اعتراض آنلاین برگ تشخیص امور مالیاتی

اعتراض آنلاین برگ تشخیص امور مالیاتی

اعتراض آنلاین برگ تشخیص امور مالیاتی

اعتراض انلاین برگ تشخیص امور مالیاتی

برگ تشخیص امور مالیاتی چیست؟

تعیین مالیات مودیان مالیاتی بر اساس اظهارنامه و بررسی های ماموران امور مالیاتی انجام می شود. میزان مالیات تعیین شده در برگه ای به مودی ابلاغ می شود که به آن برگه، برگ تشخیص مالیات گفته می شود. برگ تشخیص مالیات شامل اطلاعاتی از جمله شماره برگ تشخیص، تاریخ، نام اداره دارایی و مشخصات، مشخصات مودی و... است. اگر اداره مالیات در زمان تعیین شده برای مودی مالیاتی برگ تشخیص مالیات یا به اصطلاحی دیگر نامه برگ ارزیابی مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی انفرادی صادر نکند، اظهارنامه ای که مودی تسلیم کرده است قطعی تلقی می شود.

 

چارت هزینه های مشاوره حقوقی

آیا برگ تشخیص مالیاتی قابل اعتراض است؟

مودی باید در مهلت تعیین شده در ماده 238 ق.م.م از طریق خود یا وکیل قانونی اقدام به تقدیم اعتراض به اداره امور مالیاتی نماید و همچنین دلایل و مستندات قانونی را نیز باید به برگه اعتراض پیوست نماید. بعد از ثبت اعتراض در سیستم، مدارک توسط کارشناس مربوطه بررسی خواهد شد اگر دلایل و مستندات کافی باشد اعتراض مورد قبول قرار خواهد گرفت و به مسئول مربوطه ارجاع خواهد داد اگر مستندات نیز کافی نباشد اعتراض رد و به اطلاع مودی خواهد رسید. در صورتی که تقاضای رسیدگی مجدد بر اساس اظهارات و دلایل مودی رد شود پرونده برای بررسی بیشتر به هیات حل اختلاف مالیاتی فرستاده می شود که رای که در این هیات صادر خواهد شد و لازم الاجرا است اما اگر مودی نسبت به این حکم نیز اعتراض داشت، می تواند در مهلت 20 روز به حکم اعتراض و پرونده به هیات حل اختلاف مالیاتی تجدید نظر ارسال شود. هم اداره مالیات و هم مودی اگر به حکم قطعی نیز اعتراض داشته باشند با ثبت اعتراض پرونده به شورای عالی مالیاتی ارجاع خواهد شد که برای نقص رای و جدید رسیدگی باید دلایل کافی و قانونی وجود داشته باشد. در صورت پذیرش پرونده در شورای عالی مالیاتی حکم نهایی و قطعی صادر خواهد شود و پرونده در هیچ بخشی دیگری در وزارت امور اقتصادی و دارایی قابل بررسی مجدد نخواهد بود. برای دریافت مشاوره حقوقی انلاین و رایگان در سایت موسسه وکلای تلفنی ثبت نام نمایید.

 

امور مالیاتی

مدت زمان اعتراض به برگ تشخیص امور مالیاتی

برای اعتراض به برگ تشخیص مالیات مهلت 30 روزه تعیین شده است در صورتی که مودی مالیاتی به برگه تشخیص اعتراض داشته باشد باید در حداکثر 30 روز به برگ تشخیص اعتراض نماید. اعتراض به صورت کتبی تقدیم اداره مالیات صادر کننده برگ تشخیص مالیات می شود. بعد از تقدیم اعتراض مذاکره مودی با اداره امور مالیاتی شروع و و در نهایت برگ قطعی مالیات صادر خواهد شد.

بعد از ابلاغ برگ قطعی مالیات مودی موظف است ظرف کمتر از 10 روز نسبت به پرداخت آن اقدام کند. ذکر این نکته لازم است اداره امور مالیاتی تا 5 صادر بعد از صدور برگ قطعی مالیات نیز می تواند مالیات برای فعالیت ها و درآمدهای کتمان شده توسط مودی مالیات تعیین کند.

شرایط اعتراض آنلاین به برگ تشخیص امور مالیاتی

مودیان می توانند برگ تشخیص مالیات را از طریق سامانه رسیدگی به اعتراضات مودیان مالیاتی مشاهده کنند و اگر نسبت به آن اعتراض داشتند می توانند از طریق همین سامانه به صورت آنلاین اعتراض خود را ثبت کنند. هر فردی که پرونده مالیاتی داشته باشد می توانند با ورود اطلاعات به سامانه ورود پیدا کند. مودی بعد از ورود به سامانه شماره برگه خود را جستجو خواهد کرد اگر مهلت قانونی برای ثبت اعتراض وجود داشته باشد نسبت به ثبت اعتراض اقدام خواهد کرد. مودی مالیاتی اگر وکیل داشته باشد باید مشخصات وکیل خود را در سامانه ثبت کند. اگر درخواست اعتراض به برگ تشخیص مالیات به درستی به ثبت رسیده باشد پیام موفقیت آمیز بودن ثبت درخواست نمایش داده خواهد شد و کد رهگیری برای پیگیری های بعدی به مودی اعلام می شود. بعد از ثبت امکان ویرایش اعتراض وجود ندارد اما اگر به هر دلیلی از ثبت اعتراض به برگ تشخیص مالیات منصرف شده اید می توانید بر روی گزینه انصراف کلیک کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره حقوقی از موسسه وکلای تلفنی با شماره 02147625900 تماس بگیرید.

 

ارتباط در واتس اپ

هزینه اعتراض به برگه تشخیص امور مالیاتی

هزینه رسیدگی به اعتراض در هیات بدوی صفر است و از مودی در این بخش هزینه ای دریافت نخواهد شد. اما بعد از صدور حکم در هیات تجدید نظر اگر رای به نفع مودی نباشد باید مودی یک درصد مابه التفاوت برگ تشخیص مالیات و آنچه را که در اظهار نامه اظهار کرده به عنوان هزینه رسیدگی بپردازد. به عنوان مثال مودی معتقد است که 5 میلیون تومان مالیات باید بپردازد اما تشخیص امور مالیاتی 7 میلیون تومان است در این صورت 2 میلیون تومان ما به التفاوت است که یک درصد آن 20 هزار تومان است.

اما اگر مودی بخواهد در شورای عالی مالیاتی نیز به حکم اعتراض نماید در صورتی که شورا به نفع مودی رای صادر کند و نظر هیات تجدید نظر را رد کند باید 1 درصدی که از مودی برای هزینه رسیدگی گرفته شده است را به مودی پس دهند. اگر مودی مالیاتی در این مرحله نیز نتواند ادعای خود را ثابت کند و دلیل مدرک کافی برای نقص رای ارائه دهد شکایت وی رد خواهد شد و شورای عالی مالیاتی یک درصد دیگر نیز از مودی تحت عنوان هزینه رسیدگی دریافت خواهد کرد. همچنین هزینه رسیدگی در هیات ماده 251 مکرر نیز صفر است و اگر در این هیات رای به نفع مودی صادر شود هزینه های رسیدگی که قبلا در شورای عالی و تجدیدنظر پرداخت شده است پس داده نمی شود. جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی با شماره 09212242670 تماس بگیرید.

مزایای مشاوره با وکیل امور مالیاتی

گاهی اوقات سهوا یا عمدا مالیات هایی برای افراد یا شرکت ها تعیین می شود که منصفانه نیست و مودی نیز می داند که در صدور برگ تشخیص مالیات اشتباه شده است اما اثبات و پیگیری های قانونی آن کار هر کسی نیست و باید از لحاظ حقوقی به موضوع نگاه کرد. مودیان مالیاتی بعد از مشاوره با وکیل مالیاتی اطلاعات حقوقی مناسبی را بدست خواهند آورد که بر اساس آنها میتوانند مراتب اعتراض به مالیات صادر شده را پیگیری کنند. مشاور حقوقی با بهره گیری از دانش و تجربه ای که دارد تلاش می کند تا بهترین راه حل را در اختیار مشاوره گیرنده قرار دهد. در صورت اعتراض به رای مالیاتی سریعا می توانید از طریق موسسه وکلای تلفنی با وکیل پایه یک دادگستری ارتباط برقرار کنید و مشاوره با کیفیت و تخصصی دریافت کنید.

 

نگارش انواع دادخواست
مشاوره حقوقی ورشکستگی 
مشاوره حقوقی بیمه 
مشاوره حقوقی اداره کار 
درباره ما 

 

سوالات رایج

+ برگ تشخیص مالیات قابل اعتراض است؟

بله، مودی اگر به برگ تشخیص اعتراض داشته باشد میتواند آن را کتبا به اداره امور مالیاتی تقدیم کند.

+ رسیدگی در هیات حل اختلاف مالیاتی هزینه دارد؟

خیر، در این مرحله هزینه ای بابت رسیدگی پرداخت نخواهد شد.

+ اگر در ماده 251 مکرر به نفع مودی حکم صادر شود هزینه های رسیدگی در مراحل قبلی بازگردانده می شود؟

خیر، بر اساس بخشنامه های صادر در این مرحله هزینه های رسیدگی در مراحل قبلی پس داده نمی شود.

+ نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل مالیاتی متخصص دارم چکار کنم؟

از طریق شماره های مندرج در سایت وکلای تلفنی می توانید با وکیل متخصص تماس برقرار کنید

+ هزینه مشاوره حقوقی مالیاتی چقدر است؟

هزینه مشاوره بر اساس دقیقه و موضوع تعیین می شود. تعرفه ها در بخش هایی از سایت موسسه وکلای تلفنی قابل مشاهده است


سوالات متداول

نظرات

فاطمه عمادی

باسلام، براساس ماده ۲۳۸ ق.م.م در مواردی که مودی نسبت به برگ تشخیص مالیات ابلاغ شده، اعتراضی داشته باشد، می‌تواند تا ۳۰ روز از تاریخ ابلاغ شخصاً یا به وسیله وکیل تام‌الاختیار به اداره امور مالیاتی مراجعه و با ارائه دلایل، مدارک و اسناد، به‌صورت کتبی تقاضای رسیدگی مجدد به برگه تشخیص مالیات کند.،والا موظف است تا ۳۰ روز این مبلغ را به امور مالیاتی واریز کند. اما اگر نسبت به مبلغ تعیین شده اعتراض دارد باید در مهلت تعیین شده اعتراض خود را به سازمان امور مالیاتی اعلام کند. نحوه اعتراض به برگ تشخیص مالیات، از طریق درگاه تکس به نشانی https://tax.gov.ir می‌باشد که شماره برگه تشخیص مالیاتی که قصد اعتراض به آن را دارد در کادر مربوطه وارد و پس از ثبت اطلاعاتی مانند: تاریخ صدور برگه، تاریخ ابلاغ برگه، نوع برگه و شرح اعتراض، اعتراض خود را ثبت نماید.


معراج فرجی

نحوه اعتراض به مالیات پس از ورود به سامانه اعتراض به مالیات، از طریق جست و جوی آدرس tax.gov.ir، مطابق راهنمای بخش های قبل، به منظور اعتراض به مالیات و ثبت درخواست بررسی مجدد مالیات متعلقه، بر روی دکمه اعتراضات و شکایات که در سمت راست صفحه مشاهده می نمایید، کلیک نمایید


کوکبی

با توجه به اینکه خیلی وقتها اداره مالیات به میزان درآمد اعلامی توسط مودی توجه نمی‌کند و مبلغی بر اساس شاخص های تعیین شده در اداره مالیات را بصورت علی الرآس درآمد در نظر می‌گیرد فلذا مودی می‌تواند با ارائه دلایل به برگ تشخیص اعتراض کند که به صورت الکترونیکی ثبت می‌شود


مجید پریدست فومنی

با سلام بطور کلی در اوراق تشخیص مالیات اعم از مالیات عملکرد و مالیات ارزش افزوده قابلیت اعتراض از رئیس حوزه مالیاتی تا کمیسیون ۳ نفره منتخب وزیر اقتصاد را دارند لذا مودی طی مهلت مقرره قانونی که حداکثر ۳۰ روز میباشد میتواند ضمن الصاق مدارک اقدام اعتراض به مالیات تشخیصی نمایید


بهنام رحمانی فرد

با سلام باید در مهلت تعیین شده در ماده 238 ق.م.م از طریق خود یا وکیل قانونی اقدام به تقدیم اعتراض به اداره امور مالیاتی نماید و همچنین دلایل و مستندات قانونی را نیز باید به برگه اعتراض پیوست نماید. بعد از ثبت اعتراض در سیستم، مدارک توسط کارشناس مربوطه بررسی خواهد شد اگر دلایل و مستندات کافی باشد اعتراض مورد قبول قرار خواهد گرفت و به مسئول مربوطه ارجاع خواهد داد اگر مستندات نیز کافی نباشد اعتراض رد و به اطلاع مودی خواهد رسید. در صورتی که تقاضای رسیدگی مجدد بر اساس اظهارات و دلایل مودی رد شود پرونده برای بررسی بیشتر به هیات حل اختلاف مالیاتی فرستاده می شود که رای که در این هیات صادر خواهد شد و لازم الاجرا است اما اگر مودی نسبت به این حکم نیز اعتراض داشت، می تواند در مهلت 20 روز به حکم اعتراض و پرونده به هیات حل اختلاف مالیاتی تجدید نظر ارسال شود. هم اداره مالیات و هم مودی اگر به حکم قطعی نیز اعتراض داشته باشند با ثبت اعتراض پرونده به شورای عالی مالیاتی ارجاع خواهد شد که برای نقص رای و جدید رسیدگی باید دلایل کافی و قانونی وجود داشته باشد. در صورت پذیرش پرونده در شورای عالی مالیاتی حکم نهایی و قطعی صادر خواهد شود و پرونده در هیچ بخشی دیگری در وزارت امور اقتصادی و دارایی قابل بررسی مجدد نخواهد بود


Mohammad sheykhi

مودی باید در مهلت تعیین شده در ماده 238 ق.م.م از طریق خود یا وکیل قانونی اقدام به تقدیم اعتراض به اداره امور مالیاتی نماید و همچنین دلایل و مستندات قانونی را نیز باید به برگه اعتراض پیوست نماید. بعد از ثبت اعتراض در سیستم، مدارک توسط کارشناس مربوطه بررسی خواهد شد اگر دلایل و مستندات کافی باشد اعتراض مورد قبول قرار خواهد گرفت و به مسئول مربوطه ارجاع خواهد داد اگر مستندات نیز کافی نباشد اعتراض رد و به اطلاع مودی خواهد رسید. در صورتی که تقاضای رسیدگی مجدد بر اساس اظهارات و دلایل مودی رد شود پرونده برای بررسی بیشتر به هیات حل اختلاف مالیاتی فرستاده می شود که رای که در این هیات صادر خواهد شد و لازم الاجرا است اما اگر مودی نسبت به این حکم نیز اعتراض داشت، می تواند در مهلت 20 روز به حکم اعتراض و پرونده به هیات حل اختلاف مالیاتی تجدید نظر ارسال شود. هم اداره مالیات و هم مودی اگر به حکم قطعی نیز اعتراض داشته باشند با ثبت اعتراض پرونده به شورای عالی مالیاتی ارجاع خواهد شد که برای نقص رای و جدید رسیدگی باید دلایل کافی و قانونی وجود داشته باشد. در صورت پذیرش پرونده در شورای عالی مالیاتی حکم نهایی و قطعی صادر خواهد شود و پرونده در هیچ بخشی دیگری در وزارت امور اقتصادی و دارایی قابل بررسی مجدد نخواهد بود


محمدیان

جهت اخذ مشاوره اداره کار قبلا مشاوره دریافت کرده بودم اما امروز در زمینه مالیاتی سوال داشتم و ارجاع تخصصی به وکیل امور مالیاتی انجام شد و بسیار مفید بود برام ممنون


امین چراغی شیخ آباد

سلام و عرض ادب به منظور اعتراض به برگ تشخیص مالیاتی، در مرحله اول، مطابق توضیحات مربوط به نحوه دریافت برگ تشخیص مالیاتی، وارد درگاه ملی خدمات مالیات، به آدرس my.tax.gov.ir شوید. در مرحله بعد، کد ملی و کلمه عبور خود را وارد کرده و پس از ورود به کارتابل شخصی خود، از منوی سمت راست، بر روی گزینه درخواست ها کلیک نمایید.


مهران رمضان پناه

باسلام؛ برگه به آن‌ها ابلاغ می‌کند. درواقع زمانی که مودیان اظهارنامه مالیاتی را برای سازمان امور مالیاتی ارسال می‌کنند، اداره مالیات موظف است طی ۱ سال پس از ارسال اظهارنامه، آن را بررسی و ظرف مدت ۳ ماه پس از پایان مهلت مشخص‌شده، برگه تشخیص مالیات را برای مودیان صادر کند. برگه ارزیابی مالیاتی برای انواع مالیات از قبیل عملکرد، حقوق و غیره به‌صورت جداگانه صادر می‌شود. ذکر این نکته لازم است که در بسیاری از موارد به برگ تشخیص مالیات، برگ ارزیابی عمومی مالیاتی نیز می‌گویند. چنانچه اداره امور مالیاتی ظرف مهلت مذکور دفاتر و اسناد و مدارک مودی را رسیدگی نکرده و یا برگ تشخیص مالیات را به ایشان ابلاغ نکند، اظهارنامه مالیاتی مودی قطعی تلقی می‌شود. در حقیقت اظهارنظر اداره امور مالیاتی، نسبت به مالیات مودی، بر اساس رسیدگی‌های صورت گرفته است.


امین حسنوند

مودی باید در مهلت تعیین شده در ماده 238 ق.م.م از طریق خود یا وکیل قانونی اقدام به تقدیم اعتراض به اداره امور مالیاتی نماید و همچنین دلایل و مستندات قانونی را نیز باید به برگه اعتراض پیوست نماید. بعد از ثبت اعتراض در سیستم، مدارک توسط کارشناس مربوطه بررسی خواهد شد اگر دلایل و مستندات کافی باشد اعتراض مورد قبول قرار خواهد گرفت


بشیر علی پاریاد

با سلام.یکی از برگه‌های مالیاتی که برای مودیان صادر می‌شود، برگ تشخیص مالیات است. در این برگه عملکرد مالی مودی در طی یک سال مالی بر اساس گزارشاتی که مودی برای امور مالیاتی ارسال کرده است، توسط ممیزان مالیاتی محاسبه و به مودی ابلاغ می‌شود. این برگه می‌تواند در سه نوع مالیات بر درآمد، مالیات بر حقوق و مالیات تکلیفی صادر شود. مودی موظف است تا ۳۰ روز این مبلغ را به امور مالیاتی واریز کند. اما اگر نسبت به مبلغ تعیین شده اعتراض دارد باید در مهلت تعیین شده اعتراض خود را به سازمان امور مالیاتی اعلام کند.


مجید شیخی

با سلام گاهی اوقات سهوا یا عمدا مالیات هایی برای افراد یا شرکت ها تعیین می شود که منصفانه نیست و مودی نیز می داند که در صدور برگ تشخیص مالیات اشتباه شده است اما اثبات و پیگیری های قانونی آن کار هر کسی نیست و باید از لحاظ حقوقی به موضوع نگاه کرد. مودیان مالیاتی بعد از مشاوره با وکیل مالیاتی اطلاعات حقوقی مناسبی را بدست خواهند آورد که بر اساس آنها میتوانند مراتب اعتراض به مالیات صادر شده را پیگیری کنند. مشاور حقوقی با بهره گیری از دانش و تجربه ای که دارد تلاش می کند تا بهترین راه حل را در اختیار مشاوره گیرنده قرار دهد موفق باشید


فریبرز ذوالفقاری

با سلام خدمت شما .مالیات مودیان مالیاتی بر اساس اظهارنامه و بررسی های ماموران امور مالیاتی انجام می شود. میزان مالیات تعیین شده در برگه ای به مودی ابلاغ می شود که به آن برگه، برگ تشخیص مالیات گفته می شود. برگ تشخیص مالیات شامل اطلاعاتی از جمله شماره برگ تشخیص، تاریخ، نام اداره دارایی و مشخصات، مشخصات مودی و... است. اگر اداره مالیات در زمان تعیین شده برای مودی مالیاتی برگ تشخیص مالیات یا به اصطلاحی دیگر نامه برگ ارزیابی مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی انفرادی صادر نکند، اظهارنامه ای که مودی تسلیم کرده است قطعی تلقی می شود.


آزاده

در صورتی که طبق ماده 237 قانون مالیات های مستقیم فصل دوم، مودی می‌تواند گزارشی را که مبنای صدور برگ تشخیص شده از ممیز مالیاتی دریافت نماید. ممیز مالیاتی موظف است تمام جزئیات و توضیحات لازم در ارتباط با برگ تشخیص را به مودی ارائه نماید. برگ تشخیص موضوعی مهم می‌باشد چون حتی در زمان حسابرسی مالی، حسابرسان برگ های تشخیص و قطعی مالیات را دریافت می‌نمایند.


فاطمه موسوی نژاد

براساس ماده ۲۳۸ ق.م.م در مواردی که مودی نسبت به برگ تشخیص مالیات ابلاغ شده، اعتراضی داشته باشد، می‌تواند تا ۳۰ روز از تاریخ ابلاغ شخصاً یا به وسیله وکیل تام‌الاختیار به اداره امور مالیاتی مراجعه و با ارائه دلایل، مدارک و اسناد، به‌صورت کتبی تقاضای رسیدگی مجدد به برگه تشخیص مالیات کند.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.