بررسی تفصیلی جرم غصب اموال

بررسی تفصیلی جرم غصب اموال

بررسی تفصیلی جرم غصب اموال

جرم غصب اموال چیست؟ منظور از غصب اموال چیست؟ تفاوت غصب و تصرف عدوانی چه می باشد؟ اگر در ماده ای از عبارت «در حکم غصب» استفاده شود به چه معنا خواهد بود؟ به چه کسی غاصب می گوییم؟ مجازات غصب اموال چیست؟ یکی از دعاوی کیفری که علی رغم وجود قوانین و مقررات گوناگون پیرامون آن هنوز هم در دادگاه ها بسیار رایج است، جرم غصب اموال می باشد. به همین منظور همه روزه متقاضیان زیادی جهت دریافت مشاوره حقوقی غصب اموال با متخصصین موسسه حقوقی وکلای تلفنی در تماس هستند. این افراد علی رغم پرسش پیرامون جرم غصب اموال، سوالات دیگری را از وکیل غصب اموال مجموعه ما می پرسند که به مهم ترین آنها در آغاز مقاله اشاره داشتیم. در نتیجه تصمیم گرفته ایم در یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی ضمن پرداختن به جرم غصب اموال به صورت تخصصی به سوالات مذکور نیز پاسخ دهیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

غصب اموال چیست؟

اولین گامی که در راستای آشنایی با جرم غصب اموال بایستی برداشته شود، پاسخ به این سوال است که غصب اموال چیست؟ به همین منظور و به رسم همیشه ابتدا به سراغ معنای لغوی غصب خواهیم رفت. هنگامی که به دنبال معنای کلمه غصب در لغت نامه ها هستیم با این عبارت روبرو خواهیم شد؛ «مال کسی را به زور گرفتن». معنای لغوی غصب با معنای حقوقی غصب اموال کاملاً یکسان است.

در واقع دکترین حقوقی غصب را اینگونه تعریف کرده اند: «غصب اموال عبارت است از اینکه شخصی بر مال دیگری به صورت غیر قانونی و بدون رضایت صاحب مال تسلط یابد و بداند که مال متعلق به دیگری است». ماده 308 قانون مدنی نیز در تعریف غصب اموال گفته است: «غصب، استیلا بر حق غیر است به نحو عدوان». در نتیجه غصب اموال دارای دو رکن مهم می باشد که عبارتند از:

  • تسلط پیدا کردن بر مال دیگری.
  • غیر قانونی بودن تسلط مذکور.

 

 

غصب اموال

 

 

شما می توانید تمامی سوالات خود پیرامون غصب اموال را از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با متخصصین ما در میان بگذارید. لازم به ذکر است خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

غصب چه تفاوتی با تصرف عدوانی دارد؟

در گام دوم جهت آشنایی با جرم غصب اموال بایستی با تفاوت غصب و تصرف عدوانی آشنا شویم. به همین منظور ابتدا به سراغ تعریف آنها خواهیم رفت. غصب اموال را که در قسمت قبلی تعریف نموده ایم. پس اکنون باید با تعریف تصرف عدوانی آشنا شویم. به همین منظور به سراغ ماده 158 قانون آیین دادرسی مدنی می رویم این ماده عنوان می کند: «ادعای متصرف سابق مبنی بر این که دیگری بدون رضایت او مال غیر منقول را از تصرف وی خارج کرده و اعاده تصرف خود را نسبت به آن مال درخواست می نماید».

حال با توجه به تعاریف مذکور در مقام آشنایی با تفاوت غصب و تصرف عدوانی بایستی به موارد زیر اشاره کنیم:

  • موضوع دعوای تصرف عدوانی مدنی مخصوص اموال غیر منقول است. در حالی که دعوای غصب مربوط به تمامی اموال اعم از منقول و غیرمنقول می باشد.
  • در دعوای غصب هدف حمایت از مالک است. در صورتی که در دعوای تصرف عدوانی قصد داریم از متصرف سابق اعم از مالک، مستاجر و غیره حمایت کنیم.

 

 

جرم اخاذی در قانون اسلامی 
جرم فحاشی تلفنی و مجازات آن
جرم فرار از دین و مجازات آن
درباره ما 

 

 

  • در تصرف عدوانی بایستی تسلط خوانده دعوا بدون رضایت متصرف سابق و به وسیله نامشروع باشد که در غصب چنین مواردی نیاز نیست.
  • ید غاصب، ضمانی است و در صورت تلف یا نقص مال غصب شده غاصب مسئول خواهد بود.

حال که با تفاوت غصب و تصرف عدوانی آشنا شدیم، اگر با هر یک از دعاوی مذکور دست و پنجه نرم می کنید، بهتر است با متخصصین این حیطه در ارتباط باشید. شما می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

منظور از «در حکم غصب» چیست؟

یکی از متداول ترین سوالاتی که متقاضیان مشاوره حقوقی غصب اموال از وکیل غصب اموال می پرسند این است که منظور از عبارت «در حکم غصب» چیست؟ در واقع گاهی اوقات برخی از موارد به صورت ذاتی از جمله مصادیق غصب اموال شناخته نمی شوند. با این حال با استناد به مواد قانونی نظیر ماده 308 قانون مدنی آنها در حکم غصب در نظر گرفته خواهند شد. به عبارت دیگر تمامی مقررات و احکام حقوقی پیرامون غصب اموال شامل آنها نیز می شود.

 

 

 

مجازات غصب اموال

 

 

غاصب کیست؟

سوال دیگری نیز که پرداختن به آن جهت آشنایی با جرم غصب اموال ضروری می باشد، این است که غاصب کیست؟ در واقع غاصب شخصی است که به صورت غیر قانونی و بدون رضایت صاحب مال، بر مال وی تسلط می یابد. مجددا نیز بایستی ذکر کنیم نکات حقوقی پیرامون جرم غصب اموال بسیار زیاد هستند. در نتیجه شما می توانید از طریق مشاوره حقوقی با بهترین وکیل غصب اموال ایران مشورت داشته باشید.

 

مجازات جرم غصب اموال

در آخرین بخش از مقاله جرم غصب اموال بایستی به سراغ مجازات غصب اموال برویم. در همین راستا باید بگوییم به صورت کلی نمی توان مجازات یکسانی برای جرم غصب اموال تعیین نمود. چرا که این جرم ممکن است در شرایط گوناگونی انجام گیرد. به همین خاطر قانونگذار از مواد 690 تا 696 بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی به جرم غصب اموال پرداخته است. در نتیجه اگر با این جرم دست و پنجه نرم می کنید و به دنبال حل و فصل آن هستید، بهتر است با وکیل غصب اموال مشورت داشته باشید. در همین راستا شما می توانید از طریق مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان اقدام فرمایید.

 

 

 

 

 


سوالات متداول

نظرات

دانیال جمشیدی پور

در ماده ۳۰۸ قانون مدنی این گونه تعریف شده است: غصب استیلا بر حق غیر است به نحو عدوان. برای تعریف و معرفی واژه غصب، می‌توان گفت که شیوه تسلط و تصرف اشخاص بر تمامی اموال، اعم از اموال منقول و نیز اموال غیر منقول، می‌تواند به چند روش صورت گیرد


فاطمه عمادی

باسلام،، وقتی ملک یا اموال یک شخصی حقیقی به زور یا بدون رضایت صاحب آن به وسیله غیر، تصرف شود به این اقدام تصرف مال غیر یا تصرف عدوانی گفته می شود. بر اساس ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی در شرایطی که هر سه عنصر جرم یعنی عنصر قانونی، مادی و معنوی را بتوان برای شخص متصرف با ادله قانونی به اثبات رسانید. علاوه بر برگرداندن اموال تصرف شده به صاحب اصلی و خواهان، به تشخیص قاضی پرونده با توجه به ادله موجود، مجازاتی بین یک ماه تا یک سال حبس و زندان برای شخص یا اشخاص متصرف اموال غیر در نظر گرفته می شود.


محمدیان

راستش بعضی اصطلاحات حقوقی و قانونی به قدری پیچیده و غیرقابل درک است که تصور درست و روشنی از آنها در ذهن نیست ضمن اینکه بعضی موارد هم به نادرستی در تصور مردم جا افتاده است امروز وکیل شما شرایط تحقق جرم غصب و تفاوت آن با جرایم مشابه را برای من روشن کرد و مشاوره مفیدی دراختیار من گذاشت


Paria

با سلام در این نوع دعوا مدعی می ‌گوید که زمینی که متعلق به او بوده توسط شخص دیگری تصرف و مواردی مانند ساختمان‌ و سازه دیگر در آن احداث شده است. به عبارت دیگر، در اینجا فرد ادعا می ‌کند که او قبلاً دارای حق مالکیت زمین بوده و اکنون آن زمین از او سلب اختیار شده و شکایت می کند.


الهه بابایی

خیلی راهکارهای حقوقی فوق العاده ای ارائه می‌دهید ممنون از وکیل تلفنی


لیلا حاتمی

بر اساس ماده 690 قانون مجازات اسلامی، هر کسی که اقدام به هر گونه تصرف عدوانی و یا ایجاد مزاحمت یا ممانعت از حق در موارد مذکور نماید، به مجازات حبس تا یک سال محکوم می‌شود. علاوه بر آن، دادگاه وی را موظف به رفع تصرف عدوانی یا رفع مزاحمت یا ممانعت از حق می‌نماید.


رحمنی

در ماده ۳۰۸ قانون مدنی این گونه تعریف شده است: غصب استیلا بر حق غیر است به نحو عدوان. برای تعریف و معرفی واژه غصب، می‌توان گفت که شیوه تسلط و تصرف اشخاص بر تمامی اموال، اعم از اموال منقول و نیز اموال غیر منقول، می‌تواند به چند روش صورت گیرد


وحید فراست

غصب استیلا بر مال دیگری بصورت عدوانه می باشد که با تصرف عدوانی تفاوت های کمی دارد


مهران رمضان پناه

سلام؛ بر اساس ماده 690 قانون مجازات اسلامی، هر کسی که اقدام به هر گونه تصرف عدوانی و یا ایجاد مزاحمت یا ممانعت از حق در موارد مذکور نماید، به مجازات حبس تا یک سال محکوم می‌شود. علاوه بر آن، دادگاه وی را موظف به رفع تصرف عدوانی یا رفع مزاحمت یا ممانعت از حق می‌نماید.


محمد نوربخش

در ماده ۳۰۸ قانون مدنی این گونه تعریف شده است: غصب استیلا بر حق غیر است به نحو عدوان. برای تعریف و معرفی واژه غصب، می‌توان گفت که شیوه تسلط و تصرف اشخاص بر تمامی اموال، اعم از اموال منقول و نیز اموال غیر منقول، می‌تواند به چند روش صورت گیرد. شخص متصرف قانونی، شخصی است که صاحب ملک بوده و یا از صاحب ملک اجازه دارد. ممکن است شروع تصرف آن شخص قانونی باشد و یا سابقه تصرف آن مکان را داشته باشد. علاوه بر آن، ممکن است شخص متصرف از صاحب ملک اجازه تصرف نداشته باشد و نه مالک باشد و نه سابقه تصرف داشته باشد. شخصی با ویژگی‌های فوق که بدون هیچ رضایت و اجازه‌ای از صاحب ملک به تصرف اموال او می‌پردازد، غاصب خوانده می‌شود و چنانچه هیچ گونه رضایتی از مالک جهت تصرف اموال او نداشته باشد، عمل شخص را غصب می‌نامند. همچنین در غصب، ممکن است در ابتدا تصرف به اجازه مالک بوده باشد، اما در ادامه رضایت مالک سلب شده و بدون اجازه مالک، مال تصرف شود. در این حالت، شخص از امین به غاصب تبدیل می‌شود. شباهت‌های بسیاری بین غصب و تصرف عدوانی موجود است، اما این دو در اصل و ماهیت با یکدیگر متفاوت هستند. روش مقابله با غاصب در پیگیری‌های قضایی بر اساس ماده ۳۰۸ قانون مدنی، دعوای خلع ید می‌باشد


آزاده

غصب عبارت است از تصرف غیرقانونی در مال متعلق به دیگری به نحو عدوانی. اگر تصرف بدون عدوان باشد باز هم در حکم غصب محسوب می‌شود. تصرف شامل بهره‌برداری و استفاده از مال دیگری است و مزاحمت در اعمال حقوق صاحب مال یا ممانعت از آن به معنای غصب نیست؛ بلکه تحت عنوان اتلاف و تسبیب قابل پیگیری است.


قاسم رفعتی

تصرف عدوانی کیفری: این نوع تصرف، به معنای اخراج مال غیر منقول از مالکیت مالک، بدون رضایت مالک و یا کسب رضایت و اجازه از وی توسط شخص دیگری است که این امر را با علم و آگاهی و از روی عمد انجام می‌دهد. این جرم در دسته جرم‌های مربوط به اموال و مالکیت قرار می‌گیرد و موضوع آن، مال غیر منقول متعلق به دیگری می‌باشد. تصرف عدوانی حقوقی: برابر ماده ۱۵۸ قانون آیین دادرسی مدنی، دعوای تصرف عدوانی حقوقی برابر است با ادعای متصرف سابق مبنی بر این که دیگری بدون رضایت او مال غیر منقول را از تصرف وی خارج کرده و اعاده تصرف خود را نسبت به آن مال درخواست می‌نماید. همان طور که از تعریف برمی‌آید، این اموال باید غیر منقول باشند.


ف.م

وضعیتی است که در آن یک فرد یا نهاد قدرت اقدام به تصرف زمین یا ساختمانی می نماید، به طوری که از املاک، امتیازات، حقوق یا دیگر منافع اشخاص دیگر بدون اجازه بهره‌ مند شود، این جور دعواها اگر شاکی راه و چاه قانونی را نداند بسیار طولانی و فرسایشی خواهند شد. دعاوی تصرف را معمولا می‌ توان در قالب های مختلفی مشاهده کرد. مثلاً یک نفر یک قطعه زمین را به زور می گیرد و آن را مورد استفاده قرار می دهد. همچنین این مفهوم می‌ تواند شامل مواقعی که یک فرد از حقوق یا دارایی‌ های معنوی کسی استفاده یا بهره‌ برداری می ‌کند نیز باشد.


بهنام رحمانی فرد

با سلام دعوای تصرف عدوانی مدنی مخصوص اموال غیر منقول است. در حالی که دعوای غصب مربوط به تمامی اموال اعم از منقول و غیرمنقول می باشد. در دعوای غصب هدف حمایت از مالک است. در صورتی که در دعوای تصرف عدوانی قصد داریم از متصرف سابق اعم از مالک، مستاجر و غیره حمایت کنیم.


محمد مومني

غصب به معنای تسلط بر مال یا حق دیگری به‌طور غیرقانونی و به زور است. در فقه اسلامی، غصب از گناهان کبیره محسوب می‌شود و شامل تصرف در عین، منفعت یا حق مالی دیگران است. غاصب موظف است که مال غصب شده را به صاحب آن بازگرداند و در صورت خسارت به مال، باید جبران کند


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، در ماده ۳۰۸ قانون مدنی این گونه تعریف شده است: غصب استیلا بر حق غیر است به نحو عدوان. برای تعریف و معرفی واژه غصب، می‌توان گفت که شیوه تسلط و تصرف اشخاص بر تمامی اموال، اعم از اموال منقول و نیز اموال غیر منقول، می‌تواند به چند روش صورت گیرد. شخص متصرف قانونی، شخصی است که صاحب ملک بوده و یا از صاحب ملک اجازه دارد. ممکن است شروع تصرف آن شخص قانونی باشد و یا سابقه تصرف آن مکان را داشته باشد. علاوه بر آن، ممکن است شخص متصرف از صاحب ملک اجازه تصرف نداشته باشد و نه مالک باشد و نه سابقه تصرف داشته باشد. شخصی با ویژگی‌های فوق که بدون هیچ رضایت و اجازه‌ای از صاحب ملک به تصرف اموال او می‌پردازد، غاصب خوانده می‌شود و چنانچه هیچ گونه رضایتی از مالک جهت تصرف اموال او نداشته باشد، عمل شخص را غصب می‌نامند. در سوی مقابل و برابر با ماده ۱۵۸ قانون آیین دادرسی مدنی، دعوای تصرف عدوانی عبارت است از ادعای متصرف سابق مبنی بر این که دیگری بدون رضایت او مال غیر منقول را از تصرف وی خارج نموده و اعاده تصرف خود را نسبت به آن مال درخواست می‌نماید. تصرف عدوانی، زمانی اتفاق می‌افتد که مال غیر منقول، بدون رضایت متصرف قانونی آن، توسط شخصی تصرف شود. این عمل جرم بوده و مجازات به دنبال دارد. طبق ماده ۳۵ قانون مدنی، تصرف به عنوان مالکیت دلیل مالکیت است، مگر آن که خلافش ثابت شود. طبق ماده ۳۱ قانون مدنی، هیچ مالی را نمی‌توان از تصرف صاحب آن خارج نمود، مگر آن که حکم قانون وجود داشته باشد. غصب بر اساس قانون مدنی، استیلا بر حق غیر است به نحو عدوان. در واقع نحوه تصرف افراد بر اموال منقول و غیر منقول می‌تواند تفاوت بین غصب و تصرف را بیان نماید. شخص متصرف به شخصی گفته می‌شود که دارای حق تملک با کسب رضایت و اجازه از مالک باشد. پس از اتمام دوره رضایت و اجازه مالک، چنانچه متصرف اقدام به باز پس دادن اموال مالک ننماید و اموال را به تصرف خود درآورد، غاصب اموال مالک بوده و متخلف محسوب می‌شود و در مراجع قضایی مجرم شناخته شده و مجازات می‌گردد. در غصب اموال، دو حالت وجود داشتن مال غصب شده و از بین رفتن مال غصب شده وجود دارد. هر کدام از این حالات دارای مجازات و جبران خسارت خاص خود است که بنا بر تصمیم مراجع قانونی به عهده متخلف گذاشته می‌شود.


وحید قلی پور عباسی

در ماده ۳۰۸ قانون مدنی این گونه تعریف شده است: غصب استیلا بر حق غیر است به نحو عدوان. برای تعریف و معرفی واژه غصب، می‌توان گفت که شیوه تسلط و تصرف اشخاص بر تمامی اموال، اعم از اموال منقول و نیز اموال غیر منقول، می‌تواند به چند روش صورت گیرد. شخص متصرف قانونی، شخصی است که صاحب ملک بوده و یا از صاحب ملک اجازه دارد. ممکن است شروع تصرف آن شخص قانونی باشد و یا سابقه تصرف آن مکان را داشته باشد. علاوه بر آن، ممکن است شخص متصرف از صاحب ملک اجازه تصرف نداشته باشد و نه مالک باشد و نه سابقه تصرف داشته باشد. شخصی با ویژگی‌های فوق که بدون هیچ رضایت و اجازه‌ای از صاحب ملک به تصرف اموال او می‌پردازد، غاصب خوانده می‌شود و چنانچه هیچ گونه رضایتی از مالک جهت تصرف اموال او نداشته باشد، عمل شخص را غصب می‌نامند. همچنین در غصب، ممکن است در ابتدا تصرف به اجازه مالک بوده باشد، اما در ادامه رضایت مالک سلب شده و بدون اجازه مالک، مال تصرف شود. در این حالت، شخص از امین به غاصب تبدیل می‌شود. شباهت‌های بسیاری بین غصب و تصرف عدوانی موجود است، اما این دو در اصل و ماهیت با یکدیگر متفاوت هستند. روش مقابله با غاصب در پیگیری‌های قضایی بر اساس ماده ۳۰۸ قانون مدنی، دعوای خلع ید می‌باشد. آشنایی با هر کدام از این اصطلاحات، به شما کمک می‌کند تا راحت تر تفاوت غصب با تصرف عدوانی را بشناسید. حالت‌های موجود در غصب برای مجازات در غصب، با چندین حالت مواجه هستیم. شما برای شناخت تفاوت غصب با تصرف عدوانی، بهتر است تا حالت‌های موجود غصب را ابتدا بشناسید و سپس به دنبال شناسایی تفاوت غصب با تصرف عدوانی باشید. در حالت اول، مال غصب شده در دست غاصب موجود است و امکان باز پس گرفتن آن مال توسط صاحبش وجود دارد. برای مثال، پس از غصب منزل، منزل در همان شکل اولیه خود وجود دارد و در دست غاصب است. بنابراین هیچ آسیبی به منزل وارد نشده است و مانند زمانی که در دست مالک بوده، پا بر جا است. در این حالت، مال باید توسط شخص غاصب به مالک پس داده شود. حالت دیگر آن است که مال غصب شده توسط غاصب از بین رفته و یا آسیب وارده به آن در حدی باشد که آن مال قابل استفاده نبوده و تلف شده محسوب شود. در این صورت، چنانچه مال غصب شده چیزی باشد که همانند آن موجود و قابل جایگزینی باشد، شخص باید مثل مال غصب شده را تهیه و به مالک تحویل دهد. در صورتی که عین آن مال وجود نداشته باشد، برای مثال عتیقه و یا وسیله‌ای نادر و بی همتا باشد، شخص غاصب باید قیمت مال از بین رفته را به مالک پرداخت نماید.


مجید شیخی

با سلام بنظره بنده غصب اموال عبارت است از اینکه شخصی بر مال دیگری به صورت غیر قانونی و بدون رضایت صاحب مال تسلط یابد و بداند که مال متعلق به دیگری است». ماده 308 قانون مدنی نیز در تعریف غصب اموال گفته است: «غصب، استیلا بر حق غیر است به نحو عدوان پیروز و موفق باشید


دهقان

سلام و عرض ادب غصب اموال به معناست که فردی بر مال دیگری بدون اجازه صاحب مال تسلط یابد و با این امر که آگاهی دارد این مال متعلق به دیگری میباشذ


محمد رضاعطاری

شریک مشاعی هم میتواند مال مشترک را تصرف و مانع استفاده سایر شرکا شود و بصورت عدوانی تصرف کرده و از منافع بهره ببرد؟این عمل مسمول عنوان غصب می باشد؟


سیمین علوی

سلام‌ اگر درظهرنویسی انتقال دهنده بدون امضا سند تجاری رامنتقل کند دربرابر عدم پرداخت احتمالی سند تجاری درمقابل دارنده مسئول میباشد وباسایر مسئولین سنددتجاری طبق ماده ی ۲۴۹قانون تجارت مسئولیت تضامنی دارد یاخیر


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.