جرم فحاشی تلفنی و مجازات آن چیست؟

جرم فحاشی تلفنی و مجازات آن چیست؟

جرم فحاشی تلفنی و مجازات آن چیست؟

جرم فحاشی تلفنی چیست؟ چگونه می توان فحاشی تلفنی را اثبات نمود؟ مجازات جرم فحاشی تلفنی چه می باشد؟ مرجع صالح جهت رسیدگی به جرم فحاشی کردن از طریق تلفن کدام است؟ آیا برای حل و فصل پرونده های مربوط به فحاشی تلفنی بایستی از وکیل کمک گرفت؟ اگرچه اختراع تلفن به ویژه تلفن های همراه کمک شایانی به بشر نموده است، با این حال بستر مناسبی جهت ارتکاب انواع جرایم محسوب می شود. یکی از جرایم مذکور، جرم فحاشی تلفنی می باشد. در همین راستا همه روزه اشخاص زیادی جهت دریافت مشاوره حقوقی جرم فحاشی کردن تلفنی با متخصصین موسسه حقوقی وکلای تلفنی در ارتباط هستند. در واقع سوالات گوناگونی در ذهن این افراد وجود دارد که به رایج ترین و مهمترین آنها اشاره داشتیم. در نتیجه تصمیم گرفته ایم در یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی به صورت کامل و تفصیلی با جرم فحاشی تلفنی و مجازات آن آشنا شویم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

آیا فحاشی تلفنی جرم است؟

اولین سوالی که پیرامون آشنایی با جرم فحاشی تلفنی بایستی بدان بپردازیم این است که آیا اصلا فحاشی تلفنی جرم محسوب می شود؟ در واقع قانونگذار در ماده 608 و 609 بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی به ترتیب، جرم فحاشی به افراد معمولی و جرم فحاشی به مقامات دولتی را در نظر گرفته است. حاال آیا قانونگذار فحاشی تلفنی را نیز جرم می داند؟

برای پاسخ به این سوال بایستی به سراغ ماده 641 بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی برویم. بر اساس این ماده ایجاد مزاحمت برای اشخاص که شامل فحاشی نیز می شود از طریق تلفن یا سایر دستگاه های مخابراتی جرم محسوب می شود. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون جرم فحاشی تلفنی از طریق مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان با متخصصین ما در ارتباط باشید. لازم به ذکر است که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

 

 

مجازات فحاشی تلفنی

 

اثبات فحاشی تلفنی

متقاضیان مشاوره حقوقی جرم فحاشی کردن تلفنی همواره این سوال را از ما می پرسند که نحوه اثبات فحاشی تلفنی چگونه است؟ در پاسخ به این سوال بایستی بگوییم به صورت کلی، جرم فحاشی تلفنی از چهار طریق قابل اثبات است که عبارتند از:

  • اقرار مجرم نسبت به فحاشی کردن پشت تلفن.
  • شهادت شهود مبنی بر فحاشی کردن مجرم پشت تلفن.
  • علم قاضی: همواره دیده می شود که افراد جهت اثبات فحاشی تلفنی اقدام به ارائه مکالمات تلفنی ضبط شده می کنند. اگرچه موارد این چنینی می تواند به عنوان اماره به علم قاضی کمک کند، با این حال اثبات کننده جرم فحاشی تلفنی نیست. در واقع بایستی با کمک مواردی نظیر تحقیقات محلی، گفتگو با شاهدان و غیره، قاضی را به علم یقینی برسانید تا در مورد مجازات جرم فحاشی تلفنی تصمیم گیری کند.
  • سوگند بزه دیده یا مجرم.

همانطور که ذکر گردید جهت اثبات فحاشی تلفنی روش های گوناگونی وجود دارد. حال اینکه کدام روش مناسب تر است و از چه طریقی باید اقدام نمود را باید از وکیل فحاشی تلفنی بپرسید. در همین راستا شما می توانید از طریق مشاوره حقوقی با ما در ارتباط باشید.

 

 

سوال از وکیل کیفری تلفنی 
شکوائیه توهین، تهدید و افترا 
جرم اخاذی در قانون مجازات اسلامی 
درباره ما 

 

 

مجازات فحاشی تلفنی

اکنون که با جرم فحاشی تلفنی و روش های اثبات آن آشنا شدیم ضروری است که به سراغ مجازات جرم فحاشی تلفنی برویم. در همین راستا بایستی به ماده 641 بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی اشاره داشته باشیم. این ماده عنوان می کند: «هرگاه کسی به و‌سیله تلفن یا دستگاه های مخابراتی دیگر برای اشخاص ایجاد مزاحمت نماید، علاو‌ه‌ بر اجرای مقررات خاص شرکت مخابرات، مرتکب به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد». پس مجازات جرم فحاشی تلفنی شامل دو مورد می باشد:

  • محدودیت هایی که خود شرکت مخابراتی برای مرتکب در نظر گرفته است.
  • حبس از یک تا شش ماه.

 

برای شکایت از فحاشی تلفنی به کجا مراجعه کنیم؟

سوال مهم دیگری که متقاضیان مشاوره حقوقی جرم فحاش کردن تلفنی از بهترین وکیل فحاشی تلفنی می پرسد این است که برای شکایت از فحاشی تلفنی بایستی به کدام مرجع مراجعه نماییم؟ در واقع همانطور که گفته شد، فحاشی کردن تلفنی جرم محسوب می شود.

 

 

فخاشی با تلفن

 

 

در نتیجه برای شکایت از فحاشی تلفنی بایستی به دادگاه های کیفری مراجعه نماییم. حال شاید این سوال را در ذهن داشته باشید که کدام دادگاه کیفری، صلاحیت رسیدگی به این دعوا را خواهد داشت؟ در پاسخ باید به دادگاه کیفری 2 اشاره داشته باشیم. در واقع با توجه به مجازات جرم فحاشی تلفنی و صلاحیت عام دادگاه کیفری 2 رسیدگی به جرم فحاشی تلفنی بر عهده این دادگاه می باشد. در همین راستا اگر قصد شکایت از فحاشی تلفنی را دارید بهتر است ابتدا از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با بهترین وکیل فحاشی تلفنی مشورت داشته باشید.

 

مشاوره حقوقی تلفنی جرم فحاشی تلفنی

جرم فحاشی تلفنی از جمله جرایم جدید سیستم حقوقی ایران محسوب می شود. در نتیجه اگر به دنبال حل و فصل اینگونه از دعاوی هستید، بهتر است با وکیل فحاشی تلفنی مشورت داشته باشید. در همین راستا موسسه حقوقی وکلای تلفنی امکان مشاوره با بهترین وکیل فحاشی تلفنی را برای شما عزیزان فراهم کرده است. شما می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

 

 


سوالات متداول

نظرات

ریحانه

مجازات تهدید، مزاحمت تلفنی، پیامکی و فحاشی یا شرفی (مواردی مانند بردن آبرو) یا مالی و یا به افشاء سری نسبت به خود یا بستگان او نماید، اعم از این که به این و‌اسطه تقاضای و‌جه یا مال یا تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را نموده یا ننموده باشد به مجازات شلاق تا (۷۴) ضربه یا زندان از یک ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.


بهنام رحمانی فرد

با سلام فحاشی تلفنی از چهار طریق قابل اثبات است که عبارتند از: اقرار مجرم نسبت به فحاشی کردن پشت تلفن. شهادت شهود مبنی بر فحاشی کردن مجرم پشت تلفن. علم قاضی: همواره دیده می شود که افراد جهت اثبات فحاشی تلفنی اقدام به ارائه مکالمات تلفنی ضبط شده می کنند. اگرچه موارد این چنینی می تواند به عنوان اماره به علم قاضی کمک کند، با این حال اثبات کننده جرم فحاشی تلفنی نیست. در واقع بایستی با کمک مواردی نظیر تحقیقات محلی، گفتگو با شاهدان و غیره، قاضی را به علم یقینی برسانید تا در مورد مجازات جرم فحاشی تلفنی تصمیم گیری کند. سوگند بزه دیده یا مجرم.


دهقان

سلام وقت بخیر طبق ماده ۶۴۱قانون مجازات اسلامی هر فردی با تلفن یا وسیله ارتباط مخابراتی برای دیگران مزاحمت ایجاد کند مرتکب ۱ الی ۶ ماه حبس محکوم میشود


مجید

با سلام به‌نظر بنده قانونگذار در ماده 608 و 609 بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی به ترتیب، جرم فحاشی به افراد معمولی و جرم فحاشی به مقامات دولتی را در نظر گرفته است و مجازات آنها را تعیین کرده جرم فحاشی جرم مطلق و به صرف گفتار محقق می‌شود


محمد رضا عزیزی

اگر با اکانت شبکه های اجتماعی به کسی فحلشی کنیم و بعد چت هارا پاک کنیم امکان ردیابی و ریکاوری پیام های پاک شده وجود دارد؟و اینکه از طریق چت هم فحاشی محسوب میشود؟


بهاره توکلی پور

باسلام و وقت بخیر،خواستم تشکر کنم از موسسه حقوقی و تمام وکلای آن که با پاسخگویی وحل مشکلات حقوقی مردم تاثیر مهمی در آرامش و رفع سردرگمی ما میگذارند بسیار سپاسگزارم


قاسم رفعتی

فحاشی می‌تواند به چند صورت لفظی، کتبی، تلفنی یا پیامکی صورت گیرد که راه‌های اثبات هرکدام نیز متفاوت از دیگری است. فحاشی و توهین، فحاشی در حد قذفف، فحاشی به مردگان، فحاشی به مقامات بلند پایه انواع فحاشی هستند که اگر شخص بتواند ادعای خود را ثابت کند فرد هتاک مجازات خواهد شد.


کیوان

بر اساس ماده 641 کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی، فحاشی از طریق لوازم الکترونیکی و مخابراتی هم فرد را از سوی شرکت مخابرات مشمول جریمه و محدودیت‌های ارتباطی خواهد کرد و هم از سوی قانون جزا به یک تا شش ماه حبس محکوم خواهد شد.اگر فحاشی صورت گرفته قذف تشخیص داده شد، بسته میزان به انتشار آن در رسانه های جمعی، میزان مجازات آن متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال برای استفاده از لفظ “مادر بدکاره” ،80 ضربه شلاق در نظر گرفته می‌شود. همچنین این مجازات می‌تواند شامل جریمه نقدی و یا تحمل ضربات مختلف شلاق نیز باشد.


رحمنی

ماده 641 بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی اشاره داشته باشیم. این ماده عنوان می کند: «هرگاه کسی به و‌سیله تلفن یا دستگاه های مخابراتی دیگر برای اشخاص ایجاد مزاحمت نماید، علاو‌ه‌ بر اجرای مقررات خاص شرکت مخابرات، مرتکب به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد»


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، با گسترش ارتباطات و تکنولوژی ، نوع و وسیله ارتکاب جرم تغییر پیدا کرده است . یکی از جرایمی که همواره در تمام کشورها وجود داشته است جرم توهین ، تهدید و یا کلاهبرداری می باشد که با وجود ابزاری های جدید در فضای مجازی و اینستاگرام شکل تازه ای پیدا کرده است. شاید برای جرم توهین و تهدید و امثالهم نص صریحی در فضای مجازی و یا به صورت تلفنی وجود نداشته اما به هر حال این امور قابل پیگیری از طریق مراجع قضایی می باشد و به صرف نداشتن نص صریح نباید کسی به خود اجازه تعدی به حقوق دیگران بدهید. مجازات جرم توهین و تهدید را می توان بر طبق ماده 16 قانون جرایم رایانه ای دانست که عبارت است از : ( هر کس به وسیله سیستم های رایانه ای یا مخابراتی ، فیلم یا صوت یا تصویر دیگری را تغییر یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند ، به نحوی که عرفا موجب هتک حیثیت او شود ، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات خواهد شد . ) و همچنین طبق ماده 608 و 609 قانون مجازات اسلامی حسب مورد مجازات می گردند در خصوص کلاهبرداری نیز می توان به قوانین مربوط مراجعه نمود و باید دانست که چنانچه مرتکب این امور از ابزار های رایانه ای استفاده نماید به مجازات کلاهبرداری اینترنتی محکوم می گردد.


M.j sheykhi

به استناد ماده ٦٤١ قانون مجازات إسلامي كتاب تعزيرات مصوب ١٣٧٥ در خصوص بده مزاحمت تلفني :(هرگاه کسی به و‌سیله تلفن یا دستگاه های مخابراتی دیگر برای اشخاص ایجاد مزاحمت نماید، علاو‌ه‌ بر اجرای مقررات خاص شرکت مخابرات، مرتکب به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد»


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.