همجنس گرایی در قانون ایران

همجنس گرایی در قانون ایران

همجنس گرایی در قانون ایران

همجنس گرایی در قانون ایران

روابط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی افراد در جامعه، تماس و برخورد میان انسانها را ایجاد کرده است و متناسب با آن گرایش و تمایل انسانها به با هم بودن و بهره وری از زندگی مشترک اجتماعی را سبب شده است. همجنسگرایی نوعی از ارتباط عاطفی، روانی و جسمی میان افراد همجنس است که به نظر برخی، نوعی اختلال و آسیب روانی است و به نظر برخی دیگر رابطه طبیعی و ریشه در شخصیت، محیط و فرهنگ افراد دارد. برای آگاهی از همجنس گرایی در قانون ایران لازم است از مشاورین حقوقی آنلاین با وکلای مجرب و متخصص در این حوزه بهره مند شوید.

جرم همجنسگرایی در قانون ایران

 

همجنس گرایی

به افرادی که در ارتباط جنسی به همجنس خود گرایش دارند همجنس گرا می گویند و این ناهنجاری در جامعه ایران نوعی اختلال و آسیب به شمار می آید که ریشه در توارث، فیزیولوژی، محیط و افرادی بوده اند که با آنها در ارتباط و تعامل داشته اند.به عبارتی دیگر: همجنس گرایان افرادی هستند که برخلاف روال طبیعی و فطری انسانها به جای ارتباط و عشق به جنس مخالف به ارتباط جنسی با همجنس خود گرایش دارند. جهت اطلاع از همجنس گرایی در قانون ایران در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

آیا همجنس گرایی در ایران جرم است؟

در دهه های گذشته همجنس گرایی در بسیاری از  کشورها غیر قانونی بوده و مجازات به همراه داشت اما با گذشت زمان برخی از کشورهای غربی حقوق و قوانین را برای این افراد در جامعه وضع نمودند و آن را به رسمیت شناختندهمجنس گرایی در قانون ایران با توجه به نگرش اسلامی در این زمینه و نگارش قوانین بر اساس شرع به هیچ عنوان همجنس گرایی را مشروع ندانسته و برای متخلفان این امر مجازات در نظر گرفته است.همجنس گرایی در قانون ایران جرم است. و مجازت سختی به همراه دارد.

 

همجنس گرایی در چه کشورهایی قانونی است؟

با نگاهی به گذشته دیده می شود که همجنس گرایان در بسیاری از جوامع و مناطق جهان پذیرفته شدند و و از حق و حقوقاتی نیز برخوردار بوده اند. در روم باستان و قاره آمریکا و آفریقا ازدواج میان همجنسگرایان انجام می گرفته است.با گسترش آیین های ابراهیمی پذیرش همجنسگرا تا سده بیستم میلادی در این جوامع رو به کاهش یافت و به فراموشی سپرده شد.در این سده میلادی آزادی های اجتماعی افراد در غرب  افزایش چشمگیری پیدا نمود و حقوق جدید برای هم جنس گرایان تعریف شد و حق ازدواج به این گروه داده شد.در حال حاضر ازدواج همجنس گرایان در بیست و نه کشور دنیا  مانند استرالیا، ایرلند، هلند، بلژیک، اسپانیا، کانادا، آفریقای جنوبی، نروژ، آلمان، سوئد، پرتغال، ایسلند، آرژانتین، دانمارک، اروگوئه، نیوزلند/ف برزیل، فرانسه، انگلستان، فنلاند، کلمبیا، تایوان، لوکزامبورگ، مالت، ایالات متحده آمریکا، کاستاریکا، اکوادور و اتریش قانونی است و در این کشورها، قانون از آنها حمایت می کند و اجازه ازدواج به آن افراد را صادر و تمامی مزایای ازدواج برای دگر جنس گرایان را برای هم جنس گرایان نیز در نظر می گیرد که برخی از این مزایا مانند: حق سرپرستی فرزند، حق ارث، حق بیمه و تخفیف های مالیاتی. همجنس گرایی در قانون ایران جرم بوده و اغلب این گروه از فاش نمودن آن ترس داشته زیرا مجازات های سختی در قانون برای همجنسگرایان پیش بینی شده است.

مجزات همجنسگرایی در قانون مجازات اسلامی

 

مجازات همجنس گرایی در ایران چیست؟

عمل نزدیکی و دخول از دبر ( پشت) را بین دو جنس مذکر، همجنس گرایی مردان گویند و از نظر شرع و قانون جرم تلقی می شود و برای آن مجازات شدیدی لحاظ شده است.

در قانون مجازات جدید در سال 1392 آمده است:

معنای لواط با استناد به ماده 233 عبارت است از دخول اندام تناسلی مرد به اندازه ختنه گاه در دبر انسان مذکرمفهوم تفخیذ با استناد به ماده 235 عبارت است از قرار دادن اندام تناسلی مرد بین رانها یا نشیمنگاه انسان مذکر است. تبصره: دخول کمتر از ختنه گاه در حکم تفخیذ است.همجنس گرایی در قانون ایران جرم بوده و مجازات ارتباط جنسی مرد با مردی دیگر با استناد به ماده 236 در تفخیذ، حد فاعل و مفعول صد ضربه شلاق است و از این جهت فرقی میان محصن و غیر محصن و عنف و غیرعنف نیست. در تبصره ی همین ماده قانونی آمده است که در صورتی که فاعل غیر مسلمان و مفعول، مسلمان باشد، حد فاعل اعدام است.با توجه به اهمیت موضوع همجنسگرایی در ماده 237 آمده است: همجنسگرایی انسان مذکر در غیر لواط و تفخیذ از قبیل تقبیل و ملامسه از روی شهوت، موجب سی و یک تا هفتاد و چهار ضربه شلاق تعزیری درجه شش است.

تبصره 1: حکم این ماده در مورد انسان مونث نیز جاری است.

تبصره 2:  حکم این ماده شامل مواردی که شرعا مستوجب حد است، نمی گردد.

همجنس گرایی در مورد زنان در قانون ایران، جرم محسوب شده و مجازات در پی دارد.

در موضع حقوقی در ماده 238 در مورد ارتباط جنسی دو زن با هم آمده است.

ماده 238: مساحقه عبارت است از اینکه انسان مونث، اندا تناسلی خود را بر اندام تناسلی همجنس خود قرار دهد.

همجنس گرایی در قانون ایران  برای زنان نیز مجازات در پی دارد و مجازات مساحقه در قانون مجازات اسلامی مطابق ماده 239 صدر ضربه شلاق است و در ماده 240 اشاره نموده است که : در حد مساحقه، فرقی بین فاعل و مفعول و مسلمان و غیر مسلمان و محصن و غیر محصنه و عنف و غیرعنف نیست.این موسسه حقوقی با حضور مشاورین و وکلای متعهد و رازدار حافظ حقوق موکلین خود می باشند و بهترین راهکار ر  ارائه میکنند. با توجه به برخورد شدید و قانونی با همجنس گرایی در قانون ایران مشکلات بسیاری در این زمینه به طور پنهان در جامعه وجود دارد که نیاز به ارائه راهکار و آگاه نمودن این اقلیت با قوانین و راههای قانونی است.

 

 

حقوق همجنس گراها در قانون ایران

با توجه به مجازات های سخت برای همجنس گرایی در قانون ایران، درصد کمی از جمعیت ایران را هم جنس گرایان تشکیل می دهند و با توجه به جرم انگاری آن از منظر شرع و پنهان نمودن آن ، آمار درستی در دست نیست. همجنس گرایی در قانون ایران، شرع و فرهنگ ایرانی جایگاهی ندارد و قوانینی در حمایت از آن وجود نداشته است . این افراد در تضادهای گوناگون رفتاری و روحی هستند و دچار افسردگی های شدید می باشند زیرا هنوز خود دچار سردرگمی روحی و عاطفی هستند.همجنس گرایی و لواط، عملی است بر خلاف فطرت انسان است و هر آنچه که خلاف فطرت آدمی باشد تاثیرات سوء به دنبال دارد ونه تنها فاعل و مفعول از کنار هم بودن به آرامش نمی رسند بلکه به رنج و سرگردانی آنها افزوده می شود.

حکم همجنس گرایی از دیدگاه اسلام

از دیدگاه اسلام و از منظر قرآن ، نظام خلقت آفرینش این جهان بر اساس نظم و زیبایی بنا شده است و احترام و قبول این نظم در تمامی لحظات عمر انسان می تواند آرامش و آسایش را برای او به همراه داشته باشد. از دیدگاه اسلام  همجنس گرایی حرام است زیرا این رفتار نه تنها راه درست و کامل لذت و ارضای شهوت است بلکه در طبیعت نیز در بین حیوانات دیده نمی شود و رفتاری منزجر کننده و بر خلاف طبیعت و نظم خلقت است.خداوند در آیه 7 سوره مومنون می فرماید: کسانی که برای اقناع غریزه جنسی خود راهی غیر از ازدواج را طلب کنند، تجاوزگرند. لواط یک عمل زشت و ناپسند است که از گناهان کبیره می باشد و حکم همجنس گرا از دیدگاه اسلام اینگونه است که: کسی که مرتکب لواط شود، مجازاتش قتل است.

 

سوالات متداول:

1-       پیامد های هم جنس گرایی چیست؟

  • کاهش پیدا نمودن نسل
  • افزایش فساد اجتماعی و تاثیرات نامطلوب روحی و روانی بر افراد جامعه
  • ارضا نشدن نیازهای جنسی به روش صحیح
  • مبتلا شدن به بیماری  های عفونی و جنسی

2-       مجازات همجنس گرایی در قانون ایران برای مردان چیست؟

حد فاعل و مفعول صد ضربه شلاق است و از این جهت فرقی میان محصن و غیر محصن و عنف و غیرعنف نیست. در تبصره ی همین ماده قانونی آمده است که در صورتی که فاعل غیر مسلمان و مفعول، مسلمان باشد، حد فاعل اعدام است.

3-       به روابط هم جنس گرایی زنان در اسلام چه می گویند؟

به همجنس گرایی زنان مساحقه گفته می شود و با استناد به ماده 238 مجازات اسلامی: مساحقه عبارت است از اینکه انسان مونث، اندا تناسلی خود را بر اندام تناسلی همجنس خود قرار دهد.

4-       مجازات هم جنس گرایی زنان (مساحقه) در اسلام چیست؟

مجازات مساحقه در قانون مجازات اسلامی مطابق ماده 239 صدر ضربه شلاق است و در ماده 240 اشاره نموده است که : در حد مساحقه، فرقی بین فاعل و مفعول و مسلمان و غیر مسلمان و محصن و غیر محصنه و عنف و غیرعنف نیست.

5-       آیا هم جنس گرایی از نظر اسلام  جزئی از فطرت انسان است؟

خیر همجنس گرایی و لواط، عملی است بر خلاف فطرت انسان است و هر آنچه که خلاف فطرت آدمی باشد تاثیرات سوء به دنبال دارد ونه تنها فاعل و مفعول از کنار هم بودن به آرامش نمی رسند بلکه به رنج و سرگردانی آنها افزوده می شود.


سوالات متداول

نظرات

ــــــ

سلام هیچکس گرایشش دست خودش نیست هرکی میتونه هم جنس گرا باشه یا نباشخ همه قابل احترامند بهتره هرکسی سرش تو زندگی خودش باشه باید به هم احترام بزاریم طرف چاقه یا لاغره زشت یا خشگل سفید یا سیاه با حجاب و بی حجاب با هر نوع گرایشی باید به همه احترام گذاشت!


حسین سیفی

با توجه به جرم بودن اعمالی نظیر همجنس گرایی در قانون ایران با توجه به فقه و اسلام باعث گردیده است که غالباً این امر را مخفی نمایند که همین معرفی نمودند با عکس سرکوب های اجتماعی و کمبودهای عاطفی و غریزی در افراد می گردد که بسیار آسیب زا است بنابراین بایستی با این پدیده که واقعیت موجود می باشد با منطق برخورد کرد و برای آن مانند برخی کشورها قوانین و شرایط وضع کرد تا این دسته از افراد نیز بتوانند زندگی غریزی و عاطفی خود را بدون رعب و وحشت و مزاحمت طی کنند.


بهنام رحمانی فرد

با سلام همجنسگرایی جز مسائلی محسوب می‌شود که در جوامع اسلامی جرم محسوب می‌شود و منافی عفت جامعه است و به بیانی بهتر علاوه بر ایجاد فساد در میان مردم باعث از بین رفتن نظم عمومی و امنیت نیز می‌شود. هنگامی که دو فرد هم جنس تمایل به داشتن رابطه ی جنسی با یکدیگر داشته باشند و ترجیح دهند تا به جای جنس مخالف باهم جنس خود به مدت طولانی، آمیزش داشته باشند، در حقیقت همجنسگرایی شکل گرفته است. در رابطه با موضوع همجنسگرایی، تحقیقات بسیار زیادی در جوامع مختلف توسط روانشناسان و روانپزشکان انجام شده است که اصولاً بیشتر آنان دارای نظرات مختلفی می باشد اما دستاوردی که در میان تمام آنان مشترک می‌باشد آن است که همجنسگرایی دارای پیامدهای آسیب زایی برای خود فرد و جامعه می باشد و به نوعی یک اختلال روانی و حتی زیستی محسوب می‌شود، پس بهتر است تا حد امکان باید قوانین جامعه به گونه ای وضع شود که این پدیده دارای ابعاد گسترده ای نباشد.


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، همون‌طور که همه ما می‌دانیم با پیشرفت تکنولوژی و ورود علوم و نوین امروزی طبیعتاً اصطلاحات و مفاهیم جدیدی نیز وارد دنیای ما خواهد شد و برای تمامی این اصطلاحات بایستی قواعدی حقوقی خاص آن در نظر گرفته شود.  ما تا چند سال پیش چیزی بنام حقوق فضای مجازی یا محیط‌زیست و امثال آن نداشتیم اما با گذشت زمان این ادبیات نیز به مفاهیم حقوقی ما اضافه شدند و طبیعتاً در سال‌های بعد نیز ادبیات دیگری به مفاهیم حقوقی کشور ما اضافه خواهد شد. یکی از این مفاهیم حقوقی که در چند سال اخیر در دنیا و بعد از آن در ایران مورد توجه قرار گرفته و مسئله مربوط به همجنسگرایان است اعم از ارتباط آن‌ها روابط عاطفی‌ای که دارند قواعد حقوقی بین آن‌ها ازدواج ایشان و سایر مسائل مسائل از این‌دست، به‌صورت طبیعی چون حقوق ماه برگرفته از شرع مقدس می‌باشد چنین مسئله‌ای یعنی مسائل حقوقی همجنسگرایان در کشور ما ایران به‌هیچ‌عنوان پذیرفته نیست زیرا دین اسلام مسئله‌ای بنام  همجنسگرایی را نمی‌پذیرد و طبیعتاً اعمال ایشان مورد حمایت قانون‌گذار نخواهد بود. وقتی ۲ مرد یا ۲ زن روابط عاطفی برگزار می‌کند که از حد معمول خارج می‌شود و به رابطه جنسی کشیده می‌شود حتماً از نظر قانون ایران جرم تلقی شده و به تبع می‌تواند نام‌هایی چون لواط ، مساحقه، همجنسگرایی و امثال آن را داشته باشد پس ب۷ زبان ساده همجنسگرایی در نظام حقوقی ایرلن جرم تلقی می گردد. برای دانستن جزئیات بیشتر می‌توانید با وکلای مؤسسه وکیل تلفنی هماهنگ کرده و مشکل خویش را برطرف نمایید موفق باشید.


Mohamad sheykhi

در قانون مجازات جدید در سال 1392 آمده است: معنای لواط با استناد به ماده 233 عبارت است از دخول اندام تناسلی مرد به اندازه ختنه گاه در دبر انسان مذکرمفهوم تفخیذ با استناد به ماده 235 عبارت است از قرار دادن اندام تناسلی مرد بین رانها یا نشیمنگاه انسان مذکر است. تبصره: دخول کمتر از ختنه گاه در حکم تفخیذ است.همجنس گرایی در قانون ایران جرم بوده و مجازات ارتباط جنسی مرد با مردی دیگر با استناد به ماده 236 در تفخیذ، حد فاعل و مفعول صد ضربه شلاق است و از این جهت فرقی میان محصن و غیر محصن و عنف و غیرعنف نیست. در تبصره ی همین ماده قانونی آمده است که در صورتی که فاعل غیر مسلمان و مفعول، مسلمان باشد، حد فاعل اعدام است.با توجه به اهمیت موضوع همجنسگرایی در ماده 237 آمده است: همجنسگرایی انسان مذکر در غیر لواط و تفخیذ از قبیل تقبیل و ملامسه از روی شهوت، موجب سی و یک تا هفتاد و چهار ضربه شلاق تعزیری درجه شش است. تبصره 1: حکم این ماده در مورد انسان مونث نیز جاری است. تبصره 2: حکم این ماده شامل مواردی که شرعا مستوجب حد است، نمی گردد. همجنس گرایی در مورد زنان در قانون ایران، جرم محسوب شده و مجازات در پی دارد. در موضع حقوقی در ماده 238 در مورد ارتباط جنسی دو زن با هم آمده است. ماده 238: مساحقه عبارت است از اینکه انسان مونث، اندا تناسلی خود را بر اندام تناسلی همجنس خود قرار دهد. همجنس گرایی در قانون ایران برای زنان نیز مجازات در پی دارد و مجازات مساحقه در قانون مجازات اسلامی مطابق ماده 239 صدر ضربه شلاق است و در ماده 240 اشاره نموده است که : در حد مساحقه، فرقی بین فاعل و مفعول و مسلمان و غیر مسلمان و محصن و غیر محصنه و عنف و غیرعنف نیست


حمید مرادی نیا

مطلب مفید و آموزنده ای بود. به نظر برای این امر مهم نیاز به پیشگیری از طریق دستگاه های متولی جهت عدم رواج همجنس گرایی میان مردان و زنان بخصوص بین نوجوانان و جوانان می باشد.


فریبرز

با سلام روابط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی افراد در جامعه، تماس و برخورد میان انسانها را ایجاد کرده است و متناسب با آن گرایش و تمایل انسانها به با هم بودن و بهره وری از زندگی مشترک اجتماعی را سبب شده است. همجنسگرایی نوعی از ارتباط عاطفی، روانی و جسمی میان افراد همجنس است که به نظر برخی، نوعی اختلال و آسیب روانی است و به نظر برخی دیگر رابطه طبیعی و ریشه در شخصیت، محیط و فرهنگ افراد دارد


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.