وکالت پرونده کیفری

وکالت پرونده کیفری

وکالت پرونده کیفری

پرونده کیفری از دیگر پرونده های پیچیده در محاکم قضایی است. پرونده های کیفری آن دسته از پرونده هایی هستند که در پی عمل نکردن به قوانین تدوین شده در قالب حقوق جزا و زیر پا گذاشتن این قوانین، در محاکم قضایی تشکیل می‌شود. این پرونده ها معمولا مجازات های سنگین دارند. به همین دلیل داشتن اطلاعات کافی درباره آن ها و گرفتن وکیل برای پیگیری آن ها از ضروریات است.

وکلای پایه یک دادگستری موسسه حقوقی وکلای تلفنی آماده ارائه مشاوره حقوقی و قبول وکالت پرونده های کیفری شما هستند. برای دریافت مشاوره حقوقی تلفنی و همچنین اطلاع از نحوه تنظیم وکالتنامه با شماره 09212242670 تماس بگیرید.

 

هزینه مشاوره حقوقی

پرونده کیفری شامل چه مواردی می‌شود؟

همانطور که گفته شد پرونده کیفری در پی زیر پا گذاشتن قوانین حقوق جزا / حقوق کیفری توسط افراد، در محاکم قضایی تشکیل می‌شود. بنابراین این پرونده ها تمام قوانینی که در قالب حقوق جزا یا همان حقوق کیفری تدوین شده اند را شامل می‌شوند.

حال پرسشی که مطرح می‌شود این است که قوانین حقوق جزا شامل چه مسائلی هستند؟! این قوانین برای حفاظت از جان، مال، ناموس، آبرو، آزادی و به طور کلی حقوق افراد جامعه تدوین شده اند. در اصل به بحث از چرایی وقوع جرایم می‌پردازند و حد و حدود حقوق شخصی افراد را که باید رعایت شوند را مشخص می‌کنند.

کلاهبرداری، خیانت در امانت، قتل، فروش مال غیر، تهدید، توهین، نزاع، آدم ربایی، جعل و استفاده از سند مجعول، سرقت، تجاوز به عنف از جمله موضوعات در پرونده کیفری هستند.

اولین گام در پرونده های کیفری

اولین گام در پرونده کیفری، اقدام برای تشکیل این پرونده است. در چنین مواقعی صاحب حق که عمل طرف مقابل موجب تضییع حق او شده است، باید شکوائیه تنظیم کند. تنظیم شکوائیه یکی از کارهای تخصصی محسوب می‌شود به همین دلیل می‌بایست حتما توسط فردی کاربلد مثل وکیل تنظیم شود.

پس از تنظیم شکوائیه برای تشکیل پرونده کیفری با موضوع مشخص، شاکی باید آن را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به مرجع صالح ارسال کند. پس از ارسال شکوائیه به مرجع قضایی صالح، پرونده تشکیل خواهد شد.

 

حق الوکاله وکیل کیفری

وکیل پرونده کیفری چه ویژگی هایی دارد؟

وکیلی که توانایی قبول وکالت پرونده کیفری را داشته باشد وکیل کیفری نامیده می‌شود. چنین شخصی باید علاوه بر تسلط بر مسائل مربوطه در حوزه فعالیت خود، به قوانین کیفری نیز تسلط کافی داشته باشد. تجربه در پرونده های کیفری نیز دومین ویژگی وکلای کیفری است.

برخی از وکلای کیفری صرفا توانایی قبول وکالت پرونده کیفری را دارند. اما برخی دیگر (وکلای پایه یک دادگستری) علاوه بر قبول وکالت پرونده های کیفری، قادر به پذیرش تمام پرونده های تشکیل شده در محاکم قضایی هستند.

 

حق الوکاله وکیل برای پرونده های کیفری

اتحادیه وکلا تعرفه‌ای مشخص برای محاسبه حق الوکاله وکلا در پرونده کیفری معین کرده است. بنابراین وکیل کیفری موظف است مطابق با تعرفه اعلام شده، حق الوکاله خود را محاسبه و از موکل دریافت نماید. اما حق الوکاله نیز مانند بسیاری از امور دیگر غالبا با توافق میان وکیل و موکل تعیین می‌شود.

نکته مهم این که حق الوکاله وکیل در پرونده کیفری با تجربه کاری و میزان تخصص او رابطه مستقیم دارد. به طور مثال حق الوکاله وکلای متخصص فعال در موسسه حقوقی وکلای تلفنی متفاوت از حق الوکاله وکلای فوق متخصص این موسسه است.

برای اطلاع دقیق از حق الوکاله وکلای موسسه حقوقی وکلای تلفنی در پرونده کیفری، با شماره 09212242670 تماس حاصل فرمایید.

 

وکالت پرونده کیفری

واسپاری پرونده کیفری به وکیل به صورت غیر حضوری

موسسه حقوقی وکلای تلفنی برای راحتی حال هموطنان عزیز امکان واسپاری پرونده کیفری به وکیل به صورت غیر حضوری را نیز فراهم کرده است. به این ترتیب شما برای انعقاد قرارداد وکالت و انجام امور مرتبط نیازی به مراجعه حضوری نخواهید داشت. بلکه فقط کافیست امضای الکترونیک فعال داشته باشید تا به راحتی بتوانید با وکلای مجرب این موسسه قرارداد الکترونیکی منعقد کنید.

پس از انعقاد قرارداد وکالت به صورت الکترونیکی، وکیل پیگیر پرونده خواهد بود و در جلسات دادگاه و ... شرکت کرده و از پرونده شما دفاع خواهد کرد. در ضمن با توجه به این که وکلای موسسه حقوقی وکلای تلفنی از شهرها و استان های مختلف کشور هستند، شما می‌توانید وکیل کیفری را از میان وکلای شهر و استان خود انتخاب کنید. به این ترتیب دسترسی حضوری‌تان به ایشان نیز مقدور خواهد بود.

برای دریافت امضای الکترونیک به سایت www.gica.ir مراجعه نمایید.

 

ارتباط در واتس اپ

مرجع صالح برای رسیدگی به پرونده کیفری

قانونگذار در قوانین حقوق جزا، دادگاه های متعددی برای رسیدگی به پرونده کیفری معرفی کرده است. حال بسته به نوع جرم واقع شده، محل وقوع آن، دستگیری یا عدم دستگیری متهم و مسائل دیگر صلاحیت این دادگاه ها احراز می‌شود.

اما در اصل دادگاه صالح جهت محاکمه متهم، دادگاهی است که جرم در محل وقوع آن محقق شده باشد. حال اگر متهم در چند منطقه مرتکب جرم شده باشد بسته به نوع جرایم و میزان مجازات آن ها، دادگاه صالح برای رسیدگی به پرونده های متهم تعیین خواهد شد.

برای اطلاع از دادگاه صالح جهت رسیدگی به پرونده کیفری خود، سوال خود را همراه با توضیحات کامل در مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان موسسه حقوقی وکلای تلفنی مطرح کنید. همچنین می‌توانید از مشاوره حقوقی تلفنی برای دریافت پاسخ سریع‌تر استفاده نمایید.

 

نگارش شکوائیه 
مشاوره حقوقی با وکیل مرد 
مشاوره حقوقی کیفری 
حق الوکاله وکیل 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.