بررسی تفصیلی جرم پول تقلبی

بررسی تفصیلی جرم پول تقلبی

بررسی تفصیلی جرم پول تقلبی

جرم پول تقلبی چیست؟ چگونه می توان اسکناس تقلبی را از اسکناس واقعی تشخیص داد؟ مجازات چاپ اسکناس جعلی چیست؟ اگر آگاهانه اقدام به رد و بدل کردن اسکناس های جعلی کنیم آیا مرتکب جرم شده ایم؟ شرایط اعدام در جعل اسکناس چیست؟ آیا برای حل و فصل جرم پول تقلبی می توان از وکیل کمک گرفت؟ امروزه با توجه به شرایط اقتصادی ایران استفاده از پول های تقلبی بسیار افزایش یافته است. برخی از این پول ها به قدری واقعی هستند که تشخیص آنها سخت خواهد بود. به همین منظور همواره اشخاص زیادی قربانی جرم پول تقلبی می شوند. در نتیجه همه روزه افراد متعددی جهت دریافت مشاوره حقوقی جرم اسکناس تقلبی با متخصصین موسسه حقوقی وکلای تلفنی در ارتباط هستند. این افراد سوالات گوناگونی را پیرامون جرم مذکور از ما می پرسند که به مهمترین آنها اشاره داشتیم. در نتیجه تصمیم گرفته ایم در یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی به جرم پول تقلبی پرداخته و به سوالات فوق الذکر نیز پاسخ دهیم.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

نحوه تشخیص اسکناس تقلبی

در اولین گام از بررسی جرم چاپ پول تقلبی بایستی به سراغ نحوه تشخیص اسکناس تقلبی برویم. مواردی که می توان با توجه به آنها تقلبی بودن اسکناس را تشخیص داد عبارتند از:

  • با کیفیت بودن پرتره یا عکس روی اسکناس.
  • واضح و با کیفیت بودن لوگوی بانک مرکزی.
  • کادربندی صاف و هموار اسکناس های اصلی.
  • با کیفیت بودن رنگ شماره سریال اسکناس و متوازن بودن اعداد آن.
  • وجود الیاف رنگی در اسکناس های اصلی.
  • استفاده از خمیر پنبه در ساخت کاغذ اسکناس اصلی.
  • وجود واترمارک سه بعدی در اسکناس های اصلی.
  • براق بودن نخ امنیتی اسکناس اصلی.
  • چاپ برجسته در اسکناس های اصلی.

 

 

اسکناس تقلبی

 

 

دانستن موارد تشخیص اسکناس اصلی از تقلبی از این جهت اهمیت دارد که ممکن است قربانی جرم پول تقلبی شوید. در همین راستا نیز می توانید از طریق مشاوره حقوقی با متخصصین ما در ارتباط باشید.

 

مجازات چاپ اسکناس جعلی چیست؟

یکی دیگر از مهم ترین مسائلی که پیرامون جرم پول تقلبی بایستی به آن اشاره کنیم، مجازات چاپ اسکناس جعلی می باشد. در واقع قانونگذار در ماده 526 بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی، جعل اسکناس رایج داخلی یا خارجی را جرم انگاری کرده است. به همین منظور برای آشنایی با مجازات چاپ اسکناس جعلی بایستی به سراغ ماده مذکور برویم. این ماده عنوان می کند که اگر کسی مرتکب جرم چاپ پول تقلبی گردد در صورتی که مفسد و محارب شناخته نشود، به حبس از 5 تا 20 سال محکوم خواهد شد.

پیرامون ماده مذکور بایستی بگوییم جرم چاپ پول تقلبی به قدری برای قانونگذار اهمیت داشته که امکان مفسد و محارب شناخته شدن مرتکب را نیز در نظر گرفته است. به همین خاطر نبایستی از اهمیت مشاوره با وکیل جرم پول تقلبی غافل شد. شما می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

 

 

جرم اخاذی در قانون ایران
جرم فرار از دین و مجازات آن
بررسی تفصیلی جرم غصب اموال
درباره ما 

 

 

مجازات رد و بدل آگاهانه اسکناس جعلی در جامعه

بسیاری از افراد تصور می کنند قانونگذار فقط جرم چاپ پول تقلبی را در نظر گرفته است. در صورتی که در ماده 526 قانون مجازات اسلامی، علاوه بر جرم چاپ پول تقلبی به موارد دیگری نیز اشاره شده است. یکی از این جرایم زمانی اتفاق می افتد که فرد از تقلبی بودن اسکناس، اطلاع داشته و با این حال اقدام به رد و بدل کردن آن در جامعه می نماید. پس رد و بدل کردن آگاهانه اسکناس جعلی در جامعه نیز جرم انگاری شده است.

مرتکب این جرم همانند مرتکب جرم چاپ پول تقلبی در صورتی که مفسد و محارب نباشد، به مجازات حبس 5 تا 20 ساله محکوم می گردد. به همین خاطر اگر نسبت به تقلبی بودن اسکناس های خود آگاهی دارید، حتی در صورت ضرر مالی نبایستی از آنها استفاده کنید. چرا که ممکن است مشکلات حقوقی گوناگونی برای شما به وجود آید. در همین راستا می توانید از طریق مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان با متخصصین ما در ارتباط باشید.

 

 

مجازات اسکناس تقلبی

 

شرایط اعدام در جعل اسکناس

مجازات جرم جعل اسکناس به موارد مذکور، محدود نخواهد شد. در همین راستا گاهی اوقات ممکن است مرتکب این جرم به مجازات اعدام نیز محکوم گردد. حال شرایط اعدام در جعل اسکناس در ماده واحده قانون تشدید مجازات جاعلین اسکناس و وارد کنندگان، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان اسکناس مجعول ذکر گردیده است. این ماده عنوان می کند: «هر کس اسکناس رایج داخلی را بالمباشره یا به واسطه جعل کند، یا با علم به جعلی بودن توزیع یا مصرف نماید، چنانچه عضو باند باشد و یا قصد مبارزه با نظام جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد به اعدام محکوم می شود». پس در ماده 526 قانون مجازات اسلامی گفته شد که مجازات مذکور تنها برای مجرمینی است که محارب یا مفسد شناخته نشوند و این ماده واحده منظور قانونگذار از محارب و مفسد را مشخص کرده است.

 

مشاوره حقوقی تلفنی جرم پول تقلبی

پیرامون جرم پول تقلبی نکات حقوقی فراوانی وجود دارد. به نحوی که حل و فصل اینگونه از دعاوی از عهده شهروندان عادی خارج است. در نتیجه اگر به دنبال این هستید که نتیجه مطلوب را کسب کنید مشاوره با وکیل جرم پول تقلبی برای شما از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود. به همین منظور ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی ضمن گرد هم آوردن بهترین وکلای جرم پول تقلبی امکان مشاوره حقوقی تلفنی را برای شما عزیزان فراهم کرده ایم. لازم به ذکر است که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

 

 

 


سوالات متداول

نظرات

دانیال جمشیدی پور

در شرایطی که شخصی اسکناس رایج داخلی یا خارجی را جعل کند و با علم و آگاهی نسبت ‌به جعلی بودن آن را مورد استفاده قرار دهد، براساس مقررات ماده 525 قانون تعزیرات مجازات می‌شود


فاطمه عمادی

باسلام،، مقصود از جرم جعل اسکناس یا اسناد بانکی، ساختن هرگونه اسکناس، اعم از ایرانی و خارجی و ساختن هرگونه سند بانکی یا برات و چک و نظایر این ها یا تغییر در اسناد بانکی یا اسکناس ها، با محو کردن، قلم بردن، سیاه کردن، تراشیدن و خراشیدن، به قصد تقلب و اخلال در وضع پولی و بانکی، همچنین، برهم زدن نظام امنیت سیاسی و اجتماعی است.


الهه

درود خیلی ممنون بابت مطالب مفید و کاربردیتون


علیرضا

آنچه که باعث میشود در میان انبوه موسسات حقوقی وکیل تلفنی بیشترین کاربر و مراجعه کننده را داشته باشد تلاشی است که بی وقفه توسط پرسنل و مشاورین و وکلای موسسه جهت ارائه خدمات مطلوب و موثر انجام میشود ممنونم بابت مقاله مفیدی که مثل همیشه حاوی نکات جالب توجهی بود


رحمنی

در شرایطی که شخصی اسکناس رایج داخلی یا خارجی را جعل کند و با علم و آگاهی نسبت ‌به جعلی بودن آن را مورد استفاده قرار دهد، براساس مقررات ماده 525 قانون تعزیرات مجازات می‌شود


بهاره توکلی پور

باسلام باتوجه به جرم انگاری و مجازات‌های سنگینی که برای این جرم قانونگذار درنظر گرفته بدلیل اهمیت فراوانی وتاثیر پررنگ آن بوده که بالاترین مجازات در شرایط خاص اعدام است،پس درصورت درگیری با این موضوع نیاز است با وکیل خبره مراجعه شود.


زهرا

ساختن هرگونه اسکناس اعم از ایرانی و خارجی و ساختن هرگونه سند بانکی یا برات یا چک و نظایر این ها یا تغییر در اسناد بانکی یا اسکناس ها با محو کردن، قلم بردن، سیاه کردن، تراشیدن و خراشیدن به قصد تقلب و اخلال در وضع پولی و بانکی هم چنین بر هم زدن نظام امنیت سیاسی و اجتماعی است و قانونگذار در قانون مجازات اسلامی طی مواد ۵۲۵ و ۵۲۶ به این جرم و مجازات آن پرداخته است


وحید فراست

پول تقلبی شامل اسکناس کاغذی و سکه فلزی می شود سکه فلزی را می شود تخدیش نیز کرد و حتی بصورت مشابه جعل نمود


مهران رمضان پناه

سلام؛ مجازات جعل پول طبق ماده ۵۲۶ قانون مجازات اسلامی، چنانچه فرد مفسد و محارب شناخته نشود به حبس از پنج تا‌ بیست سال محکوم خواهد شد.


قاسم رفعتی

در شرایطی که شخصی اسکناس رایج داخلی یا خارجی را جعل کند و با علم و آگاهی نسبت ‌به جعلی بودن آن را مورد استفاده قرار دهد، براساس مقررات ماده 525 قانون تعزیرات مجازات می‌شود. مطابق قانون، جعل پول و مجازات آن فقط مختص پول رایج داخلی نیست. یعنی اگر شخصی پول‌های رایج خارجی مانند دلار، دینار، یورو و موارد دیگر را جعل کرده باشد و با علم به جعلی بودن از آن استفاده کند، مستحق مجازات استفاده از پول تقلبی است.


ملیکا محبوبی

اگر کسی پول تقلبی را از شخص دیگری بگیرد بدون اینکه بداند اسکناس جعلی است و به شخص دیگری بدهد ایا باز هم جرم محسوب میشود یا خیر؟


M.j sheykhi

مواردی که می توان با توجه به آنها تقلبی بودن اسکناس را تشخیص داد عبارتند از: با کیفیت بودن پرتره یا عکس روی اسکناس. واضح و با کیفیت بودن لوگوی بانک مرکزی. کادربندی صاف و هموار اسکناس های اصلی. با کیفیت بودن رنگ شماره سریال اسکناس و متوازن بودن اعداد آن. وجود الیاف رنگی در اسکناس های اصلی. استفاده از خمیر پنبه در ساخت کاغذ اسکناس اصلی. وجود واترمارک سه بعدی در اسکناس های اصلی. براق بودن نخ امنیتی اسکناس اصلی. چاپ برجسته در اسکناس های اصلی.


Paria

با سلام ساختن هرگونه اسکناس اعم از ایرانی و خارجی و ساختن هرگونه سند بانکی یا برات یا چک و نظایر این ها یا تغییر در اسناد بانکی یا اسکناس ها با محو کردن، قلم بردن، سیاه کردن، تراشیدن و خراشیدن به قصد تقلب و اخلال در وضع پولی و بانکی هم چنین بر هم زدن نظام امنیت سیاسی و اجتماعی است و قانونگذار در قانون مجازات اسلامی طی مواد ۵۲۵ و ۵۲۶ به این جرم و مجازات آن پرداخته است


محمد مومني

تولید و توزیع پول تقلبی یک جرم جدی است که می‌تواند عواقب قانونی سنگینی به همراه داشته باشد. در برخی موارد، مجازات‌های سختی مانند حبس یا حتی اعدام برای این جرم در نظر گرفته می‌شود، زیرا این عمل به نظام اقتصادی کشور آسیب می‌زند و موجب ضرر به مردم می‌شود


دهقان

سلام و عرض ادب طبق ماده ۵۲۶بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی در جعل اسکناس چه خارجی و داخلی در قانون جرم انگاری شده اگر فردی جرم چاپ پول تقلبی در قانون به حبس از ۵ تا ۲۰ سال محکوم میشود


اعظم حسینی

درود بر شما ممنون میشم راهنمایی بفرمایید در سال 75در منطقه نظامی سایت های راداری و مایکروو اونجا شیفت میدادم که بعد یه مدت درد شدید التهاب باعث بیماری شد که تو بیمارستان نظامی عمل شدم بعد چهارده سال خدمت بازخرید اجباری شدم بدون اینکه حق اشعه بهم بدن ایمنی محل کار صفر بود و حتی یه لباس ضد اشعه بهم ندادن الان من میتونم به دیوان عدالت شکایت کنم با توجه که متخصص هم تایید کرده بدنت تحت تاثیر تشعشعات قرار گرفته و سکته قلبی استرس اضطراب و بیماریهای بافتی التهابی و همچنین عفونت در اندام های بدنم بعلت ضعیف شدن سیستم ایمنی بدنم باید چه کاری انجام بدهم ممنون میشم پاسخ بدین


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.