قتل طلا فروش توسط سارق

قتل طلا فروش توسط سارق

قتل طلا فروش توسط سارق

قتل طلافروش توسط سارق

مجازات سرقت مسلحانه از طلا فروشی

سرقت مسلحانه زیرمجموعه ای از سرقت است. اگر سرقت مسلحانه با هدف بردن اموال طلافروشی باشد و دو یا چند نفر تیم سرقت را تشکیل دهند حتی اگر یکی از آنها مسلح باشد تمامی آنها با مجازات سنگینی روبرو خواهند شد. بر اساس قانون در صورت وقوع سرقت مسلحانه و ربودن اموال آن هر کدام از مرتکبان به حبس ابد با اعمال شاقه و در صورت قتل طلا فروش به اعدام محکوم خواهد شد. اگر سارقان نتوانند اموالی را بربایند یا قتل عمد صورت نگرفته باشد هر کدام از مرتکبین به حبس موقت با اعمال شاقه از 10 سال تا 15 سال محکوم خواهد شد.

مشاوره حقوقی قتل

اگر سارقین از اسلحه نیز استفاده نکنند تفاوتی در سرقت مسلحانه نخواهد بود همچنین در قانون تفاوتی میان دزدی با سلاح سرد یا دزدی با سلاح گرم وجود ندارد و مجازات آن یکسان خواهد بود. اگر با سرقت طلا فروشی مواجه شده اید یا می خواهید در این زمینه کسب اطلاعات کنید به شما پیشنهاد می کنیم با وکیل متخصص در این حوزه مشاوره حقوقی انجام دهید. شما می توانید مشاوره حقوقی رایگان را از طریق موسسه حقوقی وکیل تلفنی انجام دهید.

مجازات قتل عمدی در صورت گذشت اولیای دم

بر اساس قانون، مجازات قتل عمد قصاص است که این قانون برگرفته از قرآن و متون شرعی است. با آنکه در قرآن کریم به قصاص اشاره شده اما بر گذشت اولیای دم نیز اشاره شده است. ماده 612 قانون مجازات اسلامی به موضوع گذشت اولیای دم پرداخته است در این ماده آمده است: « هر کس مرتکب قتل عمد شود و شاکی نداشته یا شاکی داشته ولی از قصاص گذشت کرده باشد و یا بهر علت قصاص نشود در‌صورتیکه اقدام وی موجب اخلال در نظم و صیانت و امنیت جامعه یا بیم مرتکب یا دیگران گردد دادگاه مرتکب را به حبس از سه تا ده سال‌ محکوم می‌نماید.» بر اساس ماده قانونی مذکور در صورتی که اولیای دم از قصاص گذشت کنند مجرم به حبس محکوم خواهد شد. معمولا دادگاه بحث اخلال در نظم و امنیت جامعه را مطرح خواهد کرد و با توجه به در نظر گرفتن برخی مسائل میزان حبس را در نظر خواهد گرفت.در حالتی که اولیای دم در برابر گذشت از قصاص، طلب دیه نمایند قاتل باید دیه را به اولیای دم مقتول پرداخت کند.

هزینه مشاوره حقوقی

در ارتباط با سرقت مسلحانه و قتل عمد مسائل پیچیده حقوقی زیادی وجود دارد اگر می خواهید در این مورد با وکیل پایه یک دادگستری گفت و گو کنید از طریق موسسه حقوقی وکیل تلفنی مشاوره حقوقی تلفنی یا مشاوره حقوقی آنلاین با بهترین وکلای متخصص و مجرب برقرار کنید. انجام مشاوره حقوقی قتل دید شما را نسبت به قوانین مربوط به این جرم بازتر خواهد کرد.

مجازات قتل عمدی در صورت عدم رضایت اولیای دم

اگر فردی یک نفر دیگر را از روی عمد با علم به اینکه بخواهد فرد دیگری را سلب حیات نماید قتل عمد مرتکب شده است. در واقع هیچ فردی نمی تواند کس دیگری را سلب حیات کند مگر با حکم قانون و شرع، اگر کسی چنین جرمی مرتکب شود قاتل است و بر اساس قانون باید مجازات شود. طبق ماده 381 ق.م.ا در صورت تقاضای اولیای دم و وجود سایر شرایط قانونی مجازات قتل عمد قصاص است. اولیای دم حق قصاص دارد و بر اساس ماده 438 ق.م.ا اگر قاتل در اجرای حکم قصاص زنده بماند حق قصاص برای اولیای دم محفوظ خواهد بود. اگر قاتل شاکی نداشته باشد یا اولیای دم گذشت کنند بر اساس نظر دادگاه قاتل به حبس محکوم خواهد شد. اولیای دم هم می توانند بدون دریافت دیه گذشت کنند و هم با شرط دریافت دیه گذشت کنند.

قتل با سلاح گرم حین سرقت

 مبلغ مصالحه در قتل عمد

در واقع در قانون برای گذشت از قصاص مبلغی تعیین نشده است و اگر هم قرار باشد برای گذشت از قصاص دیه کامل پرداخت شود مبلغی تعیین شده است. اما برخی از خانواده ها که نفری از اعضای خود را از دست داده اند و جزو اولیای دم هستند برای گذشت از قصاص رقم های نجومی طلب می کنند. در این باره نظریه های گوناگونی وجود دارد برخی ها معتقد هستند که طرف حق قصاص را دارد و به هر میزانی که بخواهد پول طلب می کند. تعدادی دیگر معتقد هستند معمولا خانواده های مقتول از وضعیت مالی قاتل خبر دارند و بر اساس آن مبلغ مصالحه را تعیین می کنند. گاها از طرف خانواده ها مبلغ مصالحه اینقدر بالا تعیین می شود که حتی خیرین نیز تمایلی به تامین مبلغ نخواهند داشت و خانواده قاتل را به گدایی می اندازند. بعضی از آنها این اعتقاد را دارند که در قبال گذشت از قصاص قاتل را تنبیه کنند. تعدادی از کارشناسان حقوق بر این موضوع اعتقاد دارند که باید سقفی برای گذشت از قصاص تعیین شود تا ارزش بخشیدن در جامعه کم رنگ نشود. همچنین بر این موضوع اعتقاد دارند که بخشش در برابر چند میلیارد تومان وجه نقد ارزش چندانی ندارد.

مجازات معاون در قتل عمد

لازم است در آغاز بدانیم که چه کسی معاون در جرم است. بر اساس ماده 126 قانون مجازات اسلامی هر فردی وقوع جرم را آسان کند، هر شخصی ابزار جرم را تهیه یا بسازد و هر فردی که کسی دیگر را به انجام جرمی تهدید، تحریک، ترغیب یا تطمیع کند معاون جرم شناخته می شود. در تعریفی ساده معاون جرم قتل را انجام نداده است اما تا حدودی موجب انجام آن شده است.

طبق ماده 207 قانون مجازات اسلامی معاون در قتل به سه سال تا پانزده سال حبس محکوم خواهد شد. اگر اولیای دم از قاتل گذشت کنند و قصاص انجام نشود حکم معاون در قتل نیز سقوط می کند و به یک تا 5 سال حبس کاهش پیدا خواهد کرد در تبصره ماده 208 قانون مجازات اسلامی به این موضوع اشاره شده است.

 مجازات شریک در قتل عمد

اگر چند نفر در انجام یک قتل شرکت داشته باشند مجازات آن ها با توجه به موقعیت مشخص خواهد شد. اگر چند نفر به صورت مشترک نفری دیگر را به قتل برسانند ولی دم می تواند برای همه آنها درخواست قصاص داشته باشد. این مورد در حالتی اتفاق خواهد افتاد که مقتول با ضربه همه این افراد کشته شده باشد. بر اساس قانون شریک در جرم مجازات همان فاعل مستقل را بر آن با می کنند.

مشاوره حقوقی قتل و سرقت

هزینه نگارش شکوائیه پرونده سازی برای شخص
مطالبه خون بها از بیت المال درباره ما

سوالات رایج:

+ اگر سارقین طلافروشی سلاح سرد به همراه داشته باشند سرقت مسلحانه محسوب می شود؟

بله، در قانون تفاوتی میان سرقت با سلاح سرد یا سرقت با سلاح گرم نیاورده است.

+ اگر سرقت مسلحانه به نتیجه برسد مجازات آن چه میزان خواهد بود؟

مجازات سرقت مسلحانه از طلا فروشی حبس ابد با اعمال شاقه خواهد بود.

+ قتل عمد در صورت گذشت چقدر مجازات دارد؟

قتل عمد در صورت گذشت به تشخیص دادگاه سه تا ده سال حبس مجازات خواهد داشت.

+ مجازات قتل عمد در قانون و شرع چیست؟

مجازات قتل عمد قصاص است و در صورتی که ولی دم رضایت ندهد قاتل سلب حیات خواهد شد.

+ برای گذشت از قصاص چه مبلغی از قاتل دریافت می شود؟

برخی از اولیای دم بدون دریافت هیچ گونه وجهی رضایت می دهند اما برخی دیگر مبلغی را تعیین می کنند و در قانون سقفی برای آن وجود ندارد.


سوالات متداول

نظرات

فریبرز ذوالفقاری

سرقت مسلحانه زیرمجموعه ای از سرقت است. اگر سرقت مسلحانه با هدف بردن اموال طلافروشی باشد و دو یا چند نفر تیم سرقت را تشکیل دهند حتی اگر یکی از آنها مسلح باشد تمامی آنها با مجازات سنگینی روبرو خواهند شد. بر اساس قانون در صورت وقوع سرقت مسلحانه و ربودن اموال آن هر کدام از مرتکبان به حبس ابد با اعمال شاقه و در صورت قتل طلا فروش به اعدام محکوم خواهد شد. اگر سارقان نتوانند اموالی را بربایند یا قتل عمد صورت نگرفته باشد هر کدام از مرتکبین به حبس موقت با اعمال شاقه از 10 سال تا 15 سال محکوم خواهد شد


بهنام رحمانی فرد

با سلام به منظور آگاهی از مجازات قتل عمدی، تروق قانون مجازات اسلامی و مواد مربوط به قتل عمد کفایت می‌کند. ولی برخی مواقع نیز امکان دارد اولیا دم مقتول با گذشت از قصاص و یا عمدتا عدم تقاضای قصاص قاتل، اسباب رهایی قاتل را از مرگ مهیا سازند. نکته قابل توجه در خصوص تعیین مجازات قتل عمد در صورت رضایت شاکی خصوصی و یا عدم شکایت و تقاضای قصاص، امکان عدم تعیین مجازات برای قاتل می‌باشد. مواردی مثل انگیزه شرافتمندانه در ارتکاب قتل، کهولت سن و ناتوانی قاتل یا بیماری او و همچنین عدم توانایی کیفری زندان و یا احراز نشدن بیم تجری مرتکب یا سایرین امکان دارد از موارد معافیت از کیفر باشد، به بررسی رضایت اولیای دم از قاتل و تاثیر این رضایت در مجازات او می‌پردازیم. آیا با رضایت اولیای دم و گذشت ایشان قاتل از زندان آزاد می‌گردد؟ هر زمان شخصی که مرتکب قتل عمد گردیده و اولیای دم اعلام رضایت کنند، چنانچه عمل وی باعث اخلال در نظم جامعه گردد و یا بیم آن رود که سایرین نسبت به قانون متجری گردند دادگاه حق دارد قاتل را به حبس از ۳ الی ۱۰ سال محکوم کند. تفاوتی ندارد که رضایت اولیای دم پس از صدور حکم قصاص باشد یا پیش از آن و حتی بعد از صدور حکم قصاص و قطعیت حکم. بنابراین در صورتی که اولیای دم رضایت دهند دادگاه کیفری استان، قاتل را به لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه خواهد کرد که البته در دیوان عالی کشور این رأی قابل اعتراض و تجدیدنظرخواهی خواهد بود.


حمید مرادی نیا

با سلام. در قانون مجازات اسلامی سرقت با سلاح سرد و گرم تفاوتی ندارد. ملاک نتیجه عمل که همان سرقت است، می باشد که سارقین می بایست مجازات شوند.


معراج فرجی

با سلام این مساله که قتل عمد صورت نگرفته باشد از نظر تخصصی کلی است و از در حکم عمد تا خطا محض را در بر میگیرد و نمیتوان گفت حتما ۵ تا ۱۵ سال حبس اتفاق خواهد افتاد با عرض خسته نباشید جا داشت نگارنده ی محترم مقداری دقیقتر ذکر فرمایند برای مثال در خطا محض اصولا حبس منتفی و صرفا دیه موضوعیت دارد


mohamad sheykhi

بر اساس قانون، مجازات قتل عمد قصاص است که این قانون برگرفته از قرآن و متون شرعی است. با آنکه در قرآن کریم به قصاص اشاره شده اما بر گذشت اولیای دم نیز اشاره شده است. ماده 612 قانون مجازات اسلامی به موضوع گذشت اولیای دم پرداخته است در این ماده آمده است: « هر کس مرتکب قتل عمد شود و شاکی نداشته یا شاکی داشته ولی از قصاص گذشت کرده باشد و یا بهر علت قصاص نشود در‌صورتیکه اقدام وی موجب اخلال در نظم و صیانت و امنیت جامعه یا بیم مرتکب یا دیگران گردد دادگاه مرتکب را به حبس از سه تا ده سال‌ محکوم می‌نماید.» بر اساس ماده قانونی مذکور در صورتی که اولیای دم از قصاص گذشت کنند مجرم به حبس محکوم خواهد شد. معمولا دادگاه بحث اخلال در نظم و امنیت جامعه را مطرح خواهد کرد و با توجه به در نظر گرفتن برخی مسائل میزان حبس را در نظر خواهد گرفت.در حالتی که اولیای دم در برابر گذشت از قصاص، طلب دیه نمایند قاتل باید دیه را به اولیای دم مقتول پرداخت کند


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.