بررسی تفصیلی جرم حمل شوکر

بررسی تفصیلی جرم حمل شوکر

بررسی تفصیلی جرم حمل شوکر

جرم حمل شوکر چیست؟ آیا حمل شوکر جرم محسوب می شود؟ مجازات حمل شوکر چیست؟ در چه مواردی حمل شوکر را می توان جرم تلقی نکرد؟ آیا برای حمل شوکر بایستی مجوز دریافت کرد؟ از کجا می توانیم مجوز مذکور را اخذ کنیم؟ امروزه استفاده از شوکر در بسیاری از موارد به ویژه دفاع از خود در برابر حملات احتمالی دیگران شدیداً افزایش یافته است. با این حال، حمل شوکر و استفاده از آن خطرات زیادی را برای افراد داشته که همین مسئله باعث شده قانونگذار نسبت به حمل شوکر و استفاده از آن بی توجه نباشد. در همین راستا همه روزه افراد زیادی برای دریافت مشاوره حقوقی جرم حمل شوکر با متخصصین موسسه حقوقی وکلای تلفنی در ارتباط هستند. این افراد سوالات زیادی را در ذهن خود می پرورانند که به مهمترین آنها در ابتدای مقاله اشاره داشتیم. پس تصمیم گرفته ایم در یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی به صورت کامل با جرم حمل شوکر آشنا شویم.

 

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

آیا حمل شوکر توسط افراد جرم است؟

اولین و مهمترین سوالی که متقاضیان مشاوره حقوقی جرم حمل شوکر از متخصصین ما می پرسند این است که آیا حمل شوکر توسط افراد جرم محسوب می شود؟ در واقع بسیاری از اشخاص از شوکر به منظور دفاع از خود استفاده می نمایند. با این حال افراد زیادی نیز هستند که از شوکر برای آسیب زدن به دیگران استفاده می کنند. به همین خاطر قانونگذار، حمل شوکر را جرم دانسته است. در همین راستا بند «ث» ماده 12 قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز مصوب شهریور 1390 عنوان کرده که حمل انواع شوک دهنده ها جرم محسوب می شود.

همچنین علاوه بر جرم حمل شوکر می توان به جرم نگهداری، خرید، توزیع یا فروش شوکر نیز اشاره نمود. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون جرم حمل شوکر از طریق مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان با ما در ارتباط باشید.

 

 

 

دریافت مجوز حمل شوکر

 

مجازات حمل شوکر چیست؟

اکنون که متوجه شدیم حمل شوکر برای افراد عادی جرم است، بایستی به سراغ مجازات حمل شوکر برویم. به همین منظور مجددا باید به ماده 12 قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز اشاره کنیم. بند «ث» ماده مذکور که در مورد شوکرها صحبت می کند و حمل شوکر را جرم دانسته و برای آن نیز مجازات تعیین کرده است.

بر اساس بند مذکور، مجازات جرم حمل شوکر حبس 91 روزه تا شش ماهه خواهد بود. در نتیجه اگر کسی مرتکب جرم حمل شوکر گردد، قاضی اختیار این را دارد که بین 91 روز تا 6 ماه او را به زندان بیندازد. با این حال نکات حقوقی گوناگونی نظیر مواد 14 تا 16 قانون مذکور وجود دارد که بهتر است برای اطلاع از این نکات از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با ما در ارتباط باشید. لازم به ذکر است که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

 

مجازات زورگیری در ایران 
جرم اخاذی در قانون ایران
درباره ما

 

 

در چه مواردی حمل شوکر جرم نیست؟

تاکنون با جرم حمل شوکر و مجازات آن آشنا شدیم. با این حال شاید این سوال در ذهن شما وجود داشته باشد که در بسیاری از موارد، استفاده از شوکر توانسته جان یک آدم را نجات دهد و سارقین یا خلافکاران را فراری کند. حال آیا منطقی است که در تمامی شرایط، حمل شوکر جرم محسوب شود؟ پاسخ این سوال منفی است. در واقع قانونگذار نسبت به اهمیت همراه داشتن شوکر توسط برخی از مشاغل نظیر وکلا، صرافان، پزشکان طلا فروشان و غیره مطلع بوده است. به همین خاطر شرایطی را فراهم کرده تا آنها بتوانند مجوز حمل شوکر را دریافت نمایند. در نتیجه اگر فردی مجوز حمل شوکر را دریافت کند، می تواند بدون هیچ مشکلی شوکر خود را همیشه به همراه داشته باشد. با این حال بایستی توجه کنید که استفاده از شوکر در محدوده ای که پیرامون آن مجوز صادر نشده کماکان جرم خواهد بود.

 

برای دریافت مجوز حمل شوکر به کجا مراجعه کنیم؟

اگر شما نیز قصد دارید که با به همراه داشتن شوکر، مجرم محسوب نشوید بایستی به دنبال دریافت مجوز حمل شوکر باشید. در همین راستا ممکن است این سوال در ذهن شما وجود داشته باشد که برای اخذ مجوز حمل شوکر باید به کجا مراجعه کنیم؟ در پاسخ به سوال مذکور بایستی بگوییم از آنجایی که جرم حمل شوکر مرتبط با امنیت جامعه می شود، قانونگذار بر اساس مصوبه شورای امنیت ملی کشور، اعطای مجوز حمل شوکر را بر عهده نیروی انتظامی گذاشته است.

 

 

مجازات حمل شوکر

 

 

در همین راستا متقاضیان اخذ مجوز حمل شوکر بایستی ابتدا به نیروی انتظامی مراجعه و تقاضای خود را مطرح کنند. سپس پلیس پیشگیری ناجا بررسی های لازم پیرامون سلامت جسمانی و روانی افراد را از طریق پزشکی قانونی انجام خواهد داد. در صورتی که سلامت جسمانی و روانی افراد تایید گردد، مجوز حمل شوکر آنها نیز صادر خواهد شد. البته بایستی توجه داشته باشید که دریافت مجوز مذکور دارای مراحل ویژه ای می باشد. پس بهتر است برای انجام این کار از طریق مشاوره حقوقی با یک وکیل جرم حمل شوکر در ارتباط باشید.

 

مشاوره حقوقی تلفنی جرم حمل شوکر

جرم حمل شوکر از جمله جرائمی است که افراد به خاطر عدم آگاهی ممکن است مرتکب آن شوند. در نتیجه همواره مشاوره با وکیل جرم حمل شوکر از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است. در همین راستا ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی، امکان مشاوره با بهترین وکیل جرم حمل شوکر را فراهم کرده ایم. شما می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

 

 

 

 


سوالات متداول

نظرات

Paria

با سلام بند «ث» ماده مذکور که در مورد شوکرها صحبت می کند و حمل شوکر را جرم دانسته و برای آن نیز مجازات تعیین کرده است. بر اساس بند مذکور، مجازات جرم حمل شوکر حبس 91 روزه تا شش ماهه خواهد بود. در نتیجه اگر کسی مرتکب جرم حمل شوکر گردد، قاضی اختیار این را دارد که بین 91 روز تا 6 ماه او را به زندان بیندازد.


وحید قلی پور عباسی

مجازات حمل شوکر بستگی به داشتن مجوز و نداشتن آن دارد، در صورت داشتن مجوز حمل شوکر دیگر مجازاتی برای فرد استفاده کننده از شوکر وجود نخواهد داشت. بر اساس قانون قاچاق اسلحه و مهمات، سلاح و مهمات غیر مجاز داشتن، جرم بوده و اگر فرد آن‌ها را بدون مجوز حمل کند، مجرم است و باید بر اساس قانون محاکمه شود. بر اساس ماده 12 قانون مجازات اسلامی، مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز مصوب1390، هر کس به‌طور غیرمجاز شوک‌ دهنده ها(شوکرها) را خریداری، نگهداری یا حمل نماید و یا به توزیع یا فروش آنها اقدام کند و یا هر گونه معامله دیگری با آنها انجام دهد، مجرم است و مرتکب به حبس از 91 روز تا 6 ماه محکوم خواهد شد. پس از صدور حکم در دادگاه عمومی فرد محکوم به حمل شوکر خواهد شد، برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با دادگاه عمومی مقاله دادگاه عمومی چیست را مطالعه نمایید. حمل شوکر برای بار اول حال ممکن است این سوال برای شما پیش بی آید که اگر برای اولین بار از شوکر استفاده کرده باشیم ایا مجازات آن متفاوت خواهد بود؟ مجازات حمل شوکر سه تا شش ماه و اسپری شش ماه تا دوسال.اگر از آنها به قصد اخاذی مزاحمت.یا برای انجام جرمی استفاده نکرده باشین و شاکی خصوصی هم نداشته باشین درصورت فقدان سابقه کیفری موثر وشرایط سنی شما.به احتمال زیاد یاقرارتعلیق مجازات صادر میشود یا به جزای نقدی محکوم میشوید.


فاطمه علی زاده

با سلام احترامه طبق قانون، حمل و استفاده از اسپری فلفل و شوکر بدون مجوز جرم به شمار می‌رود و شش ماه تا دو سال حبس برای فرد به همراه دارد.Bah


زهرا

مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز مصوب1390، هر کس به‌طور غیرمجاز شوک‌ دهنده ها(شوکرها) را خریداری، نگهداری یا حمل نماید و یا به توزیع یا فروش آنها اقدام کند و یا هر گونه معامله دیگری با آنها انجام دهد، مجرم است و مرتکب به حبس از 91 روز تا 6 ماه محکوم خواهد شد.


محمدپور

ارائه اطلاعات مفید که به کاهش پرونده های قضایی منجر میشود از رسالت های تمامی اعضای جامعه حقوقی کشور و کلیه موسسات حقوقی است که به خوبی توسط وکیل تلفنی به انجام میرسد ممنونم از اینکه خدمات را با دسترسی آسان در بسار فضای مجازی برای مشاهده عموم فراهم میکنید


کوکبی

طبق ماده 12 قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز مصوب1390، هر کس به‌طور غیرمجاز شوک‌ دهنده ها(شوکرها) را خریداری، نگهداری یا حمل نماید و یا به توزیع یا فروش آنها اقدام کند و یا هر گونه معامله دیگری با آنها انجام دهد، مجرم است و مرتکب به حبس از 91 روز تا 6 ماه محکوم خواهد


وحید فراست

شوکر و وسایل مرتبط آن فقط در موارد قانونی و با مجوز قانونی انجام می پذیرد


محمد نوربخش

حسب ماده 12 قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز مصوب1390، هر کس به‌طور غیرمجاز شوک‌ دهنده ها(شوکرها) را خریداری، نگهداری یا حمل نماید و یا به توزیع یا فروش آنها اقدام کند و یا هر گونه معامله دیگری با آنها انجام دهد، مجرم است و مرتکب به حبس از 91 روز تا 6 ماه محکوم خواهد


بهنام رحمانی فرد

با سلام بند «ث» ماده 12 قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز مصوب شهریور 1390 عنوان کرده که حمل انواع شوک دهنده ها جرم محسوب می شود. همچنین علاوه بر جرم حمل شوکر می توان به جرم نگهداری، خرید، توزیع یا فروش شوکر نیز اشاره نمود


M.j sheykhi

قانونگذار، حمل شوکر را جرم دانسته است. در همین راستا بند «ث» ماده 12 قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز مصوب شهریور 1390 عنوان کرده که حمل انواع شوک دهنده ها جرم محسوب می شود. همچنین علاوه بر جرم حمل شوکر می توان به جرم نگهداری، خرید، توزیع یا فروش شوکر نیز اشاره نمود.


قاسم رفعتی

مجازات حمل شوکر سه تا شش ماه و اسپری شش ماه تا دوسال.اگر از آنها به قصد اخاذی مزاحمت.یا برای انجام جرمی استفاده نکرده باشین و شاکی خصوصی هم نداشته باشین درصورت فقدان سابقه کیفری موثر وشرایط سنی شما.به احتمال زیاد یاقرارتعلیق مجازات صادر میشود یا به جزای نقدی محکوم میشوید.


محمد مومني

طبق قوانین ایران، نگهداری و حمل شوکر و وسایل مشابه، حتی اگر به قصد دفاع از خود باشد، جرم تلقی می‌شود. این موضوع به دلیل نگرانی‌های امنیتی و احتمال سوءاستفاده از این وسایل برای ایجاد ارعاب و خشونت است


آزاده

شوکر یک سلاح غیر کشنده است که در دعوا یا زمان تهدید خطر برای دفاع شخصی مورد استفاه قرار می‌گیرد. ماموران نیروی انتظامی هم در درگیری‌ها از شوکر استفاده می‌کنند. شوکر در تماس مستقیم با ایجاد شوک الکتریکی در ماهیچه‌ها، فعالیت فرد را مختل می‌کند. با ایجاد این شرایط امکان دستگیری مهاجمان یا دفاع شخصی فراهم می‌شود. بسیاری از افراد از جرم حمل شوکر و اسپری فلفل خبر ندارند و گمان می‌کنند برای دفاع شخصی قادر به استفاده از این ابزارها هستند، در حالی‌که حمل شوکر بدون مجوز جرم است و کسی که اقدام به انجام این امر نماید، مورد پیگیری قانون قرار می‌گیرد.


بهاره توکلی پور

باسلام با توجه به جرم انگاری قانونگذار درمورد حمل شوکر حمل و نگهداری آن جرم بوده و تنها نسبت به برخی مشاغل مثل وکلا باتوجه به حساسیت موضوع آنرا مجاز دانسته است


رحمنی

بند «ث» ماده 12 قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز مصوب شهریور 1390 عنوان کرده که حمل انواع شوک دهنده ها جرم محسوب می شود. همچنین علاوه بر جرم حمل شوکر می توان به جرم نگهداری، خرید، توزیع یا فروش شوکر نیز اشاره نمود


رها راستاد

درصورتی که فرد مجوز حمل شوکر داشته باشد و خانم باشد و به علت مزاحمت موتورسواران در خیابان و تهدید انها برای گرفتن موبایل ایشان اقدام به استفاده از شوکرنموده و راکب به علت عدم تعادل به زمین خورده و منجر به فوت شده این خانم دفاع مشروع انجام دادن یا مجازات مبشوند؟


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، در خصوص مجازات نگهداری، حمل، توزیع و فروش شوکر باید گفت به موجب طبق ماده 12 قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز، اگر فردی اسپری فلفل یا شوکر را به طور غیر مجاز نگهداری کند یا حمل کند یا توزیع کند یا بفروشد به 6 ماه تا 2 سال حبس محکوم می گردد و در صورت محرز بودن این موضوع باید این مجازات را طی کند. به همین دلیل به افراد توصیه می گردد از نگهداری غیر قانونی این گونه وسایل خودداری نمایند. در خصوص مرجع صلاحیت دار این جرم باید گفت خیلی از افراد در حوزه علم حقوق معتقدند که مرجع رسیدگی به این جرایم دادگاه انقلاب می باشد اما دیوان عالی در رایی که صادر نموده به این اختلاف نظر پایان داده و رسیدگی به این جرایم حتی اسلحه گرم را در صلاحیت دادگاه کیفری دو قرار داده است. در خصوص مجوز دریافت آن نیز باید گفت اگر شغل و کار افراد به گونه ای باشد که باید اسپری فلفل و شوکر یا وسیله دفاع شخصی همراه داشته باشد باید بر اساس شغل خود به اداره پلیس پیشگیری مراجعه نموده و در خواست خود را جهت استفاده از این وسایل تقدیم این مرکز نمایند. بعد از این که این درخواست مورد بررسی قرار گرفت کمسیونی در پلیس پیشگیری تشکیل می شود و اعضای کمیسیون تعیین می کنندکه فرد این مجوز را خواهد داشت یا نه؟ برای دانستن دیگر جزئیات می تواندی از وکلای موسسه استفاده مشورت گرفته ومشکل خویش را حل نمائید.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.