جرم خوردن مشروب چیست؟

جرم خوردن مشروب چیست؟

جرم خوردن مشروب چیست؟

جرم خوردن مشروب چیست؟ راه های اثبات شرب خمر چیست؟ رانندگی در حال مستی چه مجازاتی دارد؟ آیا خوردن مشروب در اماکن عمومی مجازات دارد؟ چه وکیلی برای پرونده های مربوط به خوردن مشروب مناسب است؟ جرم خوردن مشروب یکی از اصلی ترین جرایم حدی در قانون مجازات اسلامی است.  به همین منظور همه روزه اشخاص زیادی جهت مطرح کردن سوالات گوناگون پیرامون جرم خوردن مشروبات الکلی با متخصصین موسسه حقوقی وکلای تلفنی در ارتباط هستند. افراد مذکور سوالات فراوانی را از ما میپرسند که به مهمترین آنها در ابتدای این مقاله اشاره داشتیم. در نتیجه تصمیم گرفته ایم در این مقاله ضمن پاسخ دادن به سوالات فوق به صورت کامل و تخصصی با جرم خوردن مشروب و مجازات آن نیز آشنا شویم.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

آیا خوردن مشروب جرم است؟

در نخستین گام برای بررسی دقیق جرم خوردن مشروب بایستی به سوال فوق پاسخی مناسب بدهیم. خوردن مشروبات الکلی یکی از جرایم حدی محسوب می شود که ریشه در فقه اسلامی دارد. به عبارتی دیگر این جرم و مجازات آن ابتدا در فقه آورده شده و قانون مجازات اسلامی با اقتباس از شرع آن را در ماده دویست و شصت و چهار جرم انگاری کرده است. در این ماده نوشته شده که خوردن مشروبات الکلی موجب حد است. اعم از اینکه مقدار آن کم و یا زیاد باشد. همچنین ایجاد حالت مستی نیز شرط نیست. در ادامه این ماده آورده شده که اصل بر این است که خالص یا مخلوط بودن مشروبات اهمیتی ندارد. مگر اینکه مخلوط بودن در حدی باشد که آن را از مسکر بودن خارج سازد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جرم خوردن مشروب می توانید همین حالا از طریق مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان  با متخصصان ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی در ارتباط باشید.

 

 

 

شرب خمر

 

 

راه های اثبات شرب خمر

در ادامه برای آشنایی بیشتر با جرم خوردن مشروب نیاز است تا بدانیم از چه طریقی می توان شرب خمر را اثبات نمود؟ در ادامه به صورت مختصر به این موارد اشاره خواهیم کرد.

  • اقرار: در صورتی که فرد با قطعیت کامل اقرار به  شرب خمر کند، اقرار او پذیرفته خواهد شد. فقط توجه داشته باشید که اقرار باید نزد حاکم آورده شود. همچنین یکی از شرایط پذیرش آن، این است کاشف از حقیقت باشد. بر اساس ماده صد و شصت و شش قانون مجازات اسلامی در صورتی که فرد عاقل و مختار بوده و به جرم بودن شرب خمر آگاهی داشته باشد، حد بر او جاری می گردد. بنابراین اگر اقرار صورت بگیرد و فرد فاقد خصیصه های فوق باشد، حد اجرا نخواهد شد.
  • شهادت: یکی از طرق اثبات شرب خمر، شهادت است. چون این جرم در زمره جرایم غیر مالی به شمار می رود. به علاوه زنان نیز فقط می توانند در مورد جرایم مالی شهادت دهند، اثبات شرب خمر تنها با شهادت دو مرد عادل اثبات می گردد. مستند قانونی نکته ذکر شده، ماده صد و هفتاد قانون مجازات اسلامی می باشد.
  • علم قاضی: جرم خوردن مشروب با علم قضات دادگستری نیز اثبات می گردد. فقط توجه داشته باشید که منظور از علم قاضی در این مبحث اطمینان می باشد. یعنی در صورتی که قاضی از وقوع جرم مطمئن باشد می تواند بدون هیچ ادله دیگر فرد را به مجازات حدی محکوم نماید.

 

 

 

مجازات دعوا و درگیری در حال مستی 
مجازات مصرف مشروبات الکلی 
مشاوره حقوقی کیفری 
درباره ما 

 

 

مجازات رانندگی در حال مستی

در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جرم خوردن مشروب بایستی با مجازات رانندگی در حال مستی آشنا شویم. این جرم در قانون مجازات اسلامی جرم انگاری شده است و مجازات آن هشتاد ضربه شلاق می باشد. همچنین قانونگذار برای جلوگیری از تکرار این جرم، مجازات سخت تری برای آن در نظر گرفته است. یعنی فرد علاوه بر شلاق برای مدت یک تا پنج سال از رانندگی محروم خواهد شد. به علاوه در صورتی که فرد در حال مستی تصادف کند بیش از دو سوم مجازات قانونی را باید متحمل شود.

درست است که توضیحات فوق می تواند در اکثر موارد به شما برای حل پرونده های مربوط به جرم خوردن مشروب کمک کند. ولی در برخی موارد ممکن است شرایط پیچیده تر باشد و شما نیاز به همراهی یک کارشناس حقوقی داشته باشید. به همین دلیل بهتر است همواره از خدمات مشاوره حقوقی بهره مند شوید.  جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

 

 

مجازات مصرف شراب

 

 

جرم خوردن مشروب در اماکن عمومی

هنگام مطالعه در باب جرم خوردن مشروب نیاز است تا بدانیم که آیا در قانون مجازات اسلامی، عنوان مجرمانه جداگانه ای برای جرم خوردن مشروب در اماکن عمومی وجود دارد یا نه؟ قانونگذار در هفتصد و یکمین ماده از این قانون ذکر کرده که در صورتی که افراد در اماکن عمومی اقدام به شرب مسکر کنند، علاوه بر مجازات حدی متحمل مجازات تعزیری نیز خواهند شد. این مجازات بین دو تا شش ماه حبس خواهد بود. مطمئن ترین راه برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جرم شرب خمر در اماکن عمومی تماس با مشاوران موسسه حقوقی وکلای تلفنی است. به علاوه بایستی بگوییم خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

وکیل خوب برای جرم خوردن شراب

حال که تمامی جوانب جرم خوردن مشروب را بررسی کردیم، زمان آن فرا رسیده تا بدانیم که بهترین وکیل برای جرم خوردن مشروب چه کسی است؟ طبیعتا شما باید در این مسیر به وکلایی اعتماد کنید که تحصیلات تکمیلی خود را در حوزه جزا و جرم شناسی گذرانده باشند. دومین پارامتر برای انتخاب وکیل کاردان برای جرم خوردن نوشیدنی الکلی این است که آن وکیل تجربه کاری موفقی در این زمینه داشته باشد. جالب است بدانید که موسسه حقوقی وکلای تلفنی با این رویکرد وکلای خود را انتخاب می کند و همواره تلاش دارد تا با بهترین ها در هر حوزه همکاری کند. پس شما می توانید با آسودگی خاطر همین حالا از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با ما در ارتباط باشید.

 

 

 

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.