مشاهده ابلاغیه جدید

مشاهده ابلاغیه جدید

مشاهده ابلاغیه جدید

در سال های اخیر، پیشرفت تکنولوژی و افزایش استفاده از اینترنت به نهادهای دولتی مختلف کمک کرده تا برای پیشبرد اهداف خود و سامان بخشیدن به امور دولتی از سامانه های مختلفی استفاده نمایند. قوه قضاییه نیز که یکی از نهادهای پرمشغله در دولت بوده، برای جلوگیری از اشتباه در پرونده های حقوقی و کیفری، از ابلاغیه ها برای اطلاع رسانی به شهروندانی که پرونده ای در قوه قضاییه دارند، استفاده می کند. ابلاغیه در لغت به معنای اعلام رسمی یک موضوع به شخص است. در دستگاه قضا نیز، ابلاغیه به معنای پیام های قضایی می باشد که باید به دست گیرنده برسد.

البته در گذشته ابلاغیه ها به صورت مکتوب و از طریق مامور پست به دست گیرنده می رسیدند. اما با گذشت زمان و افزایش استفاده از اینترنت، ابلاغیه های مکتوب جای خود را به ابلاغیه های الکترونیک دادند. در سال 1392 برای اولین بار، ماده 175 قانون آیین دادرسی کیفری ایجاد شد و مطابق آن قوه قضاییه موظف شد تا اوراق قضایی را به صورت الکترونیک به شهروندان ابلاغ نماید. این کار با هدف کاهش اوراق کاغذی و همچنین کاهش رفت و آمدهای شهری برای انتقال این اوراق، انجام شد. علاوه بر این، امنیت حریم خصوصی ابلاغیه ها نیز افزایش پیدا کرد. قوه قضاییه برای راحتی افراد، سامانه ای را برای مشاهده ابلاغیه جدید و همچنین مشاهده مجدد ابلاغیه های قبلی ایجاد کرده است. ما با  مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان  در این زمینه به شما کمک خواهیم کرد.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

نحوه ثبت نام در سامانه ثنا

سامانه ای که قوه قضاییه برای دسترسی آسانتر کاربران به ابلاغیه های الکترونیک ایجاد کرده است، سامانه ثنا می باشد. تمام افرادی که در قوه قضاییه پرونده کیفری و حقوقی دارند، باید برای مشاهده و پیگیری ابلاغیه جدید در سامانه ثنا ثبت نام نمایند. درگاه خدمات الکترونیک قضایی که با عنوان سامانه ثنا شناخته شده است، خدمات متنوعی را برای کاربران فراهم می کند.

با ثبت نام در سامانه ثنا، می توان ابلاغیه ها را هم با شماره و هم با رمز مشاهده نمود. کلیه افراد حقیقی، حقوقی و همچنین افرادی که سمت قضایی دارند، می توانند در این سامانه ثبت نام نمایند. جهت ثبت نام در این سامانه، باید نوع کاربر را از میان یکی از سه حالت گفته شده، انتخاب کنید. چنانچه در قوه قضاییه پرونده ای دارید که در جریان است، باید به عنوان شخص حقیقی در سامانه ثبت نام نمایید. بعلاوه، وارد نمودن اطلاعاتی از قبیل نام و نام خانوادگی، کد ملی، شماره سریال شناسنامه، تاریخ تولد متقاضی و نشانی منزل و اطلاعات تماس اجباری می باشد. پس از این مرحله با احراز هویت آنلاین و دریافت کد ثنا، ثبت نام تکمیل می شود. چنانچه در انجام مراحل ثبت نام سوالی داشتید، از طریق مشاوره حقوقی  از مشاوران حقوقی ما کمک بگیرید.

 

راه های مشاهده ابلاغیه الکترونیک

همانطور که گفته شد، قوه قضاییه برای صرفه جویی در زمان و جلوگیری از عدم دسترسی افراد به ابلاغیه ها( به دلیل تغییر محل سکونت) ابلاغیه های جدید خود را از طریق سامانه ثنا به اطلاع اشخاص می رساند. روند کار سامانه ثنا بسیار منظم بوده و همین ویژگی، آن را برای مشاهده ابلاغیه جدید بسیار مناسب کرده است. به منظور مشاهده ابلاغیه جدید، باید از قبل در این سامانه ثبت نام کرده باشید. اگر ثبت نام با موفقیت انجام شده، از طریق آدرس sana.adliran.ir  وارد سامانه شوید. در این مرحله، دو سامانه اصلی و پشتیبان برای مشاهده ابلاغیه ها وجود دارد. میان این دو سامانه تفاوتی وجود ندارد، اما در زمان ترافیک سایت، یکی از این سامانه ها به راحتی باز می شود. پس از آن، گزینه مربوط به شخص حقیقی را انتخاب کرده و با وارد کردن کد ملی و رمز عبور، رمزی موقت برای تلفن همراه شما ارسال شده و با وارد کردن آن می توانید وارد پنل کاربری خود شوید.

 

 

 

ارسال فوری لایحه از طریق سامانه ثنا 
مشاوره حقوقی سامانه ثنا 
مشاوره حقوقی فوری بررسی سامانه ابلاغ 
مشاوره حقوقی دفتر خدمات قضایی
درباره ما 

 

در صورتی که در منزل به اینترنت و سیستم کامپیوتر دسترسی ندارید، می توانید با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و ارائه کد ملی و رمز عبور خود، ابلاغیه را مشاهده کرده و نسبت به پرینت آن اقدام نمایید.

 

نحوه مشاهده ابلاغیه در سامانه ثنا

همانطور که گفته شد، برای مشاهده ابلاغیه جدید باید از قبل در سامانه ثنا ثبت نام کرده باشید. سپس با ورود به سامانه و وارد نمودن کد ملی و رمز عبور، می توانید نسبت به مشاهده ابلاغیه ها اقدام نمایید. اگر ابلاغیه جدیدی توسط دستگاه قضا برای شما ثبت شده باشد، در کنار آیکون مربوط به ابلاغیه های جدید، یک عدد قرمز رنگ نشان داده می شود. در صورتی که ابلاغیه قبلا مشاهده شده باشد، این عدد وجود نخواهد داشت و باید در صندوق ابلاغیه های مشاهده شده به دنبال ابلاغیه مورد نظر باشید.

 

 

مشاهده ابلاغیه

 

مشاوره حقوقی مشاهده ابلاغیه جدید

اشخاص حقیقی که در مسیر پیگیری پرونده های حقوقی و کیفری خود باید به سامانه ثنا مراجعه نمایند، باید در این سامانه ثبت نام کرده باشند. چنانچه شما هم برای مشاهده ابلاغیه جدید و پیگیری روند پیشرفت پرونده خود به راهنمایی مشاوران حقوقی نیاز داشتید، می توانید از کارشناسان موسسه حقوقی وکلای تلفنی کمک بگیرید. مشاوران زبده‌ی ما به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به شما کاربران گرامی می باشند.  شما می توانید به راحتی از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با ما ارتباط برقرار کرده و سوالات خود را در مورد سامانه ثنا از ما بپرسید.

همچنین، مشاوران حقوقی ما می توانند در مسیر ثبت نام در سامانه ثنا به شما کمک کرده و مراحل مشاهده ابلاغیه جدید را برای شما توضیح دهند. در صورتی که قصد دارید ثبت نام در سامانه ثنا را سریعا و بدون خطا انجام دهید، به مشاوران ما اعتماد کنید. این کار از هدر رفتن وقت و هزینه های اضافی جلوگیری می کند.

 


سوالات متداول

نظرات

mohamadi

دسترسی و چک کردن سامانه عدل ایران براب مردم عادی که تخصص کافی ندارند بعضا کار دشواری است و افراد عموما به دلیل همین ناآگاهی به موقع از ابلاغیه های دریافتی خویش مطلع نمیشوند که همین امر زمینه ساز بروز مشکلاتی است اینکه به تفصیل به شرح و توضیح کار با سامانه پرداختید ممنونم موفق باشید


فریبرز ذوالفقاری

با سلام در گذشته ابلاغیه ها به صورت مکتوب و از طریق مامور پست به دست گیرنده می رسیدند. اما با گذشت زمان و افزایش استفاده از اینترنت، ابلاغیه های مکتوب جای خود را به ابلاغیه های الکترونیک دادند. در سال 1392 برای اولین بار، ماده 175 قانون آیین دادرسی کیفری ایجاد شد و مطابق آن قوه قضاییه موظف شد تا اوراق قضایی را به صورت الکترونیک به شهروندان ابلاغ نماید. این کار با هدف کاهش اوراق کاغذی و همچنین کاهش رفت و آمدهای شهری برای انتقال این اوراق، انجام شد. علاوه بر این، امنیت حریم خصوصی ابلاغیه ها نیز افزایش پیدا کر


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، تا چند سال قبل، تمام امور مربوط به دعوای دادگاه به صورت دستی انجام می گرفت و مشکلات زیادی برای طرفین دعوا یا خود محاکم دادگستری به وجود می آمد. بعنوان مثال، ما بارها و بارها شاهد بودیم که آرای غیابی زیادی در پرونده ها صادر می گشت چرا که مامورین ابلاغ باید مسافت بسیار زیادی را جهت ابلاغ یک پرونده به یک روستای دور افتاده و صعب العبور طی می کردند اما بدون یافتن خوانده پرونده ، عدم حضور او را گزارش می نمودند یا زنانی که به حالت قهر از منزل شوهر بیرون رفته و در شهر و دیاری دیگر دست به اقامه دعوا علیه وی می زند یا کسانی که متواری بوده و دستیابی به ایشان مقدور نبود و امثال آن ، از طرفی وکلای دادگاه نیز گاهی باید برای مشاهده یک نظریه ساده کارشناسی یک روز تمام از وقت خود را سپری می کردند تا به شهر یا استانی دیگر رفته و اعتراض خود را نسبت به آن ثبت کنند . مجموع این مشکلات از یک سو و گسترش تکنولوژی از سوی دیگر باعث شد تا سامانه خدمات الکترونیکی قضایی پا به عرصه وجود بگذارد. در ابتدا فقط وکلای دادگاه در این سامانه ثبت نام می کردند ، بعد از آن نوبت به خواهان ها و متشاکیان دعوا و بعد شهود و مطلعین در پرونده رسید و در حال حاضر شرایط به گونه ای شده که در بسیاری از شهرها تنها کسانی حق حضور در دادگاه را دارند که قبل از آن در سامانه ثنا ثبت نام کرده باشند یا کسانی که قصد ازدواج دارند یا قصد ضامن شدن برای اخذ وام نیز باید در این سامانه ثبت نام کنند. داشتن سامانه ثنا مزایای زیادی دارد از جمله 24 ساعته بودن ، دسترسی آسان ، راحت بودن کار با آن و ... و چنانچه برای هر یک از کاربران نیز مشکلی پیش بیاید کافی است با یک تماس ساده با موسسه وکیل تلفنی مشکل خویش را در خصوص صفر تا صد سامانه ثنا مطرح نموده و پاسخ خویش را دریافت نمایند.


بهنام رحمانی فرد

باسلام ابلاغ به دو نوع قانونی و واقعی انجام می‌شود و با توجه به اینکه ابلاغ از کدام نوع باشد رای ممکن است حضوری یا غیابی باشد. در آیین‌نامه ارایه خدمات الکترونیک قضایی تاکید شده است که پس از ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی به خوانده یا مشتکی‌عنه (کسی که از او شکایت شده است)، در صورتی که وی از طریق ورود به پایگاه مربوط و پس از احراز هویت از طریق امضای دیجیتال در جریان ابلاغ قرار گیرد، ابلاغ به وی واقعی است و در غیر این صورت، ابلاغ قانونی خواهد بود. اختیاری که در این ماده مورد اشاره قرار گرفته است ممکن است بود و نبود ابلاغ الکترونیک را یکسان کند،فعلا قوانین آیین دادرسی مدنی و کیفری حاکم و حتی قانون تجارت الکترونیک این روش ابلاغ را پیش‌بینی نکرده است ولی به فرض آنکه در قوانینی همچون لایحه پیشنهادی آیین دادرسی کیفری ابلاغ الکترونیک پیش‌بینی شود، روش تمیز ابلاغ قانونی و ابلاغ واقعی در ابلاغ الکترونیک نیز باید در قانون پیش‌بینی شود. با توجه به تفاوت ماهیت ابلاغ سنتی و ابلاغ الکترونیک، این گونه معادل‌سازی و اجتهاد صحیح نیست و در صورت سکوت نیز باید ابلاغ قانونی تلقی شود نه واقعی. لازم است تاکید کنم در قانون تجارت الکترونیکی نیز صرفا «زمان دریافت و ارسال» داده پیام پیش‌بینی شده است نه ابلاغ. به هر حال مساله ابلاغ از امور مهم و اساسی در حقوق دادرسی مدنی است که مستلزم پیش‌بینی ساز‌و‌کار پیچیده آن و تقنین است.


محمد مهدی احمدی

سلام با تشکر از سایت خوبتون بابت مطالب کاربردی که به اشتراک میگذارید


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.