مجازات جرم شیشه دودی کردن خودرو شخصی

مجازات جرم شیشه دودی کردن خودرو شخصی

مجازات جرم شیشه دودی کردن خودرو شخصی

از دیدگاه قانونگذار فضای داخلی اتومبیل حریم شخصی محسوب می شود، قوانین وضع شده در این حوزه برای ایجاد امنیت بیشتر و جلوگیری از افراد سود جو تعیین شده است. مجازات جرم شیشه دودی کردن خودرو شخصی می تواند تفسیرها و برداشت های متفاوتی داشته که لازم است برای آگاهی از چند و چون آن با موسسه حقوقی وکلای تلفنی در ارتباط باشید.

 

هزینه مشاوره حقوقی

آیا دودی کردن شیشه خودروهای شخصی جرم انگاری شده است؟

در قانون مجازات شیشه دودی،  معیار و میزانی مشخص برای درصد دودی نمودن شیشه های خودروهای شخصی وجود ندارد. اگر دودی نمودن شیشه های خودروی شما در حدی باشد که مامورین پلیس راهنمایی و رانندگی نتوانند داخل خودروی شما را ببینند. می توانند رفتار شما را جرم انگاری نموده و اعمال قانون کنند.

با توجه به مصوبات جدید مجازات شیشه دودی خودرو های شخصی در صورتی اعمال قانون می شود که پلیس راهنمایی و رانندگی تشخیص دهد که داخل ماشین قابل رویت نیست.  این عمل جرم به حساب می آید و فرد علاوه بر پرداخت جریمه ملزم به رفع مشکل شیشه خودروی خود در اولین فرصت می شود. برای دریافت مشاوره حقوقی با شماره 02147625900 تماس بگیرید.

مجازات دودی کردن شیشه خودروهای شخصی چیست؟

مجازات جرم شیشه دودی کردن خودرو شخصی در کلان شهر هایی مانند تهران، پنجاه و دوهزار و پانصد هزار تومان و در شهر های دیگر سی و یک هزار و پانصد هزار تومان است. ماموران نیروی انتظامی می توانند تا رفع اثر شیشه دودی به دفعات خودرو را در همان روز و روزهای دیگر جریمه کنند. هیچ گونه محدودیتی تا رفع اثر برچسب های دودی خودرو وجود ندارد. افراد بعد از مجازات شیشه دودی،  ملزم به اصلاح شیشه خودروی خود هستند.

 

مجازات دودی کردن شیشه خودرو

چرا دودی کردن شیشه خودروهای شخصی جرم است؟

هر گونه عاملی که باعث عدم دید درست پلیس راهنمایی رانندگی از فاصله 3 متری شود مجازات شیشه دودی و جریمه به دنبال دارد. به طور مثال پلیس باید قادر باشد که از فاصله 3 متری تشخیص دهد که آیا راننده مشغول به خوردن چیزی در حین رانندگی است و یا مشغول صحبت با تلفن همراه است. یا کمربند ایمنی خود را بسته یا خیر؟ از دیدگاه قانون از دلایل جرم انگاری وجود شیشه های دودی، اهمیت به سلامت شهروندان است. پر رنگ بودن شیشه های خودرو می تواند در دید راننده اختلال بوجود آورد. با  قوانین سختگیرانه  پلیس راهنمایی و رانندگی می توان  از سلامت سرنشینان خودرو اطمینان حاصل نمود. از وقوع جرم و جنایت پیشگیری کرد و از خطرات احتمالی جلوگیری کرد. برای دریافت مشاوره حقوقی تلفنی با شماره 09212242670 تماس بگیرید.

دودی کردن شیشه خودروهای شخصی تا چه حد قانونی است؟

قانون در گذشته ماموران نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی را موظف به مجازات جرم شیشه دودی کردن خودرو شخصی نموده بود.  جرم شیشه دودی کردن خودرو شخصی شامل جریمه نقدی، توقیف خودرو و ملزم نمودن فرد به کندن برچسب های دودی از روی شیشه های ماشین است.

دودی کردن شیشه خودرو می تواند به دلایل بسیاری انجام گیرد.  این دلایل می تواند، زیبایی خودرو و یا جلوگیری از تابش آفتاب مستقیم به داخل خودرو و ... باشد.

در حال حاضر برای مجازات شیشه دودی دیگر خبری از تعیین درصد شیشه دودی نیست و معیار و میزان خاصی در قانون برای درصد دودی نمودن خودروهای شخصی مشخص نشده است.  ملاک، رویت داخل خودرو با توجه به وجود شیشه های دودی توسط مامور راهنمایی رانندگی است. در صورت عدم رعایت متخلفین به 50 هزار تومان جریمه و ملزم به رفع خواهند شد.

 

خودرو شخصی با شیشه دودی

مرجع صالح برای رسیدگی به پرونده دودی کردن شیشه خودروهای شخصی

هیات دیوان عدالت اداری با نظارت دوباره بر قوانین، مجازات جرم شیشه دودی کردن خودرو شخصی توسط مامور راهنمایی و رانندگی را فقط صدور قبض جریمه اعلام نموده است و رفع اثر شیشه دودی را از اختیارات مامورین راهنمایی و رانندگی قرار نداده است.

قانونگذار با دقت نظر در اهمیت موضوع ضمانت اجرای تخلفات و حدود اختیارات مامورین را فقط در موارد توقیف خودرو، صدور قبض جریمه، جلوگیری از حرکت خودرو در توقفگاه، ضبط گواهینامه، جابجایی خودرو به منظور رفع سد معبر و.. تعیین نموده است.

لازم به ذکر است مجازات جرم شیشه دودی کردن خودرو شخصی از صلاحیت نیروی انتظامی خارج است و تشخیص و معیار دودی بودن و نبودن و مجازات جرم شیشه دودی کردن خودرو شخصی بر عهده مامورین راهنمایی و رانندگی است.

 

ارتباط در واتس اپ

 آیا می توان از پلیس بابت توقیف خودرو با شیشه های دودی شکایت کرد؟

قانون مجازات جرم شیشه دودی کردن خودرو شخصی را اینگونه توضیح داده است. افرادی که برچسب شیشه 35 درصد برای خودروی خود انتخاب می کنند فقط قادر خواهند بود 35 درصد از نور خورشید را در داخل ماشین خود داشته باشند و با دانش به این موضوع که این کار میتواند معایب و مزایای را برای سرنشینان خودروی شما به دنبال داشته باشد قانون انتخاب این موضوع را با تمام معایب و مزایای آن بر عهده شما گذاشته است. در صورتی که شما انتخاب کنید شیشه های خودرویتان در حد متعارف دودی باشد فقط با مجازات شیشه دودی جریمه پلیس راهنمایی رانندگی روبرو می شوید و رفع اثر شیشه دودی الزامی ندارد و در صورت عدم تخلفی دیگر غیر از دودی نمودن شیشه های اتومبیل، پلیس مجاز به مجازات شیشه دودی است و نیازی به  توقیف خودروی شما نیست.

پلیس راهنمایی و رانندگی مجری قانون و مامور مجازات شیشه دودی خودروهای  متخلف است ولی در برخی موارد دیده می شود که مجریان قانون متاسفانه خود از انجام درست قوانین به عمد و یا غیر عمد سرباز می زنند که باید پاسخگو باشند. اعمال قانون و مجازات جرم شیشه دودی کردن خودرو شخصی توسط مامورین راهور به نادرست می تواند این حق را برای شهروندان ایجاد کند تا با دلایل کافی به همراه مدارک خودرو و شناسایی خود به مرکز اجرائیات پلیس راهنمایی رانندگی مراجعه و شکایت خود را جهت بررسی اعلام نماید. قابل توجه است که افراد می توانند اعتراض خود را نسبت به مجازات شیشه دودی که به نادرست انجام گرفته است، از طریق پلیس بعلاوه 10 ثبت و به صورت غیر حضوری نتیجه را از طریق این مرکز دریافت نمایند. همچنین می توانید از مشاوره حقوقی انلاین و رایگان در سایت استفاده نمایید.

 

متن اعتراض رای دادگاه 
مشاوره حقوقی اجرای احکام دادگستری
مشاوره حقوقی کیفری 
هزینه نگارش لایحه دفاعیه 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

یدان

اگه شیشه دودی جرم هست چرا کارخانه خودرو سازی پژو پارس را با عنوان پارس سفارشی با شیشه دودی به بیرون عرضه میکند؟


فاطمه عمادی

باسلام در حال حاضر پلیس راهنمایی و رانندگی در ایران، دودی کردن شیشه ماشین در بازه ۳۵ تا ۴۰ درصد را مجاز می‌داند. علاوه بر این لازم است با وجود دودی نمودن شیشه ها باز هم داخل کابین از فاصله ۳ متری قابل مشاهده باشد. در واقع دودی بودن باید طوری باشد که سرنشینان خودرو در فاصله کمتر از ۳ متر از بیرون دیده شوند. با تمام این‌ها باید بدانید که قوانین شیشه دودی ماشین برای مقامات کشور با دیگر افراد متفاوت است. به عبارت دیگر خودروهای سیاسی و دیپلماتیک می‌توانند دارای شیشه‌های تیره رنگ باشند. به طوری که داخل کابین آن‌ها از بیرون دیده نشود.


رسول

با سلام نیروی انتظامی یک بار سال ۹۶ و یک بار سال ۹۷ معیار دودی کردن شیشه را مشخص کرد. سال اول گفت که باید راننده و سرنشین از فاصله سه متری دیده شوند و سال بعد این فاصله به ۵ متر رسید البته ریشه جریمه کردن خودروهایی که داخل شان مشخص نباشد به دهه ۴۰ شمسی برمی گردد. آن زمان نصب پرده و برچسب و هر چیز مشابه آن روی خودرو و شیشه‌ها ممنوع بود.رئیس پلیس راهور ناجا درباره این‌که چه افرادی هم می‌توانند از شیشه دودی با درصد بالا استفاده کنند، گفت: «مقامات و افراد دارای رده حفاظتی می‌توانند از شیشه دودی استفاده کنند. حتی افراد دارای بیماری به تشخیص کمیسیون پزشکی نیز در صورتی که راننده خودرو باشند و خودرو به نام خودشان باشد، می‌توانند با مراجعه به مراکز راهور در شهرها مجوز خود را دریافت کنند.» البته پیش از این هم معاون عملیات ترافیک راهور گفته بود که خودروهای وارداتی که شیشه‌های فتوکرومیک دارند هم جریمه نمی‌شوند.


محمدی

سلام و وقت بخیر من روز تعطیل رسمی دچار مشکلی شده بودم و با چند موسسه دیگر تماس گرفتم اما متاسفانه پاسخی دریافت نکردم با جست و جو در اینترنت با وکیل تلفنی آشنا شدم و با شما تماس گرفتم انصافا در زمانی کوتاه تر از چنددقیقه مشاور متخصص در زمینه موردنظر با بنده تماس گرفتند و بسیار هم مسلط و باتجربه بودند خواستم از این طریق تشکر کرده باشم


بهنام رحمانی فرد

باسلام در گذشته ماموران نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی را موظف به مجازات جرم شیشه دودی کردن خودرو شخصی نموده بود. جرم شیشه دودی کردن خودرو شخصی شامل جریمه نقدی، توقیف خودرو و ملزم نمودن فرد به کندن برچسب های دودی از روی شیشه های ماشین است. دودی کردن شیشه خودرو می تواند به دلایل بسیاری انجام گیرد. این دلایل می تواند، زیبایی خودرو و یا جلوگیری از تابش آفتاب مستقیم به داخل خودرو و ... باشد. در حال حاضر برای مجازات شیشه دودی دیگر خبری از تعیین درصد شیشه دودی نیست و معیار و میزان خاصی در قانون برای درصد دودی نمودن خودروهای شخصی مشخص نشده است. ملاک، رویت داخل خودرو با توجه به وجود شیشه های دودی توسط مامور راهنمایی رانندگی است. در صورت عدم رعایت متخلفین به 50 هزار تومان جریمه و ملزم به رفع خواهند شد


سهند مهدی پور

یروی انتظامی یک بار سال ۹۶ و یک بار سال ۹۷ معیار دودی کردن شیشه را مشخص کرد. سال اول گفت که باید راننده و سرنشین از فاصله سه متری دیده شوند و سال بعد این فاصله به ۵ متر رسید البته ریشه جریمه کردن خودروهایی که داخل شان مشخص نباشد به دهه ۴۰ شمسی برمی گردد. آن زمان نصب پرده و برچسب و هر چیز مشابه آن روی خودرو و شیشه‌ها ممنوع بود


مجید

مجازات جرم شیشه دودی کردن خودرو شخصی در کلان شهر هایی مانند تهران، پنجاه و دوهزار و پانصد هزار تومان و در شهر های دیگر سی و یک هزار و پانصد هزار تومان است. ماموران نیروی انتظامی می توانند تا رفع اثر شیشه دودی به دفعات خودرو را در همان روز و روزهای دیگر جریمه کنند. هیچ گونه محدودیتی تا رفع اثر برچسب های دودی خودرو وجود ندارد. افراد بعد از مجازات شیشه دودی، ملزم به اصلاح شیشه خودروی خود هستند.


محدثه عابدی

با سلام دودی کردن شیشه های خودرو به دلیل اینکه دید را کم نموده و برای راننده خطر افرین است و مشکلات عدیده ای را به وجود آورده منع و جرم انگاری شده است. رعایت مقررات و نکات ایمنی از جمله بستن کمربند و صحبت نکردن با موبایل و.... از جمله ی مواردی است که از طرف راننده باید رعایت گردد و اگر شیشه ها دودی باشد، پلیس راهور هیچ گونه دیدی نسبت به آنها نخواهد داشت و مسلما باعث هرج و مرج در رانندگی و باعث به خطر افتادن جان خیلی از افراد به دلیل عدم رعایت قوانین می شود.


حمید مرادی نیا

با سلام در قانون مجازات، معیار و میزان مشخصی برای درصد دودی کردن شیشه خودرو بیان نشده است. اگر دودی کردن شیشه خودرو در حدی باشد که مامورهای راهنمایی‌ورانندگی داخل خودروی شما را نبینند، می‌توانند برای رفتار شما جرم‌انگاری کرده و اعمال قانون کنند.نکته مهم در دودی کردن شیشه ماشین آن است که مأموران نیروی انتظامی می‌توانند تا رفع‌کردن شیشه‌های دودی خودرو به‌دفعات متوالی حتی در یک روز آن خودرو را جریمه کنند؛ بنابراین هیچ محدودیتی تا رفع اثر از برچسب‌های دودی وجود ندارد. افراد بعد از اعمال مجازات شیشه دودی، ملزم به اصلاح شیشه خودروی خود هستند. هر عاملی که باعث درست دیده‌نشدن داخل خودرو توسط پلیس راهنمایی‌ورانندگی از فاصله ۳ متری شود، مجازات و جریمه به دنبال دارد. همچنین پررنگ بودن شیشه‌های خودرو باعث اختلال دید راننده می‌شود.با قوانین سخت‌گیرانه پلیس راهنمایی‌ورانندگی در خصوص دودی کردن شیشه خودرو می‌توان از سلامت سرنشینان خودرو اطمینان حاصل نمود. از وقوع جرم و جنایت پیشگیری و از خطرات احتمالی جلوگیری کرد.


مهدی مظفری اناری

با سلام دودی کردن شیشه های خودرو امروزه در بین افراد و طبقات مختلف جامعه شایع شده است اما باید توجه داشت این کار موجب عدم تسلط راننده و سرنشینان خودرو به بیرون از آن شده و احتمال وقوع تصادف را افزایش می دهد. این عمل به موجب قوانین و‌آیسن نامه های موجود به واقع تخلف محسوب می شود ‌و ضابطان راهنمایی و رانندگی می توانند نسبت به اعمال قانون در این خصوص اقدام نمایند


شیرزاد افشاری

با سلام دودی کردن شیشه ماشین بیش از اندازه مجاز منجر به کاهش دید رانندگان خواهد شد. به همین دلیل پلیس راهنمایی و رانندگی برای انجام این کار قوانین به خصوصی در نظر گرفته است. در حال حاضر پلیس راهنمایی و رانندگی در ایران، دودی کردن شیشه ماشین در بازه ۳۵ تا ۴۰ درصد را مجاز می‌داند. علاوه بر این لازم است با وجود دودی نمودن شیشه ها باز هم داخل کابین از فاصله ۳ متری قابل مشاهده باشد. در واقع دودی بودن باید طوری باشد که سرنشینان خودرو در فاصله کمتر از ۳ متر از بیرون دیده شوند. با تمام این‌ها قوانین شیشه دودی ماشین برای مقامات کشور با دیگر افراد متفاوت است. به عبارت دیگر خودروهای سیاسی و دیپلماتیک می‌توانند دارای شیشه‌های تیره رنگ باشند. به طوری که داخل کابین آن‌ها از بیرون دیده نشود. در نهایت درمیابیم دودی کردن شیشه ماشین بیش از حد مجاز توسط پلیس جرم شناخته شده و شامل جریمه می شود .


Mohammad sheykhi

قانون در گذشته ماموران نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی را موظف به مجازات جرم شیشه دودی کردن خودرو شخصی نموده بود. جرم شیشه دودی کردن خودرو شخصی شامل جریمه نقدی، توقیف خودرو و ملزم نمودن فرد به کندن برچسب های دودی از روی شیشه های ماشین است. دودی کردن شیشه خودرو می تواند به دلایل بسیاری انجام گیرد. این دلایل می تواند، زیبایی خودرو و یا جلوگیری از تابش آفتاب مستقیم به داخل خودرو و ... باشد. در حال حاضر برای مجازات شیشه دودی دیگر خبری از تعیین درصد شیشه دودی نیست و معیار و میزان خاصی در قانون برای درصد دودی نمودن خودروهای شخصی مشخص نشده است. ملاک، رویت داخل خودرو با توجه به وجود شیشه های دودی توسط مامور راهنمایی رانندگی است. در صورت عدم رعایت متخلفین به 50 هزار تومان جریمه و ملزم به رفع خواهند شد.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام خدمت شما مجازات جرم شیشه دودی کردن خودرو شخصی در کلان شهر هایی مانند تهران، پنجاه و دوهزار و پانصد هزار تومان و در شهر های دیگر سی و یک هزار و پانصد هزار تومان است. ماموران نیروی انتظامی می توانند تا رفع اثر شیشه دودی به دفعات خودرو را در همان روز و روزهای دیگر جریمه کنند. هیچ گونه محدودیتی تا رفع اثر برچسب های دودی خودرو وجود ندارد. افراد بعد از مجازات شیشه دودی، ملزم به اصلاح شیشه خودروی خود هستند.


کاوه

ممنون ازمطالب خوب وخواندنی شما متاسفانه درکشوری زندگی میکنیم که مردم ببشترازاینکه بادیدن پلیس احساس آرامش وامنیت نمایند،بادیدن پلیس دچاراضطراب وترس میگردند و شوربختانه رفتاراکثرمامورین هم بسیارنازل وازسرعدم وجودتربیت وتعهدمیباشد.بعنوان مثال چندروزقبل درجاده هراز اتومبیلی یک لوله پلیکای پنج متری رابشکل عمودی ازاتاق ماشین وازطریق پنجره اتومبیل بیرون داده وباهمان وضع درجاده رانندگی میکردبطوریکه حدود چهارمترازلوله ازسقف ماشین بسمت بالا بدون حفاظ بیرون زده بودوجالب اینجابودکه اتومبیل پلیس راهنمایی نیزحدودپنج دقیقه پشت سراتومیبل مزبورحرکت میمردامادریغ ازیک تذکر(بعلت اینکه پلاک خودروی متخلف پلاک محلی مازندران بود)وخنده داراینکه ماشین بنده راچندروزبعدپلیس دربکی ازشهرهای مازندران متوقف نمودوبخاطرشیشه رنگی که فابریک کارخانه بوده وبنده هیچگونه تصرفی درشیشه اتومبیل خودنداشتم مبلغ سی هزارتومان جریمه کردوظاهراتابحال اتومبیلهایی که توسط کارخانه شیشه رنگی بکارمیبرند(آنهم درحد سی درصدوخیلی کمرنگ)ندیده بود!!!چون میگفت کارخانه شیشه رنگی بکارنمیبرد!!!! واقعاآدم متاسف میشه برای این پلیس…این قوانین آبکی وهمشهری بازی پلیسها


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.