نحوه وصول چکی که صادر کننده آن فوت شده

نحوه وصول چکی که صادر کننده آن فوت شده

نحوه وصول چکی که صادر کننده آن فوت شده

نحوه وصول چک پس از فوت صادر کننده آن

بسیاری از افراد معاملات خود را با سندی تجاری به اسم چک انجام می دهند. در چک تاریخ وصول چک، مبلغ و نام گیرنده درج می شود. در صادر کردن چک هیچ محدودیتی وجود ندارد و صادر کننده می تواند به هر میزان مبلغ را در آن درج کند.

برخی از افراد با برنامه ریزی و هدف قبلی چک صادر می کنند و در تاریخ سررسید چک را وصول می کنند. اما افراد دیگری هستند بنا بر دلایلی توانایی تکمیل موجودی حساب خود را ندارند و چک آنها برگشت می خورد. از آنجایی که هیچ کس تاریخ مرگ خود را نمی داند برخی افراد هم بعد از صادر کردن چک از دنیا می روند و برای خیلی ها سوال است که وضعیت چک صادر شده توسط این افراد چه می شود.

 

هزینه مشاوره حقوقی

در چنین حالتی برای اعتبار چک اتفاقی نمی افتد چون چک در زمان حیات صادر کننده و با اختیار او صادر شده است. پس چک صادر شده در چنین وضعیتی معتبر است. طبق مقررات قانون امور حسبی بعد از فوت صادر کننده چک، دریافت کننده چک می تواند به بانک مراجعه و چک را وصول کند.

طبق ماده 231 قانون امور حسبی " دیون موجل متوفی بعد از فوت حال می‌شود." یعنی حتی اگر چک مدت دار هم باشد بعد از فوت صادر کننده چک به حال تغییر وضعیت می دهد و دریافت کننده چک می تواند به بانک مراجعه کند و وصول چک را درخواست کند. البته قبل از آن می تواند با یک وکیل وصول چک مشاوره حقوقی تلفنی در موسسه حقوقی وکلای تلفنی انجام دهد.

وکیل متخصص چک

در طول سال افراد زیادی به دلیل صادر کردن چک های بلامحل گرفتار می شوند و راهی زندان می شوند. در مقابل نیز کسانی هستند که مال خود را از دست می دهند و با مشکل مواجه هستند. سالانه تعداد پرونده های زیادی در ارتباط با چک تحت عناوینی همچون مطالبه وجه چک، ابطال چک و استرداد لاشه چک در مراجع قضایی تشکیل می شود.

وصول چک از جمله موارد حقوقی پردردسر و پیچیده حقوقی است. وکیل متخصص چک می تواند با بهره گیری از دانش و تجربه حقوقی در حل مشکلات مرتبط با چک کمک کند. اگر افراد نتوانند در دادگاه دفاع مناسبی از خواسته خود در ارتباط با چک صادر شده داشته باشند دچار ضرر و زیان می شوند.

وکیل متخصص وصول چک تمامی جوانب را بررسی می کند و بر اساس مواد قانون بهترین راه حل را برای دفاع از موکل خود ارائه می دهد. بهترین وکیل های وصول چک در موسسه حقوقی وکلای تلفنی، مشاوره حقوقی در این زمینه ارائه می دهند.

 

وصول چک

چگونگی مطالبه وجه چک از وراث متوفی

هنگامی که یک نفر از دنیا میرود دارای دارایی هایی است. متوفی در زمان حیات به هر میزان بدهی و تعهد داشته باشد از اموال او پرداخت می شود. یعنی قبل از اینکه اموال او در بین ورثه تقسیم شود بدهی های متوفی پرداخت می شود. به عنوان مثال مهریه همسر نیز جزو همین بدهی ها و تعهدات است که باید از اموال متوفی پرداخت گردد.

در صورتی که متوفی اموالی نداشته باشد ورثه هیچ تعهدی نسبت به پرداخت بدهی های متوفی ندارند. دارنده چک بعد از فوت صادر کننده چک به بانک مراجعه می کند و در صورت عدم وجود موجودی گواهی عدم پرداخت توسط بانک صادر می شود.

دارنده چک با در دست داشتن گواهی عدم پرداخت دادخواست مطالبه وجه را از طریق دفاتر خدمات قضایی تقدیم دادگاه می نماید. در صورت فوت صادر کننده چک جنبه کیفری خود را از دست می دهد. اما اگر وراث قبل از پرداخت بدهی ها اقدام به تقسیم اموال نمایند. دارنده چک می تواند از ورثه شکایت کیفری کند.

 

ارتباط در واتس اپ

چه کسی مسئول چک برگشتی متوفی است؟

بعد از فوت صادر کننده چک دادخواست مطالبه وجه توسط دارنده چک به طرفیت ورثه تقدیم دادگاه می گردد. ورثه موظف هستند با هماهنگی مراجع ذیصلاح نسبت به پرداخت بدهی های متوفی از اموال او اقدام کنند. برای انجام مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان در این زمینه با بهترین وکیل وصول چک می توانید با شماره های درج شده در سایت موسسه حقوقی وکلای تلفنی تماس بگیرید.

هزینه نگارش دادخواست مطالبه وجه چک متوفی

هزینه نگارش دادخواست مطالبه وجه چک متوفی در موسسه وکلای تلفنی 250 هزار تومان است که براساس موضوع دادخواست این مبلغ قابل تغییر است. به عنوان مثال برخی از موضوعات مرتبط با مطالبه وجه پیچیده می شود و وکیل باید وقت بیشتری برای تنظیم دادخواست نماید.

 

سامانه فوری استغلام چک 
مشاوره حقوقی ابطال دسته چک 
مشاوره حقوقی استرداد چک 
مشاوره حقوقی چک و سفته
درباره ما


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.