نداشته باشد و اقدام به زنا کند، وی شامل مجازات جرم زنای محصنه نخواهد شد. همچنین بایستی بگوییم نکات حقوقی گوناگونی پیرامون این جرم وجود دارد. در همین راستا شما می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

 

دفتر خدمات قضایی الکترونیک حضوری و غیر حضوری

وکیل کیفری: محافظ حقوق شما در پرونده‌های جزایی

کلاهبرداری تلفنی چیست و چگونه با آن مقابله کنیم؟

درباره ما 

 

 

چگونگی اثبات زنای محصنه

یکی دیگر از مواردی که بایستی هنگام پاسخگویی به سوال زنای محصنه چیست به آن بپردازیم، شرایط اثبات زنای محصنه می باشد. این جرم از سه طریق به اثبات می رسد:

  • اقرار یکی از طرفین: برای صحیح بودن اقرار مجرم 4 شرط لازم است که عبارتند از: 1) اقرار باید در حضور قاضی باشد. 2) فرد بایستی عاقل باشد. 3) فرد باید 4 مرتبه اقرار کند. 4) اقرار باید بدون اجبار باشد.
  • شهادت شهود: برای اثبات این جرم از طریق مذکور بایستی چهار مرد عادل یا سه مرد و دو زن عادل برقراری کامل رابطه جنسی را شخصاً دیده باشند.
  • علم قاضی: گاهی اوقات با استفاده از اماره های قضایی نظیر مدارک پزشکی قانونی و غیره، قاضی می تواند جرم زنای محصنه را اثبات کند.

فراموش نکنید که حل و فصل پرونده جرم زنای محصنه بدون کمک وکیل زنا میسر نیست. در همین راستا شما می توانید از طریق مشاوره حقوقی با ما در ارتباط باشید. لازم به ذکر است که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

 

 

زنای محصنه

 

مرجع صالح برای پرونده زنای محصنه

اکنون نوبت آن فرا رسیده که به سراغ مرجع صالح برای رسیدگی به جرم زنای محصنه برویم. همانطور که می دانید رسیدگی به تمامی انواع جرایم بر عهده دادگاه های کیفری می باشد. حال قانونگذار با توجه به اهمیت جرایم و مجازات آنها دادگاه های گوناگونی را در نظر گرفته است. در همین راستا با توجه به اینکه مجازات جرم زنای محصنه، سنگسار یا اعدام است می توان دادگاه صالح را دادگاه کیفری یک دانست.

 

آیا مجازات زنای محصنه قابل گذشت است؟

یکی دیگر از سوالاتی که در راستای پاسخ به سوال زنای محصنه چیست بایستی به آن جواب دهیم، این پرسش است که آیا مجازات زنای محصنه قابل گذشت می باشد؟ پاسخ این سوال منفی است. در واقع جرم مذکور از جمله جرایمی است که جنبه عمومی داشته و پس از مطرح شدن در دادگاه، گذشت شاکی هیچ تاثیری در مجازات نشدن مجرم نخواهد داشت. در آخرین بخش از این مقاله بایستی به این نکته اشاره کنیم که نکات حقوقی پیرامون جرم زنای محصنه بسیار زیاد هستند. به همین خاطر بهتر است از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با بهترین وکیل زنا در موسسه حقوقی وکلای تلفنی مشورت کنید.

 

 

 

 

 

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.