نحوه وصول چک قدیمی

نحوه وصول چک قدیمی

نحوه وصول چک قدیمی

وصول چک قدیمی چگونه است؟ تعریف حقوقی چک چیست؟ چه تفاوتی بین چک قدیمی و چک صیادی وجود دارد؟ نحوه برگشت کردن چک قدیمی چگونه است؟ آیا برای پاس کردن چک های قدیمی بایستی از وکیل چک کمک گرفت؟ اگر شما نیز سابقه خرید و فروش کالا یا خدمات گوناگون را داشته باشید، به خوبی از اهمیت چک در معاملات امروزی مطلع هستید. البته نکات حقوقی گوناگونی پیرامون چک وجود دارد که یکی از آنها وصول چک قدیمی می باشد. به همین منظور همه روزه اشخاص گوناگونی جهت دریافت مشاوره حقوقی چک با مشاورین موسسه حقوقی وکلای تلفنی در ارتباط هستند. در واقع سوالات زیادی در ذهن این افراد وجود دارد که در آغاز مقاله به آنها اشاره داشتیم. به همین منظور، تصمیم گرفته ایم در یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی ضمن بررسی نحوه وصول چک قدیمی به سوالات فوق الذکر نیز به صورت حقوقی و تخصصی پاسخ دهیم. پس با ما همراه باشید!

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

تعریف چک از زبان وکیل

پیش از آنکه با نحوه وصول چک قدیمی آشنا شویم، بایستی به سراغ تعریف حقوقی چک برویم. البته شاید در ابتدا این کار اندکی بیهوده به نظر برسد. چرا که همه ما به خوبی با تعریف چک آشنا هستیم. در واقع عموم مردم چک را وسیله ای برای پرداخت پول می دانند که با استفاده از آن به بانکی که در آن حساب دارند، دستور می دهند تا مبلغی را در وجه شخصی که چک برای او صادر شده است، پرداخت نماید. تعریف حقوقی چک نیز از تعریف عرفی آن جدا نمی باشد. به همین منظور بایستی به ماده 310 قانون تجارت اشاره داشته باشیم. این ماده عنوان می کند: « چک نوشته ای است که بموجب آن صادرکننده وجوهی را که در نزد محال علیه دارد کلا یا بعضا مسترد یا به دیگری واگذار می نماید». در این تعریف، محال علیه همان بانک محسوب می شود.

همچنین باید بگوییم در صورت وجود هرگونه پرسش پیرامون تعریف حقوقی چک می توانید از طریق مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان با ما در ارتباط باشید.

 

 

وصول کردن چک

 

 

تفاوت چک قدیمی و چک صیادی

گام دیگری که در راستای آشنایی با نحوه وصول چک قدیمی بایستی برداشته شود، بررسی تفاوت چک قدیمی و چک صیادی می باشد. در سه حیطه می توان این تفاوت ها را در نظر داشت. اولین مورد، تفاوت چک قدیمی و چک صیادی از نظر ظاهر می باشد که مهمترین آن استفاده از رنگ بنفش و صورتی در چک های صیادی و وجود کد 16 رقمی در آنها می باشد. از طرفی چک صیادی و چک قدیمی از نظر لزوم ثبت در سامانه نیز دارای تفاوت هایی هستند که عبارتند از:

  • چک صیادی الزاماً بایستی در سامانه صیاد ثبت گردد. همچنین استعلام، تایید یا انتقال چک نیز از طریق سامانه مذکور انجام خواهد گرفت.
  • برای انتقال تایید یا استعلام چک تنها کافیست مشخصات هویتی گیرنده چک و صادر کننده آن را وارد نماییم.
  • همه عملیات های مرتبط با چک از جمله ثبت یا انتقال آن بایستی توسط صاحب چک تایید گردند.
  • انجام عملیات های فوق الذکر علاوه بر سامانه صیاد قابل انجام در اپلیکیشن های بانکی نیز هستند.

در آخر نیز بایستی به تفاوت چک قدیمی و چک صیادی از نظر شکایت کیفری اشاره داشته باشیم. در واقع تنها در مورد چک های صیادی می توان از طریق اجرای مستقیم چک برای وصول آن اقدام نمود. شما می توانید در صورت وجود سوال پیرامون تفاوت چک قدیمی و چک صیادی از طریق مشاوره حقوقی با ما در ارتباط باشید. لازم به ذکر است که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

 

لغو فوری چک صیادی 
مشاوره با وکیل چک صیادی 
تبادل لوایح تاخیر تادیه چک
درباره ما 

 

 

نحوه وصول چک قدیمی

اکنون نوبت آن فرا رسیده تا با نحوه وصول چک قدیمی آشنا شویم. از سه طریق می توان برای پاس کردن چک های قدیمی اقدام نمود:

  • شکایت از طریق دادگاه کیفری که تنها برای صادر کننده چک امکان پذیر می باشد.
  • روش دیگری که جهت پاس کردن چک های قدیمی وجود دارد، اقدام از طریق دادگاه حقوقی می باشد. از این روش می توان علیه صادر کننده چک، ظهرنویسان یا سایر مسئولان آن اقدام نمود.
  • در آخرین روش نیز بایستی به وصول چک قدیمی از طریق اجرای ثبت اشاره داشته باشیم که یکی از کارآمدترین روش ها می باشد.

 

وصول چک قدیمی به کمک وکیل

همانطور که ذکر گردید جهت پاس کردن چک های قدیمی از سه طریق می توان اقدام نمود. انتخاب هر کدام از روش های مذکور و اینکه کدام مورد با توجه به شرایط ما می تواند نتیجه سریع تر و مطلوب تری داشته باشد کار بسیار دشواری است. از طرفی نکات حقوقی گوناگونی پیرامون وصول چک قدیمی از طریق روش های مذکور وجود دارد که عدم رعایت آنها می تواند ضررهای مالی غیر قابل جبرانی برای ما داشته باشد. به همین منظور وصول چک قدیمی بایستی به کمک بهترین وکیل چک انجام گیرد. در همین راستا شما می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

 

برگشت چک قدیمی

 

 

برگشت کردن چک قدیمی

در این بخش از مقاله بایستی به سراغ نحوه برگشت کردن چک قدیمی برویم. برای انجام این کار مراحلی را پیش رو خواهیم داشت که عبارتند از:

  • مراجعه به بانک و دریافت گواهی عدم پرداخت.
  • ثبت فوری اطلاعات چک برگشتی در سامانه بانک مرکزی و اخذ کد رهگیری و درج آن بر روی گواهینامه عدم پرداخت.
  • اقدام از طریق یکی از روش های مذکور جهت وصول چک قدیمی.

همواره توجه داشته باشید که برگشت کردن چک قدیمی کار بسیار دشواری می باشد. پس بهتر است این کار را به کاردان بسپارید. به همین منظور شما می توانید از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با مشاورین ما در ارتباط باشید.

 

 

 

 


سوالات متداول

نظرات

الهام

سلام وقت بخیر اگر پدری دوباره ازدواج کرده باشه و اموال خودش رو به بچه های همسر دومش صلح کنه و از اون بچه ها بخواد که یه مبلغی رو به بچه های همسر اولش بده از نظر قانونی اشکای داره و آیا معتبره؟


مجید

سلام،من صبح رفتم سرزمین کشاورزی که دیدم پمپ اب روبین من که به درخت با زنجیر قفل کرده بودم با ضربات داس سوراخ و پاره پاره شده .تماس گرفتم پلیس اومد صورت جلسه کرد .ومن گفتم که به کسی مظنون هستم درخواست انگشت نگاری می‌خوام ،گفت احتمال ۹۹درصد قبول نمیکنن چون خسارت زیر ۲۰میلیون نمیشه . حالا من چطور پس اثبات کنم اولین بار هم نیس چنین مشکلی پیش میاد برام


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.