وکیل طلاق خانواده چه ویژگی هایی دارد؟

وکیل طلاق خانواده چه ویژگی هایی دارد؟

وکیل طلاق خانواده چه ویژگی هایی دارد؟

منظور از طلاق چیست؟

موضوع این مقاله ویژگی های وکیل طلاق خانواده است، پیش از آن که وارد بحث شویم لازم است بدانیم که از نظر حقوقی طلاق چیست؟ به پایان یافتن رابطه زناشویی در ازدواج دائم طلاق یا انحلال نکاح گویند. طلاق یک عمل حقوقی یکجانبه از سوی شوهر است. یعنی مطابق قانون، اختیار طلاق اصولا با مرد است. با تصویب قانون حمایت از خانواده پیش از طلاق باید گواهی عدم سازش از دادگاه صادر شود. صدور گواهی عدم سازش به معنای این است که دیگر راهی برای ادامه یافتن زندگی مشترک زوجین موجود نیست ندارد. هرچند اصولا حق طلاق با مرد است، اما مطابق با قانون حمایت از خانواده مصوب 1391 موارد متعددی وجود دارد که در صورت وجود شرایطی، زن یا وکیل طلاق خانواده او، می تواند طلاق بگیرد. یا به عبارت صحیح تر مرد توسط دادگاه مجبور به طلاق همسرش می شود.

 

هزینه مشاوره حقوقی

دلایل محکمه پسند برای طلاق از جانب زوجه

ممکن است زن یا وکیل طلاق خانواده او به واسطه وجود برخی شرایط، قانوناً حق طلاق پیدا کند. برای مثال اگر مرد دارای بیماری جسمی مثل عنن باشد که مانع از مراقبت جنسی می شود، زن حق طلاق خواهد داشت. این شرایط موارد دیگری مثل اعتیاد مرد، محکومیت او به حبس و ازدواج مجدد بدون رضایت زن را در بر می گیرد، اما به طور کلی قاعده این است که زن برای پیدا کردن حق طلاق باید «عسر و حرج» خود را در دادگاه ثابت کند. منظور از عسر و حرج در تنگنا قرار داشتن است، به طوری که ادامه زندگی مشترک برای زن از لحاظ روحی یا جسمی دردناک باشد. قاعده عسر و حرج پیشینه فقهی دارد اثبات آن برای دادگاه یک امر تخصصی است و به مهارت حقوقی احتیاج دارد. در همین راستا پیشنهاد می شود پیش از هر اقدامی با وکیل طلاق خانواده مشاوره حقوقی داشته باشید.

وکیل خوب طلاق چه ویژگی هایی دارد؟

در دعاوی خانوادگی حضور وکیل طلاق خانواده مزیت بزرگی به شمار می آید. گاه ممکن است زوجین حتی روی دیدن یکدیگر را هم نداشته باشند و جدا زندگی کنند. در چنین شرایطی وکلای آن دو راه برنده های اصلی دعوای خانوادگی خواهند بود. بهترین وکیل طلاق وکیلی است که از زیر و بم نهاد خانواده آگاهی داشته و برای ارزش های آن احترام قائل باشد. برای ارتباط با بهترین گروه وکلای طلاق ایران با موسسه وکلای تلفنی تماس بگیرید.

 

حق طلاق مشروط

برای مشورت با وکیل طلاق در تهران چه باید کرد؟

حقوق مالی و غیر مالی میان زوجین تابع قوانین و مقررات متعدد و گاهاً پیچیده ایست که نا آگاهی از هر یک از آنها ممکن است سرنوشت پرونده طلاق را تغییر دهد. چنانچه نیاز به مشورت با وکیل طلاق خانواده داشته باشید، بدون مراجعه حضوری می توانید از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی موسسه حقوقی وکلای تلفنی برخوردار گردید.  خدمات موسسه حقوقی وکلای تلفنی بیست و چهار ساعته بوده شما در هر لحظه از شبانه روز که به مشاوره حقوقی نیاز داشتید می توانید با یک وکیل طلاق خانواده گفت و گو کنید.

 

مشاوره حقوقی مهریه

مزایای حضور وکیل در پرونده طلاق

فضای دادگاه های خانواده پر از تنش و عصبیت بوده و خصوصاً در مورد بانوان، حضور در دادگستری و دادگاه ممکن است آزاردهنده باشد. بنابراین یکی از اصلی ترین مزایای حضور وکیل در پرونده طلاق این است که شما می توانید از محیط های تنش زای اینچنینی فاصله بگیرید و کارها را به وکیل خود بسپارید. علاوه بر این در دعوای طلاق توافقی زوجه ممکن است تمایلی به حضور در جلسات مربوط به توافقات نداشته باشد. او می تواند در مورد مسائل این چنینی از قبیل تقسیم اموال و تحویل جهیزیه و... وکیل پایه یک دادگستری معرفی کند.

مزایای بهترین وکیل پایه یک دادگستری در این خلاصه نمی شود. حضور وکیل در پرونده طلاق می تواند در بسیاری از موارد به صلح و سازش منتهی شود. ما در موسسه وکلای تلفنی یک خانواده ایم که حق و عدالت را در دعاوی خانوادگی پیجویی می کنیم.  برای دریافت مشاوره حقوقی انلاین و رایگان به وبسایت موسسه حقوقی وکلای تلفنی مراجعه نمایید.

 

ارتباط در واتس اپ

انواع طلاق از زبان وکیل طلاق

از زبان وکیل طلاق خانواده به طور کلی در نظام حقوقی ایران طلاق به دو نوع قابل رجوع و غیر قابل رجوع تقسیم می شود. اصل بر قابل رجوع بودن طلاق در مدت معینی پس از جاری کردن صیغه آن است. مثال برای طلاق غیر قابل رجوع این که اگر عمل زناشویی دخول بین زن و شوهر صورت نگرفته باشد و صیغه طلاق جاری کنند، طلاق غیر قابل رجوع است. طلاق توافقی نیز یکی از انواع طلاق ها است که مطابق با قانون حمایت از خانواده مصوب سال 1392 طلاق غیر قابل رجوع یا بائن به نظر می آید. طلاق توافقی وقتی صورت می گیرد که زن از مرد کراهت و تنفر داشته و حاضر باشد در ازای طلاق گرفتن، از تمام یا برخی از حقوق مالی خود صرف نظر کند، یا حتی حاضر باشد پولی به عنوان فدیه به مرد پرداخت کند تا او را طلاق دهد.

در اینجا لازم به ذکر است که مقررات طلاق تنها در مورد ازدواج دائم جاری است. ازدواج موقت با طرق دیگری غیر از طلاق به پایان می رسد، مثل انقضای مدت یا بذل مدت.

حق الوکاله وکیل در پرونده طلاق

بسته به توافقی یا غیر توافقی بودن طلاق حق الوکاله وکیل متفاوت است. معمولاً طلاق توافقی در ظرف زمانی حدود یک هفته اتفاق می افتد و حق الوکاله کمتری دارد. از آنجا که وکیل طلاق خانوادگی حقوق مالی مختلفی مثل مهریه، اجرت المثل ایام زوجیت و... را احیا می کند، حق الوکاله وی متناسب با محکوم به خواهد بود و معمولاً درصدی از آن را شامل می شود.

 

محکم ترین دلایل طلاق از نظر دادگاه 
مشاوره حقوقی عده در انواع طلاق 
نگارش دادخواست طلاق
مشاوره حقوقی خانواده 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.