فرق بین طلاق و گواهی عدم سازش در دادگاه خانواده چیست؟

فرق بین طلاق و گواهی عدم سازش در دادگاه خانواده چیست؟

فرق بین طلاق و گواهی عدم سازش در دادگاه خانواده چیست؟

 

گواهی عدم سازش چیست؟

آمار طلاق در چند سال گذشته بسیار زیاد شده است به همین دلیل مراحل گرفتن طلاق نیز سخت‌تر شده است یکی از مراحل تشریفاتی که باید قبل از طلاق انجام شود گرفتن گواهی عدم سازش است. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که این گواهی با خود طلاق یکسان است اما اینگونه نیست بلکه این گواهی تفاوت بسیاری با جاری شدن و ثبت طلاق دارد. همانطور که مشخص است این گواهی به معنای عدم توافق زوجین برای سازش و ادامه زندگی مشترک است و زمانی صادر می‌شود که دادگاه به توافق رسیدن زوجین را غیرممکن می‌داند. در نتیجه با این گواهی به آن‌ها اجازه طلاق را می‌دهد. این گواهی در موارد زیر صادر می‌شود:

  • درخواست طلاق از سمت مرد باشد. چرا که مرد می‌تواند با توجه به قانون در هر زمانی که بخواهد همسرش را طلاق دهد. اگرچه این طلاق نیز نیاز به تشریفات خاصی دارد که باید انجام شود.
  • در طلاق توافقی نیز نیاز به دریافت گواهی عدم سازش وجود دارد. لازم به ذکر است در صورتی که طلاق به درخواست زن باشد حکم طلاق باید صادر شود نه گواهی عدم امکان سازش.

نکته مهم دیگری که باید بدانید اشتباه نگرفتن این گواهی با گواهی شورای حل اختلاف برای عدم سازش طرفین است. شما می‌توانید به کمک موسسه وکیل تلفنی این گواهی را از دادگاه دریافت کنید.

مشاوره حقوقی خانواده

برای دریافت گواهی عدم سازش چه باید کرد؟

برای دریافت گواهی عدم سازش در مرحله اول بهتر است از یک وکیل خانواده کمک بگیرید. دادخواست طلاق باید توسط وکیل به یکی از دفاتر حقوقی خدمات قضایی ارسال شود تا دادگاه آن را بررسی کند. بعد از بررسی موضوع طلاق به یکی از مرکزهای مشاوره طلاق ارجاع می‌شود تا مشاوران با زوجین صحبت کنند. بعد از نتیجه‌گیری مشاوران رای آن‌ها به دادگاه ارسال می‌شود در صورتی که امکان آشتی نباشد گواهی عدم امکان سازش صادر می‌شود در غیر این صورت عدم صدور گواهی عدم سازش برای زوجین صادر می‌شود در نتیجه نمی‌توانند طلاق بگیرند. در صورت دریافت گواهی برای انجام شدن مراحل طلاق باید گواهی را به یکی از دفاتر ثبت طلاق ارائه دهید تا صیغه طلاق جاری شود. برای دریافت مشاوره حقوقی  24 ساعته می‌توانید از خدمات موسسه وکیل تلفنی استفاده کنید.

 

عدم صدور عدم گواهی سازش چه تاثیری بر فرایند طلاق دارد؟

در صورتی که طلاق توافقی نباشد دریافت گواهی عدم سازش توسط وکیل خانواده کمی سخت می‌شود پروسه عدم صدور عدم گواهی سازش می‌تواند مراحل طلاق شما را طولانی‌تر کند یا حتی باعث لغو پرونده طلاق شما شود. برای اینکه مراحل طلاق در کوتاه‌ترین زمان انجام شود بهتر است از یک وکیل متخصص برای طلاق کمک بگیرید. موسسه وکیل تلفنی با در اختیار گذاشتن خدمات مختلفی از جمله مشاوره حقوقی آنلاین و مشاوره حقوقی تلفنی در کوتاه‌ترین زمان به شما در حل پرونده حقوقی‌تان کمک می‌کند.

آیا گواهی عدم سازش همان طلاق توافقی میباشد؟

خیر، بسیاری از افراد تصور می‌کنند که گواهی عدم سازش همان طلاق توافقی است اما اینگونه نیست بلکه گواهی عدم امکان سازش به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید طلاق بگیرید و تفاوتی نمی‌کند که چه نوعی از طلاق است حتی برای طلاق توافقی نیز نیاز به این گواهی دارید. برای اینکه اطلاعات بیشتری درباره این گواهی داشته باشید بهتر است حتما با یک وکیل متخصص صحبت کنید. موسسه وکیل تلفنی با در اختیار داشتن بهترین وکلای حقوقی به شما در ارائه خدمات مشاوره حقوقی آنلاین کمک می‌کند. برای استفاده از خدمات این مجموعه نیازی به حضور پیدا کردن در دفتر این موسسه ندارید بلکه به راحتی می توانید تنها با یک تماس تلفنی با وکیل مورد نیاز خود ارتباط برقرار کنید. لازم به ذکر است خدمات مشاوره حقوقی واتس اپی نیز در این موسسه انجام می شود.

شرط طلاق گواهی عدم امکان سازش میباشد؟

یکی از اصلی‌ترین شرایط برای طلاق گرفتن داشتن گواهی عدم سازش است. در واقع با داشتن این گواهی می‌توانید به دفاتر ثبت طلاق مراجعه کنید و طلاق خود را ثبت کنید. برای اینکه بتوانید این مراحل را به بهترین شکل ممکن سپری کنید بهتر است از یک وکیل متخصص کمک بگیرید. مرکز وکیل تلفنی با در اختیار داشتن بهترین وکلای پایه یک دادگستری بهترین موسسه حقوقی برای دریافت این گواهی است. برای استفاده از خدمات این مجموعه کافی است با وکیل مورد نظر خود به صورت تلفنی در ارتباط باشید. همچنین شما می‌توانید به صورت رایگان نیز با مشاوران این مجموعه در ارتباط باشید.

 

آیا گواهی عدم امکان سازش دارای مدت زمان خاصی میباشد؟

گواهی عدم سازش دارای اعتبار سه ماه است. به عبارتی دیگر سه ماه از تاریخ ابلاغ گواهی امکان مراجعه به دفترخانه برای ثبت طلاق وجود دارد. لازم به ذکر است در صورتی از مدت این گواهی بگذر اعتباری نخواهد داشت. این گواهی باید توسط کسی که درخواست گواهی را داده است به دفترخانه ارائه شود. همچنین وکیل شخص نیز می‌تواند با داشتن وکالتنامه این مراحل را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهد در نتیجه نیازی به حضور فرد در دفترخانه برای ثبت طلاق نیست.

آیا گواهی عدم امکان سازش از طرف زوج قابل اجرا در دفتر خانه طلاق میباشد؟

بله زوج در صورتی که برای دریافت گواهی عدم سازش درخواست داده باشد می‌تواند با در اختیار داشتن این گواهی به دفتر ثبت طلاق مراجعه کند. برای اطلاعات بیشتر بهتر است از یک وکیل متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

 

مشاوره حقوقی طلاق

 

 

 

 

 

 

 

هزینه گواهی عدم امکان سازش برای زوج چگونه است؟

هزینه گواهی عدم سازش از طریق دادگاه مشخص می‌شود و زوج برای پرداخت آن باید از این طریق اقدام کند. در واقع این هزینه‌ها جز حق الوکاله وکیل نیست و باید به صورت مجزا به دادگاه پرداخت شود. برای اینکه بتوانید با وکلای متخصص در این زمینه صحبت کنید بهتر است از خدمات مشاوره حقوقی آنلاین موسسه وکیل تلفنی استفاده کنید.

آیا در گواهی عدم امکان سازش حضانت فرزندان مشخص میگردد؟

همانطور که می‌دانید حضانت فرزند چه دختر  چه پسر تا هفت سالگی با مادر است و بعد از آن حضانت با پدر است. اما در صورتی که صلاح کودک چیز دیگری باشد از طریق دادگاه اعلام می‌شود. اما در گواهی عدم سازش حضانت فرزندان مشخص نمی‌شود. برای کسب اطلاع بیشتر در این زمینه بهتر است با وکلای پایه یک دادگستری صحبت کنید.

آیا در گواهی عدم امکان سازش حق التصنیف زوجه مشخص میگردد؟

حق التصنیف زوجه در گواهی عدم سازش مشخص نمی‌شود بلکه آن باید در طلاق‌نامه ذکر شود. برای اینکه درباره این موضوع به آگاهی برسید اولین کاری که باید انجام دهید مشاوره با وکیل خانواده برای طلاق است. موسسه وکیل تلفنی با در اختیار داشتن بهترین وکلا به شما در حل این پرونده‌های حقوقی کمک می‌کند.

مشاوره حقوقی گواهی عدم امکان سازش با وکیل

 

سوالات متداول درباره فرق بین طلاق و گواهی عدم سازش در دادگاه خانواده

۱)مدت اعتبار گواهی عدم سازش چقدر است؟

اعتبار گواهی عدم سازش به مدت سه ماه است.

۲) در صورتی که اعتبار گواهی عدم امکان سازش به پایان برسد چه کار باید کرد؟

در صورت گذشتن از اعتبار گواهی عدم سازش زوجین باید مجددا به دادگاه مراجعه کنند.

۳) آیا امکان مشاوره حقوقی غیر حضوری وجود دارد؟

بله در موسسه وکیل تلفنی امکان مشاوره حقوقی غیر حضوری برای طلاق توافقی و سایر انواع طلاق وجود دارد.

۴) برای دریافت گواهی عدم سازش نیاز به مراجعه به مشاوره است؟

مرحله دوم بعد از مراجعه به دادگاه ارجاع دادن به مشاوره است زوجین برای دریافت گواهی عدم سازش باید به مشاوره مراجعه کنند.

۵) آیا طلاق بدون دریافت گواهی عدم امکان سازش امکان‌پذیر است؟

خیر برای طلاق گرفتن حتما باید گواهی عدم سازش وجود داشته باشد.


سوالات متداول

نظرات

رضا امـامـعلی زاده

با سلام خسته نباشید ممنون و متشکرم که آگاهی لازم را دریغ نمیکنید و کسانی که به طور وتله بعضی نا کسان ناقص می افتند با استفاده از راهنمایی با ارزشتان مشکلشان را تا حدی سعی میکنند درست کنند. بنده هم بعد از ۳۵ سال زندگی مشترک به طور وتله ناکسی افتادم با داشتن یک پسر۳۴ساله ودختر ۲۸ ساله هر دو مجرد وتحصیل کرده اسیر مادر نادان شده اند که میگوید باید پدرتان هرچه زودتر طلاقش بدهد ولی خواهشمندم کمکم کنید تا به راه راست هدایت کنیم تا بلکه فرزندان آینده بهتری داشته باشند با داشتن پدرومادر تن به ازدواج سالمتری داده وخوشبختی را شاید به یاری خداوند منان از از آن خودشان بکنندـ.


رضا امـامـعلی زاده

با سلام خسته نباشید ممنون و متشکرم که آگاهی لازم را دریغ نمیکنید و کسانی که به طور وتله بعضی نا کسان ناقص می افتند با استفاده از راهنمایی با ارزشتان مشکلشان را تا حدی سعی میکنند درست کنند. بنده هم بعد از ۳۵ سال زندگی مشترک به طور وتله ناکسی افتادم با داشتن یک پسر۳۴ساله ودختر ۲۸ ساله هر دو مجرد وتحصیل کرده اسیر مادر نادان شده اند که میگوید باید پدرتان هرچه زودتر طلاقش بدهد ولی خواهشمندم کمکم کنید تا به راه راست هدایت کنیم تا بلکه فرزندان آینده بهتری داشته باشند با داشتن پدرومادر تن به ازدواج سالمتری داده وخوشبختی را شاید به یاری خداوند منان از از آن خودشان بکنندـ.


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام؛ مساله طلاق مانند تمام وقایع دیگر حقوقی دارای آثار و نتایج مخصوص به خود می باشد. از طرفی انجام آن نیز دارای آدابی بوده که بدون سپری کردن آن صیغه طلاق جاری نمی گردد. یعنی تا دادخواست لازم در زمان طلاق ثبت نگردد و موارد خواسته شده از سوی دادگاه توسط طرفین دعوا انجام نگیرد دادگاه نسبت به صدور حکم طلاق اقدام نمی نماید . یکی از اصول مهم در روند فرایند طلاق مساله گواهی عدم امکان سازش می باشد که بعد از تنطیم دادخواست و ثبت پرونده ،محاکم قضایی از زوجین مطالبه می کنند که به مراکز درمانی جهت سازش مراجعه کنند که اگر چنین مساله ای حاصل نشود مراکز مشاور اقدام به صدور گواهی مزبور می نمایند و بعد از آن و صدور دادنامه و دستور دادگاه زوجین با مراجعه به یکی از دفاتر رسمی طلاق صیغه مزبور را جاری می نمایند. باید دانست که مطلوب هر فردی است که با دقت و هوشیاری لازم نسبت به این مهم اقدام کند و موسسه معتبر وکیل تلفنی یار و همراه همگان در این خصوص خواهد بود.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام خدمت شما .در صورتی که طلاق توافقی نباشد دریافت گواهی عدم سازش توسط وکیل خانواده کمی سخت می‌شود پروسه عدم صدور عدم گواهی سازش می‌تواند مراحل طلاق شما را طولانی‌تر کند یا حتی باعث لغو پرونده طلاق شما شود. برای اینکه مراحل طلاق در کوتاه‌ترین زمان انجام شود بهتر است از یک وکیل متخصص برای طلاق کمک بگیرید. موسسه وکیل تلفنی با در اختیار گذاشتن خدمات مختلفی از جمله مشاوره حقوقی آنلاین و مشاوره حقوقی تلفنی در کوتاه‌ترین زمان به شما در حل پرونده حقوقی‌تان کمک می‌کند


راضیه دهقان

سلام وقت بخیر خداقوت خدمت کادر مجرب وکیل تلفنی با توجه مشکلات جامعه اختلافات زیاد زناشویی و گواهی عدم سازش به معنی عدم توافق و سازش زوجین میباشد . مقالات وب سایت وکیل تلفنی پر محتوا و عالی میباشد . وکلای مجرب در سریع ترین زمان و با کمترین هزینه میتوانند انواع نگارش اوراق قضایی اعم از درخواست ؛دادخواست ؛شکوائیه؛لوایح؛اظهارنامه و‌..‌‌را انجام بدهید . موسسه حقوقی وکیل تلفنی بصورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی هستند . با آرزوی موفقیت


بهاره توکلی پور

با سلام خدمت موسسه و همکاران وکیل تلفنی،ضمن تشکر از خدمات ارزندتان در این شرایط خاص و مشکل ساز بیماری به هموطنان عزیز پیشنهاد میکنم با توجه به بودجه بسیار مناسبی که نسبت به حل مشکلات حقوقی خود می‌پردازید از همه مهمتر در زمان خود صرفه جویی میکنید و با تماسی که کمتر از 5دقیقه با شما گرفته میشود از مشاوره وکلای خبره پایه یک بهره مند می شوید و برای مراجعه به دادگاه دیگر استرس و دغدقه چندانی ندارید.باارزوی حل مشکلات حقوقی مردم عزیز.وکیل پایه یک بهاره توکلی پور در زمینه خانواده با کد 30972 در خدمت مردم عزیز هستم.با تشکر


سحر نیک پور

سلام، یکی از اصلی‌ترین شرایط برای طلاق گرفتن داشتن گواهی عدم سازش است. در واقع با داشتن این گواهی می‌توانید به دفاتر ثبت طلاق مراجعه کنید و طلاق خود را ثبت کنید. برای اینکه بتوانید این مراحل را به بهترین شکل ممکن سپری کنید بهتر است از یک وکیل متخصص کمک بگیرید. مرکز وکیل تلفنی با در اختیار داشتن بهترین وکلای پایه یک دادگستری بهترین موسسه حقوقی برای دریافت این گواهی است. برای استفاده از خدمات این مجموعه کافی است با وکیل مورد نظر خود به صورت تلفنی در ارتباط باشید. همچنین شما می‌توانید به صورت رایگان نیز با مشاوران این مجموعه در ارتباط باشید.


علیرضا محمدی

واقعا ممنونم به خاطر تلاش و زحماتتون در تهیه و نشر این اطلاعات مفید من واقعا نکات زیادی از مقالات شما یاد گرفتم خواستم از طریق ارسال این پیام هم تشکر و کنم بابت سایت مفید و پرمحتوایی که دارید و هم بابت هزینه های مشاوره که بسیار مقرون به صرفه است و امکان مشاوره حقوقی با وکلای مجرب را برای همه مردم در سراسر کشور فراهم میکند قدردان زحمات مدیریت و کادر موسسه باشم


فاطمه موسوی نژاد

گواهی عدم سازش به معنای به معنای تایید عدم توافق و سازش میان زوجین است. این گواهی در مواقعی صادر می شود که دادگاه، رسیدن به توافق و آشتی را بین زوجین، ناممکن می داند و به آنها، اجازه جدایی یا طلاق را می دهد تا در صورتی که بخواهند ، بتوانند با مراجعه به دفاتر ثبت طلاق ، اقدام به این امر نمایندبه معنای تایید عدم توافق و سازش میان زوجین است. این گواهی در مواقعی صادر می شود که دادگاه، رسیدن به توافق و آشتی را بین زوجین، ناممکن می داند و به آنها، اجازه جدایی یا طلاق را می دهد تا در صورتی که بخواهند ، بتوانند با مراجعه به دفاتر ثبت طلاق ، اقدام به این امر نمایند


Mohamad sheykhi

گواهی عدم امکان سازش، همانطور که از نام آن بر می آید، به معنای تایید عدم توافق و سازش میان زوجین است. این گواهی در مواقعی صادر می شود که دادگاه، رسیدن به توافق و آشتی را بین زوجین، ناممکن می داند و به آنها، اجازه جدایی یا طلاق را می دهد تا در صورتی که بخواهند ، بتوانند با مراجعه به دفاتر ثبت طلاق ، اقدام به این امر نمایند . براساس قانون، گواهی عدم امکان سازش در موارد زیر صادر می شود : در خواست طلاق از طرف مرد: به موجب ماده 1113 قانون مدنی، مرد با رعایت شرایط مقرر در قانون، حق طلاق دادن همسرش را در هر زمان که بخواهد دارد. البته طلاق از طرف مرد، مستلزم رعایت تشریفاتی از جمله دریافت گواهی عدم سازش از دادگاه است. طلاق توافقی: در این نوع از طلاق، چون هر دو طرف، رضایت به جدایی دارند ، می توانند با دریافت گواهی عدم امکان سازش، اقدام به ثبت طلاق خود کنند . باید به این نکته اشاره شود که اگر دادگاه به موضوع طلاق به درخواست زن رسیدگی کند، در نهایت، حکم طلاق صادر می کند ؛ نه گواهی عدم سازش . این گواهی عدم امکان سازش که مختص دعاوی طلاق می باشد، نباید با گواهی که شورای حل اختلاف در پی عدم سازش طرفین پرونده صادر می گردد، یکی قلمداد شود. لازم به ذکر است که چنانچه پرونده اختلاف برای ایجاد سازش، میان طرفین به شورای حل اختلاف فرستاده شده، اما با وجود تلاش شورا، طرفین حاضر به سازش نشوند، در پی عدم سازش در شورای حل اختلاف، شورا با تنظیم صورت جلسه عدم سازش، پرونده را به مرجع مربوطه اعاده می نماید. نحوه دریافت گواهی عدم امکان سازش نحوه دریافت گواهی عدم امکان سازش، بدین صورت است که فرد متقاضی، ابتدا باید دادخواست طلاق خود را در یکی از دفاتر خدمات قضایی ثبت کند. سپس باید به سامانه تصمیم طلاق رجوع کرده و در آن برای اخذ نوبت، ثبت نام کند. بعد از آن، پرونده طلاق، به یکی از مراکز مشاوره خانواده بهزیستی، ارجاع داده شده تا مشاوران، به اختلافاتی که منجر به از هم پاشیدگی زندگی زناشویی و درخواست طلاق شده است، رسیدگی نمایند. مشاوران، بعد از بررسی نتیجه جلسات مشاوره و عدم حصول آشتی، یک گواهی مبنی عدم توافق زوجین بر ادامه زندگی مشترک صادر می کنند. سپس زوجین، مجددا به دفاتر خدمات قضایی مراجعه کرده و با ثبت دادخواست گواهی عدم امکان سازش، تا روند طلاق خود را نهایی کنند. سپس دفاتر مراجع قضایی، آنها را به دادگاه خانواده ارجاع می دهد. دادگاه در یک جلسه رسمی غیر قضایی به توافق زن و شوهر برای طلاق رسیدگی می کند و در نهایت گواهی عدم امکان سازش را صادر می نماید.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.