چگونگی تقسیم ارث مجرد

چگونگی تقسیم ارث مجرد

چگونگی تقسیم ارث مجرد

یکی از مسائل حقوقی که اکثر افراد در طول زندگی با آن مواجه می شوند بحث ارث است. موضوع ارث یکی از موضوعات پیچیده حقوقی است که بیشتر افراد برای سهولت کار به وکیل متخصص ارث مراجعه می کنند. یکی از موارد مهم تقسیم ارث مجرد است. در تقسیم ارث مجرد باید مسائل و موارد زیادی در نظر گرفته شود.

وجود یک وکیل خوب و کاربلد به افراد کمک می کند تا مراحل و نحوه تقسیم ارث بدون اشتباه انجام شود. در موضوع ارث مباحثی همچون وصیت نامه، انحصار وراثت، بدهی های متوفی، مهریه و غیره ممکن است مطرح شود که بررسی هر کدام از این موارد سختی هایی را دارد.

 

هزینه مشاوره حقوقی

وکیل متخصص تقسیم ارث مجرد به ریزه کاری های آن آشنایی کامل دارد و زمینه تقسیم ارث به صورت صحیح را فراهم می کند. در بسیاری از مواقع شاهد این موضوع بوده ایم که ورثه بر سر تقسیم اموال دچار اختلاف شده اند و گاها درگیری های خونینی نیز داشته اند که بسیاری از این موارد به علت ناآگاهی از مسائل قانونی و حقوقی است.

وکیل متخصص ارث از تمامی زوایا موضوع را برای ورثه شفاف سازی خواهد کرد. اگر ابهامی وجود داشته باشد آن را رفع می کند و با استفاده از دانش و تجربه خود راه حل مناسب را ارائه می دهد.

چگونگی تقسیم ماترک افراد مجرد

اگر یک فرد مجرد از دنیا برود و اموالی داشته باشد. اموال او بین پدر و مادر او تقسیم خواهد شد. کل اموال به سه قسمت تقسیم می شود و از آن یک قسمت سهم مادر و دو قسمت سهم پدر است. در صورتی که پدر و مادر در قید حیات باشند برادر و خواهرهای متوفی مجرد ارثی از اموال او نخواهند برد.

اما اگر والدین متوفی در قید حیات نباشند تقسیم ارث مجرد به اینگونه خواهد بود اموال بین برادر و خواهر ها تقسیم خواهد شد. برادر دو برابر خواهر ارث می برد. در تقسیم ارث مجرد اگر پدر و مادر و خواهر و برادرهای متوفی در قید حیات نباشند اموال متوفی بین برادرزاده و خواهرزاده ها تقسیم می شود.

سوالات و ابهامات زیادی در ارتباط با تقسیم ارث مجرد وجود دارد که افراد عادی جواب آنها را نمی دانند. تعدادی از وکلا در حوزه ارث به صورت تخصصی فعالیت می کنند. این وکلا در موسسه حقوقی وکلای تلفنی به صورت مشاوره حقوقی تلفنی به سوالات مشاوره جوها پاسخ می دهند.

 

مشاوره حقوقی تقسیم ارث

اگر سوالاتی در مورد تقسیم ارث مجرد دارید می توانید با موسسه وکلای تلفنی تماس بگیرید و مشاوره حقوقی با وکیل متخصص را آغاز کنید. وکیل خوب به شما کمک خواهد کرد تا بهترین راه حل را برای برطرف کردن مشکل خود پیدا کنید.

حق الوکاله وکیل برای تقسیم ارث مجرد

حق الوکاله وکیل برای تقسیم ارث مجرد بستگی به مقدار اموال و تعداد ورثه دارد به هر اندازه که کار تقسیم ارث سخت تر شود به همان اندازه نیز حق الوکاله بیشتری از موکل گرفته می شود. هر ساله از طریق مراجع ذیربط تعرفه های حق الوکاله اعلام خواهد شد اما در نهایت حق الوکاله به صورت توافق میان وکیل و موکل تعیین می شود.

برای اینکه در مورد حق الوکاله برای تقسیم ارث مجرد اطلاعات بیشتری بدست بیاورید با یکی از شماره های موسسه حقوقی وکلای تلفنی تماس بگیرید. کارشناسان مربوطه موضوع شما را بررسی خواهند کرد و در مورد نحوه نوشتن قرارداد با وکیل و حق الوکاله شما را راهنمایی خواهند کرد.

همچنین در موسسه حقوقی وکلای تلفنی این امکان فراهم شده است که قبل از گرفتن وکیل مشاوره حقوقی آنلاین با بهترین وکیل در زمینه تقسیم ارث مجرد انجام دهید. مشاوره حقوقی یکی از کم هزینه ترین راه ها برای یافتن پاسخ سوالات حقوقی است.

 

ارتباط در واتس اپ

میزان سهم الارث مادر از پسر مجرد

در تقسیم ارث مجرد سهم الارث مادر از پسر مجرد در صورتی که پدر هم زنده باشد یک سوم کل اموال خواهد بود. همچنین اگر پسر یا دختر مجرد از دنیا بروند و مالی برای تقسیم میان ورثه داشته باشند اما پدر در قید حیات نباشد کل اموال او به مادر خواهد رسید.

وکلای متخصص در موسسه حقوقی وکلای تلفنی خدمات و مشاوره حقوقی به مشاوره گیرندگان ارائه می دهند. هزینه انجام مشاوره حقوقی بسیار ناچیز و تعرفه ها در سایت موجود است.

نحوه تقسیم ارث فرزند مجرد در صورت زنده نبودن والدین

با فوت شدن افراد رابطه آنها با اموال قطع خواهد شد و بر اساس قوانینی اموال به ورثه می رسد. افرادی که از متوفی ارث می برند جزو نزدیکترین درجه و طبقه هستند. هر درجه از خویشاوندان که در قید حیات باشند درجات بعدی را از ارث محروم می کنند. به عنوان مثال اگر فردی فوت کند و دارای فرزند باشد دیگر برادر و خواهرهای او از متوفی ارث نمی برند.

در تقسیم ارث مجرد در صورتی که والدین زنده نباشند ارث در میان برادر و خواهر ها تقسیم می شود. در تقسیم ارث مجرد در صورت در حیات نبودن والدین، برادر دو برابر خواهر ارث خواهد برد.

 

مشاوره حقوقی تحریر ترکه 
فروش سهم الارث 
وکیل ارث 
مشاوره حقوقی انحصار وراثت 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

محمدپور

ضمن عرض ادب و احترام بیشتر خواستم با ارائه نظرات خودم و خانوادم پس از دریافت مشاوره از وکیل موسسه شما کلیه افرادی که نظر منو میبینند تشویق کنم به اینکه حتما ولو یکبار خدمات شمارو امتحان کنند


فاطمه عمادی

باسلام،، با فوت فرد مجرد نیز بحث تقسیم ارث مطرح می شود تنها تفاوت در خصوص این افراد نبود همسر و فرزند می باشد، بنابراین با وجود داشتن پدر و مادر ارث آنها به والدینشان خواهد رسید فقط ممکن است مادر به دلیل وجود حجب نقصانی یعنی داشتن خواهر و برادر برای متوفی سهمش نزول کند. در صورتی که پدر و مادر در قید حیات نباشند طبقه دوم که شامل برادر و خواهر ها می باشند بهره مند از ارث خواهند شد


فاطمه علی زاده

با سلام تقسیم ارث متوفی مجرد طبق طبقات ارث صورت می گیرد یعنی در صورتی که پدر و مادر متوفی در قید حیات باشند همه اموال فرد مجرد به علت نداشتن زم و بچه به ان ها میرسد پدر ۲ برابر مادر و در صورت حیات هر بک به تنهایی کل دارایی به فرد که در قید حیات است میرسد و به خواهر و برادر .. نمیرسد در صورت نبود پدر و مادر به طبقه دوم یعنی برادر و خواهر در صورتی م انها در قبد حیات نباشند به فرزندان ان ها می رسد


بشیر علی پاریاد

با سلام.با فوت فرد مجرد اگر او دارای اموالی باشد اموال او به وراثش بر حسب طبقات ارث تعلق می گیرد به این معنا که اگر در زمان فوت فرد مجرد اعم از دختر و پسر، پدر و مادر او زنده باشند به دلیل اینکه پدر و مادر در طبقه اول ارث قرار دارند تمام ارث به آنها تعلق خواهد گرفت و خواهر و برادرهای متوفی که در طبقه دوم هستند به دلیل اینکه والدین حاجب (مانع) آنها می باشند از ارث بهره مند نمی شوند. ولی اگر با فوت فرد مجرد والدین در قید حیات نباشند برادر و خواهر ها که در طبقه بعد هستند وارث می باشند.


احتشامی

با سلام باتوجه‌به قانون مدنی پدر و مادر در طبقه اول ارث قرار دارند؛ یعنی اگر فرد مجردی فوت کند و دارای پدر و مادر باشد تقسیم ارث پسر مجرد بین پدر و مادر تقسیم می‌شود و برادر و خواهر که در طبقه بعدی هستند ارثی نخواهند برد در این حالت ارث مادر یک‌سوم و پدر دو سوم خواهد بود


مریم قجری

صورتی که طبقه اول موجود نباشد و طبقه دوم که شامل برادر و خواهرها می باشد نیز موجود نباشند اما فرزندان آنها (برادرزاده و خواهرزاده ها) که هم طبقه آنها ولی در درجه پایین تر می باشند موجود باشند براساس سهم صاحب ارث (پدر یا مادرشان) از ارث متوفی مجرد برخوردار خواهند شد.


بهنام رحمانی فرد

باسلام اگر یک فرد مجرد از دنیا برود و اموالی داشته باشد. اموال او بین پدر و مادر او تقسیم خواهد شد. کل اموال به سه قسمت تقسیم می شود و از آن یک قسمت سهم مادر و دو قسمت سهم پدر است. در صورتی که پدر و مادر در قید حیات باشند برادر و خواهرهای متوفی مجرد ارثی از اموال او نخواهند برد. اما اگر والدین متوفی در قید حیات نباشند تقسیم ارث مجرد به اینگونه خواهد بود اموال بین برادر و خواهر ها تقسیم خواهد شد. برادر دو برابر خواهر ارث می برد. در تقسیم ارث مجرد اگر پدر و مادر و خواهر و برادرهای متوفی در قید حیات نباشند اموال متوفی بین برادرزاده و خواهرزاده ها تقسیم می شود. سوالات و ابهامات زیادی در ارتباط با تقسیم ارث مجرد وجود دارد که افراد عادی جواب آنها را نمی دانند


شیرزاد افشاری

با سلام در قوانین ایران افراد به نسبت نزدیکی طبقه و درجه از همدیگر ارث می برند ، یکی از نکاتی که در قانون مدنی ایران وجود دارد این است که هر چند پدربزرگ بعد از فوت فرزند نسبت به نوه ولایت قهری دارد ولی در صورت فوت نوه اگر فرزندی وجود نداشته باشد، تمام ارث به مادر می رسد .


مهران رمضان پناه

سلام؛ باتوجه‌به قانون مدنی پدر و مادر در طبقه اول ارث قرار دارند؛ یعنی اگر فرد مجردی فوت کند و دارای پدر و مادر باشد تقسیم ارث پسر مجرد بین پدر و مادر تقسیم می‌شود و برادر و خواهر که در طبقه بعدی هستند ارثی نخواهند برد در این حالت ارث مادر یک‌سوم و پدر دو سوم خواهد بود.


آزاده

در تقسیم ارث فرد مجرد چه پسر و چه دختر به علت نبود همسر و فرزندان اموال به خانواده به نسبت خویشاوندی آن‌ها خواهد رسید و در صورت نبود همه‌ افراد یک‌طبقه، ارث به طبقه بعد منتقل خواهد شد. این تقسیم در مورد ارث دختر و پسر مجرد فرقی نخواهد داشت.


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، بر اساس قانون، زمانی که شخصی فوت می کند ، پس از پرداخت دیون متوفی و هزینه های مربوط به کفن و دفن وی ، اموال به جای مانده از وی با عنوان ترکه متوفی به ورثه او تعلق گرفته و ایشان می توانند با طی تشریفات مربوط به انحصار وراثت مالک سهم الارث خود شوند با این حال در مواردی ممکن است که هر کدام از ورثه بخواهند به جای مطالبه سهم الارث خود اقدام به انتقال سهم الارث به یکی از وراث نمایند . در این صورت و از آن جهت که انتقال سهم الارث ، شرایط و نکات حقوقی خاصی دارد ، اطلاع از نحوه انجام این امر ضروری است چرا که بدون در نظر گرفتن شرایط مذکور ، انتقال سهم الارث به درستی انجام نمی شود، باید دانست اساس و ملاک کار در تشخیص وراث متوفی که می تواند مجرد باشد یا متاهل ، پیر باشد و یا جوان ، زن باشد و یا مرد و ... آن است که در زمان فوت وی، وراث قانونی او چه کسانی هستند . پس با استناد از طبقات ارث که در قانون مدنی مشخص شده است و در زمان فوت شخص، اول وراث طبقه اول و در نبود او وراث طبق دوم یا سوم را مشخص کرده و به نسبتی که قانون مشخص کرده است این اموال بین ایشان تقسیم خواهد شد.


رحمنی

اگر زنی همسر داشته باشد و فوت کند، همسر او باوجوداینکه جزو خویشاوندان سببی است قطعاً در کنار سایر طبقات از طلا‌های متوفی ارث خواهد برد. بنابراین، طلای مادر مانند بقیه اموال بین تمام وراث اعم از دختر، پسر و همسر متوفی تقسیم می‌شود.


وحید فراست

فرد مجرد اگر از دنیا برود وراث حین الفوت وی در صورت حیات پدر و مادر می باشد و خواهر و برادر سهمی نمی برند


امین

حق الوکاله وکیل برای تقسیم ارث مجرد بستگی به مقدار اموال و تعداد ورثه دارد به هر اندازه که کار تقسیم ارث سخت تر شود به همان اندازه نیز حق الوکاله بیشتری از موکل گرفته می شود. هر ساله از طریق مراجع ذیربط تعرفه های حق الوکاله اعلام خواهد شد اما در نهایت حق الوکاله به صورت توافق میان وکیل و موکل تعیین می شود.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.