وکیل متخصص کیفری

وکیل متخصص کیفری

وکیل متخصص کیفری

وکیل تخصص کیفری

برای شناخت بهتر یک وکیل کیفری خوب، بهتر است گذری بر شکایت کیفری داشته باشیم. هرگاه فردی مرتکب جرمی شود که قانون برای آن مجازات تعیین کرده باشد به پرونده این فرد در مراجع کیفری رسیدگی خواهد شد. همچنین فردی که قربانی این عمل مجرمانه است می تواند نسبت به ارائه شکایت کیفری اقدام کند. بر خلاف دعاوی حقوقی، مراحل رسیدگی به دعاوی کیفری از دادسرا شروع خواهد شد و بعد از انجام تحقیقات و تکمیل پرونده توسط دادیار یا بازپرس پرونده برای صدور رای به دادگاه ارجاع داده می شود. پرونده های کیفری دارای شاکی و متشاکی است که به دلیل وقوع عملی مجرمانه در دادسرا پرونده تشکیل داده اند اما مسائل حقوقی اختلافی بین خواهان و خوانده است که پرونده مستقیم در دادگاه بررسی و به این اختلاف رسیدگی خواهد شد.شکوائیه در هر فرمی قابل تنظیم است و باید در آن مشخصات شاکی و متشکی عنه، موضوع جرم، محل جرم، تاریخ جرم، ادله وقوع جرم و مشخصات شهود درج شود. تحقیقات مقدماتی در دادسرا انجام می شود و در نهایت دادسرا باید در مورد اتفاق افتادن یا نیفتادن جرم نظر دهد.

رزرو مشاوره حقوقی تلفنی

وکیل کیفری کیست؟

وکیل کیفری به مانند سایر وکلا در حوزه های دیگر، در رشته حقوق تحصیلات دانشگاهی داشته و بعد از قبولی در آزمون پروانه وکالت را اخذ کرده است. وکلا می توانند در تمامی حوزه ها به امر وکالت بپردازند اما تعدادی از آنها فقط پرونده هایی با موضوعات خاص برای وکالت پذیرش می کنند. وکیل کیفری نیز فردی با مشخصات مذکور است که آشنا به دادسرا و محاکم کیفری بوده و دارای تجربه در امور کیفری است.وکیل کیفری علاوه بر اینکه باید آشنایی کامل با آیین دادرسی کیفری و قانون مجازات اسلامی داشته باشد باید قوانین جدید، قانون مبارزه با مواد مخدر، نظرهای مشورتی اداره حقوقی قوه قضائیه و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را نیز مورد مطالعه قرار دهد و در برخی از آنها نیز باید دارای تسلط کافی باشد.بعضا برخی از جرایم که در دادگاه کیفری به آنها رسیدگی می شود دارای مجازات سنگینی است و به دلیل اینکه چنین مسائلی دارای جزئیات قانونی زیادی است حضور وکیل کیفری در کنار متهم یا شاکی الزامی است. مجازات برخی از جرایم ممکن است مرگ، حبس ابد، قطع عضو، پرداخت دیه سنگین، جزای نقدی سنگین و ... که تاثیر عمیقی بر فرد و خانواده او خواهد داشت. از این رو توصیه حقوقدانان است که در چنین مواردی جهت جلوگیری از تضعیف حق یکی از طرفین حتما از وکیل مسلط به مسائل کیفری استفاده شود. تمامی افرادی که در دادگاه با مشکلات قضایی اعم از حقوقی یا کیفری مواجه هستند دغدغه به خدمت گرفتن یک وکیل کیفری خوب را دارند. جدا از دغدغه مشکلات پیش آمده برای یک فرد دغدغه انتخاب یک وکیل کیفری خوب نیز به این دغدغه افزوده خواهد شد که ما پیشنهاد می کنید برای انتخاب وکیل کیفری خود ویژگی های زیر را در نظر بگیرید.با توجه به اینکه وکیل کیفری با اسرار زیادی مواجه می شود یکی از ویژگی های یک وکیل کیفری خوب امانت داری او است. وکیل کیفری باید از بلوف زدن و وعده های دروغ برای گرفتن یک پرونده اجتناب کند و واقعیت ها را به موکل بگوید.

وکیل کیفری نباید مسائل حقوقی را برای موکل خود پیچیده کند بلکه باید به زبانی ساده و واقعی توضیحات لازم را به موکل ارائه دهد. وکیل کیفری باید به سیستم قضایی و حتی طرف مقابل احترام بگذارد و به قاضی کمک کند تا حله مسئله راحت تر شود.

مسائل حقوقی در امور کیفری سخت و پیچیده است باید وکیلی را انتخاب کرد که دانش و مهارت کافی را در حوزه کیفری داشته باشد.

اگر باز هم در انتخاب وکیل کیفری خوب و متخصص مشکل دارید انتخاب وکیل خود را به موسسه حقوقی وکیل تلفنی بسپارید. شما می توانید قبل از گرفتن وکیل کیفری برای پیگیری پرونده کیفری با مشاوران وکیل تلفنی در مورد انتخاب وکیل مشاوره انجام دهید. مشاوران اطلاعات و راهنمایی های مناسبی را در ارتباط با نحوه انتخاب وکیل کیفری در اختیار شما خواهند گذاشت.

مشاوره حقوقی با وکیل کیفری

وظایف وکیل در دادگاه کیفری چیست؟

در ابتدا وکیل در دادگاه کیفری باید آشنایی کامل بر تکالیف و حقوقی که قانون برای شاکی و متشاکی تعیین کرده داشته باشد چون ممکن است وکالت متهم یا شاکی را بر عهده داشته باشد.

وکیل کیفری در آغاز روند طرح دعوی و همچنین تنظیم و نگارش آن به موکل خود کمک خواهد کرد و بر اساس اطلاعاتی که از موکل خود دریافت کرده است موکل را برای جمع آوری مدارک مورد نیاز راهنمایی می کند.

وکیل کیفری با توجه به تجربه ای که دارد نتیجه دعوی را پیش بینی می کند و موکل خود را از آن مطلع می سازد تا موکل تصمیم بهتری نسبت به طرح دعوی بگیرد. اصلی ترین وظیفه وکیل حضور در دادگاه و دفاع از موکل خود و ارائه مستندات و مواد قانونی است.

اگر موکل تحت نظر قرار دارد وکیل کیفری می تواند با او ملاقات داشته باشد و بر اساس آن چیزی که از موکل خود می شنود بر اساس مواد قانونی جهت درج در پرونده به دادسرا ارائه دهد. اگر در بازجویی ها  بر اثر بی اطلاعی و ناآگاهی مواردی مطرح شود موکل را با دردسر بزرگی مواجه خواهد کرد از این رو وکیل در ملاقاتی که با موکل خود دارد راهنمایی های لازم را به او منتقل خواهد کرد.

جهت آشنایی بیشتر با وظایف وکیل در دادگاه کیفری می توانید از طریق موسسه حقوقی وکیل تلفنی به صورت 24 ساعته با وکیل کیفری شبانه روزی ارتباط برقرار کنید و جواب سوالات کیفری خود را به صورت آنی دریافت کنید. وکلای مجرب و پایه یک دادگستری فعال در موسسه حقوقی وکیل تلفنی در تمامی حوزه های حقوقی آماده ارائه خدمات و مشاوره حقوقی هستند.

کاربران میتوانند از طریق مشاوره واتس اپی در سریع ترین زمان ممکن به صورت چت یا تماس تصویری مشاوره حقوقی با وکیل کیفری پایه یک دریافت کنند. وکلا می توانند در تنظیم شکوائیه نیز کاربران را همراهی کنند و یک شکوائیه باکیفیت را برای ارائه به دادگاه تنظیم نمایند.  

 

حق الوکاله وکیل کیفری در دادگاه چگونه محاسبه و ارزیابی میگردد؟

حق الوکاله هزینه ای است که موکل بابت پیگیری پرونده قضایی به وکیل پرداخت می کند و معمولا تعیین حق الوکاله یا دستمزد وکیل بر اساس قراردادی است که وکیل و موکل قبل از انجام کار با هم بر سر آن به توافق می رسند. از آنجایی که وکلا باید مالیات پرداخت کنند لازم است هزینه ای که از موکل خود می گیرند را در وکالت نامه درج کنند و به ازای 5 درصد مبلغ تعیین شده بابت علی الحساب مالیاتی تمبر باطل و الصاق کنند.

سالانه تعرفه های با عنوان آیین نامه تعرفه حق الوکاله وکیل به تصویب خواهد رسید و وکلا باید بر اساس آن حق الوکاله را تعیین کنند. به عنوان مثال در تعرفه برای مسائل مالی درصدهایی تعیین شد به هر اندازه که مبالغ بیشتر می شد درصد حق الوکاله نیز پایین تر می آمد. در واقع دریافت بیشتر از تعرفه ایراد قانونی ندارد و معمولا وکلای منصف بر اساس کاری که برای موکل انجام می دهند و نسبت به پیچیدگی موضوع مطرح شده حق الوکاله را تعیین می کنند.در مواردی که یکی از طرفین در پرونده پیروز شده است از طرف مقابل درخواست پرداخت هزینه وکیل را خواهد داشت. در چنین مواردی دادگاه در رای خود هزینه وکیل را بر اساس تعرفه ای که موجود است تعیین خواهد کرد.

 

شرایط تعیین حق الوکاله وکیل کیفری

 

حق الوکاله پرونده های کیفری

بر اساس تعرفه ای که برای حق الوکاله پرونده های کیفری در سال 1400 بر اساس جرایم در صلاحیت دادگاه کیفری یک، نظامی یک ، دادگاه انقلاب ، دادگاه کیفری دو، نظامی دو و دادگاه اطفال و نوجوان تعیین شده است که به شرح زیر است:

  • اگر مجازات قانونی جرم مرتکب شده حبس ابد، قطع اعضا، سلب حیات یا حبس تعزیری درجه یک باشد حق الوکاله آن حداقل 5 میلیون تومان و حداکثر 200 میلیون تومان خواهد بود.
  • برای مجازات های تعزیری درجه دو و سه حداقل 3 میلیون تومان و حداکثر 100 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
  • حق الوکاله برای مجازات های حدود، دیات و تعزیری چهار و پنج حداقل یک میلیون تومان و حداکثر یک میلیون و پانصد هزار تومان می باشد.
  • برای جرم ارتکابی مستوجب مجازات های تعزیری درجه 6 حداقل 500 هزار تومان تا حداکثر 30 میلیون تومان تعرفه حق الوکاله خواهد بود.
  • حق الوکاله برای جرایم مرتکب شده اقدام علیه امنیت داخلی و همچنین جرایم سازمان یافته از 5 میلیون تومان تا 50 میلیون تومان خواهد بود.

حق الوکاله در امور کیفری به اینگونه محاسبه خواهد شد که 50 درصد مربوط به مرحله تحقیقات در دادسرا، 30 درصد مربوط با دادگاه بدوی و 20 درصد مربوط به مرحله تجدیدنظرخواهی است. اگر رای در دادگاه بدوی قطعی شود 20 درصد تجدیدنظر هم بر روی برحله دادگاه بدوی محاسبه خواهد شد.

 

 


سوالات متداول

نظرات

حسین سیفی

آنچه در خصوص دعاوی کیفری مورد اهمیت است آن امر می باشد که دعاوی کیفری در همه مراحل نیازمند حضور وکیل متخصص در امور کیفری می باشد البته نه اینکه سایر دعاوی نیازمند حضور وکیل نباشد بلکه آن چه دعاوی کیفری را متمایز از سایر دعاوی می نماید این است که نتیجه دعاوی کیفری منتج به صدور حکم مبنی بر مجازات می شود چه آنکه شاکی بنابر طرح دعوا داشته باشد و چون که متهم بنابر دفاع داشته باشد در هر حال شاکی برای ضایع نشدن حقوق بر حق خود بایستی وکیل اخذ نماید و متهم نیز برای دفاعی متناسب و منطبق بر قوانین و جهت استفاده از نهادهای ارفاقی قانونی بایستی وکیل متخصص در امور کیفری مراجعه نمایند


مجید شیخی

هر کسی ک مشکلی کیفری دارد میبایست یک وکیل متخصص در امر کیفری انتخاب نماید دفاع امری تخصصی و اخذ وکیل در دادگاهها امری اجتناب ناپذیر است تنظیم لایحه و شکایت حتما میبایست با وکیل دادگستری انجام شود زیرا تخصص وکیل در این امر باعث عدم تضییع حقوق موکل و کمک قاضی ب کشف حقیقت میشود و نکته ای دیگر اینکه قبل از انجام هر عمل حقوقی وکیل اخذ نمایید تا در مسیر قضایی گرفتار نشوید


حمید مرادی نیا

با سلام. در دعوی کیفری با توجه به اهمیت آن و از آنجایی که مشمول مجازات‌های مقرر نسبت به جرم انجام شده خواهد بود حتما حضور وکیل متخصص در امور کیفری تاثیر بسزایی در نتیجه رای خواهد داشت.


بهنام رحمانی فرد

با سلام برای شناخت بهتر یک وکیل کیفری خوب، بهتر است گذری بر شکایت کیفری داشته باشیم. هرگاه فردی مرتکب جرمی شود که قانون برای آن مجازات تعیین کرده باشد به پرونده این فرد در مراجع کیفری رسیدگی خواهد شد. همچنین فردی که قربانی این عمل مجرمانه است می تواند نسبت به ارائه شکایت کیفری اقدام کند. بر خلاف دعاوی حقوقی، مراحل رسیدگی به دعاوی کیفری از دادسرا شروع خواهد شد و بعد از انجام تحقیقات و تکمیل پرونده توسط دادیار یا بازپرس پرونده برای صدور رای به دادگاه ارجاع داده می شود. پرونده های کیفری دارای شاکی و متشاکی است که به دلیل وقوع عملی مجرمانه در دادسرا پرونده تشکیل داده اند اما مسائل حقوقی اختلافی بین خواهان و خوانده است که پرونده مستقیم در دادگاه بررسی و به این اختلاف رسیدگی خواهد شد.شکوائیه در هر فرمی قابل تنظیم است و باید در آن مشخصات شاکی و متشکی عنه، موضوع جرم، محل جرم، تاریخ جرم، ادله وقوع جرم و مشخصات شهود درج شود. تحقیقات مقدماتی در دادسرا انجام می شود و در نهایت دادسرا باید در مورد اتفاق افتادن یا نیفتادن جرم نظر دهد.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام برای شناخت بهتر یک وکیل کیفری خوب، بهتر است گذری بر شکایت کیفری داشته باشیم. هرگاه فردی مرتکب جرمی شود که قانون برای آن مجازات تعیین کرده باشد به پرونده این فرد در مراجع کیفری رسیدگی خواهد شد. همچنین فردی که قربانی این عمل مجرمانه است می تواند نسبت به ارائه شکایت کیفری اقدام کند. بر خلاف دعاوی حقوقی، مراحل رسیدگی به دعاوی کیفری از دادسرا شروع خواهد شد و بعد از انجام تحقیقات و تکمیل پرونده توسط دادیار یا بازپرس پرونده برای صدور رای به دادگاه ارجاع داده می شود. پرونده های کیفری دارای شاکی و متشاکی است که به دلیل وقوع عملی مجرمانه در دادسرا پرونده تشکیل داده


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.