مشاوره تلفنی با وکیل ارث

مشاوره تلفنی با وکیل ارث

مشاوره تلفنی با وکیل ارث

مشاوره تلفنی با وکیل ارث

ارث و میراث، یکی از مباحث مهم و پر طرفدار در حیطه مسائل حقوقی است از این رو در این مقاله قصد داریم به بررسی مباحث مربوط به آن بپردازیم. ارث و میراث موضوعی همه گیر که همه افراد خواه ناخواه، کم و زیاد درگیر آن می شوند. برخی خانواده ها این مسئله را توافقی حل می کنند اما اکثر خانواده ها در حین تقسیم ارث و میراث به مشکل می خورند تا جایی که بخشی از مراجعین مراجع قضایی خانواده هایی هستند که بر سر تقسیم ارث و میراث دعوا می کنند. به همین دلیل وجود یک وکیل متخصص و کارآزموده در زمینه ارث می تواند از بسیاری مشکلات در آینده پیشگیری نماید. البته شاید برخی بر این عقیده باشند که مسائل و نکات مربوط به ارث و ارثیه ساده بوده و هر آنچه مربوط به آنها می‌شود در قانون و لوایح آن مشخص و واضح است و اگر کسی در این مسیر نیازمند قضاوت بیرونی باشد، می‌تواند به راحتی از طریق مراجع قانونی ذی صلاح در راستای احقاق حقوق خود اقدام نماید؛ اما نکته حائز اهمیت آن است که در مسیر پر از دست‌انداز و پیچ و خم مسائل اداری و حقوقی، عبور موفقیت آمیز از این مسیر، کار هر کسی نیست و دقیقا در همین مسیر نیاز به کمک گرفتن از یک فرد متخصص و سپردن تمامی مراحل حقوقی احساس می‌شود. اینکه از یک وکیل ارث کمک بگیریم، باعث ساده‌تر شدن مسیر و کاهش هرگونه اشتباه و خطا در راه رسیدن به ارثیه خواهد شد؛ نکته‌ای که هر کسی که پا در این مسیر می‌گذارد به عنوان یک هدف به آن می‌نگرد. پس اگر برای رسیدن به هدفتان مصمم هستید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید و جواب بسیاری از سوالات خود را پیدا کنید.

رزرو مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل

وکیل ارث کیست؟

در مبحث ارث و میراث، سه رکن اصلی وجود دارد، اعم از وارث، ترکه و مورث.

بیایید در ابتدا اندکی در مورد تعاریف هر یک از این ارکان صحبت کنیم تا موضوع برای شما به عنوان کسی که اطلاعی در این زمینه‌ها ندارد، شفاف‌تر شود.

مورث کیست؟

کسی که از دنیا رفته و تمامی اموال و دارایی‌هایش را به جای گذاشته است.

ترکه چیست؟

تمامی اموال و دارایی‌های مورث از دنیا رفته را ترکه یا میراث (رایج‌تر بین عوام) می‌گویند.

وارث کیست؟

وارث یا وراث (اسم جمع) کس یا کسانی هستند که از اموال و دارایی‌های مورث ارث می‌برند.

حالا که با سه رکن اصلی آشنا شدیم، راحت‌تر می‌توانیم در مورد ادامه مسیر صحبت کنیم. حتما در بین اقوام و نزدیکان نزدیک یا دور خود، و شاید در فیلم‌ها و سریال‌ها دیده‌اید که بعد از فوت شخص یا اشخاص، یکی از اولین اقدامات لازم، رسیدگی به اموال و دارایی‌های وی/ ایشان است، به طوری که باید وضعیت تمام آنها مشخص شود و حتما باز هم دیده‌اید که در گام اول به دنبال وصیت ‌نامه‌ای از وی/ ایشان می‌روند تا آن را بررسی نموده و برایشان مشخص شود که قرار است تکلیف دارایی‌ها و اموال به چه صورت باشد.؛ اما علاوه بر بررسی وصیت نامه، باید به سراغ صدور گواهی انحصار وراثت هم رفت. بله، احتمالا عبارت "انحصار وراثت" را زیاد شنیده‌اید و دقیقا یکی از بزرگترین مشکلات اشخاص در مباحث مرتبط با ارث و میراث عدم آگاهی در مورد این عبارت و مسائل مربوط به آن است. چرا راه دور برویم؟ خیلی از افراد اصلا نمی‌دانند که آیا وارث شخص متوفی به حساب می‌آیند یا خیر؟ آیا قرار است از مورث، ارثی ببرند یا خیر؟ و آیا اگر قرار است ارثی ببرند، مقدار سهم ‌الارث آنها چقدر است؟ از طرفی مکانیسم و روال مراحل تقسیم ترکه یا همان میراث برایشان پر از ابهام و پیچیدگی است.

دقیقا در این نقطه و همین جا که همه چیز مبهم است پای وکیل ارث و میراث به میان می‌آید. وکیل ارث علاوه بر آنکه ابهامات این مسیر را برای شما بر طرف می‌کند، رد شدن از آن مسیر پر از دست انداز و پیچ و خم را برایتان آسان‌تر می‌سازد و انجام مراحل اداری را نیز بر عهده می‌گیرد.

مشاوره حقوقی واتساپی

ویژگی‌های بارز یک وکیل ارث خوب و کار بلد

حال به سراغ ویژگی‌های بارز یک وکیل ارث برویم. به نظر شما وکیل ارث خوب و کار بلد کیست؟

پرونده‌های مربوط به ارث و میراث با پرونده‌های کیفری، قتل و غیره کاملا متفاوت است. کسی که در زمینه ارث در کنار شما و پرونده‌تان قرار می‌گیرد باید بر روی مسائل و مباحث مرتبط با ارث مسلط باشد و اشراف کامل داشته باشد و علاوه بر این نهایت تلاشش را در راستای مصلحت موکل و صرفه او انجام دهد و در نقطه مقابل حواسی جمع برای جلوگیری از متضرر شدن موکل لازم است، زیرا گاها سرنوشت دعوی به سمتی می‌رود که کاملا به ضرر موکل می‌شود و مسیر زندگی وی را تغییر می‌دهد. پس داشتن انصاف و مسئولیت پذیری بالا از موارد مورد نیاز یک وکیل ارث است.

از طرفی پرونده‌های این چنینی، نیارمند تجربه کافی و علم رسیدگی و پیش برد آن است، زیرا بدون تجربه و علم می‌تواند ضررهای زیادی را برای موکل در بر داشته باشد و او را از حق بزرگ قانونی‌اش منع کند. وکیلی که هم تجربه و هم علم کافی را داشته باشد را می‌توان وکیل مجرب نامید، زیرا با همه رمز و رازها و دانش وکالت ارث و میراث آشنایی دارد. به طور تجربی می‌توان گفت که یک وکیل ارث خوب باید ده تا پانزده سال سابقه قضایی مفید داشته باشد و نمونه پرونده‌های حوزه انحصار وراثت را به خوبی به پایان رسانده باشد و از طرفی بر حقوق ارث و مالیات بر ارث تسلط کامل داشته باشد. در مورد علم و تسلط بر روی قوانین حقوقی هم باید گفت که تسلط بر روی کلیه قوانین، مخصوصا آنها که در شرع مقدس موکد هستند، از ملزومات و ویژگی‌های یک وکیل خوب و کاربلد است که بتواند در موقعیتی مناسب و در جایگاه خودش از آنها به نفع موکل خود استفاده کند. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که یک وکیل ارث خوب باید داشته باشد آن است که واقع‌گرا باشد و صداقت و راستی را پیشه کار خود قرار دهد. یعنی چه؟

شاید تا به حال زیاد دیده یا شنیده باشید که کسی که قرار است خدمتی به شما ارائه دهد، در رابطه با آن وعده‌های دروغین می‌دهد. شغل وکالت در همه زمینه‌ها و به طور خاص در زمینه ارث و میراث نیز شامل این موضوع می‌شود. به این معنا که برای جذب مشتری به او وعده‌های دروغین و غیر ممکن می‌دهد که با توجه به شرایط پرونده هرگز شدنی نیستند. لذا بودن وکیلی که بر مسیر تسلط دارد، راه را برای شما روشن می‌سازد. ولی قول قطعی و وعده غیر ممکن نمی‌دهد باید برای شما به عنوان یک موکل، جاذبه بیشتری داشته باشد تا نقطه مقابلش. البته این امکان وجود دارد که برخی افراد با توجه به شرایط پیش آمده و دعوی که در آن درگیر هستند (شرایطی بحرانی که تصمیم‌گیری در آن بسیار سخت است)، قادر به تصمیم‌گیری درست نباشند و دادن وعده‌های دروغین آنها را فریب دهد و از مسیر درست گمراه شوند لذا باید بر شرایط مسلط شد، تلاش کرد از مشاوره‌های متعدد استفاده کرد و سپس با آرامش خاطر هر چه بیشتر بهترین تصمیم را گرفت و بهترین وکیل را برای پرونده خود انتخاب کرد.

شما می‌توانید از مشاوره‌ حقوقی آنلاین و یا مشاوره حقوقی تلفنی موسسه وکلای تلفنی در هر ساعت از شبانه‌روز استفاده کنید و بهترین تصمیم را برای پیش برد پرونده‌های ارث و میراث خود، با بهترین وکلای پایه یک دادگستری بگیرید.

مشاوره حقوقی با وکیل ارث

تقسیم ماترک به کمک مشاوره تلفنی با وکیل ارث

وقتی مراحل انحصار وراثت تمام شد، تقسیم ترکه انجام می‌شود. در واقع می‌توان گفت که برای تقسیم ترکه، گرفتن گواهی انحصار وراثت ضروری و واجب است و همانطور که پیش تر ذکر شد، گام ابتدایی بعد از فوت شخص گرفتن همین گواهی است. این گواهی، یک سند رسمی و قانونی است که نام وراث و زمان فوت متوفی در آن به طور مشخص نوشته شده است. در مرحله بعد از صدور این گواهی، اشخاصی که خواهان تقسیم ترکه هستند باید دادخواست خود را در این مورد به دادگاه ارائه دهند. اگر در این مرحله بین وراث اختلافی نباشد، صورت مجلس آماده و به امضای وراث رسیده و مراحل نهایی تقسیم ماترک طی خواهد شد؛ اما اگر اختلافی وجود داشته باشد و حتی یکی از وراث رضایت نداشته باشد، پای دادگاه به میان آمده و باید به این موضوع رسیدگی کند و برای حل و فصل این دعوا، از نظر کارشناسان استفاده نموده و پس از آن رای صادر می‌شود. البته باید در نظر داشت که رای دادگاه در مورد دعوای تقسیم ماترک قابل اعتراض است و در دادگاه تجدیدنظر می‌تواند مجددا مورد بررسی قرار بگیرد.

حال اگر در مسیر تقسیم ماترک، دعوا و اختلاف نظری بین وراث وجود داشته باشد ( می‌توان نامش را دعوای حقوقی هم گذاشت.)، این موضوع تبدیل به یک موضوع پیچیده و حساس می‌شود. اگر در این مسیر، آگاهی لازم را نسبت به قوانین نداشته باشید، هم مسیر طولانی تری را باید طی نمایید و هم اینکه ممکن است حق شما پایمال شده و در زندگی مالی و مادی شما تاثیر به سزایی بگذارد.

موسسه وکلای تلفنی برای آسان‌تر شدن کار شما، زمینه مشاوره حقوقی تلفنی و مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان با بهترین وکلای ارث را برای شما فراهم نموده است تا در ابتدای راه با گرفتن مشاوره حقوقی در این خصوص بتوانید با خیالی راحت پرونده خود را در دعوای تقسیم ماترک مدیریت نمایید. با همراهی وکیل ارث می‌توانید مسیر گرفتن گواهی انحصار وراثت، ارائه دادخواست به دادگاه و هرگونه اعتراضی نسبت به رای دادگاه را در کمترین زمان ممکن به انجام برسانید.

مشاوره حقوقی ارث با وکیل ارث
مشاوره حقوقی ارث 

فروش سهم الارث

مشاوره حقوقی فوری انحصار وراثت 

هزینه مشاوره تلفنی با وکیل ارث

موسسه وکلای تلفنی، متشکل از بسیاری از مشاوران حقوقی کارآزموده و حرفه‌ای و وکلای پایه یک دادگستری کشور به صورت آنلاین و بیست و چهار ساعته، در زمینه ارث (تقسیم ماترک،  انحصار و دریافت گواهی انحصار وراثت، مسائل موروثی و غیره) می‌تواند راهکارهای حقوقی ویژه و منحصر به فردی را برای شما ارائه دهد.

چگونه می‌توان از این خدمات استفاده نمود؟ با یک جست و جوی ساده در فضای مجازی و اینترنت و یا برقراری تماس با 09212242670، بدون فوت وقت و پرداخت هزینه‌های زیاد می‌توانید از عواقب و نتایج عدم آگاهی در خصوص مباحث ارث جلوگیری کنید.  بسته به نوع مشاوره‌ی درخواستی و همچنین پرونده شما و مدت زمان مشاوره حقوقی تلفنی توسط متخصصان موسسه وکلای تلفنی می‌توانید از چارت اقتصادی هزینه استفاده نمایید و از 5 دقیقه تا یک ساعت با برترین وکلای دادگستری به صورت آنلاین و تلفنی مکالمه داشته باشید.

زمان مناسب برای دریافت مشاوره تلفنی با وکیل ارث

اگر در مورد بهترین زمان برای دریافت مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل ارث سوالی ذهن شما را به خود مشغول نموده است، باید بگوییم که هر ساعت از شبانه‌روز که تصمیم بگیرید و اراده کنید، می‌توانید از مشاوره حقوقی تلفنی بهره ببرید. پس به فکر زمان مناسب نباشید و تنها تلفن را برداشته و تماس بگیرید.

واسپاری پرونده به وکیل ارث، پس از گرفتن مشاوره حقوقی تلفنی

یکی از سوالات متداولی که از ما پرسیده می‌شود، آن است که آیا امکان واسپاری پرونده به وکیل ارث پس از گرفتن مشاوره حقوقی  تلفنی وجود دارد یا خیر؟

بله! شما می‌توانید پس از گرفتن مشاوره حقوقی تلفنی به صورت بیست و چهار ساعته با وکیل متخصص در حوزه مسائل ارث، پرونده خود را به طور کلی به وکیل سپرده و ضمن انعقاد قرارداد در ادامه روند پرونده خود،  به صورت حضوری و با گذاشتن وقت مناسب و مورد نیاز، پرونده خود را به خوبی پیش برده و مسائل و مشکلات به وجود آمده را با همراهی یک مشاور متخصص در زمینه‌های ارث حل نمایید.

آیا این سوال هم برای شما پیش آمده است که پس از رزرو نوبت، چند روز زمان می برد تا بتوانم با وکیل ارث صحبت کنم؟

مدت زمان انتظار شما برای دریافت مشاوره حقوقی تلفنی، کمتر از پنج دقیقه است. بله، پنج دقیقه. کافی است با توجه به جدول اقتصادی هزینه مشاوره حقوقی تلفنی با برترین وکلای دادگستری، مدت زمان مشاوره حقوقی خود را انتخاب کرده و از طرق اعلام شده در وبسایت وکلای تلفنی، هزینه را پرداخت کنید و سپس کمتر از پنج دقیقه بعد از ارسال فیش واریزی از طریق واتساپ، وکیل با شما تماس خواهد گرفت.  

مشاوره حقوقی تلفنی  با وکیل ارث

تاثیر مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل ارث بر روند پرونده

در پرونده‌های مرتبط با مسائل ارث، میراث، صدور گواهی انحصار وراثت و غیره گاها با صحبتی چند دقیقه‌ای با یک متخصص و مشاور حقوقی می‌توان مسیر پر پیچ و خم و طولانی حل دعوی و رسیدن به هدف را بسیار کوتاه نمود و از رخ دادن اتفاقاتی که منجر به پایمال شدن حق و حقوق شما می‌شود جلوگیری کرد. اگر خود به تنهایی پرونده را برداشته و به دادگاه‌ها قدم بگذارید، احتمال آنکه زمان، انرژی و هزینه زیادی را صرف کنید ولی نتیجه دلخواه را نگرفته و سر خورده به دنبال وکیل متخصص ارث بگردید بسیار زیاد است. پس راه عاقلانه و منطقی آن است که در گام اول با یک مشاوره کوتاه، ابهامات و سوالات ذهن پر از سوال خود را پاسخ دهید و سپس بسته به نوع پرونده خود، پیچیدگی و همچنین نکاتی که پس از مشاوره برای شما اهمیت یافته است، در مورد ادامه مسیر و انتخاب وکیل متخصص ارث به عنوان همراه خود تا انتهای پرونده تصمیم قطعی و عاقلانه‌ای بگیرید. این راه بهترین تصمیم برای ورود به پرونده‌های این چنینی است، زیرا ممکن است حتی مشاور حقوقی در مدت زمان کوتاه مشاوره به شما اعلام کند که خود شما در مدت زمان کمی، و بدون پیچیدگی خاصی می‌توانید پرونده را در دست گرفته و آن را به نفع خود به پایان ببرید؛ اما گاهی هم بدین شکل نبوده و نیاز است کسی جلوتر از شما با چراغی روشن، مسیر را به شما نشان دهد. در نتیجه، موسسه وکلای تلفنی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای تصمیم‌گیری بهتر و موفق شدن در مسیر پیش رو شما می‌باشد. به راحتی و با یک تماس و یا ارتباط گیری از طرق اعلام شده در وبسایت وکلای تلفنی می‌توانید از مشاوره‌های تخصصی بهره ببرید.

آیا عدم دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از وکیل ارث قبل از دادگاه  می‌تواند مشکل آفرین باشد؟

همانطور که در بالا اشاره شد، مراحل صدور گواهی انحصار وراثت پیچیدگی‌های بسیار زیاد و خاص خودش را دارد. یکی از مشکلاتی که ممکن است مراحل انحصار وراثت را پیچیده تر کند، عدم همکاری وراث برای تقسیم ارث است که می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد و هر دلیل راه‌های پیشنهادی مخصوص به خود را دارد. به طور مثال گاهی پیش می‌آید که بعد از فوت یک شخص، تمام وراث به یک توافقی پیرامون تنظیم یک توافق‌ نامه محضری برای تقسیم اموال متوفی می‌رسند اما یکی از آنها به هر دلیلی ساز مخالف زده و همکاری نمی‌کند و مخالف این توافق نامه است. یا گاهی همه وراث با هم توافق می‌کنند که طی یک وکالت نامه به وکیل، تمامی امور مرتبط با انحصار وراثت را به وی بسپارند اما یکی از وراث موافق نیست و اجازه این کار را نمی‌دهد. البته که اولین اقدام در چنین شرایطی باید مذاکره و سعی بر برقراری صلح باشد، یعنی تمامی وراث در راستای رسیدن به یک نتیجه مسالمت آمیز تلاش کنند. اما اگر این رویه نتیجه نداد و عدم همکاری وراث را شاهد بودید، بهترین اقدام مطرح کردن موضوع با یک وکیل پایه یک دادگستری می‌باشد. به طور کلی، انحصار وراثت یک فرآیند طولانی، خسته کننده و زمان بر است و در صورت عدم همکاری یک یا چند تن از وراث این مسیر سخت تر و طولانی تر خواهد شد. لذا حضور یک شخص سوم در این مسیر سخت، به عنوان کسی که تخصص و علم لازم برای این مسیر و متقاعد نمودن مخالفین را داشته باشد، از ملزومات طی نمودن این مسیر است. حالا بعد از صحبت و مشاوره با وکیل، مسیر متفاوت خواهد شد. اگر به هر دلیلی، همچنان ورثه همکاری ننموده و به مخالفت خود پافشاری داشتند می‌توان دعوای خلع ید از ملک را مطرح نمود. این دعوا چه کاربردی دارد؟ زمانی که ملک خاصی از اموال شخص متوفی به تعدادی از ورثه تعلق بگیرد و یکی از ورثه همکاری لازم را نداشته باشد، خلع ید از ملک مطرح می شود. حالا یعنی چه؟ به این معنا است که ملکی که سر آن دعوا است و به نتیجه مشترکی در ارتباط با آن نمی‌رسید را پلمپ می‌کنند. هدف از پلمپ کردن چیست؟ آن است که موضوع به دادگاه رفته و از آن طریق کارشناسی شود. نتیجه این دادگاه کارشناسی و طرح این دعوا آن است که وراثی که بنا بود از این ملک هیچ بهره‌ای نبرند (یا به مقدار کمتر از حقشان بهره مند شوند.) با وراث دیگر در شرایط یکسان قرار گرفته و بهره‌ای برابر ببرند. گاهی هم ممکن است یکی از ورثه در خارج از کشور به سر برده و باز هم عدم همکاری وی یا ایشان را شاهد باشیم. البته در حالت عادی نیز، زمانی که یکی از ورثه در خارج از کشور است، باید به یک شخص سوم یا وکیل پایه یک دادگستری وکالت دهد تا به جای او در طی نمودن مراحل انحصار وراثت حضور داشته باشد. همین جا لازم است بگوییم که، به دلیل آنکه موضوعاتی از این دست در مسیر انحصار وراثت بسیار تکرار شده است، وکیل پایه یک دادگستری که به صورت تخصصی در حیطه ارث و میراث فعالیت نموده، چون با تعدد بالا در کنار چنین پرونده‌هایی قرار گرفته، لذا می‌تواند در زمانی بسیار کوتاه مشکل شما را حل نماید.

مشاوره حقوقی با وکلای تلفنی

حال پیشنهاد ما برای وکیل ارث چیست؟

پیشنهاد ما به شما این است که حتما قبل از آنکه وارد مراحل انحصار وراثت شوید و اقداماتی را انجام دهید که مسیر را برایتان سخت و طولانی تر کند، با یک مشاور حقوقی و وکیل مشاوره داشته باشید. اگر جواب سوالات خود را نگرفتید و یا نیاز به مشاوره بهتر و بیشتر داشتید، با اطمینان خاطر با موسسه وکلای تلفنی به صورت تلفنی یا آنلاین در هر ساعت از شبانه روز تماس گرفته و از مشاوره با یک وکیل متخصص و پایه یک دادگستری مشورت بگیرید. شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر از نحوه برقراری ارتباط، به این صفحه از سایت مراجعه نموده و از طریق اعلام شده اقدام نمایید.

آیا مشاوره حقوقی تلفنی من با وکیل متخصص ارث انجام می شود؟

در جواب به این سوال باید بگوییم که قطعا بله. مشاوران حقوقی که در موسسه وکلای تلفنی در راستای بر طرف نمودن مشکلات شما و ارائه مشاوره های تخصصی به شما در حال فعالیت هستند، همگی از وکلای پایه یک دادگستری هستند که در حیطه تخصصی خود سال ها مشغول به فعالیت می‌باشند؛ لذا از تمامی فراز و نشیب‌های مسیر، مسائل تخصصی و تجربی در این راه آگاهی لازم را داشته و توانایی کوتاه و سهل نمودن مسیر شما را دارند.

لازم به ذکر است که برای اطلاع از معتبر بودن سایت و وکلای عضو در سایت، می‌توانید به انتهای صفحه اول سایت بروید و با مشاهده نماد اعتماد سایت با خیالی آسوده و راحت از مشاوره فوری متخصصان و وکلای پایه یک دادگستری استفاده نمایید.

امکان دریافت مشاوره تلفنی با وکیل ارث برای ایرانیان مقیم خارج از کشور

موسسه وکلای تلفنی برای ایرانیان و دوستان خارج از کشور نیز فکرهایی کرده است. در صورتی‌که در خارج از کشور مقیم هستید و نیاز به رفع ابهامات و مشکلات خود در زمینه‌های ارث و میراث دارید و احساس نیاز به یک مشاور و متخصص در این امور می‌کنید، کافی است از طریق سایت موسسه وکلای تلفنی، با همکاران ما در خارج از کشور که متخصص امور بین‌الملل نیز هستند، تماس برقرار نمایید. در مدت زمان کوتاهی سوالات و مشکلات شما مرتفع خواهد شد.

البته همانطور که اشاره شد، به طور کلی برای قرار گرفتن در مسیر انحصار وراثت، اگر در خارج از کشور هستید نیاز به یک شخص سوم یا وکیل پایه یک دادگستری دارید. پس با ما در ارتباط باشید.

مشاوره حقوقی واتساپی

چگونگی ارسال مدارک برای وکیل ارث

شاید ارسال مدارک و چگونگی گرفتن مشاوره در پرونده‌هایی که مستندات زیادی را شامل می‌شود و جزئیات آن نسبت به دیگر پرونده‌ها زیاد است، برایتان مورد سوال باشد. در جواب باید بگوییم که شما می‌توانید مستندات و مدارک خود را از طریق سایت و شماره‌های واتساپ موسسه برای وکلا و متخصصان حقوقی ارسال کرده و منتظر تماس مشاوران باشید تا روند پرونده برای شما مشخص شود.

آیا می‌دانید برای دریافت مشاوره حقوقی از وکیل ارث باید چه کنید؟

از طریق سایت موسسه وکلای تلفنی، و با لمس تصویرک موجود در این صفحه، شما می‌توانید مستقیما به صفحه مرتبط با تماس با وکلای متخصص در امور ارث و میراث وارد شوید و اقدامات مورد نیاز برای تماس تلفنی با وکلای متخصص در همه امور ارث ذکر شده در فوق و یا اموری که حتی در این مقاله از آنها صحبتی به میان نیامده؛ اما در حوزه تخصصی وکلای موسسه می‌گنجد، در داخل یا خارج از کشور را انجام داده و به صورت شبانه‌روزی و بیست و چهار ساعته و از منظر اقتصادی، کاملا مقرون به صرفه از این مشاوره استفاده نمایید.

سوالات متداول در خصوص وکیل ارث 

-وکیل ارث کاربلد چه ویژگی‌هایی دارد؟

داشتن تجربه و علم کافی؛ تسلط کافی بر روی قوانین حقوقی مرتبط با ارث، واقع گرا بودن و صداقت و راستی در کار.

 

-آیا وکیل ارث شما می‌تواند ناعادلانه بودن تقسیم ارث را به خوبی مطرح نماید؟

 

وکلای موسسه وکلای تلفنی، با تجربه چندین ساله خود در این حوزه و دارا بودن تخصص لازم در زمینه ارث و میراث و با پشت سر گذاشتن پرونده های موفق بسیار زیاد در این زمینه، احتمال موفقیت شما در این مسیر را بالا برده و سعی بر اقدامات عادلانه خواهند داشت.

 

آیا می‌توان دستکاری شدن بی نقص وصیت غیر حضوری و تغییر مقدار ارث در آن به نفع برادرم را ثابت نمود؟

لازم است این نکته را بدانید که جعل یک سند به طور بی نقص امکان پذیر نیست. همه اسنادی که جعل شده‌اند، نقصی در خود دارند که کافی است سر نخی از آن را پیدا نمود؛ که این امر شدنی است، چرا که شما نیز متوجه آن شده‌اید و تنها به دنبال اثبات آن در محاکم قانونی هستید.

رزرو مشاوره حقوقی فوری با وکیل ارث

رزرو مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل ارث 

 

 

مشاوره حقوقی با وکلای تلفنی

-رویکرد کلی دادگاه ایران در مورد اختلافاتی که بر سر ارث پیش می‌آید چیست؟

قوانین موجود در مورد ارث همواره راهنمای این مسیر هستند و دادگاه بر این اساس به اختلافات رسیدگی می‌کند. البته این قوانین انعطاف بالایی دارند و می‌توانند در بسیاری از مواقع مخالف شرایط واقع شوند، در نتیجه بهتر است در مواردی که حساس هستند حتما با وکیل متخصص در حوزه ارث مشورت نمایید.

 

-در تقسیم ارث متوفی، چه کسانی از ماترک او به طور قانونی سهم می‌برند؟

این افراد به طور کلی به سه دسته تقسیم می‌شوند :

  • سهم الارث طبقه اول شامل پدر، مادر، اولاد و اولاد اولاد.
  • سهم الارث طبقه دوم شامل اجداد، برادر، خواهر و اولاد آنها.
  • سهم الارث طبقه سوم شامل عمه و عمو، خاله و دایی و فرزندان آنها

 

-قبل از فوت پدرم، قصد داریم یک وصیت نامه تنظیم کنیم تا تکلیف اموال او مشخص شود و پس از فوت او از این نظر دعوایی شکل نگیرد، اما به دلیل کرونا امکان مراجعه به محضر را نداریم. چه باید کرد؟

موسسه وکلای تلفنی، می‌تواند به صورت آنلاین برای شما گواهی وصیت را مطابق با خواسته پدرتان تنظیم رسمی و محضری نموده و برای شما ارسال کند.

 

-سهم الارث زوجه از اعیان، عرصه و دیه چگونه است؟

زوجه به طور دائم از بهای عرصه، اعیان و دیه ارث می برد. اگر متوفی دارای فرزند باشد، زوجه یک هشتم از بهای عرصه، اعیان و دیه ارث می‌برد و ما بقی فرزندان به نسبت بینشان تقسیم می‌شود، و اگر فرزند نداشته باشد یک چهارم از قیمت را به ارث می‌برد.

 

-ارث مادری چگونه تقسیم می‌شود؟ آیا بین دختر و پسر مساوی است؟

بله. میراث پدر یا مادر هیچ تفاوتی ندارد و بعد از فوت سهم ذکور دو برابر اناث می‌باشد.

 

-در صورت تعدد وراث و عدم توافق بین آنان در خصوص تقسیم ارث چه باید کرد؟

هر کدام از وراث می‌توانند تقسیم ماترک به طرفین بقیه وراث را بعد از گرفتن گواهی انحصار وراثت از دادگاه آخرین محل اقامت متوفی درخواست نماید.

 

 

-در مشاوره حقوقی تلفنی با یک وکیل ارث چگونه می‌توانم مدارک و مستندات لازم را برای وی ارسال نمایم؟

از طریق سایت و واتساپ می‌توانید در مدت زمان کوتاهی مدارک و مستندات خود را ارسال نمایید و در کمترین زمان ممکن با شما تماس گرفته می‌شود و به پرونده شما رسیدگی خواهد شد.

 

-آیا امکان دریافت مشاوره تلفنی با وکیل ارث برای ایرانیانی که در خارج از کشور اقامت دارند وجود دارد؟ از چه طریقی؟

بله، در صورتی‌که در خارج از کشور مقیم هستید و نیاز به رفع ابهامات و مشکلات خود در زمینه‌های ارث و میراث دارید و احساس نیاز به یک مشاور و متخصص در این امور می‌کنید، کافی‌ست از طریق سایت موسسه وکلای تلفنی، با همکاران ما در خارج از کشور که متخصص امور بین‌الملل نیز هستند، تماس برقرار نمایید.


سوالات متداول

نظرات

بهنام رحمانی فرد

با سلام برای تقسیم ترکه، گرفتن گواهی انحصار وراثت ضروری و واجب است و همانطور که پیش تر ذکر شد، گام ابتدایی بعد از فوت شخص گرفتن همین گواهی است. این گواهی، یک سند رسمی و قانونی است که نام وراث و زمان فوت متوفی در آن به طور مشخص نوشته شده است. در مرحله بعد از صدور این گواهی، اشخاصی که خواهان تقسیم ترکه هستند باید دادخواست خود را در این مورد به دادگاه ارائه دهند. اگر در این مرحله بین وراث اختلافی نباشد، صورت مجلس آماده و به امضای وراث رسیده و مراحل نهایی تقسیم ماترک طی خواهد شد؛ اما اگر اختلافی وجود داشته باشد و حتی یکی از وراث رضایت نداشته باشد، پای دادگاه به میان آمده و باید به این موضوع رسیدگی کند و برای حل و فصل این دعوا، از نظر کارشناسان استفاده نموده و پس از آن رای صادر می‌شود. البته باید در نظر داشت که رای دادگاه در مورد دعوای تقسیم ماترک قابل اعتراض است و در دادگاه تجدیدنظر می‌تواند مجددا مورد بررسی قرار بگیرد. حال اگر در مسیر تقسیم ماترک، دعوا و اختلاف نظری بین وراث وجود داشته باشد ( می‌توان نامش را دعوای حقوقی هم گذاشت.)، این موضوع تبدیل به یک موضوع پیچیده و حساس می‌شود


محمدیان

ضمن عرض ادب و احترام خواستم خداقوت و خسته نباشید بگم بابت تلاش های شبانه روزی و پاسخگویی سریع موسسه وکیل تلفنی در طول کل زمانی که درگیر پرونده بودیم هرساعتی تقاضای صحبت با وکیل شمارو داشتیم پاسخگو و در دسترس بودند ممنونم


فاطمه علی زاده

برای تقسیم ارثیه یا همان ماترک دارایی و اموال به جا مانده از متوفی فردی که فوت شده ابتدا امر وراث یا بازماندگان باید تقاضا گواهی انحصار وراثت نمایند که در صلاحیت شورای حل اختلاف اخرین اقامتگاه متوفی می باشد بعد از صدور گواهی انحصار وراثت ورثه متوفی مشخص می گردد که در صورت توافق ماترک بین ان ها تقسیم می گردد ویا در قورت اختلاف باید دادخواست تقسیم ترکه به دادگاه داده شود که جهت تسریع در این امر و جلوگیری صرف هزینه و زمان بهتر از ابتدا از مشاور یا وکیل دادگستری مشورت یا واسپاری گردد


Mohammad sheykhi

کسی که از دنیا رفته و تمامی اموال و دارایی‌هایش را به جای گذاشته است. تمامی اموال و دارایی‌های مورث از دنیا رفته را ترکه یا میراث (رایج‌تر بین عوام) می‌گویند. وارث یا وراث (اسم جمع) کس یا کسانی هستند که از اموال و دارایی‌های مورث ارث می‌برند.


مجید شیخی

با سلام ارث و میراث، یکی از مباحث مهم و پر طرفدار در حیطه مسائل حقوقی است از این رو در این مقاله قصد داریم به بررسی مباحث مربوط به آن بپردازیم. ارث و میراث موضوعی همه گیر که همه افراد خواه ناخواه، کم و زیاد درگیر آن می شوند. برخی خانواده ها این مسئله را توافقی حل می کنند اما اکثر خانواده ها در حین تقسیم ارث و میراث به مشکل می خورند تا جایی که بخشی از مراجعین مراجع قضایی خانواده هایی هستند که بر سر تقسیم ارث و میراث دعوا می کنند


وحید قلی پور عباسی

فوت برای هر فرد پدیده طبیعی ایست. با فوت حقوق مالی و برخی از حقوق غیرمالی شخص بعد از فوتش به ورثه که قائم‌ مقام وی هستند منتقل می‌شود. از سوی دیگر حقوقی که قائم به شخص باشند غیرقابل انتقال به ورثه اند. در مطلب پیش‌رو سعی داریم تا با ارث و طبقات ارث همچنین نحوه تقسیم سهم ارث آشنا شویم. پس در ادامه ی این مقاله با ما همراه باشید. بعد از فوت شخص خویشاوندان نسبی و سببی با توجه به شرائطی از متوفی از یکدیگر ارث می‌برند. منظور از خویشاوندان نسبی کسانی هستند به واسطه نسبت زاد و ولد و نسبت خونی با متوفی در زمره ی وراث قرار می‌گیرند. خویشاوندان سببی هم کسانی هستند که به واسطه علقه ازدواج میت در زمره ی وراث او قرار می‌گیرند. زمانیکه از طبقات ارث صحبت می‌کنیم منظور ما ترتیب قانونی و شرعی اشخاصی هستند که از میت ارث می‌برند. این نکته را باید مد نظ قرار داد که تا زمانی که یک وارث از طبقه پیشین وجود داشته باشد نوبت به ارث طبقه بعدی نمی‌رسد. طبقات ارث عبارتند از: طبقه اول) پدر و مادر،اولاد و اولاد اولاد (درجه اول: پدر و مادر و اولاد متوفی)، (درجه دوم: اولاد اولاد)، (درجه سوم: نبیره‌ها) طبقه دوم) پدرِپدر، پدرِمادر،‌ مادرِمادر، مادرِپدر و برادر و خواهر میت (درجه اول: جد و جده، خواهر و برادر)، (درجه دوم: پدر جد و مادر جد و پدر جده و مادر جده و فرزندان برادر و خواهر) طبقه سوم) عموها، عمه‌ها، دایی‌ها و خاله‌ها و فرزندان آنان (درجه اول: عمو‌ها، عمه‌ها، دایی‌ها و خاله‌ها)، (درجه دوم: اولادعمو‌ها، عمه‌ها، دایی‌ها و خاله‌ها) نکته ای که باید مدنظر قرار گرفت این است که همسر متوفّی، همیشه در کنار خویشاوندان نَسَبی وی(طبقات سه‌گانه‌ی مذکور) ارث خواهد برد. تقسیم ارث حال بعد از آشنا شدن با طبقات ارث باید با نحوه ی تقسیم ارث بین وراث آشنا شد. سهم ارث زوجه: یک هشتم از ماترک متوفی اگر متوفی فرزند داشته باشد. یک چهارم از ماترک اگر متوفی فرزند نداشته باشد. سهم ارث زوج: یک چهارم اگر متوفی فرزند داشته باشد. یک دوم از ماترک اگر متوفی فرزند نداشته باشد. سهم ارث مادر: یک ششم از ماترک اگر متوفی فرزند یا خواهر و برادر داشته باشد. یک سوم از ماترک اگر متوفی فرزند و خواهر و برادر نداشته باشد. سهم ارث پدر: یک ششم از ماترک اگر متوفی فرزند داشته باشد. سهم ارث دختر (درصورتیکه متوفی پسر نداشته باشد): یک دوم (نصف)در صورت واحد بودن(یک دختر). دو سوم در صورت تعدد. سهم ارث خواهر (مشترک از پدر و مادر یا مشترک از پدر، درصورتیکه برادر یا اجداد پدری نباشد): یک دوم در صورت واحد بودن (یک خواهر). دو سوم در صورت تعدد. سهم ارث برادر و خواهر (مشترک از مادر درصورتیکه متوفی اجداد مادری نداشته باشد): یک ششم در صورت واحد بودن. یک سوم در صورت تعدد.


ف م

بسیاری از خانواده ها درگیر اختلافات و دعاوی ارث و میراثی بوده و برای تقسیم ارث به یک نتیجه مشترک نمی‌رسند. بهترین راه برای این دسته از وراث آن است که برای حل اختلافات خود، به یک وکیل ارث مراجعه کرده یا از جلسات مشاوره حقوقی ارثی بهره‌مند شوند.سایت وکیل تلفنی با داشتن وکلای مجرب در زمینه ی ارث به راحتی می توانند بهترین کمک و راهکار رو نشان دهند


وحید فراست

تحریر ترکه - تقسیم ترکه - مهر و موم ترکه از موارد ارث می باشد


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.