لایحه اعتراض به قرار منع تعقیب از اتهام ورد به عنف متهم به واحد تجاری

لایحه اعتراض به قرار منع تعقیب از اتهام ورد به عنف متهم به واحد تجاری

لایحه اعتراض به قرار منع تعقیب از اتهام ورد به عنف متهم به واحد تجاری

بسمه تعالی

ریاست محترم دادگستری شهرستان آمل

باعرض سلام و ادب، احتراماً درخصوص قرار نهایی به شماره.......... صادره از سوی شعبه اول دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آمل بدین وسیله در فرجه مقرر قانونی مراتب اعتراض نسبت به آن قسمتی از قرار که دلالت بر منع تعقیب درخصوص اتهامات، ورود به عنف، تهدید، اخلال در نظم عمومی و افترا می باشد به دلایل و جهات ذیل الذکر از شعبه رسیدگی کننده درخواست نقص قرار معنونه و دستور جلب دادرسی مشتکی عنه به جهت ارتکاب بزه های معنونه را دارم .

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

- به دلالت صلح نامه پیوست این اعتراض، موکل مالک شش دانگ یک واحد تجاری در میدان....... بازار روز ..... فروشگاه ...... پلاک .........می باشد، و واحد تجاری مذکور به دلالت همان صلح نامه چندین سال در تصرف موکل می باشد ولی دادیاری بدون توجه به اسناد مذکور و سابقه تصرف موکل در واحد تجاری، مالکیت موکل بر واحد تجاری مخدوش داشته و نسبت بزه ورود به عنف با این استدلال که مالکیت شاکی قطعی نبوده مبادرت به صدور قرار منع تعقیب نموده است حال اینکه اولاً برابر صلح نامه پیوست اعتراض و ثانیاً، سابقه چندین دهه موکل بر واحد تجاری دقیقا مصداق بارز مالکیت موکل بر واحد تجاری بوده لذا استدلال دادیار محترم نافذ نبوده و قرار معترض عنه در این خصوص قابلیت نقض دارد.

- دادیار محترم درخصوص بزه اخلال در نظم با این استدلال که اقدامات مرتکب در حدی نبوده که موجب اخلال در نظم عمومی گردد درحالی که حسب مودای گواهی گواهان، صورت جلسه بازبینی دوربین مداربسته مشتکی عنه، با ورود به محل کسب (واحد تجاری) در ساعت کاری با هیاهو و جنجال و حرکات غیرمتعارف اقدام و اخلال در نظم نموده و از جمله اینکه اقدامات نامبرده باعث اخلال در کسب و کار موکل در واحد تجاری گردیده که این موضوع در فیلم دوربین مداربسته و مودای گواهی گواهان احراز گردیده است لهذا برخلاف باورداشت دادیار محترم ، اقدامات مرتکب دقیقا  مصداق عنصر مادی بارز ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی می باشد.

 

 

قرار منع تعقیب

 

 

- درخصوص قرارمنع‌تعقیب نسبت به اتهام افترا و تهدید با عنایت به اینکه گواهان تعرفه شده در پرونده معترض عنه با رعایت نصاب مقرر در ماده 199 قانون مجازات اسلامی متفق القول نسبت به الفاظی موضوع بزه  افترا که وصف مجرمانه داشته اتب را هم در مرجع انتظامی و دادیاری گواهی نموده اند ولی دادیار محترم بدون توجه به ادله ارائه شده ( ادله قانونی و شرعی) و توجهاً به اینکه وقوع درگیری نیز از نظر دادیاری احراز گردیده، لذا صدور قرارمنع‌تعقیب نسبت به اتهامات تهدید و افترا باتوجه به صورت جلسه بازبینی فیلم ( که اصل درگیری را اثبات می کند) و توجهاً به رفتار خشونت امیز مرتکب در فیلم دوربین مداربسته و مودای گواهی گواهان، صدور قرارمنع‌ نسبت به اتهامات معنونه صحیح نبوده لذا نقض قرارمنع‌تعقیب و استدعای صدور دستور به جلب دادرسی نسبت به اتهامات معنونه را دارم.

 

 

 

مجازات اخاذی در قانون ایران
جرم حمل شوکر 
شکوائیه سرقت
درباره ما 

 

 

خدمات موسسه حقوقی وکلای تلفنی شامل مشاوره حقوقی (به صورت مشاوره حقوقی تلفنی، مشاوره حقوقی حضوری، مشاوره حقوقی انلاین و رایگان )، نگارش اوراق قضایی اعم از (دادخواست، شکوائیه، اظهارنامه و ...)، تنظیم قرارداد، انعقاد قرارداد وکالتی و ... می باشد. جهت دریافت هر یک از خدمات فوق در هر ساعت از شبانه روز حتی در ایام تعطیل با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس بگیرید. 

 

 

 

 

 


سوالات متداول

نظرات

Pari

با سلام ورود به عنف به منزل افراد یکی از جرایمی است که قانون نسبت به آن با حساسیت بالایی برخورد کرده است. زیرا منزل و مسکن افراد، حریم امن آرامش و آسایش ایشان بوده و تجاوز به این حریم سبب برهم زدن آرام خانواده و افراد شده و جامعه را به تنش می‌کشاند. بنابراین قانون در پی ایجاد حریم امن برای منزل افراد به جرم‌انگاری در این باره پرداخته و ورود به عنف به منزل دیگران را جرم دانسته است.


محمد

برای کارآموزان وکالت که ابتدای مسیر هستند هم دسترسی به مجموعه آرا و احکام صادره و نمونه لوایح و دادخواست ها خیلی مفید و کاربردیه به همین دلیله که من پیگیر مطالب سایت شما هستم و خیلی در کارم به من کمک کرده


امین چراغی شیخ آباد

سلام و عرض ادب مطابق قانون آیین دادرسی کیفری اگر جرمی اتفاق افتاده باشد، دادسرا مرجعی است که نسبت به انجام تحقیقات مقدماتی اقدام می کند. پیش از اینکه دادگاه کیفری بخواهد رای صادر کند، مقامات دادسرا از جمله دادیار و بازپرس با انجام تحقیقات مقدماتی، نظر خود را نسبت به جرم بودن یا جرم نبودن و قابلیت انتساب آن جرم به متهم را بیان می کنند. در نهایت توسط دادسرا قرار نهایی صادر می شود که در سرنوشت پرونده و طرفین آن بسیار تاثیر گذار است.


الهه بابایی

اطلاعات حقوقی مفیدی رو در پیج قرار میدید سپاس از شما


بهاره توکلی پور

باسلام باتوجه به وظیفه دادسرا که باید نسبت به وقوع جرم تحقیق و بررسی نماید و سپس باتوجه به هر موردی قرارصادر و درصورت مجرم تشخیص دادن کیس مربوطه کیفرخواست صادر درغیراین صورت قرار منع تعقیب صادر می‌کند


وحید فراست

در امور کیفری ادله و منضمات شاکی باید محکمه پسند باشد در غیر اینصورت قرار منع تعقیب توسط دادسرا صادر خواهد گردید


قاسم رفعتی

قرار منع تعقیب مخصوص موردی است که مرجع تحقیق و تعقیب دلایل توجه اتهام را کافی نمی داند و یا اتهام را متوجه متهم تشخیص نمی دهد اما قرار موقوفی تعقیب خاص مواردی است که صرفنظر از توجه یا عدم توجه اتهام به دلایل قانونی از جمله : تغییر قانون یا فوت متهم و یا رضایت شاکی در جرایم قابل گذشت، امکان و قابلیت رسیدگی منتفی می شود.


مجید شیخی

با سلام قرار منع تعقیب، یکی از قرار های نهایی بوده که در برخی از پرونده ها در دادسرا صادر می گردد، این قرار مطابق قانون آیین دادرسی کیفری در دو مورد صادر می گردد: عملی از جانب متهم انجام گرفته، ولی آن عمل جرم نمی باشد و دلایل کافی برای ارتکاب جرم از ناحیه متهم وجود ندارد


M.j sheykhi

ماده 618 قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) هر کس با هیاهو و جنجال یا حرکات غیر متعارف یا تعرض به افراد موجب اخلال نظم و آسایش و آرامش عمومی گردد یا مردم را از‌ کسب و کار باز دارد به حبس از سه ماه تا یک سال و تا (74) ضربه شلاق محکوم خواهد شد.


رحمنی

با سلام و احترام، مطابق قانون آیین دادرسی کیفری اگر جرمی اتفاق افتاده باشد، دادسرا مرجعی است که نسبت به انجام تحقیقات مقدماتی اقدام می کند. پیش از اینکه دادگاه کیفری بخواهد رای صادر کند، مقامات دادسرا از جمله دادیار و بازپرس با انجام تحقیقات مقدماتی، نظر خود را نسبت به جرم بودن یا جرم نبودن و قابلیت انتساب آن جرم به متهم را بیان می کنند. در نهایت توسط دادسرا قرار نهایی صادر می شود که در سرنوشت پرونده و طرفین آن بسیار تاثیر گذار است


بختیار اسداللهی

سلام یه پرونده خواهانها بر مبنای یه فقره سند عادی تعهدنامه به تاریخ ۱۵/۵/۱۴۰۰ابطال سندی شکایت کردند که حکم بطلان دعوا صادر شد حالا خواهنها تعهد نامه دیگه به تاریخ ۲۰/۱۲/۱۴۰۲ ارائه دادند و دوباره شکایت ابطال سند دادند که امر مختومه صادر شده حالا خواهانها اعتراض زدند که قاصی توجه به تعهد نامه نکرده است مهم اینجاست آیا خواهانها میتونند هر دفعه یه تعهد نامه به تاریخ های متاوت ارائه بدهند البته من تو این پرونده شخص چهار پرونده میباشم


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، مطابق قانون آیین دادرسی کیفری اگر جرمی اتفاق افتاده باشد، دادسرا مرجعی است که نسبت به انجام تحقیقات مقدماتی اقدام می کند. پیش از اینکه دادگاه کیفری بخواهد رای صادر کند، مقامات دادسرا از جمله دادیار و بازپرس با انجام تحقیقات مقدماتی، نظر خود را نسبت به جرم بودن یا جرم نبودن و قابلیت انتساب آن جرم به متهم را بیان می کنند. در نهایت توسط دادسرا قرار نهایی صادر می شود که در سرنوشت پرونده و طرفین آن بسیار تاثیر گذار است. اما پرسش مهمی که وجود دارد این است که آیا امکان اعتراض به قرار نهایی دادسرا وجود دارد؟ مراحل اعتراض به قرار نهایی دادسرا چیست؟ مطابق قانون آیین دادرسی کیفری برخی از مهم ترین قرارهای نهایی دادسرا عبارتند از اول قرار منع تعقیب: قرار منع تعقیب هنگامی صادر می شود دلایل و مدارک کافی برای نسبت دادن جرم ارتکابی به متهم وجود ندارد و معتقدند که متهم بی گناه است. بر اساس قانون قرار منع تعقیب زمانی صادر می شود که رفتار مرتکب جرم نبوده یا اینکه رفتار مرتکب جرم است ولی دلیل کافی برای انتساب آن به متهم وجود ندارد.دوم قرار جلب به دادرسی: قرار جلب به دادرسی یا قرار مجرمیت یکی از انواع قرارهای نهایی دادسر است که بر اساس آن مقامات دادسرا معتقدند که متهم، مجرم است و باید به جرم او در دادگاه رسیدگی و حکم صادر شود. سوم قرار موقوفی تعقیب: قرار موقوفی تعقیب در نهایت موجب توقف تعقیب کیفری متهم می شود. مثلا اگر متهم فوت کند یا شاکی در جرایم قابل گذشت رضایت دهد یا مواردی همچون توبه متهم قبل از اثبات جرم، عفو متهم طبق قانون و یا مشمول مرور زمان دعاوی کیفری شدن و مواردی از این قبیل صادر می شود که شرایط آن به طور کامل در قوانین مرتبط مشخص شده است. چهارم قرار ترک تعقیب: در شرایطی صادر می شود که جرم متهم یکی از انواع جرایم قابل گذشت بوده و قبل از صدور کیفرخواست دادسرا، شاکی شکایت کیفری خود را پس بگیرد و گذشت کند. باید دانست که شاکی در صورتی که قرار منع تعقیب یا موقوفی تعقیب صادر شده باشد می تواند در مهلت مقرر نسبت به قرار صادره اعتراض نماید ولی قرار ترک تعقیب بنا به درخواست خود شاکی صادر شده است، بنابراین قابل اعتراض نیست؛ البته شاکی از تاریخ صدور قرار ترک تعقیب برای یک بار دیگر می تواند تعقیب مجرم را تقاضا نماید.


محمد عباسی

این لایحه در خصوص ملک تجاری ورثه ای که بین چندین خواهر و برادر مشاع است و ورود یکی از ورثه با تهدید و عدوان است نیز مشمول همین وضعیت است؟


دهقان

سلام و عرض ادب در خصوص موارد کیفری حتما حتما بایدبا وکیل متخصص در زمینه جزا و جرم شناسی مشورت بگیرید موسسه وکیل تلفنی شرایط کاملا شبانه روزی جهت مشاوره با وکیل متخصص و مجرب را برایتان محیا کرده است


محمد مومني

در این بخش، به صورت مختصر اشاره کنید که این لایحه به منظور اعتراض به قرار منع تعقیب صادر شده است. ذکر کنید که این قرار به معنای تبرئه متهم از اتهام انتسابی است و شاکی حق دارد در مهلت قانونی به آن اعتراض کند.در پایان، با تشکر از دادگاه، خواستار رسیدگی به این لایحه و صدور حکم مناسب شوید. این لایحه باید در مهلت قانونی ۱۰ روز برای افراد مقیم ایران و یک ماه برای افراد مقیم خارج از کشور به دادگاه ارائه شود .


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.