آشنایی با چگونگی اثبات زنای محصنه

آشنایی با چگونگی اثبات زنای محصنه

آشنایی با چگونگی اثبات زنای محصنه

اثبات زنای محصنه چگونه است؟ منظور از زنای محصنه چیست؟ برای شکایت از این جرم بایستی به کدام دادگاه مراجعه کنیم؟ قانونگذار مجازات زنای محصنه را چه چیزی تعیین کرده است؟ آیا برای حل و فصل دعوای مربوط به زنای محصنه بایستی از وکیل کمک گرفت؟ زنای محصنه از آن دسته از جرایمی می باشد که قانونگذار برای آن مجازات بسیار سنگینی در نظر گرفته است. در نتیجه چگونگی اثبات زنای محصنه از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است. به همین خاطر همه روزه اشخاص زیادی جهت آشنایی با چگونگی اثبات زنای محصنه با متخصصین موسسه حقوقی وکلای تلفنی در ارتباط هستند. این افراد سوالات زیادی را از ما می پرسند که به مهمترین آنها در آغاز نوشته اشاره داشتیم. به همین خاطر تصمیم گرفته ایم در یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی ضمن آشنایی با چگونگی اثبات زنای محصنه به صورت کامل به این سوالات نیز پاسخ دهیم.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

زنای محصنه چیست؟

پیش از آشنایی با چگونگی اثبات زنای محصنه بایستی به این سوال پاسخ دهیم که منظور از زنای محصنه چیست؟ در همین راستا ابتدا به تعریف زنا خواهیم پرداخت. بر اساس ماده 221 قانون مجازات اسلامی در صورتی که جماع بین مرد و زنی که با یکدیگر زن و شوهر نباشند انجام گیرد و موضوع وطی به شبهه نیز مطرح نشود زنا محقق شده است. حال شاید بپرسید که منظور از جماع چیست؟ بر اساس تبصره ماده فوق الذکر، هرگاه اندام تناسلی مرد به اندازه ختنه گاه به مقعد یا واژن زن داخل شود، جماع صورت گرفته است.

اکنون نوبت آن فرا رسیده تا به سراغ تعریف زنای محصنه برویم. در همین راستا ماده 226 قانون مجازات اسلامی به خوبی زنای محصنه را تعریف کرده است. بر اساس این تعریف، اگر یکی از طرفین یا هر دوی آنها متاهل باشند و هیچگونه مانعی نیز برای برقراری رابطه جنسی با همسر شرعی و قانونی خودشان وجود نداشته باشد، زنای محصنه محقق شده است. با توجه به اهمیت این جرم ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی، امکان مشاوره حقوقی را برای شما عزیزان فراهم کرده ایم.

 

 

مشاوره حقوقی زنا

 

چگونگی اثبات زنای محصنه

اکنون نوبت آن فرا رسیده تا به سراغ چگونگی اثبات زنای محصنه برویم. قانونگذار موارد متنوع و گوناگونی را برای اثبات جرایم در نظر گرفته است. البته اثبات زنای محصنه فقط از سه طریق امکان پذیر خواهد بود که عبارتند از:

  • شهادت شهود: اگر چهار مرد عادل یا سه مرد و دو زن عادل، شخصاً و با چشم خویش شاهد انجام جرم زنای محصنه باشند، شهادت آنها در دادگاه منجر به اثبات این جرم خواهد شد.
  • اقرار متهم: اگر متهم نسبت به انجام جرم مذکور اقرار کند، این جرم ثابت خواهد شد. البته اقرار بایستی شرایطی داشته باشد که عبارتند از: 1) عاقل بودن متهم در زمان اقرار. 2) عدم اجباری بودن اقرار. 3) اقرار باید در حضور قاضی و چهار مرتبه باشد.
  • علم قاضی: برخی از اماره های قضایی نظیر عکس و فیلم نیز می توانند قاضی را نسبت به انجام جرم به علم یقینی برسانند.

اگرچه چگونگی اثبات زنای محصنه در ابتدای امر، کاری آسان به نظر می رسد، با این حال نبایستی از اهمیت مشاوره با وکیل زنای محصنه غافل شوید. در همین راستا شما می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

 

وکیل کیفری: محافظ حقوق شما در پرونده‌های جزایی

جرم قذف و مجازات قانونی آن چیست؟

زنای محصنه چیست؟ مجازات آن چه می باشد؟

درباره ما 

 

 

برای شکایت زنای محصنه به کجا مراجعه کنیم؟

اکنون که با چگونگی اثبات زنای محصنه آشنا شدیم، نوبت آن فرا رسیده که به این سوال پاسخ دهیم: برای شکایت از زنای محصنه به کجا مراجعه کنیم؟ در پاسخ به این سوال بایستی بگوییم، اولین گامی که جهت شکایت از زنای محصنه بایستی برداشته شود، نگارش اصولی شکواییه می باشد. پس از انجام این کار، شما بایستی با در دست داشتن شکواییه مذکور، اسناد و مدارک لازم به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه فرمایید تا شکواییه شما ثبت گردد.

لازم به ذکر است که رسیدگی به پرونده های زنای محصنه در حیطه اختیارات دادگاه کیفری 1 می باشد. این صلاحیت با توجه به مجازات زنای محصنه تعیین شده است. در این بخش نیز بایستی مجددا ذکر کنیم که پیمودن مراحل شکایت از زنای محصنه جز با کمک وکیل میسر نخواهد بود. به همین خاطر ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی مشاوره حقوقی انلاین و رایگان را برای شما در نظر گرفته ایم.

 

مجازات زنای محصنه در قانون ایران

یکی دیگر از مواردی که هنگام بررسی چگونگی اثبات زنای محصنه بایستی به آن بپردازیم، مجازات زنای محصنه می باشد. به همین خاطر به سراغ ماده 225 قانون مجازات اسلامی می رویم. این ماده عنوان می کند: «حد زنا برای زانی محصن و زانیه محصنه رجم است. در صورت عدم امکان اجرای رجم با پیشنهاد دادگاه صادرکننده حکم قطعی و موافقت رئیس قوه قضائیه چنانچه جرم با بینه ثابت شده باشد، موجب اعدام زانی محصن و زانیه محصنه است و در غیر این صورت موجب صد ضربه شلاق برای هر یک می باشد». در نتیجه  مجازات زنای محصنه عبارتست از:

  • سنگسار.
  • اگر شرایط سنگسار وجود نداشته باشد تحت شرایطی که در ماده ذکر گردید، اعدام.
  • در آخر نیز اگر شرایط رجم و اعدام وجود نداشته باشد، 100 ضربه شلاق.

 

 

زنای محصنه

 

مشاوره حقوقی تلفنی زنای محصنه

جرم زنای محصنه از جمله جرایمی است که دارای سخت ترین مجازات ها می باشد. همچنین این جرم به صورت مستقیم با آبروی افراد سر و کار دارد. به همین خاطر نمی توان از اهمیت مشاوره حقوقی زنای محصنه گذشت. در نتیجه ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی امکان مشاوره حقوقی تلفنی را برای شما فراهم کرده ایم. لازم به ذکر است که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

 

 

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.