وکالت پرونده مهریه با کمترین مبلغ حق الوکاله

وکالت پرونده مهریه با کمترین مبلغ حق الوکاله

وکالت پرونده مهریه با کمترین مبلغ حق الوکاله

مهریه یکی از سنت های مسلمانان و به جا مانده از زمان اهل بیت علیه السلام و پیامبر صلی الله است. در کشور ایران در زمان انعقاد عقد نکاح (موقت یا دائم) شی با ارزشی را برای زن به عنوان مهریه در نظر می‌گیرند. با این که مهریه باید در زمان وقوع عقد نکاح پرداخت شود، اما متاسفانه در اکثر مواقع چنین اتفاقی نمی‌افتد. همین مسئله باعث می‌شود تا پس از عقد زن و شوهر بر سر پرداخت مهریه دچار اختلاف شوند. در چنین مواقعی زن می‌تواند برای دریافت مهریه خود از طریق قانونی وارد عمل شود و با تشکیل پرونده مهریه در دادگاه خانواده، همسر خود را ملزم به پرداخت آن کند.

البته تشکیل پرونده مهریه و الزام شوهر به پرداخت مهریه کار چندان آسانی هم نیست! به همین دلیل ما به خانم هایی که در پی مطالبه مهریه خود هستند توصیه می‌کنیم پرونده خود را به یک وکیل با هزینه کم بسپارند. وکلای موسسه حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی از طریق شماره های 09212242670 و یا 02147625900  در خدمت شما هستند.

 

هزینه مشاوره حقوقی

مهریه چیست؟

برای بررسی پرونده مهریه و نحوه تشکیل آن در محاکم قضایی باید ابتدا به مفهوم شناسی اصطلاحات مهم آن بپردازیم. مهمترین اصطلاح این پرونده، واژه مهریه است. مهریه از جمله حقوق مالی زن بر عهده مرد است که به موجب وقوع عقد نکاح پرداخت آن واجب می‌شود.

از جمله شرایط مهریه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مالیت داشتن
  2. قابلیت تملک داشتن
  3. متعلق به دیگری نبودن
  4. معین و دقیق بودن

در چه مواردی مهریه به زن تعلق نمی‌گیرد؟

مسئله مهم بعدی در پرونده مهریه، مسئله تعلق گرفتن یا نگرفتن مهریه به زن است. پس از واقع شدن عقد نکاح میان زن و مرد هیچ چیز نمی‌تواند مانع از تعلق گرفتن مهریه به زن شود. بنابراین بر خلاف تصور بسیاری از افراد، نشوز زن یا رابطه نامشروع وی با مرد دیگر و مسائلی از این قبیل هرگز باعث سقوط مهریه نمی‌شوند.

 

وکیل ارزان قیمت برای مهریه

البته مطابق با قانون در دو حالت مهریه به زن تعلق نمی‌گیرد که این دو حالت عبارتند از:

  1. به موجب ماده 1098 قانون مدنی " در صورتی که عقد نکاح اعم از دائم یا منقطع باطل بوده و نزدیکی واقع نشده زن حق مهر ندارد و اگر مهر را گرفته شوهر می‌‌تواند آن را ‌استرداد نماید. "
  2. به موجب ماده 1101 قانون مدنی " هر گاه عقد نکاح قبل از نزدیکی به جهتی فسخ شود زن حق مهر ندارد مگر در صورتی که موجب فسخ عنن باشد که در این صورت با‌ وجود فسخ نکاح زن مستحق نصف مهر است. "

برای مطالبه مهریه چه باید کرد؟

مطالبه مهریه یا به اصطلاح به اجرا گذاشتن مهریه به دو روش انجام می‌شود. در روش اول اگر مرد مالک مال با ارزشی مثل خانه، ماشین و ... باشد، زن می‌تواند با تشکیل پرونده مهریه در اجرای ثبت، مهریه خود را مطالبه کند. پس از تشکیل پرونده در اجرای ثبت دستور توقیف اموال مرد صادر خواهد شد.

حالت دوم نیز در صورتی است که مرد در سند مالک هیچ مال با ارزشی نباشد. در این حالت زن باید دادخواست مطالبه مهریه به دادگاه خانواده تقدیم کند.

برای اطلاع از مراحل دقیق مطالبه مهریه و تشکیل پرونده مهریه بهتر است از مشاوره حقوقی تلفنی یا مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان موسسه حقوقی وکلای تلفنی استفاده کنید.

 

وکیل مهریه

دریافت مهریه بدون طلاق

همانطور که گفته شد مهریه یکی از حقوق زن بر عهده مرد است. مرد بلافاصله پس از وقوع عقد نکاح موظف به پرداخت آن می‌باشد. حال اگر مرد پس از عقد نکاح هیچ اقدامی برای پرداخت آن نکرد، زن می‌تواند طبق شرع و عرف و قانون حق خود را مطالبه نماید.

مطالبه مهریه و حتی تشکیل پرونده مهریه در دادگاه خانواده و اجرای ثبت، هیچ ارتباطی به طلاق ندارد. یعنی زن می‌تواند همراه با زندگی با همسر خود، مهریه‌اش را هم مطالبه کند.

وکیل مهریه با هزینه کم از کجا پیدا کنم؟

یافتن وکیل پرونده مهریه با هزینه کم، با وجود موسسه حقوقی وکلای تلفنی کار چندان دشواری نیست. اگر به دنبال وکیل با هزینه کم هستید با شماره 09212242670 تماس گرفته و مشکل و درخواست خود را بگویید تا کارشناسان موسسه راهنمایی‌تان کنند.

در ضمن پیش از سپردن وکالت پرونده مهریه خود به وکلای این موسسه می‌توانید با دریافت مشاوره حقوقی، بهتر و بیشتر وکیل مورد نظر خود را بشناسید.

 

ارتباط در واتس اپ

وکیل مهریه با حق الوکاله کم قابل اعتماد است؟

پرونده مهریه یک پرونده مالی به حساب می‌آید. بنابراین حق الوکاله وکیل مهریه مطابق با تعرفه دعاوی مالی محاسبه می‌شود. منتهی با توجه به این که حق الوکاله یک مسئله توافقی است، وکیل می‌تواند مبلغی کمتر از میزان تعرفه برای آن مطالبه کند.

پس حق الوکاله ارتباطی با خوب یا بد بودن وکیل ندارد. به طور مثال وکلای موسسه حقوقی وکلای تلفنی از بهترین و مجرب‌ترین وکلای پایه یک دادگستری هستند اما در محاسبه و دریافت حق الوکاله منصفانه‌تر عمل می‌کنند.

 

آموزش اجرا گذاشتن مهریه
حق الوکاله وکیل 
وکیل وصول مهریه 
مطالبه مهریه 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

محسن حاجی آبادی

وکالت پرونده مهریه با کمترین مبلغ حق الوکاله ۱۳اردیبهشت ۱۴۰۱ مهریه یکی از سنت های مسلمانان و به جا مانده از زمان اهل بیت علیه السلام و پیامبر صلی الله است. در کشور ایران در زمان انعقاد عقد نکاح (موقت یا دائم) شی با ارزشی را برای زن به عنوان مهریه در نظر می‌گیرند. با این که مهریه باید در زمان وقوع عقد نکاح پرداخت شود، اما متاسفانه در اکثر مواقع چنین اتفاقی نمی‌افتد. همین مسئله باعث می‌شود تا پس از عقد زن و شوهر بر سر پرداخت مهریه دچار اختلاف شوند. در چنین مواقعی زن می‌تواند برای دریافت مهریه خود از طریق قانونی وارد عمل شود و با تشکیل پرونده مهریه در دادگاه خانواده، همسر خود را ملزم به پرداخت آن کند. البته تشکیل پرونده مهریه و الزام شوهر به پرداخت مهریه کار چندان آسانی هم نیست! به همین دلیل ما به خانم هایی که در پی مطالبه مهریه خود هستند توصیه می‌کنیم پرونده خود را به یک وکیل با هزینه کم بسپارند. وکلای موسسه حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی از طریق شماره های 09212242670 و یا 02147625900  در خدمت شما هستند.   مهریه چیست؟ برای بررسی پرونده مهریه و نحوه تشکیل آن در محاکم قضایی باید ابتدا به مفهوم شناسی اصطلاحات مهم آن بپردازیم. مهمترین اصطلاح این پرونده، واژه مهریه است. مهریه از جمله حقوق مالی زن بر عهده مرد است که به موجب وقوع عقد نکاح پرداخت آن واجب می‌شود. از جمله شرایط مهریه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: مالیت داشتنقابلیت تملک داشتنمتعلق به دیگری نبودنمعین و دقیق بودندر چه مواردی مهریه به زن تعلق نمی‌گیرد؟ مسئله مهم بعدی در پرونده مهریه، مسئله تعلق گرفتن یا نگرفتن مهریه به زن است. پس از واقع شدن عقد نکاح میان زن و مرد هیچ چیز نمی‌تواند مانع از تعلق گرفتن مهریه به زن شود. بنابراین بر خلاف تصور بسیاری از افراد، نشوز زن یا رابطه نامشروع وی با مرد دیگر و مسائلی از این قبیل هرگز باعث سقوط مهریه نمی‌شوند.   البته مطابق با قانون در دو حالت مهریه به زن تعلق نمی‌گیرد که این دو حالت عبارتند از: به موجب ماده 1098 قانون مدنی " در صورتی که عقد نکاح اعم از دائم یا منقطع باطل بوده و نزدیکی واقع نشده زن حق مهر ندارد و اگر مهر را گرفته شوهر می‌‌تواند آن را ‌استرداد نماید. "به موجب ماده 1101 قانون مدنی " هر گاه عقد نکاح قبل از نزدیکی به جهتی فسخ شود زن حق مهر ندارد مگر در صورتی که موجب فسخ عنن باشد که در این صورت با‌ وجود فسخ نکاح زن مستحق نصف مهر است. "برای مطالبه مهریه چه باید کرد؟ مطالبه مهریه یا به اصطلاح به اجرا گذاشتن مهریه به دو روش انجام می‌شود. در روش اول اگر مرد مالک مال با ارزشی مثل خانه، ماشین و ... باشد، زن می‌تواند با تشکیل پرونده مهریه در اجرای ثبت، مهریه خود را مطالبه کند. پس از تشکیل پرونده در اجرای ثبت دستور توقیف اموال مرد صادر خواهد شد.


محمدی

متاسفانه برخلاف خیلی از وکلا که از پیش به فکر احذ حق الوکاله های بالا هستند خوشبختانه در وکیل تلفنی با وکلای مجربی آشنا شدم که علاوه بر تخصص و تجربه بالا در امور خانواده بسیار خوش برخورد هستند و اخلاق حرفه ای را به خوبی رعایت میکنند این بسیار قابل تقدیر است که هزینه های مناسب مشاوره و حق الوکاله در وکیل تلفنی باعث شده عمون مردم بتوانند از این خدمات بهره ببرند. موفق باشید


میلاداستوارپور

با سلام در هر حالت چه مال داشته باشد یا نداشته باشد باید ابتدا از اجرای ثبت اقدام نماید و بدوا" دادخواست مطالبه مهریه ممکن نیست


محمد فرجی

سلام مهریه حتی اگر زن شوهر خود را به قتل برساند نیز قابل مطالبه است و از دو طریق دادگاه و اجرای ثبت قابل مطالبه است


احمد جوکاری

با سلام بحث مهریه و مسائل مربوط آن مسأله ای است که در این سالها علی الخصوص در دهه های گذشته مبتلا به بسیاری از زوجین شده است و با وجود تورم، قوانین اخیر در مورد میزان عندالمطالبه بودن و تلاش جهت حبس زدایی از محکومیت های مالی نیز به طور شایسته نتوانسته است این معضل و مشکل را حل نماید. بسیاری از زوجین بدون توجه به تمکن و توان مالی در زمان ازدواج و تبعات و عواقب آن در آینده،اقدام به توافق و تعیین مهریه مینمایند که نیاز به فرهنگ سازی و آگاهی بخشیدن است اما نکته ای که در اینجا بیان آن واجب است این است که علاوه براین عدم توجه به میزان و مبلغ مهریه،اغلب در مورد نحوه و شروط قانونی و شرایط مطالبه مهریه و درج شروط ضمن عقد نیز آگاهی و اطلاع کافی ندارند و اغلب زمانی از آن مطلع شده اند که اختلافی بروز کرده و به مشاور حقوقی رجوع نموده اند!! لذا اشاعه و ترویج فرهنگ مشاوره حقوقی قبل از ازدواج امری پسندیده و لازم است که همگان علی الخصوص وکلا و مشاوران حقوقی باید برآن همت گمارند


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام؛ همان طور که همگی می دانیم از زمان عقد فی مابین انسان ها ، حقوقی بین زوجین بر قرار می گردد که دو طرف بر حسب قانون و اخلاق ملزم به رعایت آن هستند . " ماده1102- همينكه نكاح بطور صحت واقع شد روابط زوجيت بين طرفين موجود و حقوق و تكاليف زوجين در مقابل همديگر برقرار ميشود ماده1103- زن و شوهر مكلف بحسن معاشرت با يكديگرند." و هر عقل سلیمی می داند که زندگی مشترک بدون محبت بین انسان ها و نیز بدون رعایت حقوق بین زوجین در مدت زمان کوتاهی به بن بست رسیده و دوامی نخواهد داشت . طبیعتا زمانی که انسان ها به دوراهی جدایی می رسند و هیچ راهی برای پیوند ایشان وجود ندارد هرکدام از آن ها دنبال استیفای حق و حقوق خود می باشند و یکی از حقوق مسلم زوجه در باب مسائل مالی مربوط به مطالبه مهریه می باشد که این مطالبه مهریه مانند هر کار دیگری باید از راه و روش قانونی خود انجام پذیرد . به دلیل اهمیت بالای این مساله و اینکه اگر کسی به حقوق مالی خود آشنا نباشد ممکن است که در هزار توی محاکم قضایی سرگردان شده و نتواند به مطلوب خود دست یابد توصیه اکید ما این است که از وکلای کارکشته موسسه وکیل تلفنی بهره جسته و بعد از مشورت و راهنمایی ایشان نسبت به احقاق حقوق خود اقدام نمائید.


mohamad sheykhi

هریه اعم است از دارایی یا پولی که مرد در هنگام ازدواج متعهد می‌شود تا به عنوان پیشکشی یا هدیه به همسر خود بدون عوض و به صورت نقدی اعطا نماید، دادن مهریه الزامی است و هیچ گونه اجبار در بازپس‌گیری آن از سوی شوهر جایز نیست. با نظر به این‌که پرداخت مهریه یک امر قانونی و یکی از ارکان اصلی نکاح در اسلام است این مسئله به یکی از اصلی‌ترین موضوعات مطرح در دادگاه‌های خانواده بدل شده است، در قانون قضایی جمهوری اسلامی ایران بیست‌وچهار ماده‌ی قضایی به مهریه اختصاص داده‌شدهاست. تعیین مهریه سقفی ندارد و می‌تواند به هر مقداری از سوی طرفین ثبت شود، اما باید به این نکته توجه داشت که مهریه باید قابلیت معامله و داد ستد و یا به طور کلی دارای مالیات و ارزش مادی باشد، این مال می‌تواند منقول (وجه یا سکه) و یا غیرمنقول مانند خانه و زمین و یا باغ باشد و حق این مال تنها متعلق به خود زن است و نه والدین یا شخص دیگر. انواع مهریه، نحوه و زمان پرداخت مهریه مهریه با توجه به زمان تعیین شدن، نحوه پرداخت و انواع زمان مطالبه به چند نوع تقسیم می‌شود: مهر المسمی: مهری است که زوجین قبل از انعقاد عقد نکاح بر مقدار و میزان آن توافق داشته و آن را هنگام عقد ثبت کرده باشند. مطابق ماده ۱۰۸۰ قانون مدنی، «تعیین مهر منوط به تراضی طرفین است و محدودیتی در این خصوص در قانون پیش‌بینی نشده است.» همچنین، «مهر باید بین طرفین تا حدی که رفع جهالت آن‌ها بشود، معلوم باشد.» (ماده ۱۰۷۹ قانون مدنی). یعنی، مهر تعیین‌شده باید دارای ارزش مالی بوده باشد و همان‌طور که بالاتر اشاره شد، قابلیت داد و ستد و تملک داشته باشد، میزان آن معلوم و معین و صریحاً بیان شده باشد و به صورت کلی به صورت مشروع و عقلایی دارای ارزش باشد، همچنین زوج (شوهر) می‌بایست استطاعت پرداخت آن را داشته باشد. مهر المثل: با وجود ضرورت و الزام وجود مهریه اما از لحاظ زمان تعیین آن محدودیتی در زمان عقد دایم وجود ندارد و بدون تعیین مهریه قانونا و شرعا نکاح پذیرفته است، هرچند در هنگام عقد موقت (متعه) در صورت‌عدم تعیین مهریه عقد باطل است. در صورتی که مهر در هنگام نکاح تعیین شده باشد، امکان تعیین آن با توافق زوجین و بعد از انعقاد عقد وجود دارد. در صورتی که قبل از تراضی زوجین عمل زناشویی اتفاق بیفتد (حال به دلیل‌عدم توافق درباره‌ی مهریه و یاعدم تطبیق نوع مهریه با قوانین)، زن مستحق مهریه از نوع مهر المثل است که بنابر ماده ۱۰۹۱ قانون مدنی نحوه‌ی چگونگی تعیین مهرالمثل تعریف می‌شود: «برای تعیین مهر المثل، باید حال زن از حیث شرافت خانوادگی و سایر صفات و وضعیت او نسبت به اماثل و اقران و اقارب و همچنین معمول محل و غیره در نظر گرفته شود.» بر این اساس، مهرالمثل برمبنای خصوصیات زن یعنی وضعیت خانوادگی تحصیلات و جایگاه اجتماعی ایشان و با سنجش اطرافیان و خویشاوندان زن تعیین می‌گردد که بیشتر از جنبه عرفی برخوردار است تا شکل قراردادی. مهرالمتعه: مهری است که مانند مهرالمثل در زمان نکاح تعیین نشده است اما قبل از عمل زناشویی اصرار به طلاق وجود دارد، در این صورت مبلغی از سمت مرد به زن پرداخت می‌گردد که طبق ماده ۱۰۹۴ قانون مدنی «برای تعیین مهرالمتعه حال مرد از حیث غنا و فقر ملاحظه می‌شود». باید توجه داشت که: در صورت ازاله بکارت بدون رضایت دختر، مرد باید مهرالمثل پرداخت کند. در مهر المثل و مهرالمتعه برای تعیین مهر شرط بر توافق طرفین نیست و تعیین مهر می‌تواند به شخص ثالث و یا یکی از طرفین واگذار شود. طبق ماده ۱۰۸۲ قانون مدنی: «به محض جاری شدن عقد، زن مالک مهر خود می‌شود ومی‌تواند هر نوع دخل و تصرفی که بخواهد در آن انجام دهد.» به همین دلیل مطالبه‌ مهریه از نظر زمان مطالبه نیز انواع مختلفی دارد: عندالمطالبه: مهریه‌ای است که هر زمان زن آن را مطالبه کند مرد موظف به پرداخت آن می‌باشد و طبق ماده ۱۰۸۵، زن می‌تواند تا زمانی که مهر به او تعلق نمی‌گیرد، هیچ کدام از وظایفش در برابر شوهر را انجام ندهد. در این مورد، اگر مرد استطاعت پرداخت آن را نداشته باشد می‌بایست مدارکی دال برعدم تمکن خود بیاورد یا تقاضای اعسار کند. اگر نکاح منجر به طلاق در زمانی بشود که زن باکره است میزان مهریه‌ی عندالمطالبه نصف می‌شود. عند الاستطاعه: مهریه‌ای است که در زمانی مرد استطاعت پرداخت آن را داشته باشد به زن پرداخت می‌شود. در مهریه عندالاستطاعه زن باید تمکن و استطاعت مرد را اثبات نماید. موجل: مهریه‌ای که در آن زمان خاصی برای پرداخت مهریه معیین می‌شود و پیش از آن زن حق درخواست مهر را ندارد. در مهریه‌ی موجل حق حبس وجود ندارد. زیرا زن در زمان عقد مهر خود را مدت دار نموده و بدین ترتیب حق حبس خود را ساقط کرده و نمی‌تواند تا زمان به پایان رسیدن مدت تعیین شده مهر خود را مطالبه کند. (ماده ۱۰۸۵)


فریبرز ذوالفقاری

با سلام مطالبه مهریه یا به اصطلاح به اجرا گذاشتن مهریه به دو روش انجام می‌شود. در روش اول اگر مرد مالک مال با ارزشی مثل خانه، ماشین و ... باشد، زن می‌تواند با تشکیل پرونده مهریه در اجرای ثبت، مهریه خود را مطالبه کند. پس از تشکیل پرونده در اجرای ثبت دستور توقیف اموال مرد صادر خواهد شد. حالت دوم نیز در صورتی است که مرد در سند مالک هیچ مال با ارزشی نباشد. در این حالت زن باید دادخواست مطالبه مهریه به دادگاه خانواده تقدیم کند


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.