انتقال سیم کارت متوفی به نام وراث

انتقال سیم کارت متوفی به نام وراث

انتقال سیم کارت متوفی به نام وراث

ارث یکی موضوعات مهم حقوقی است که در طول زندگی برای بیشتر انسان ها اتفاق می افتد. نحوه تقسیم ارث از لحاظ حقوقی کار سختی است. از املاک بزرگ تا سیم کارت متوفی جزو اموال هستند که در بین ورثه تقسیم می شود.در تقسیم ارث با سه کلمه ترکه، مورث و وارث مواجه می شویم که از لحاظ حقوقی مورث شخص متوفی است که اموالی را برای ورثه خود بجای گذاشته است. ترکه یا میراث هم اموالی است که از مورث بجای مانده است. وارث نیز کسانی هستند که از مورث ارث می برند. مفاهیم و قوانین مرتبط به ارث دارای پیچیدگی های خاصی است به همین منظور وارثان برای تقسیم درست ارث از وکیل کاربلد تقسیم ارث استفاده می کنند. در بحث تقسیم ارث از جمله مواردی که وکیل کاربلد به آنها می پردازد بررسی وضعیت دارایی مورث، بررسی وصیت نامه، صدور گواهی انحصار وراثت و تعیین سهم الارث وارثان است. وکیل کاربلد ارث با بهره گیری از تجربه و دانش حقوقی که دارد به وارثان کمک می کند تا اموال جا مانده از متوفی به نحو احسن و قانونی بین تمام وراث تقسیم شود. همچنین وکیل در مورد نحوه انتقال اموال موکلان را راهنمایی خواهد کرد.

 

مشاوره حقوقی تلفنی

آیا به سیم کارت هم مالیات بر ارث تعلق می گیرد؟

در قانون، مالیات بر ارث سیم کارت متوفی نیز پیش بینی شده است. با توجه به اینکه سیم کارت نیز مال محسوب می شود برای سیم کارت نیز مالیات در نظر گرفته شده است. وارث باید بر اساس مبلغی که قانون برای مالیات بر ارث سیم کارت تعیین کرده است مالیات بپردازد. مالیات سیم کارت برای طبقه اول وراث 10 درصد، برای طبقه دوم 20 و برای طبقه سوم 40 درصد است. یعنی اگر ارزش یک سیم کارت بجامانده از مورث 100 هزار تومان باشد وراث طبقه اول باید مبلغ 10 هزار تومان را به عنوان مالیات بر ارث سیم کارت پرداخت کنند. ورثه قبل از اینکه اقدام به انتقال قانونی و قطعی سیم کارت متوفی بنمایند باید مالیات بر ارث آن را پرداخت کنند. برای انجام مشاوره حقوقی تلفنی با یک وکیل کاربلد در این زمینه می توانید با یکی از وکلای موسسه حقوقی وکلای تلفنی مشاوره حقوقی انجام دهید.

 

نحوه انتقال سیم کارت متوفی به نام وراث

انتقال سیم کارت در تمامی اپراتورهای فعال در کشور کار آسانی است اما اگر سیم کارت مدنظر متعلق به فردی باشد که از دنیا رفته است، شرایط متفاوت می شود. همچون سایر اموال بجا مانده از مورث، سیم کارت متوفی نیز جزو اموال محسوب می شود و این امکان وجود دارد که مالکیت آن به ورثه منتقل شود.

 

انتقال سیم کارت متوفی به نام وراث

 

اما قوانین دیگری برای انتقال سیم کارت متوفی وجود دارد از جمله اینکه متقاضی باید گواهی انحصار وراثت و وکالت کتبی از سایر وراث داشته باشد. وکالت کتبی با موضوع رضایت کامل وراث به انتقال سیم کارت متوفی به اسم شخص متقاضی است. متقاضی با در دست داشتن این دو مورد و مدارک شناسایی خود به یکی از دفاتر پیشخوان یا یکی از نمایندگی های اپراتور مدنظر مراجعه می کند و نسبت به انتقال سیم کارت متوفی به اسم خود اقدام می کند. انتقال سیم کارت از اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل با یکدیگر مشابه است و تفاوتی با همدیگر ندارند. برای دریافت راهنمایی در مورد انتقال سیم کارت متوفی می توانید از طریق مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان مدارک را در اختیار بهترین وکیل در موسسه حقوقی وکلای تلفنی قرار دهید.

 

نحوه فعال شدن سیم کارت متوفی توسط وراث

فعال شدن سیم کارت متوفی بعد از انتقال قانونی آن انجام خواهد گرفت. بعد از اینکه طی مراحل قانونی سیم کارت متوفی به اسم فرد در قید حیات انتقال داده شد، متقاضی میتواند با مراجعه به یکی از دفاتر پیشخوان یا یکی از نمایندگی های اپراتور مدنظر نسبت به فعال سازی سیم کارت اقدام نماید.

 

ارتباط در واتس اپ

مشاوره حقوقی تلفنی اعلام مفقودی و سوزاندن سیم کارت متوفی

احتمال مفقود شدن یا قطع شدن سیم کارت متوفی به مانند سایر افراد وجود دارد. به عنوان مثال شخصی در یک تصادف رانندگی جان خود را از دست می دهد و تلفن همراه او در محل حادثه مفقود می شود. به دلیل اینکه مفقود شدن تلفن همراه ممکن است برای ورثه دردسر ساز شود در اولین اقدام باید نسبت به سوزاندن سیم کارت متوفی اقدام کنند. برای اطلاع از نحوه اعلام مفقودی و سوزاندن سیم کارت متوفی پیشنهاد می شود با یک وکیل کاربلد و خبره مشاوره حقوقی انجام دهید. وکیل بهترین و سریع ترین راه را در اختیار شما قرار خواهد داد. برای انجام مشاوره حقوقی تلفنی با بهترین وکیل در این زمینه باید با یکی از شماره تلفن های درج شده در سایت موسسه حقوقی وکلای تلفنی تماس بگیرید.

 

مشاوره حقوقی ارث
وکیل ارث
مشاوره حقوقی انحصار وراثت
دعاوی ماترک در نظام حقوقی ایران
مشاوره حقوقی تقسیم ترکه
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

فاطمه عمادی

باسلام،، تغییر مالکیت سیم کارت افراد متوفی گاهی با انتقال امکان پذیر است و گاهی نیز با فروش سیم کارت متوفی صورت می‌گیرد. برای اینکه بتوان مالکیت سیم کارت فرد فوت شده را انتقال داد، باید نامه انحصار وراثت و وکالت کتبی از وراث در اختیار فرد باشد.این فرد باید با در دست داشتن دو مدرک مذکور، اسناد هویت دریافت کننده سیم کارت و کارت ملی خود به دفتر خدمات پستی مراجعه کرده و درخواست خود را به کارشناسان اطلاع دهد. پس از تحویل مدارک و منتظر ماندن، کار انتقال سیم کارت متوفی انجام خواهد شد.


علی زاده

با سلام سیم کارت نیز جزو ماترک و دارایی متوفی محسوب می شود و برای انتقال ان نیاز به گواهی انحصار وراثت و رضایت و امضا سایر وراث حتوفی می باشد


بشیر علی پاریاد

انتقال مالکیت سیم کارت متوفی نیازمند طی مراحل زیادی است. برای این کار، ورثه فرد ابتدا باید گواهی انحصار وراثت را تهیه کرده و به دفتر خدمات پستی ارائه کنند. سیم کارت به نوعی اموال بازماندگان به شمار می رود. به همین ترتیب، برای آن که مالکیت آن مشخص شود تمامی ورثه باید جمع شده و انحصار وراثت را امضا نمایند.


مجید شیخی

با سلام با توجه به اینکه سیم کارت نیز مال محسوب می شود برای سیم کارت نیز مالیات در نظر گرفته شده است. وارث باید بر اساس مبلغی که قانون برای مالیات بر ارث سیم کارت تعیین کرده است مالیات بپردازد. مالیات سیم کارت برای طبقه اول وراث 10 درصد، برای طبقه دوم 20 و برای طبقه سوم 40 درصد است. یعنی اگر ارزش یک سیم کارت بجامانده از مورث 100 هزار تومان باشد وراث طبقه اول باید مبلغ 10 هزار تومان را به عنوان مالیات بر ارث سیم کارت پرداخت کنند. ورثه قبل از اینکه اقدام به انتقال قانونی و قطعی سیم کارت متوفی بنمایند باید مالیات بر ارث آن را پرداخت کنند.


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، بر اساس قانون، زمانی که شخصی فوت می کند ، پس از پرداخت دیون متوفی و هزینه های مربوط به کفن و دفن وی ، اموال به جای مانده از وی با عنوان ترکه متوفی به ورثه او تعلق گرفته و ایشان می توانند با طی تشریفات مربوط به انحصار وراثت مالک سهم الارث خود شوند با این حال در مواردی ممکن است که هر کدام از ورثه بخواهند به جای مطالبه سهم الارث خود اقدام به انتقال سهم الارث به یکی از وراث نمایند . در این صورت و از آن جهت که انتقال سهم الارث ، شرایط و نکات حقوقی خاصی دارد ، اطلاع از نحوه انجام این امر ضروری است چرا که بدون در نظر گرفتن شرایط مذکور ، انتقال سهم الارث به درستی انجام نمی شود . نحوه و شرایط انتقال سهم الارث به یکی از وراث ، به این صورت است که طرفین می توانند در قالب انعقاد یک متن قرارداد هبه و یا صلح اقدام به انتقال سهم الارث خود به سایر ورثه نمایند . این امر از طریق تنظیم یک قرارداد کتبی دستنویس و یا رسمی در دفترخانه ، انجام می شود که نیازمند تنظیم و امضای نمونه متن قرارداد انتقال سهم الارث می باشد . و این انتقال می تواند برای بخشی از امول مانند سیم کارت باشد و یا برای سایر امول منقول و یا غر منقول متوفی، برای دانستن دیگر جزئیات می توانید با وکلای موسسه مشورت نمائید.


M.j sheykhi

در قانون، مالیات بر ارث سیم کارت متوفی نیز پیش بینی شده است. با توجه به اینکه سیم کارت نیز مال محسوب می شود برای سیم کارت نیز مالیات در نظر گرفته شده است. وارث باید بر اساس مبلغی که قانون برای مالیات بر ارث سیم کارت تعیین کرده است مالیات بپردازد. مالیات سیم کارت برای طبقه اول وراث 10 درصد، برای طبقه دوم 20 و برای طبقه سوم 40 درصد است. یعنی اگر ارزش یک سیم کارت بجامانده از مورث 100 هزار تومان باشد وراث طبقه اول باید مبلغ 10 هزار تومان را به عنوان مالیات بر ارث سیم کارت پرداخت کنند. ورثه قبل از اینکه اقدام به انتقال قانونی و قطعی سیم کارت متوفی بنمایند باید مالیات بر ارث آن را پرداخت کنند.


بهنام رحمانی فرد

با سلام 0 logo صفحه اصلی انتقال سیم کارت متوفی به نام وراث انتقال سیم کارت متوفی به نام وراث انتقال سیم کارت متوفی به نام وراث انتقال سیم کارت متوفی به نام وراث ۶خرداد ۱۴۰۱ هادی توکلی ارث ارث یکی موضوعات مهم حقوقی است که در طول زندگی برای بیشتر انسان ها اتفاق می افتد. نحوه تقسیم ارث از لحاظ حقوقی کار سختی است. از املاک بزرگ تا سیم کارت متوفی جزو اموال هستند که در بین ورثه تقسیم می شود.در تقسیم ارث با سه کلمه ترکه، مورث و وارث مواجه می شویم که از لحاظ حقوقی مورث شخص متوفی است که اموالی را برای ورثه خود بجای گذاشته است. ترکه یا میراث هم اموالی است که از مورث بجای مانده است. وارث نیز کسانی هستند که از مورث ارث می برند. مفاهیم و قوانین مرتبط به ارث دارای پیچیدگی های خاصی است به همین منظور وارثان برای تقسیم درست ارث از وکیل کاربلد تقسیم ارث استفاده می کنند. در بحث تقسیم ارث از جمله مواردی که وکیل کاربلد به آنها می پردازد بررسی وضعیت دارایی مورث، بررسی وصیت نامه، صدور گواهی انحصار وراثت و تعیین سهم الارث وارثان است. وکیل کاربلد ارث با بهره گیری از تجربه و دانش حقوقی که دارد به وارثان کمک می کند تا اموال جا مانده از متوفی به نحو احسن و قانونی بین تمام وراث تقسیم شود. همچنین وکیل در مورد نحوه انتقال اموال موکلان را راهنمایی خواهد کرد.


امین

قوانین دیگری برای انتقال سیم کارت متوفی وجود دارد از جمله اینکه متقاضی باید گواهی انحصار وراثت و وکالت کتبی از سایر وراث داشته باشد. وکالت کتبی با موضوع رضایت کامل وراث به انتقال سیم کارت متوفی به اسم شخص متقاضی است. متقاضی با در دست داشتن این دو مورد و مدارک شناسایی خود به یکی از دفاتر پیشخوان یا یکی از نمایندگی های اپراتور مدنظر مراجعه می کند و نسبت به انتقال سیم کارت متوفی به اسم خود اقدام می کند. انتقال سیم کارت از اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل با یکدیگر مشابه است


وحید فراست

اموال مورث بعد از تقسیم ترکه بین وراث تقسیم می گردد


ندا

سلام.خط پدر من ثابته ولی حدود۶ساله قطع بوده پدرم ایران نبوده الان به اون خط زنگ میزنم میگه در شبکه موجود نیست.ولی خط به اسم بابا مه. میشه کمک کنیدبگیدچیکارکنیم


فرح مرادخانی صحنه

باسلام پسرم فوت شده پسرم سیم کارت برایم گرفته بود که الان ازآن استفاده می کنم می خواستم حالابه نام خودم باشه


همایون

سلام وقت بخیر حدود ۲۵ سال پیش خط همراه اول از یکی از دوستان خریدم و متاسفانه تا به امروز مالکیت آن را انتقال ندادم چند ماه پیش ایشان از دنیا رفتند. اگر ورثه ایشان همکاری نکنند چگونه میتوانم احقاق حق نمایم؟ آی دوندگی زیادی دارد؟ تمام حسابهای بانکی با این شماره فعال است


جمیله تیموری

همسرم چند سال پیش فوت شده حدود ۸ سال به دلیل مشکلاتی که با سایر وراث داشتیم تا الان خاموش بوده ایا میتوانیم برا تملک یا راه اندازی ان کاری کنیم


مهدی مفاخری

مادرم تازه فوت شده کنم یک مرد 40 ساله ومعلول شدید هستم.یک برادر و 3 خواهد دارم وآنها هیچ مشگلی برای اینکه سیم کارت به نام من بشه ندارند حالا من می توانم به همراه برادرم به امور مشترکین مراجعه کنم وسیم کارت رابه نام خودم کنم.چه مدارکی نیاز دارد .لطفا بامن تماس بگیرید


محمدمهربانی

سلام پدرمن یک ساله فوت شده وسیم کارتش دست من بوده وباهاش کارمیکردم چندروزپیش گوشیم وگم کردم چطوربایدسیم کارت ودوباره بگیرم


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.