نمونه دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 100

نمونه دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 100

نمونه دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 100

دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 100 چیست؟ کمیسیون ماده صد شهرداری چه می باشد؟ چه شرایطی برای اعتراض به رای کمیسیون ماده 100 وجود دارد؟ برای انجام این کار چه مراحلی را باید طی نمود؟ چه نکاتی هنگام تنظیم دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 100 بایستی رعایت شود؟ آیا این کار را می توان به وکیل شهرداری ها سپرد؟ امروزه قانونگذار برای مدیریت شهرها، شهرداری ها را تاسیس کرده است. در همین راستا ممکن است اختلافاتی بین شهرداری ها و شهروندان به وجود بیاید. در نتیجه کمیسیون های گوناگونی برای حل این اختلافات به وجود آمده اند که یکی از آنها کمیسیون ماده صد شهرداری می باشد. در همین راستا همواره افراد زیادی جهت مشاوره حقوقی کمیسیون ماده 100 با متخصصین موسسه حقوقی وکلای تلفنی در ارتباط هستند. این افراد سوالات گوناگونی را پیرامون دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 100 از ما می پرسند که تصمیم گرفته ایم در این مقاله به صورت کامل و تفصیلی به آنها بپردازیم.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

کمیسیون ماده 100 شهرداری چیست؟

در اولین گام از آشنایی با دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 100 بایستی با تعریف این کمیسیون آشنا شویم. همانطور که گفته شد، قانونگذار برای حل و فصل اختلافات بین شهرداری ها و شهروندان کمیسیون های گوناگونی تاسیس کرده است که یکی از آنها کمیسیون ماده صد شهرداری می باشد. در واقع قانونگذار برای ساخت و ساز در فضای شهری، ضوابطی را تعیین کرده است. حال اگر اشخاص این ضوابط را رعایت نکنند کمیسیون ماده صد شهرداری، وظیفه رسیدگی به چنین اختلافاتی را خواهد داشت.

پس کمیسیون ماده صد شهرداری کمیسیونی است که به حل اختلافات ناشی از تخلفات ضوابط ساخت و ساز شهرداری می پردازد. به طور کلی این تخلفات را می توان از جمله موارد زیر دانست:

  • تخلفات تغییر کاربری.
  • تخلفات مهندس ناظر.
  • عدم ساختن پارکینگ یا غیر قابل استفاده بودن آن.
  • تجاوز به معابر شهری.
  • احداث بنا بدون پروانه ساخت یا عدم رعایت مفاد پروانه مذکور.
  • عدم رعایت ضوابط فنی، بهداشتی و غیره.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون کمیسیون ماده صد شهرداری از طریق مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان با ما در ارتباط باشید.

 

 

رای کمیسیون ماده 100

 

در چه صورت می توان به رای کمیسیون ماده 100 اعتراض کرد؟

مسئله دیگری که قبل از آشنایی با دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 100 باید بررسی شود، پاسخ به این سوال است که به چه صورت می توان به رای کمیسیون ماده 100 اعتراض نمود؟ در پاسخ به سوال مذکور بایستی بگوییم آرای صادره از کمیسیون ماده صد شهرداری، قابل تجدید نظرخواهی هستند. به همین خاطر اولین روش برای اعتراض به آرای صادره از کمیسیون ماده صد، تجدید نظر خواهی از این آرا در کمیسیون تجدید نظر می باشد. حال بایستی توجه داشته باشید که آرای صادره از کمیسیون تجدید نظر، قطعی خواهند بود.

با این حال قانونگذار امکان اعتراض به رای قطعی شده را در دیوان عدالت اداری نیز فراهم کرده است. پس یکی دیگر از روش های اعتراض به آرای کمیسیون ماده صد شهرداری، پیگیری آن از طریق دیوان عدالت اداری می باشد. البته باید توجه داشته باشید که به هر حال شما نیازمند تنظیم دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 100 خواهید بود. شما می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

برای اعتراض به رای کمیسیون ماده 100 چه باید کرد؟

تا اینجای مقاله شاید این سوال در ذهن شما به وجود آمده باشد که کاربرد دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 100 چه خواهد بود؟ برای پاسخ به این سوال بایستی با مراحل اعتراض به کمیسیون ماده 100 آشنا شویم. در واقع فرقی ندارد که شما قصد اعتراض از طریق کمیسیون تجدید نظر را دارید یا دیوان عدالت اداری، شما در اولین مرحله بایستی یک دادخواست اصولی تنظیم نمایید. سپس آن را از طریق یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به ثبت برسانید.

 

 

نگارش دادخواست تجدیدنظر خواهی
اعتراض به رای دادگاه در 30 دقیقه 
مشاوره حقوقی دیوان عدالت اداری 
مشاوره حقوقی در امور اداری یا دولتی 
درباره ما 

 

با توجه به اهمیتی که دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده صد دارد، به شما پیشنهاد می کنیم این کار را به یک وکیل شهرداری ها بسپارید. به همین منظور ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی چنین امکانی را برای شما عزیزان فراهم کرده ایم. تنها کافیست از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با ما در ارتباط باشید.

 

نکات مهم در دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 100

اگر قصد نگارش و ارسال دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 100 را دارید برای انجام این کار بایستی نکات بسیار مهمی را مدنظر قرار دهید. به صورت خلاصه این نکات عبارتند از:

  • ذکر کامل مشخصات هویتی طرفین.
  • ذکر مشخصات کامل هویتی وکیل در صورت وجود و ارائه اسناد و مدارک اثبات کننده سمت وی.
  • ذکر موضوع اصلی به صورت کامل، خلاصه و بدون پرداختن به موضوعات حاشیه ای.
  • واضح و خوانا بودن اسناد و مدارکی که قرار است در دادگاه ارائه شوند.

 

 

اعتراض فوری به رای کنیسیون ماده 100

 

نمونه دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 100

با توجه به اهمیتی که دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 100 برای شروع رسیدگی به ادعای مذکور در دادگاه دارد، همواره دیده می شود که متقاضیان، به دنبال دانلود نمونه دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 100 می باشند. مسئله ای که همواره ما هنگام مشاوره حقوقی کمیسیون ماده 100 به افراد گوشزد می کنیم، این است که نگارش دادخواست مذکور را بهتر است به یک وکیل بسپارند. زیرا تنها از این روش است که می توان نتیجه دلخواه خود را کسب کرد.

به همین منظور ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی امکان نگارش دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 100 را فراهم کرده ایم. شما می توانید برای اطلاع از هزینه نگارش دادخواست مذکور از طریق مشاوره حقوقی با ما در ارتباط باشید. لازم به ذکر است که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.