تاثیر موت فرضی در تقسیم سهم الارث

تاثیر موت فرضی در تقسیم سهم الارث

تاثیر موت فرضی در تقسیم سهم الارث

موت فرضی یکی از مواردی بوده که در بسیاری از اوقات محل بحث و اختلاف است. بسیاری از افراد بعد از اینکه چند سال از مفقود الاثر شدن فردی می‌گذرد، قصد می‌کنند تا اموال وی را بین ورثه تقسیم کنند. در این بین ممکن است یکی از ورثه با این موضوع مخالف بوده و اظهار کند که شخص ممکن است زنده باشد. در این حالت لازم است تا به قانون رجوع کرده و به دنبال راه حل‌های مختلفی باشیم.

اگر شخصی مدت زمان زیادی از عدم حضورش گذشته باشد و سال‌های سال هیچ خبری از حیاتش در دسترس فردی نباشد، می‌توان فرض را بر این گذاشت که او فوت کرده است. علاوه بر این اگر در زمان جنگ مفقود شده و سال‌ها بعد از پایان یافتن جنگ نیز پیدا نشود هم می‌توان فرض را بر موت شخص گذاشت.

اکنون که مشخص شد شخص احتمالا فوت کرده باید به سراغ انحصار وراثت برویم. این کار در بهترین حالت با حضور یک وکیل باتجربه انجام می‌شود. در این مقاله قصد داریم تا موارد مربوط به تقسیم ارث را بیان کرده و توصیه کنیم تا در صورت پیش آمدن چنین شرایطی از مشاوره حقوقی تلفنی استفاده کنید.

 

هزینه مشاوره حقوقی

وکیل ارث چه خصوصیاتی دارد؟

ارث به معنای اموالی بوده که از شخص متوفی به جا مانده و به افراد نزدیک وی تعلق می‌گیرد. ارث از مهم‌ترین قوانین مدنی بوده و پیچیدگی‌های بسیاری دارد. بنابراین برای حل و فصل این موضوع، لازم است تا یک وکیل متخصص حضور داشته باشد.

وکیل ارث باید اطلاعات جامع و کاملی در مورد قانون مدنی و مباحث مرتبط با ارث داشته باشد. علاوه بر این در حل و فصل پرونده‌های مختلف آگاهی داشته و تجربیات بسیاری کسب کرده باشد. همچنین اگر بخواهد که عملکرد بالایی را ارائه دهد علاوه بر اصول قانونی نسبت به فقه در زمینه ارث هم باید اطلاعات بالایی داشته باشد.

هر زمان که قصد دارید به سراغ یک وکیل ارث بروید در نظر داشته باشید که حتما سابقه کاری او را چک کنید. وکیلی مناسب است که پرونده‌های موفق زیادی داشته و توانسته باشد در کلیه آن‌ها نتیجه مطلوب کسب کند.

 

سهم الارث در مرگ فرضی

حق الوکاله وکیل ارث

حق الوکاله یک وکیل ارث به موارد مختلفی بستگی دارد. اگر شخص مورد نظر تجربه کاری بسیار زیادی داشته باشد، از طرفی پرونده پیچیده‌تر بوده و مدارک کافی در دسترس نباشد حق الوکاله افزایش پیدا می‌کند. پس می‌توان به طور کلی گفت که رقم آن به موارد زیر بستگی دارد:

  • مشخص بودن اموال متوفی
  • مدت زمان انجام کار
  • تجربه وکیل
  • شفاف بودن پرونده
  • همکاری طرفین پرونده
  • در دسترس بودن اموال و مدارک

بنابراین هزینه اصلی که شما برای تقسیم ارث به یک وکیل می‌پردازید، بخش زیادی از آن شامل حق الوکاله خود شخص می‌شود. هنگامی که مشاوره حقوقی با یک وکیل متبحر را انجام می‌دهید، لازم است تا کل پرونده را شرح داده و شرایط آن را بازگو کنید. این شخص با توجه به مهارتی که داشته روند حقوقی را تخمین زده و در مقابل هزینه‌ای نیز دریافت می‌کند.

 

مشاوره حقوقی تقسیم سهم الارث

مزایای تقسیم سهم الارث توسط وکیل

یکی از مهم‌ترین مزایایی که تقسیم سهم الارث توسط وکیل دارد این است که شخص به تک تک قوانین و جنبه‌های حقوقی آگاه است. بنابراین می‌تواند شما را راهنمایی دقیقی کرده و باتوجه به پیچیدگی‌های به وجود آمده بهترین تصمیم را بگیرد. برای انتخاب یک وکیل باتجربه برای امور حقوقی هم می‌توانید از مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان در ابتدا استفاده کنید.

گاهی اوقات متوفی برخی دین‌های قابل پرداخت دارد که بعد از مرگش به عهده ورثه قرار می‌گیرد. به طور عادی افراد از نحوه تقسیم ارث باخبر هستند اما هنگامی که چنین مواردی پیش می‌آید نیاز است تا اطلاعات عمیق‌تری از قوانین حقوقی داشته باشیم. این اطلاعات را وکیل ارث داشته و می‌تواند با اقدامات لازم برای رفع اختلافات و موانع پیش آمده، کاری انجام دهد.

وضعیت تقسیم سهم الارث در صورت موت فرضی

تا هنگامی که فردی زنده باشد، هیچ کس نمی‌تواند دخل و تصرفی در اموال او داشته باشد. با این حال گاهی اتفاقاتی رخ می‌دهد که طبق آن نمی‌توان مطمئن بود که شخص هنوز زنده است یا فوت کرده است. در این حال اگر برخی شرایط برقرار باشد، فرض را بر این می‌گذاریم که آن فرد فوت کرده است.

اگر شخصی از آخرین خبری که از حیات وی رسیده مدت ها گذشته باشد، قانونگذار فرض را بر این می‌گذارد که شخص فوت کرده است. برخی می‌گویند که این مدت زمان 4 سال و برخی دیگر هم 10 سال ذکر می‌کنند.

بنابراین اگر ده سال تمام از آخرین خبری که از زنده بودن شخص رسیده، گذشته باشد و در پایان این مدت زمان هم سن شخص از 75 سال عبور کرده باشد می‌توان آن را فوت شده در نظر گرفت. علاوه بر این اگر شخصی در زمان جنگ به جبهه رفته باشد و بعد از پایان یافتن جنگ و انعقاد صلح هم تا سه سال از او خبری نرسیده باشد، فرض بر این است که شخص فوت کرده است.

در تمام موارد بالا، شخص فوت شده در نظر گرفته شده و ارثیه باقی مانده از او بین ورثه تقسیم می‌شود.

 

ارتباط در واتس اپ

تقسیم سهم الارث قبل از فوت ممکن است؟

افراد می‌توانند به دلایل مختلفی ارث خود را قبل از مرگ بین افراد تقسیم کنند. این کار دلایل مختلفی از جمله حضور شخص هنگام تقسیم و یا جلوگیری از پرداخت مالیات بر ارث دارد. طبق ماده 862 قانون مدنی، ورثه در سه دسته بندی مختلف قرار می‌گیرند.

دسته بندی اول که به نام ورثه طبقه اول شناخته می‌شود. این دسته نیز خود شامل سه زیر مجموعه بوده که در صورت حضور هریک از نفرات زیر مجموعه بالایی، دیگر به آن‌ها ارثی نخواهد رسید. درجه اول شامل والدین و فرزندان متوفی، درجه دوم شامل نوه‌ها و درجه سوم شامل نبیره‌ها می‌شود.

طبقه دوم هم مانند طبقه اول وراث دارای دسته بندی مخصوص به خود هستند. در وهله اول جد و جده، خواهر و برادر متوفی و در وهله بعدی پدر و مادر جد و جده و فرزندان خواهر و برادر است. در نهایت هم طبقه سوم ورثه را داریم که برای ارث رسیدن به آن‌ها باید هیچ یک از افراد طبقات قبلی وجود نداشته باشند. این دسته بندی شامل عمو، عمه، خاله و دایی متوفی و بعد فرزندان آن‌ها می‌شود. بنا بر این دسته بندی، فرد می‌تواند قبل از مرگ ارث خود را بین این طبقات و طبق قانون تقسیم بندی کند.

 

وکیل ارث 
فروش سهم الارث 
مشاوره حقوقی ارث 
مشاوره حقوقی انحصار وراثت 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.