وکالت مهریه در اصفهان

وکالت مهریه در اصفهان

وکالت مهریه در اصفهان

مهریه چیست؟

مهریه حقی است که بعد از عقد ازدواج به زن داده می شود و زن این اختیار را دارد هر زمانی که بخواهد مهریه خود را مطالبه کند مهریه زن کامل می باشد اما اگر زوجه باکره باشد نصف مهریه به او تعلق خواهد گرفت حتی اگر زوج قبل از ازدواج تمام مهریه را پرداخت کرده باشد زوجه باکره باید نصف مهریه را به زوج برگرداند. ذکر این نکته لازم است تنها در صورت فسخ یا بطلان نکاح مهریه پرداخت نمی شود.در عقد موقت تعیین مهریه ضروری و تا زمانی که مهریه زن تعیین نشود عقد انجام نخواهد شد اما در عقد دائم این ضرورت وجود ندارد و بدون در نظر گرفتن مهریه نیز عقد جاری می شود.

مشاوره حقوقی مهریه قبل از ازدواج

 

مجازات عدم پرداخت مهریه چیست؟

مردی که مهریه پرداخت نکند و قصد فرار از مهریه با عناوین مختلف را داشته باشد با محدودیت ها و مجازات هایی روبرو خواهد شد. اگر در حالت عادی از پرداخت مهریه زن خودداری کند حساب های بانکی او مسدود خواهد شد، ممنوع الخروج می شود و در نهایت اموال او توقیف خواهد شد.

در صورتی که به دلیل عدم پرداخت مهریه محدودیت هایی از جمله ممنوع الخروج شدن شامل حال زوج شود مرد باید حتما مهریه را تعیین تکلیف کند تا این محدودیت رفع شود. تعیین تکلیف کردن مهریه سه حالت دارد که مرد باید یکی از آن ها را انجام دهد این موارد شامل گرفتن رضایت از زوجه، پرداخت کامل مهریه یا تقسیط مهریه توسط دادگاه است.

اگر مردی نیز بخواهد به تقلب خود را ورشکسته کند یا اموال خود را منتقل کند تا اینکه مهریه زن را پرداخت نکند به مجازات حبس از یک تا پنج سال محکوم خواهد شد. موسسه حقوقی وکیل تلفنی مشاوره با وکلای پایه یک دادگستری را بصورت آنلاین فراهم کرده است و کاربران می توانند با وکیل 24 ساعته متخصص مشاوره حقوقی تلفنی یا آنلاین انجام دهند.

 

در صورت خیانت زن، مهریه ای به او تعلق می گیرد؟

در حین عقد و امضای سند ازدواج زوج متعهد به پرداخت مقدار مهریه تعیین شده خواهد شد و ارتباطی به افعالی که بعد از آن اتفاق خواهد افتاد نخواهد داشت. همانطور که حق طلاق با زوج است و در هر زمانی می تواند زوجه را طلاق دهد حق مهریه نیز با زوجه است و در هر زمانی می تواند آن را مطالبه کند.

حتی اگر خیانت زن به مرد نیز اثبات گردد و زن در زندان نیز باشد تاثیری در مهریه زن نخواهد داشت و زن می تواند مهریه خود را مطالبه کند و آن را از همسر خود مطالبه کند پس در هر شرایطی زوجه می تواند مهریه خود را مطالبه و آن را دریافت کند.

مشاوره حقوقی اجرای مهریه

روشهای جلوگیری از فرار از پرداخت مهریه 

تقسیط مهریه

برخی اوقات مرد توانایی پرداخت مهریه زن را نخواهد داشت و در پرداخت یکجای مهریه به زوجه ناتوان خواهد بود در این حالت بعد از صدور حکم پرداخت مهریه زن توسط دادگاه خانواده زوج می تواند در همان شعبه درخواست اعسار دهد برای این کار باید دو نفر شاهد که از وضعیت مالی او خبر دارند به دادگاه معرفی کند. همچنین باید لیستی از اموال خود را نیز تقدیم دادگاه کند تقسیط مهریه زن با نظر دادگاه خواهد بود و بر اساس وضعیت مالی زوج تعیین خواهد کرد که مهریه زن به چه شکلی پرداخت شود.

اگر مهریه تقسیط شد باید هر ماه مرد مهریه را پرداخت و رسید آن را نزد خود نگه دارد اگر بیش از سه ماه مرد از پرداخت مهریه خودداری کند مهریه به حالت حال بازخواهد گشت و زن می تواند حکم جلب مرد را بگیرد.

در هر زمانی به مشاوره حقوقی آنلاین نیاز دارید از طریق پیام رسان واتس اپی با کمترین هزینه با بهترین وکیل آنلاین مشاوره حقوقی انجام دهید. مشاوره حقوقی به شما کمک خواهد کرد از ابتدا دعوای حقوقی خود را اصولی دنبال کنید و از اتلاف وقت جلوگیری کنید.

وکیل متخصص برای اجرا گذاشتن مهریه

مسائل حقوقی گسترده و قوانین روز به روز در حال تغییر هستند حتی بهترین وکلا نیز بر تمامی مسائل حقوقی تسلط کافی ندارند بر همین اساس وکلا بر اساس دانش و مهارت خود وکالت در حوزه های مختلف را قبول خواهند کرد. تعدادی از وکلا تنها در حوزه خانواده و مهریه وکالت قبول می کنند و با بروز نگه داشتن اطلاعات خود به اصطلاح در این حوزه متخصص می شوند.

وکیل متخصص مهریه به زوجه کمک خواهد کرد تا در کمترین زمان ممکن دادخواست خود را به ثبت برساند و به او در دریافت مهریه کمک خواهد کرد. حتی در زمانی که زوج درخواست اعسار نماید می تواند به درخواست اعسار اعتراض نماید و در صورتی که خبری از اموال زوج داشته باشد می تواند از فرار زوج از مهریه جلوگیری کند.

 

توقیف اموال زوج برای مهریه

اگر زوج از پرداخت مهریه زن امتناع کند و اموال خود را مخفی کند زوجه می تواند با معرفی اموال زوج به دادگاه درخواست توقیف اموال زوج را بنماید. در نهایت اگر زوج نسبت به پرداخت مهریه اقدام نکند دادگاه از اموال مرد مهریه زن را پرداخت خواهد کرد.

حق الوکاله مهریه در اصفهان

حق الوکاله بر اساس تعرفه تعیین خواهد شد. افرادی که دنبال وکیل مهریه در اصفهان هستند که حق الوکاله منصفانه از موکل خود بگیرد می توانند از طریق موسسه حقوقی وکیل تلفنی اقدام کنند. این موسسه با بهره گیری از حضور بیش از هزار وکیل متخصص بالاخص در حوزه خانواده این امکان را فراهم کرده است در کمترین زمان ممکن دسترسی شما به وکلای مجرب را آسان کند.  برخی اوقات برای افرادی که با مسائل قضایی و حقوقی درگیر هستند یک مشاوره حقوقی رایگان خوب می تواند دغدغه های مراجعه کنندگان را در ارتباط با مسائل طلاق و مهریه کمتر کند. موسسه وکیل تلفنی امکان مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری را جهت مشاوره تخصصی در حوزه طلاق و مهریه فراهم کرده است.

مشاوره حقوقی تلفنی شابنه روزی

سوالات رایج

+ در چه حالتی حق مهریه از زوجه گرفته خواهد شد.

در صورت بطلان یا فسخ نکاح در صورتی که نزدیکی بین مرد و زن انجام نشده باشد حق مهریه از زوجه گرفته خواهد شد.

+ بهترین راه برای گرفتن طلاق و مطالبه حق و حقوق قانونی چیست؟

اولین و بهترین راه برای انجام امورات طلاق مشاوره حقوقی با وکلای متخصص در حوزه طلاق است.

+ اگر درخواست اعسار پذیرفته شود مهریه زن چگونه پرداخت می شود؟

بر اساس تصمیم قاضی یا برای پرداخت کل مهریه مهلت داده خواهد شد یا مهریه بصورت قسطی پرداخت می شود.

+ با در دست داشتن وکالتنامه طلاق، زن هر زمانی بخواهد می تواند از مرد طلاق بگیرد؟

در واقع با در دست داشتن وکالتنامه نیز مرد زن را طلاق می دهد بلکه مرد وکالت به زن داده است که از جانب او کارهای قانونی را انجام دهد.

+ جهت اقدام به گرفتن طلاق مهمترین مرحله کدام است؟

تمام مراحل طلاق باید قانونی انجام شود برای اینکه روند طلاق به درستی انجام شود بهتر است مشاوره حقوقی با وکلای مجرب را انجام دهید.


سوالات متداول

نظرات

Mohamad sheykhi

وکیل به کسی گفته می شود که به جای موکل، اقداماتی را که خود موکل توانایی انجام آن را دارد را برعهده می گیرد. در صورتی که وکالت با سند عادی و یا سند رسمی واگذار گردد، برای انجام امور اداری و یا انجام معاملات می توان استفاده کرد. ولی با وکالت تنظیمی در دفترهای اسناد رسمی نمی توان از سوی فرد حقیقی و یا حقوقی مستقیماً به دادسراها و دادگاه ها رجوع و موضوع وکالت را انجام داد. ولی این امکان وجود دارد که در وکالت رسمی حق انتخاب وکیل دادگستری را اضافه کرد. وکیل دادگستری فردی را می گویند که با داشتن پروانه وکالت و عضویت در یکی از کانن های وکلای دادگستری از سوی افراد حقیقی و یا حقوقی دفاع از حقوق موکل و جواب دادن به ادعاها و علل و ارارئه آن ها را در دادسراها و دادگاه ها و ادارات ثبت اسناد و املاک قبول می کند. لذا تنها وکیل دادگستری و یا نماینده حقوقی سازمان های دولتی و یا مدیر شرکت در چارچوب اختیارات قانونی از طرف شرکت و یا موسسه مرتبط این امکان را دارند که در مراجع قضایی، ثبتی و اداری، از سوی موکل و یا شرکت یا موسسه یا مرکزی که نمایندگی داده است، حضور داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید. هر فرد و یا افراد حقوق می توانند که به طور آزادانه از میان وکلای دادگستری، وکیل دادگستری خود را انتخاب نمایند و رابطه بین وکیل و موکل با تنظیم و امضای وکالتنامه و مشخص کردن حق الزحمه وکیل شروع می گردد. پرداخت هزینه های پرنده همچون هزینه های دادرسی، آگهی، کپی، کارشناسی، تیپ، اوراق استفاده شده و تماس تلفنی بر عهده موکل می باشد که می بایست با اعلام وکیل آن را بپردازد. وکالت چیست؟ به موجب ماده 656قانون مدنی :وکالت عقدی است که به موجب آن یکی ازطرفین طرف دیگررا برای انجام امری نایب خود می نماید. قانون اساسی نیزانتخاب وکیل را به عنوان حق طرفین در همه دادگاه ها ،مورد تایید قرارداده است. وکالت در لغت به معنی سپردن و واگذار کردن است و در اصطلاح حقوقی، وکالت به عقدی گفته می شود که بر اساس آن یکی از طرفین، طرف دیگر را برای انجام کاری به عنوان وکیل انتخاب می کند. در قانون مدنی ایران در ماده 656وکالت اینگونه تعریف شده است: “وکالت به عقدی گفته می شود که بر اساس آن یکی از طرفین، فرد دیگری را برای انجام کاری وکیل خود می نماید.” با بستن قرارداد وکالت، وکیل و موکل در مقابل هم حق و تکلیف یافته، روابط حقوقی، وظایف و مسئولیت های دو طرفه ای را دارا می باشند. وکالت از جمله عقدهای بسیار متداول است، که در حال حاضر در صحنه های اجتماعی، بانک ها و اقتصاد بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. وکالت نوعی عقد است که در نهایت به پذیرفتن موکل و ایجاب وکیل نیاز می باشد.


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام؛ یکی از مهمترین موضوعات حقوقی و حتی اجتماعی جامعه امروز ایرانی مبحث مهریه است، مهریه جزو حقوق ممتاز هر زن می باشد که چه در عقد دائم و چه موقت وجود دارد و اهمیت آن تا آن جایی است که انجام عقد موقت بدون تعیین مهریه امکان پذیر نمی باشد و در عقد دائم نیز حتی اگر میزان آن تعیین نشود بازهم این حق پابرجا بوده و با توجه به وضعیت زوجه، میزان آن توسط دادگاه مشخص می گردد. متاسفانه ،بسیاری از خانواده های ایرانی ، وجود مهریه سنگین را سنگ بنای زندگی فرزندان خود و ضامن خوشبختی ایشان می دانند که وجود این باور غلط یکی از عواملی کاهش آمار ازدواج در کشور ما شده است. هرچند که نداشتن مهریه یا تعیین مهریه بسیار کم ارزش نیز در جای خود امری اشتباه می باشد؛ لذا مقتضی است خانواده ها با توجه به موقعیت شغلی و اجتماعی خود و خانواده ای که قصد وصلت با آن را دارند نسبت به تعیین مهریه اقدام نمایند تا سبب جلوگیری از بروز مشکلات بعد از آن باشد . وجود وکلای تراز در هر استان و با هر تخصصی ، از جمله مزیت های موسسه وکیل تفلنی می باشد که به صورت مداوم و شبانه روزی این مهم را برای ساکنین کلیه استان ها از جمله استان اصفهان فراهم آورده اند تا از صفر تا صد مشکلات حقوقی من جمله مساله مهریه را برای ایشان حل نموده و یا اطمینان خاطر در زندگی قدم بردارند.


مینافراهانی

باسلام مهریه یا صداق درواقع مالی است که زوج هنگام عقد به زن تملیک میکند و میتواند هرچیزی باشد که مالیت داشته باشد. زن باعقد مالک تمام مهرمیشود و اگر در زمان عقد و بدون وجود روابط زناشویی طلاق گیرد مالک نیمی از مهر میشود .چیزز مانع از دریافت مهریه نیست .وواگر زوج نتواند تمام مهریه را یکجا پرداخت کند باید تقاضای تقسیط کند ولی اگر در عین تمکن مالی از پرداخت خودداری کند طبق ماده ۳ محکومیتهای مالی توقیف اموال و ممنوع الخروجی و ور نهایت حبس اورا میتوان گرفت.حتی خیانت زوجهنیز تاثیری در استحقاق زوجه بابت مهریه ندارد.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.