ایا مجازات زنای محصنه قابل گذشت است؟

ایا مجازات زنای محصنه قابل گذشت است؟

ایا مجازات زنای محصنه قابل گذشت است؟

مجازات زنای محصنه چیست؟ آیا این مجازات قابل گذشت می باشد؟ حقوقدانان، زنا را چگونه تعریف می کنند؟ منظور از جرم زنای محصنه چیست؟ آیا مشورت با وکیل زنای محصنه برای حل پرونده این جرم ضروری است؟ هنگامی که سخن از جرم زنای محصنه به میان می آید، نکات حقوقی گوناگونی نیز پیرامون آن مطرح می شود. به همین خاطر، همه روزه اشخاص زیادی به دنبال دریافت مشاوره حقوقی زنای محصنه از موسسه حقوقی وکلای تلفنی هستند. در واقع سوالات زیادی باعث اهمیت دریافت مشاوره حقوقی زنای محصنه می شوند. به همین خاطر قصد داریم در یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی به صورت کامل به مجازات زنای محصنه بپردازیم و سوالات فوق الذکر را نیز پاسخ دهیم. پس تا انتها در کنار ما باشید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

تعریف زنا از زبان وکیل

پیش از پرداختن به مجازات زنای محصنه بایستی ببینیم که اصلا منظور از زنا چیست و حقوقدانان آن را چگونه تعریف می کنند؟ در واقع بایستی بگوییم انجام رابطه جنسی در حقوق اسلام و ایران تنها در شرایطی مجاز است که علقه زوجیت بین زن و مرد وجود داشته باشد. به عبارت دیگر آنها بایستی با یکدیگر ازدواج کرده باشند. در نتیجه هرگونه رابطه جنسی کامل که خارج از رابطه زوجیت باشد، زنا تلقی خواهد شد. فراموش نکنید که در زنا منظور از رابطه جنسی، همان جماع است. البته شاید بپرسید که تعریف جماع چیست؟ جماع بدین معنی است که آلت تناسلی مرد به اندازه ختنه گاه در واژن یا مقعد زن داخل شود.

در همین راستا ماده 221 قانون مجازات اسلامی و تبصره یک آن به خوبی به این موارد اشاره داشته است. نکته ای که نبایستی فراموش کنید، این است که مسائل حقوقی پیرامون زنا بسیار زیاد هستند. در همین راستا بهتر است حتما با وکیل زنای محصنه مشاوره حقوقی داشته باشید تا بتوانید مشکلات حقوقی خود را حل کنید.

 

 

 

زنای محصنه

 

 

زنای محصنه چیست؟

گام دیگری که پیش از آشنایی با مجازات زنای محصنه بایستی برداشته شود، آشنایی با تعریف جرم زنای محصنه خواهد بود. در واقع همانطور که گفته شد زنا به عمل جماعی اطلاق می شود که بین زن و مردی اتفاق می افتد که علقه زوجیت بین آنها نباشد.

حال برای تعریف جرم زنای محصنه به ماده 225 قانون مجازات اسلامی مراجعه می کنیم: «احصان در هریک از مرد و زن به نحو زیر محقق می‌شود: الف - احصان مرد عبارت است از آنکه دارای همسر دائمی و بالغ باشد و در حالی که بالغ و عاقل بوده از طریق قُبُل با وی در حال بلوغ جماع کرده باشد و هر وقت بخواهد امکان جماع از طریق قُبُل را با وی داشته باشد. ب - احصان زن عبارت است از آنکه دارای همسر دائمی و بالغ باشد و در حالی که بالغ و عاقل بوده، با او از طریق قُبُل جماع کرده باشد و امکان جماع از طریق قُبُل را با شوهر داشته باشد».

پس در جرم زنای محصنه یکی از مجرمین یا هردوی آنها متاهل هستند و امکان  برقراری رابطه جنسی با همسر خود را دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر شما می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

مجازات جرم زنای محصنه

اکنون نوبت آن فرا رسیده که به سراغ مجازات زنای محصنه برویم. به همین خاطر بایستی ماده 225 قانون مجازات اسلامی را در نظر داشته باشیم. بر اساس این ماده، مجازات زنای محصنه در 3 حالت تقسیم بندی می شود:

  • اولین و اصلی ترین مجازات این جرم، رجم یا سنگسار است.
  • در صورتی که شرایط سنگسار مجرم وجود نداشته باشد، دادگاه حکم به اعدام خواهد داد. البته به شرطی که این شرایط وجود داشته باشد: 1) جرم با بینه ثابت شده باشد. 2) دادگاه صادر کننده حکم قطعی، حکم اعدام را پیشنهاد داده باشد و این موضوع به موافقت رئیس قوه قضاییه رسیده باشد.
  • در شرایطی نیز که اجرای سنگسار و اعدام میسر نباشد، قاضی موظف است مجرمین را به 100 ضربه شلاق محکوم کند.

 

 

 

وکیل کیفری: محافظ حقوق شما در پرونده‌های جزایی

آشنایی با چگونگی اثبات زنای محصنه

زنای محصنه چیست؟ مجازات آن چه می باشد؟

درباره ما 

 

 

همانطور که در بالا مشاهده گردید، مجازات زنای محصنه دارای ریزه کاری های فراوانی است. به همین خاطر بهتر است از طریق مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان با بهترین وکیل زنای محصنه در ارتباط باشید.

آیا مجازات زنای محصنه قابل گذشت است؟

اکنون نوبت آن فرا رسیده که به این سوال پاسخ دهیم: آیا مجازات زنای محصنه قابل گذشت است؟ برای پاسخ به این سوال باید جرایم قابل گذشت و غیر قابل گذشت را تعریف کنیم. در واقع جرایم قابل گذشت آن دسته از جرایمی هستند که برای شروع رسیدگی به آنها بزه دیده بایستی شکایت خود را در دادگاه مطرح کند. از طرفی نیز گذشت وی می تواند مانع رسیدگی به پرونده و حتی اجرای مجازات شود. پس از آنجایی که رسیدگی به جرم زنای محصنه هیچ نیازی به شکایت شاکی نداشته و همچنین گذشت شاکی نیز نمی تواند مانع رسیدگی و اجرای مجازات شود، مجازات زنای محصنه غیر قابل گذشت محسوب می گردد.

 

 

 

 

مجازات زنای محصنه

 

 

وکیل خوب برای پرونده زنای محصنه

تا اینجای مقاله با جرم زنای محصنه، مجازات و غیر قابل گذشت بودن آن آشنا شدیم. نکته ای که پیرامون این جرم بایستی در نظر داشته باشید، این است که حل و فصل آن تنها به دستان یک وکیل مجرب امکان پذیر خواهد بود. در واقع وکیل زنای محصنه با تجربه و تخصصی که در زمینه حل و فصل اینگونه از دعاوی دارد، می تواند برای شما نتیجه مطلوب را به ارمغان بیاورد.

به همین خاطر ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی امکان مشاوره حقوقی تلفنی با بهترین وکیل زنای محصنه را فراهم کرده ایم. همچنین بایستی بگوییم خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

 

 

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.