نمونه دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 12

نمونه دادخواست اعتراض به رای کمیسیون  ماده 12

نمونه دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 12

دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 12 چیست؟ کمیسیون ماده 12 چه می باشد؟ در چه مواردی می توان به آرای صادره از کمیسیون ماده 12 اعتراض نمود؟ مراحل اعتراض به رای کمیسیون ماده 12 چیست؟ چه نکات مهمی در دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 12 بایستی رعایت شوند؟ آیا می توان از وکیل شهرداری برای نگارش فوری دادخواست مذکور کمک گرفت؟ امروزه کمیسیون های گوناگونی تاسیس شده اند که یکی از آنها کمیسیون ماده 12 می باشد. در همین راستا همواره افراد زیادی جهت دریافت مشاوره حقوقی کمیسیون ماده 12 با موسسه حقوقی وکلای تلفنی در تماس هستند. در واقع پرسش های مهمی در ذهن این افراد وجود دارد که به مهم ترین آنها در ابتدای نوشته اشاره داشتیم. پس تصمیم گرفته ایم در یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی به صورت کامل با دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 12 و نحوه تنظیم آن آشنا شویم.

 

هزینه مشاوره حقوقی

کمیسیون ماده 12 چیست؟

اولین گامی که در راستای آشنایی با دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 12 بایستی برداشته شود، آشنایی با تعریف کمیسیون ماده 12 می باشد. در ابتدا بایستی بگوییم منظور از ماده 12 در این کمیسیون، ماده 12 قانون زمین شهری است. پس برای تعریف کمیسیون ماده 12 بایستی به سراغ ماده 12 قانون زمین شهری برویم. این ماده عنوان می کند: «تشخیص عمران و احیاء و تاسیسات متناسب و تعیین نوع زمین دائر و تمیز بائر از موات به عهده وزارت مسکن و شهرسازی است..».

در نتیجه کمیسیون ماده 12 قانون زمین شهری کمیسیونی است که وظیفه تشخیص احیاء، عمران و تاسیسات مناسب و همچنین تعیین نمودن زمین دایر و تشخیص زمین بایر از موات را بر عهده دارد. این کمیسیون دارای سه عضو می باشد که همگی نمایندگان وزارت مسکن و شهرسازی محسوب می شوند. همچنین این افراد از جانب وزیر مسکن تعیین شده اند. در همین راستا ممکن است سوالات گوناگونی در ذهن شما وجود داشته باشد که می توانید از طریق مشاوره حقوقی انلاین و رایگان این سوالات را از ما بپرسید.

 

 

بهترین روش اعتراض به رای کمیسیون

 

در چه مواردی می توان به رای کمیسیون ماده 12 اعتراض کرد؟

گام دیگری که در راستای آشنایی با دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 12 باید برداشته شود، بررسی مواردی است که می توان به رای کمیسیون ماده 12 اعتراض نمود. در واقع بر اساس ماده 12 قانون زمین شهری، قانونگذار امکان اعتراض برای مالکین را حداکثر سه ماه پس از اعلام نظریه کمیسیون ماده 12 قانون زمین شهری در نظر گرفته است.

در همین راستا بایستی به این نکته اشاره کنیم تنها در دو مورد می توان به آرای صادره از کمیسیون ماده 12 قانون زمین شهری اعتراض نمود:

  • اعتراض به رای کمیسیون ماده 12 با استناد به اسناد عادی یا مبایعه نامه.
  • اعتراض به رای کمیسیون ماده 12 با استناد به اسناد رسمی مالکیت.

همچنین بایستی بگوییم اعتراض به رای کمیسیون ماده 12 دارای پیچیدگی های حقوقی خاص خود می باشد. به همین منظور بهتر است برای حل و فصل اینگونه دعاوی با یک وکیل شهرداری در ارتباط باشید. شما می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

 

هزینه نگارش دادخواست 
مشاوره حقوقی امور اداری یا دولتی 
نگارش انواع دادخواست 
درباره ما 

 

مراحل اعتراض به رای کمیسیون ماده 12

اکنون نوبت آن فرا رسیده که به سراغ کاربرد دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 12 برویم. در همین راستا بایستی با مراحل اعتراض به رای کمیسیون ماده 12 آشنا شویم. البته قبل از پرداختن به این موضوع باید به این نکته اشاره کنیم که دارندگان اسناد رسمی می توانند بدون هیچ مقدمه و به صورت مستقیم به رای کمیسیون ماده 12 اعتراض نمایند. با این حال کسانی که قصد دارند با استناد به اسناد عادی به رای این کمیسیون اعتراض کنند، باید قبل از هر چیزی حکم مربوط به صحت معامله و صحت تاریخ تنظیم سند عادی مورد نظر را از دادگاه دریافت نمایند.

اکنون بایستی به سراغ مراحل اعتراض به رای کمیسیون ماده 12 برویم. در اولین مرحله، متقاضیان باید یک دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 12 تنظیم نمایند. سپس آنها باید با در دست داشتن دادخواست مذکور به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنند. همچنین آنها باید هرگونه اسناد و مدارک اثبات کننده ادعای خود را به دادخواست ضمیمه نمایند. شما می توانید برای نگارش دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 12 از طریق مشاوره حقوقی اقدام فرمایید.

 

نکات مهم در دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 12

نکات گوناگونی پیرامون دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 12 وجود دارد که در ادامه به ذکر مهمترین آنها خواهیم پرداخت:

  • دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 12 بایستی ظرف سه ماه پس از اعلام رای کمیسیون مذکور به دادگاه صالح تقدیم شود.

 

 

هزینه نگارش دادخواست

 

 

  • دادگاه صالح برای رسیدگی به اعتراض به رای کمیسیون ماده 12 دادگاه عمومی حقوقی محل وقوع ملک می باشد.
  • اعتراض به رای کمیسیون ماده 12 با استناد به سند رسمی مشاعی امکان پذیر نیست؛ مگر اینکه تمامی مالکین مشاعی در راستای ابطال رای مذکور اقدام کنند.
  • در دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 12 بایستی تمامی اطلاعات طرفین به صورت دقیق ذکر گردد و همچنین موضوع دادخواست به صورت واضح و روشن بیان شود.

 

نمونه دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 12

همانطور که گفته شد تنظیم دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 12 برای شروع رسیدگی به این اعتراض از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به همین خاطر ممکن است شما نیز به دنبال دانلود نمونه دادخواست مذکور باشید. البته به زعم ما افرادی که این کار را انجام می دهند، نمی توانند نتیجه دلخواه خود را در دادگاه کسب کنند. به همین خاطر شما بایستی نگارش دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 12 را به یک وکیل شهرداری مجرب بسپارید. به همین منظور شما می توانید از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با مشاورین مجرب موسسه ما در ارتباط باشید. لازم به ذکر است خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.