چند درصد مهریه به وکیل تعلق دارد؟

چند درصد مهریه به وکیل تعلق دارد؟

چند درصد مهریه به وکیل تعلق دارد؟

مهریه به عنوان یکی از حقوق اصلی زن بعد از عقد نکاح به شمار می رود که از لحاظ قانونی زوج موظف به پرداخت آن است. در واقع می توان اینگونه بیان کرد که یکی از آثار مالی ازدواج که هم در قانون و هم در شرع برای زوجه تعیین شده است، مهریه می باشد. قانون مدنی صراحتا به این موضوع اشاره می کند که مهریه به مالکیت زوجه درآمده و وی می تواند هرگونه تصرفی در آن داشته باشد.

مطالبه مهریه صرفا به دوران طلاق محدود نمی شود بلکه خانم این امکان را دارد که حتی در طول دوران زندگی مشترک نیز مهریه را از شوهر خود تقاضا کند. مهریه عندلمطالبه شرایطی را برای خانم تعیین نموده است که هر زمان بتواند اقدام به اجرا گذاشتن مهریه نماید. اما در مهریه عندالاستطاعه شرایط کمی متفاوت است و استطاعت و توانایی مالی مرد در این زمینه مورد بررسی قرار می گیرد. اغلب زوجین قبل از عقد ازدواج در ارتباط با تعیین مهریه و شرایط قانونی آن با وکیل مهریه و یا مشاوران حقوقی که دانش بالایی در زمینه مهریه دارند، مشورت می گیرند.

چنانچه در مورد این موضوع که میزان حق الوکاله وکیل و یا چند درصد مهریه به وکیل تعلق می گیرد به مشاوره حقوقی نیاز دارید، می‌توانید از طریق شماره 09212242670 اقدام کنید.

                                                                                    

هزینه مشاوه حقوقی

وکیل مهریه کیست؟

حوزه وکالت در حال حاضر به نحوی شده است که بسیاری از وکلا به صورت تخصصی صرفا در یکسری دعاوی حقوقی فعالیت کرده و وکالت پرونده ها را قبول می کنند. بحث دعاوی مهریه نیز به همین شکل است و وکلایی که دانش و مهارت کافی در این زمینه داشته و می توانند به بهترین شکل ممکن مهریه موکل را از روش های قانونی به اجرا بگذارند، به وکیل مهریه شهرت پیدا می کنند.

وکیل مهریه علاوه بر دانش و تسلط بالا بر قوانین مهریه، تجربه قابل قبولی در این حوزه داشته و می تواند به موکلین کمک نماید تا بتوانند به حقوق قانونی خود برسند. بنابراین می توان گفت که وکیل مهریه تجربه و مهارت کافی در اجرا گذاشتن مهریه زوجه دارد و اشخاصی که برای دریافت مهریه خود از وکیل کمک می گیرند، یقینا به آنچه که مورد انتظارشان است، می رسند. برای دریافت مشاوره حقوقی انلاین و رایگان به وبسایت وکلای تلفنی مراجعه نمایید.

 

مشاوره حقوقی حق الوکاله وکیل

وکیل مهریه کاربلد چه ویژگی هایی دارد؟

همانطور که گفته شد، معلومات و تسلط بالا در ارتباط با قوانین مهریه و تجربه چندین ساله یک وکیل در رسیدگی به پرونده های مهریه، جزو ویژگی های اصلی وکیل مهریه محسوب می شود. خصوصیات فردی یک وکیل نیز می تواند تاثیر بسزایی در نوع روابط بین وکیل و موکل بگذارد. در واقع موکل این انتظار را دارد که وکالت پرونده مهریه را برعهده وکیلی قرار دهد که علاوه بر توانایی فردی در امر وکالت، متعهد به امور موکل باشد و به صورت مداوم پیگیر حق و حقوق وی باشد.

در هرصورت، ویژگی وکیل مهریه را می توان در موارد زیر عنوان کرد:

  • داشتن تسلط و دانش کافی نسبت به مقررات مهریه
  • مطلع بودن از آخرین تغییرات قوانین مهریه
  • متعهد به وظایف خود در قبال موکل
  • پیگیر بودن حقوق قانونی موکل
  • پیگیری روند رسیدگی به پرونده مهریه
  • ارائه راهکار و پیشنهادات مناسب در جهت دریافت مهریه توسط موکل

 

حق الوکاله وکیل

وکیل مهریه با توجه به درخواست زوجه، میزان مشخصی از مهریه را به اجرا می گذارد و این قضیه بسته به اختیار موکل دارد که درخواست اجراییه تمام یا بخشی از مهریه را نماید. لازم به ذکر است که در طی چند سال اخیر شاهد تغییراتی در زمینه نحوه به اجرا گذاشتن مهریه بوده ایم. در حال حاظر وصول مهریه ابتدا از طریق اداره ثبت انجام می شود و نمی توان درخواست های مبتنی بر مطالبه مهریه را مستقیما در دادگاه خانواده مطرح نمود.

در صورتی که زوجه برای اجرای مهریه، وکیل گرفته باشد، نیازی به انجام مراحل قانونی مهریه توسط او نمی باشد و وکیل مهریه تمامی فرآیند مربوطه را انجام می دهد. پروسه زمانی ثبت درخواست مهریه کمی طولانی است و در این مدت، وکیل باید روند رسیدگی به درخواست مزبور را پیگیری کند. برای دریافت مشاوره حقوقی تلفنی با شماره 09212242670 تماس بگیرید.

حق الوکاله وکیل مهریه چگونه تعیین می گردد؟

نوع مهریه در حق الوکاله وکیل تاثیر چندانی ندارد و آنچه که در این زمینه بسیار مهم است، میزان مهریه می باشد. نحوه تعیین حق الوکاله وکیل مهریه به طور معمول به صورت توافقی میان طرفین صورت می گیرد و معیار خاصی در این زمینه وجود ندارد. البته ناگفته نماند که عموما ده درصد مهریه به عنوان حق الوکاله وکیل در نظر گرفته می شود.

 

ارتباط در واتس اپ

چند درصد مهریه به وکیل تعلق می گیرد؟

در مورد این موضوع که چند درصد مهریه به وکیل داده می شود، در عرف وکلا 10 درصد از مهریه وصول شده به عنوان حق الوکاله به وکیل مهریه تعلق می گیرد که طرفین می توانند در این زمینه به توافق کلی نیز برسند و کمتر از این میزان نیز از موکل دریافت شود.

مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل مهریه

یکی از روش هایی که می توان در مورد موضوعات مهریه به اطلاعات حقوقی کافی دست یافت، دریافت مشاوره حقوقی از موسسه وکلای تلفنی است. مشاوره حقوقی مهریه توسط این موسسه توسط وکلا متخصص مهریه ارائه می شود و این موضوع می تواند برای موکلین بسیار حائز اهمیت باشد.

در خصوص استفاده از خدمات حقوقی این موسسه از جمله مشاوره حقوقی تلفنی می توانید از طریق شماره تلفن 09212242670 اقدام کنید.


 

حق الوکاله وکیل 
مهریه بدون طلاق 
مشاوره حقوقی مهریه 
مشاوره حقوقی خانواده 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

mohamad sheykhi

مهریه به عنوان یکی از حقوق اصلی زن بعد از عقد نکاح به شمار می رود که از لحاظ قانونی زوج موظف به پرداخت آن است. در واقع می توان اینگونه بیان کرد که یکی از آثار مالی ازدواج که هم در قانون و هم در شرع برای زوجه تعیین شده است، مهریه می باشد. قانون مدنی صراحتا به این موضوع اشاره می کند که مهریه به مالکیت زوجه درآمده و وی می تواند هرگونه تصرفی در آن داشته باشد. مطالبه مهریه صرفا به دوران طلاق محدود نمی شود بلکه خانم این امکان را دارد که حتی در طول دوران زندگی مشترک نیز مهریه را از شوهر خود تقاضا کند. مهریه عندلمطالبه شرایطی را برای خانم تعیین نموده است که هر زمان بتواند اقدام به اجرا گذاشتن مهریه نماید. اما در مهریه عندالاستطاعه شرایط کمی متفاوت است و استطاعت و توانایی مالی مرد در این زمینه مورد بررسی قرار می گیرد. اغلب زوجین قبل از عقد ازدواج در ارتباط با تعیین مهریه و شرایط قانونی آن با وکیل مهریه و یا مشاوران حقوقی که دانش بالایی در زمینه مهریه دارند، مشورت می گیرند. چنانچه در مورد این موضوع که میزان حق الوکاله وکیل و یا چند درصد مهریه به وکیل تعلق می گیرد به مشاوره حقوقی نیاز دارید، می‌توانید از طریق شماره 09212242670 اقدام کنید.                                                                                      هزینه مشاوه حقوقی وکیل مهریه کیست؟ حوزه وکالت در حال حاضر به نحوی شده است که بسیاری از وکلا به صورت تخصصی صرفا در یکسری دعاوی حقوقی فعالیت کرده و وکالت پرونده ها را قبول می کنند. بحث دعاوی مهریه نیز به همین شکل است و وکلایی که دانش و مهارت کافی در این زمینه داشته و می توانند به بهترین شکل ممکن مهریه موکل را از روش های قانونی به اجرا بگذارند، به وکیل مهریه شهرت پیدا می کنند. وکیل مهریه علاوه بر دانش و تسلط بالا بر قوانین مهریه، تجربه قابل قبولی در این حوزه داشته و می تواند به موکلین کمک نماید تا بتوانند به حقوق قانونی خود برسند. بنابراین می توان گفت که وکیل مهریه تجربه و مهارت کافی در اجرا گذاشتن مهریه زوجه دارد و اشخاصی که برای دریافت مهریه خود از وکیل کمک می گیرند، یقینا به آنچه که مورد انتظارشان است، می رسند. برای دریافت مشاوره حقوقی انلاین و رایگان به وبسایت وکلای تلفنی مراجعه نمایید.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام مهریه به عنوان یکی از حقوق اصلی زن بعد از عقد نکاح به شمار می رود که از لحاظ قانونی زوج موظف به پرداخت آن است. در واقع می توان اینگونه بیان کرد که یکی از آثار مالی ازدواج که هم در قانون و هم در شرع برای زوجه تعیین شده است، مهریه می باشد. قانون مدنی صراحتا به این موضوع اشاره می کند که مهریه به مالکیت زوجه درآمده و وی می تواند هرگونه تصرفی در آن داشته باشد. مطالبه مهریه صرفا به دوران طلاق محدود نمی شود بلکه خانم این امکان را دارد که حتی در طول دوران زندگی مشترک نیز مهریه را از شوهر خود تقاضا کند. مهریه عندلمطالبه شرایطی را برای خانم تعیین نموده است که هر زمان بتواند اقدام به اجرا گذاشتن مهریه نماید


محسن جعفری

با سلام از این امکان سایت مبنی بر ارتباط با وکیل جهت مشاوره حقوقی با قیمتهای مناسب تشکر و سپاسگذارم


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.