بررسی تفصیلی شکواییه سرقت

بررسی تفصیلی شکواییه سرقت

بررسی تفصیلی شکواییه سرقت

شکواییه سرقت و تنظیم اصولی آن چه اهمیتی دارد؟ تعریف سرقت در قانون ایران چیست؟ قانونگذار برای مجازات سرقت چه مواردی را در نظر گرفته است؟ وکیل خوب برای پرونده سرقت چه ویژگی هایی دارد؟ برای نگارش شکواییه سرقت چه نکاتی را بایستی رعایت کنیم؟ سرقت از جمله جرائمی است که ممکن است هر کسی حداقل یک بار در زندگی خود آن را تجربه کند. چرا که امروزه سرقت وسایل گوناگون نظیر خودرو و تلفن های همراه افزایش یافته است. پس همه روزه اشخاص زیادی جهت دریافت مشاوره حقوقی سرقت با متخصصین موسسه حقوقی وکلای تلفنی در ارتباط هستند. این افراد سوالات گوناگونی را پیرامون شکواییه سرقت از ما می پرسند که قرار است در این مقاله ضمن پاسخ دادن به سوالات مذکور به صورت تفصیلی به جرم سرقت نیز بپردازیم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

تعریف سرقت در قانون ایران

اولین گامی که پیش از آشنایی و بررسی شکواییه سرقت بایستی برداشته شود، پرداختن به تعریف سرقت از منظر قانونگذار ایران می باشد. در ابتدا، اینکه بخواهیم به تعریف سرقت بپردازیم شاید غیر منطقی به نظر برسد. چرا که بسیاری از افراد با تعریف جرم سرقت یا همان دزدی آشنایی دارند. با این حال در تعریف حقوقی جرم سرقت، نکته های ریزی نهفته است که نبایستی از آنها غافل شد. در همین راستا قانونگذار در ماده 267 قانون مجازات اسلامی عنوان می کند: «سرقت عبارت از ربودن مال متعلق به غیر است». در نتیجه اگر شخصی مالی که متعلق به دیگران است را برباید مرتکب جرم سرقت شده است. همچنین بایستی بگوییم جرم مذکور دارای دو نوع می باشد که عبارتند از:

  • جرم سرقت حدی که با وجود همه شرایط 14 گانه مذکور در ماده 268 قانون مجازات اسلامی شکل می گیرد.
  • جرم سرقت تعزیری که شرایط جرم سرقت حدی را ندارد.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون جرم سرقت و تعریف آن از طریق مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان با ما در ارتباط باشید. لازم به ذکر است که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

 

 

مشاوره حقوقی سرقت

 

 

مجازات سرقت چیست؟

اکنون که با جرم سرقت آشنا شدیم، بایستی به سراغ مجازات سرقت برویم. مجازات این جرم بر اساس نوع سرقت مورد نظر ما تعیین خواهد شد. پس باید مجدداً به انواع سرقت مذکور در قانون اشاره کنیم.

جرم سرقت تعزیری که عمدتاً مجازات آن حبس یا شلاق می باشد و بایستی در قالب یکی از مواد 651 تا 667 بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی انجام گیرد که از توضیح تفصیلی مواد مذکور خودداری می کنیم.

جرم سرقت حدی که مجازات آن در ماده 278 قانون مجازات اسلامی ذکر گردیده است. بر اساس این ماده، حد سرقت برای اولین بار قطع کردن چهار انگشت دست راست سارق می باشد. به طوری که انگشت شست و کف دست باقی بماند. مجازات آن برای بار دوم، قطع پای چپ سارق از پایین برآمدگی است. به طوری که نصفی از قدم و بخشی از محل مسح پا باقی بماند. مجازات جرم سرقت حدی برای بار سوم، حبس ابد و برای بار چهارم، اعدام خواهد بود. پس همانطور که گفته شد مجازات سرقت دارای گستردگی فراوانی است. در نتیجه بهتر است برای کسب اطلاعات دقیق تر از طریق مشاوره حقوقی با ما در ارتباط باشید.

 

وکیل خوب برای پرونده سرقت کیست؟

یکی از سوالاتی که همواره متقاضیان مشاوره حقوقی سرقت از ما می پرسند، این است که وکیل سرقت خوب دارای چه ویژگی هایی می باشد؟ این ویژگی ها عبارتند از:

  • تسلط کامل بر قوانین و مقررات مربوط به جرم سرقت.
  • تسلط بر انواع جرم سرقت.
  • تسلط بر نحوه رسیدگی به پرونده های مرتبط با انواع جرم سرقت.

 

 

جرم قطع درخت
بخشنامه جدید رهبری برای عفو زندانیان
سوال از وکیل کیفری تلفنی 
درباره ما 

 

 

  • درصد موفقیت بالا در پرونده های سرقت.
  • توانایی نگارش انواع اوراق قضایی لازم.
  • توانایی دفاع از موکل در دادگاه.
  • تلاش برای تخفیف مجازات موکل.

همانطور که دیدید، پیدا کردن بهترین وکیل سرقت با توجه به ویژگی هایی که بایستی در نظر داشت، بسیار سخت است. با این حال نبایستی نگران باشید. ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی با گرد هم آوردن بهترین وکلای سرقت ایران در کنار شما عزیزان خواهیم بود. شما می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

نکات حقوقی شکواییه سرقت

همانطور که گفته شد یکی از اولین اقدامات جهت شکایت از دزد، نگارش شکواییه سرقت می باشد. در همین راستا شما بایستی نکاتی را مورد توجه قرار دهید که شکواییه سرقت مد نظر به صورت اصولی تنظیم گردد. در ابتدا باید بگوییم که شکایت از سرقت می تواند به صورت شفاهی یا کتبی انجام گیرد. با این حال اگر تصمیم می گیرید که به صورت کتبی، شکایت خود را مطرح کنید جهت نگارش شکواییه سرقت بایستی موارد زیر را در شکواییه ذکر نمایید:

  • اطلاعات هویتی و مکانی شاکی و مشتکی عنه یا مظنون نظیر نام، نام خانوادگی، شغل، نام پدر، کد پستی، شماره تلفن ثابت و غیره.
  • موضوع شکایت که همان دزدی می باشد.
  • تاریخ و محل وقوع جرم سرقت.

 

 

مجازات سرقت

 

 

  • تعیین کردن ضرر و زیان وارده به شاکی.
  • ادله وقوع جرم نظیر شهادت شهود یا اسناد و مدارک دیگر.

 

نمونه شکواییه سرقت

همانطور که ذکر گردید نگارش اصولی شکواییه سرقت جهت شکایت از دزد بسیار مهم است. به همین خاطر برخی از افراد به دنبال دانلود نمونه های آماده از شکواییه سرقت در اینترنت هستند. این کار به زعم ما کاملاً غلط است. چرا که جرم سرقت انواع گوناگونی دارد و برای نگارش شکواییه هر کدام از آنها بایستی نکاتی را رعایت نمود. به همین خاطر به شما پیشنهاد می کنیم که این کار را به بهترین وکیل سرقت بسپارید. شما می توانید از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با ما در ارتباط باشید.

 

 

 

 

 

 


سوالات متداول

نظرات

Paria

با سلام در جرایم قابل گذشت، شکایت شاکی تنها جهت تعقیب است که به موجب آن مرجع قضایی خود را مکلف به تعقیب متهم و رسیدگی به اتهام او می داند. در جرایم غیر قابل گذشت سایر جهات تعقیب نمی توانند به تنهایی منجر به آغاز روند تعقیب و دادرسی بشوند و حتما باید شکایت شاکی پرونده برای آغاز و حتی ادامه روند رسیدگی وجود داشته باشد. در شکایت از جرم سرقت نیز برخی از انواع جرم سرقت بر اساس قانون کاهش مجازات حبس تعزیری تبدیل به جرایم قابل گذشت شده اند و در نتیجه، این جرایم بدون وجود شکایت توسط شاکی امکان تعقیب متهم و پیگیری و بررسی را ندارند.


رحمنی

سرقت تعزیری نوعی از سرقت است که در آن مجازات به‌ صورت تعزیری اعمال می ‌شوند. اگر جرم رخ داده با توجه به ماده 268 نباشد و یا هیچ ‌یک از چهارده شرط رخداد سرقت حدی را نداشته باشند به عنوان سرقت تعزیری شناخته خواهد شد. دراین‌صورت قانون‌گذار نسبت ‌به مجازات فرد اقدام می‌کند.


رحمنی

با سلام قانونگذار در ماده 267 قانون مجازات اسلامی عنوان می کند: «سرقت عبارت از ربودن مال متعلق به غیر است». در نتیجه اگر شخصی مالی که متعلق به دیگران است را برباید مرتکب جرم سرقت شده است. همچنین بایستی بگوییم جرم مذکور دارای دو نوع می باشد که عبارتند از: جرم سرقت حدی که با وجود همه شرایط 14 گانه مذکور در ماده 268 قانون مجازات اسلامی شکل می گیرد


فاطمه علی زاده

با سلام احتراما تفاوت ‌های میان سرقت حدی و سرقت تعزیری تفاوت در میزان تخفیف مجازات است. سرقت حدی نوعی از جرم است که مجازات آن با استفاده از شرع و دین تعیین ‌شده است ازاین‌رو به ‌هیچ‌ عنوان امکان تخفیف در آن وجود نخواهد داشت. اما در سرقت تعزیری قانون‌ گذار مجازات را معین می ‌کند که با توجه به شرایط مختلف می ‌توان در مجازات آن تخفیف ‌هایی در نظر گرفت.


مجید شیخی

با سلام نمونه شکواییه سرقت های گوناگون که مختصرا ارائه گردید به بیان و زبان ساده تقدیم حضور شده است تا مفید در مقام تبیین ماهیت امر باشد. خوب است بدانید پس از جلسه مشاوره حقوقی با وکیل سرقت که متخصص و باتجربه در زمینه دعاوی کیفری خصوصا سرقت و انواع آن میباشد، شکوائیه ای با بیان جزئیات به تفصیل و مستند به قانون و مستدل به قلم وکیل برای شما تنظیم میگردد.


بهنام رحمانی فرد

با سلام قانونگذار در ماده 267 قانون مجازات اسلامی عنوان می کند: «سرقت عبارت از ربودن مال متعلق به غیر است». در نتیجه اگر شخصی مالی که متعلق به دیگران است را برباید مرتکب جرم سرقت شده است. همچنین بایستی بگوییم جرم مذکور دارای دو نوع می باشد که عبارتند از: جرم سرقت حدی که با وجود همه شرایط 14 گانه مذکور در ماده 268 قانون مجازات اسلامی شکل می گیرد


فاطمه

سرقت تعزیری نوعی از سرقت است که در آن مجازات به‌ صورت تعزیری اعمال می ‌شوند. اگر جرم رخ داده با توجه به ماده 268 نباشد و یا هیچ ‌یک از چهارده شرط رخداد سرقت حدی را نداشته باشند به عنوان سرقت تعزیری شناخته خواهد شد. دراین‌صورت قانون‌گذار نسبت ‌به مجازات فرد اقدام می‌کند.


بهاره توکلی پور

با سلام موضوع سرقت باتوجه به دو دسته تعزیری و حدی تقسیم می شود لذا باتوجه به هرموردخاص مشاوره بوسیله وکیل صورت میگیرد


مهنا اسدی

در صورتی که سرقت از همسر باشد و شرایط حد داشته باشد ولی همسر رضایت خود را اعلام نماید و سپس فوت کند و ورثه وی مجددا شکایت سرقت علیه زوجه مطرح نمایند تکلیف چیست ؟


قاسم رفعتی

مورد دیگری ازسرقت وجود دارد که باید ۱۴ نشانه حدی بودن را داشته باشد تا در این رده قرار گیرد. چنانچه یکی از شرایط مذکور وجود نداشته باشد سرقت جزو سرقت حدی قرار نمی‌گیرد ومشمول سرقت تعزیری می شود


سمیرا مجد

سلام وکالت خارج لازم و بلاعزل صلح عمری به یکی از ورثه شده ایا ورثه میتونه طبق اون وکالتنامه با اجازه اکثریت ورثه بعد از فوت از ملک استفاده کنه؟ چون یکی از ورثه راضی نیست و ایا وکالتنامه صلح صرف میتونه نقل و انتقال های بعدی رو باطل کنه؟ورثه یادشون نیست صلح نامه گرفتن بعدا یا ن چون متوفی ۵ سال بعد اون وکالت صلح اومده ۴ دنگ رو با وکالت ب اسم ورثه دیگر زده منتها ورثه زرنگ بوده رفته کاراش انجام داده الان به نامش هست


امین چراغی شیخ آباد

سلام و عرض ادب سرقت در قانون مجازات اسلامی ایران به معنای "ربودن مال متعلق به غیر به‌طور پنهانی" تعریف شده است. برای تحقق جرم سرقت، چهار عنصر اصلی شامل ربودن، مال، پنهانی بودن و سوءنیت باید وجود داشته باشد. تنظیم شکواییه اصولی در شکایت از سرقت اهمیت زیادی دارد. این شکواییه باید به‌طور دقیق و قانونی تنظیم شود تا بتواند در مراحل قضایی مؤثر باشد. توصیه می‌شود قبل از هر اقدامی، با یک وکیل مجرب مشورت شود تا شکواییه به‌درستی تنظیم شود.


دهقان

سلام وعرض ادب موسسه وکیل تلفنی بهترین و مجرب ترین مجموعه میباشد در همه زمینه های حقوقی وکلای متخصص دارد که آماده ارائه خدمت رسانی به کاربران عزیز میباشند


آزاده

سرقت یا دزدی یک عمل مجرمانه و غیر قانونی است که در ماده 265 قانون مجازات اسلامی تعریف شده است . در این ماده آمده است که سرقت عبارت از ربودن مال متعلق به غیر است . با توجه به این ماده می توان گفت که اگر کسی مال متعلق به فرد دیگری را برباید ، سارق است . متعلق بدون مال به دیگری هم شخص حقیقی مثل افراد در سطح جامعه را شامل می شود و هم اشخاص حقوقی مثل شرکت ها و اموال دولتی را شامل می شود . جرم سرقت مانند هم جرم دیگری برای اینکه شکل بگیرد باید دارای سه عنصر قانونی ، روانی و مادی باشد . در واقع جمع این سه رکن با یکدیگر باعث می شود آنچه ما به آن جرم سرقت می گوییم ایجاد شود


وحید فراست

در شکواییه سرقت نکته مهمی که وجود دارد ادله و منضماتی است که حتما باید محکمه پسند باشد


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام؛ جرم سرقت، از جمله جرایمی است که از دیرباز تا کنون، وجود داشته و از این رو همیشه، مورد توجه قانون گذار بوده است. هم در قانون مجازات اسلامی قدیم و هم در قانون مجازات جدید، برای جرم سرقت، مقرراتی ویژه ای، وضع و پیش بینی شده است. با توجه به اینکه بخشی از قانون مجازات اسلامی ما، برگرفته از شرع مقدس می باشد، دسته ای از جرایم، به ویژه جرایم حدی، برگرفته از شرع هستند و در خصوص سرقت نیز، این مساله، صدق کرده و از همین رو، سرقت به دو نوع سرقت حدی و سرقت تعزیری، تقسیم بندی می شود که با توجه به مجازات سنگین سرقت حدی، که در مواردی، سبب قطع عضو یا اعدام است، ضروری است از شرایط و ارکان تحقق آن، مطلع بود. سرقت حدی که دارای مجازات حدی، یعنی مجازاتی که نوع، میزان، نحوه اعمال و سبب آن، در شرع مشخص شده، می باشد، یکی از انواع سرقت بوده که قانونگذار، به تبعیت از شرع، آن را پیش بینی کرده و قاضی، هیچ گونه اختیاری در کاهش یا افزایش مجازات آن، ندارد. سرقت حدی، در فقه اسلامی، به این صورت تعریف می شود : "ربودن مخفیانه، معادل 4.5 نخود طلای مسکوک متعلق به غیر، با هتک حرز، توسط شخص بالغ و عاقل و مختار، در غیر سال قحطی که مرتکب، پدر مالباخته نباشد". این تعریف، تعریفی است که فقها از سرقت حدی ارائه کردند. باید دانست که سرقت حدی، متفاوت با سرقت تعزیری است. سرقت حدی، دارای مجازات حدی بوده و تنها در صورت وجود شرایط 14 گانه آن محقق خواهد شد اما، سرقت تعزیری، دارای مجازات تعزیری می باشد و به صرف ربودن مال دیگری، به طور پنهانی، تحقق می یابد.جهت تنظیم یک شکوائیه مناسب با موضوع سرقت و رعایت تمامی نکاتی که موجب احقاق حق تان شود می تواندی به موسسه وکیل تلفنی مراجعه نمائید.


محمد مومني

سرقت در قانون مجازات اسلامی ایران به معنای "ربودن مال متعلق به غیر به‌طور پنهانی" تعریف شده است. برای تحقق جرم سرقت، چهار عنصر اصلی شامل ربودن، مال، پنهانی بودن و سوءنیت باید وجود داشته باشد. تنظیم شکواییه اصولی در شکایت از سرقت اهمیت زیادی دارد. این شکواییه باید به‌طور دقیق و قانونی تنظیم شود تا بتواند در مراحل قضایی مؤثر باشد. توصیه می‌شود قبل از هر اقدامی، با یک وکیل مجرب مشورت شود تا شکواییه به‌درستی تنظیم شود.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.