لایحه تجدیدنظرخواهی در پرونده اعسار از هزینه دادرسی با رویکرد ایراد به لیست اموال و دارایی

لایحه تجدیدنظرخواهی در پرونده اعسار از هزینه دادرسی با رویکرد ایراد به لیست اموال و دارایی

لایحه تجدیدنظرخواهی در پرونده اعسار از هزینه دادرسی با رویکرد ایراد به لیست اموال و دارایی

بسمه تعالی

ریاست محترم دادگاه تجدید نظر استان............

با عرض سلام و درود، احتراما در خصوص دادنامه به شماره ....................... مورخه ..................... صادره از سوی شعبه ......... دادگاه حقوقی شهرستان................. بدین وسیله در فرجه مقرر قانونی مراتب تجدیدنظر خواهی نسبت به دادنامه تجدیدنظر خواسته مراتب را اعلام و نقض دادنامه معترض و صدور حکم به رد دعوی اعسار از هزینه دادرسی را به دلایل و جهات قانونی ذیل دارم.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

جهات لایحه تجدیدنظرخواهی

الف: دادنامه تجدیدنظرخواسته بدون توجه به دلایل و مستندات ابرازی صادر گردیده که مشمول بند ج ماده 348 قانون ایین دادرسی مدنی میباشد.

١- تجدیدنظرخوانده در پرونده مطروحه جهت اثبات ادعای خویش به لیست اموال به شماره ... مورخه ....... استناد نموده و با مداقه در لیست اعلامی نامبرده اعلام داشته که هیچگونه مطالباتی از هیچ یک از اشخاص ندارد ولی طبق اظهارنامه به شماره ............... مورخه ............... تجدیدنظرخوانده طبق این اظهارنامه مدعی طلب ......... عدد سکه تمام بهار آزادی از شخص دیگری بنام................ ( شخص ثالث)گردیده است، حالیه با توجه به تصویر این اظهارنامه که از سوی تجدیدنظرخوانده برای شخص ثالث ارسال شده دلالت بر طلب از شخص ثالث دارد که نامبرده از درج این طلب در ذیل صورت کامل اموال خودداری نموده است لذا دعوی تجدیدنظرخوانده ضمن اینکه به شکل قانونی اقامه نگردیده ، مستندا ابرازی مشارالیه ( صورت کامل اموال و دارایی) طبق ماده ٨ قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی تنظیم نگردیده و قابلیت استناد را ندارد.

٢- طبق اظهارنامه به شماره .................. به تاریخ ................... مدعی................. عدد سکه تمام بهار آزادی از شخص ثالث میباشد ، صرف نظر از اینکه طبق سند مذکور ملائت مشارالیه محرز میباشد، شهادتنامه شهود نیز قابلیت استناد را ندارد چرا که مشارالیه طبق این اظهارنامه، مدعی قرارداد قرض الحسنه با شخص ثالث گردیده است و طبق این قرارداد قرض الحسنه اقدام به پرداخت ............ عدد سکه تمام بهار آزادی به شخص ثالث نموده است لذا شهادتنامه شهود با مستند فوق در تعارض میباشد، چرا که طبق این اظهارنامه تجدیدنظرخوانده باید در ملائت کامل باشد که بتواند ........... سکه تمام بهار آزادی را بعنوان قرض الحسنه به یک نفر پرداخت نمایند ، و این اقرار تجدیدنظرخوانده با ادعای شهود دایر بر اینکه شغل خواهان کارگر میباشد در تعارض میباشد لذا مستندا به مواد ١٣١۵ و ١٣١۶ قانون مدنی چنین شهادت مخالف نص میباشد.

 

 

 

نگارش دادخواست تجدیدنظر
هزینه نگارش لایحه
نگارش لایحه
درباره ما 

 

ب: دادنامه تجدیدنظرخواسته مشمول بند ه ماده 348 قانون ایین دادرسی مدنی میباشد.

 

1- طبق تصویر پیوست این لایحه، تجدیدنظرخوانده دارای یک دستگاه نمایشگاه خودرو های لوکس با نام تجاری........... میباشد، لذا طبق مواد ١ و ٢ قانون تجارت مصوب ١٣٠۴ تصدی به هر قسم از نمایشگاه ها دلالت بر تاجر بودن فرد را دارد لذا با توجه به اینکه نامبرده (تجدیدنظرخوانده) نام ایشان و شماره موبایل ( این شماره موبایل ثبت نام ثنا به نام تجدیدنظرخوانده میباشد) درج شده روی تابلو مربوط به تجدیدنظرخوانده میباشد لذا تجار بودن مشارالیه، محرز و مدلل می باشد لذا مستندا به ماده ١۵ قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی دعوی اعسار از تجارپذیرش نمیگردد لذا مستندا به مواد استنادی دادنامه تجدیدنظرخواسته مشمول بند ه ماده 348 قانون ایین دادرسی مدنی میباشد.

 

ج: ادعای عدم اعتبار مستندات دادگاه

1- دو نفر گواه جهت اثبات ادعای اعسار از هزینه دادرسی فرم شهادت نامه را امضا و اثر انگشت نموده که این شهادت نامه وفق نظر مقنن تنظیم نگردیده است چرا که گواهان در فرم شهادت نامه شغل خواهان را کارگر اعلام نموده اند در حالی که با مداقه در دادخواست تقدیمی خواهان، مشارالیه شغل خویش را آزاد عنوان نموده اند و این تعارض و تناقض در شهادت نامه شهود در خصوص شغل قابل اغماض نبوده چرا که مقنن در ماده ۵۰۶ قانون آیین دادرسی مدنی شغل مدعی اعسار باید از سوی شهود در شهادت نامه ادای گواهی گردد در حالیکه در مبحوث عنه به این تکلیف قانونی عمل ننموده اند و شغل اعلامی گواهی شده گواهان با موارد اعلامی تجدیدنظرخوانده در تعارض میباشد.

2- با مداقه در شهادت نامه شهود ، شهود متفقا نوع امرار معاش خواهان را بیان داشته اند ) وسیله امرار و معاش (ندارد در حالی که نداشتن وسیله امرار و معاش منطقی و معقول به نظر نمی رسد چرا که تجدیدنظرخوانده در دادخواست شغل خویش را آزاد بیان داشته لذا ادعای فقدان وسیله امرار معاش قرینه ای بر کذب بودن شهادت شهود میباشد.

با احترام

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.