اظهارنامه صفر چیست؟

اظهارنامه صفر چیست؟

اظهارنامه صفر چیست؟

اظهارنامه صفر چیست؟ منظور از اظهارنامه مالیاتی چه می باشد؟ چه نکات مهمی هنگام ارسال اظهارنامه صفر بایستی رعایت گردد؟ مراحل ثبت اظهارنامه عدم فعالیت چیست؟ تبصره 3 ماده 22 آیین نامه اجرایی چه ارتباطی با اظهارنامه مالیاتی دارد؟ دریافت مالیات از گذشته های دور تاکنون به عنوان یکی از مهمترین روش های درآمدی دولت ها شناخته شده است. در همین راستا قانونگذاران نیز توجه ویژه ای به آن داشته اند و پیرامون اظهارنامه مالیاتی مقررات گوناگونی وضع شده است. این اظهارنامه انواع مختلفی دارد که یکی از آنها اظهارنامه صفر است. در نتیجه همه روز اشخاص زیادی جهت دریافت مشاوره حقوقی اظهارنامه صفر با متخصصین موسسه حقوقی وکلای تلفنی در ارتباط هستند. سوالات گوناگونی ذهن این افراد را به خود مشغول کرده است که به مهمترین آنها در آغاز مقاله اشاره کردیم. در نتیجه تصمیم گرفته ایم در یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی ضمن آشنایی با اظهارنامه صفر به سوالات فوق الذکر نیز پاسخ دهیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

اظهارنامه مالیاتی چیست؟

پیش از پرداختن به موضوع اظهارنامه صفر بایستی به این سوال پاسخ دهیم که اظهارنامه مالیاتی چیست؟ در واقع هر ساله شهروندان بایستی بخشی از درآمد خود را به عنوان مالیات به دولت بپردازند. حال در مشاغلی همچون مشاغل دولتی، اطلاعات میزان درآمد کارمندان به خوبی واضح و مشخص است و توسط شرکت مربوطه جمع آوری می شود. با این حال در مشاغل آزاد چنین امکانی فراهم نیست. در نتیجه آنها بایستی اطلاعات مرتبط با دارایی و درآمد خود را از طریق اظهارنامه مالیاتی به دولت نشان دهند تا میزان مالیات آنها مشخص گردد. همچنین اگر افراد مذکور اقدام به تنظیم اظهارنامه مالیاتی خود نکنند، دولت این کار را به صورت خودجوش برای آنها انجام خواهد داد.

در نتیجه اظهارنامه مالیاتی فرمی است که توسط اشخاص تنظیم می گردد و در آن اطلاعات مرتبط با دارایی و درآمد آنها ذکر گردیده است. همچنین دولت بر اساس این اظهارنامه میزان مالیات هر ساله اشخاص مذکور را مشخص خواهد نمود. شما می توانید تمامی سوالات خود پیرامون اظهارنامه مالیاتی را از طریق مشاوره حقوقی از ما بپرسید.

 

 

 

مشاوره حقوقی مالیاتی

 

 

منظور از اظهارنامه صفر چیست؟

اکنون نوبت آن فرا رسیده که به سراغ اظهارنامه مالیاتی صفر برویم. در واقع فعالیت اقتصادی اشخاص یا شرکت ها به منظور کسب سود و درآمد انجام می گیرد. با این حال همواره انجام فعالیت اقتصادی به معنای داشتن درآمد نیست. در نتیجه ممکن است بسیاری از شرکت ها و اشخاص در یک سال مالی هیچگونه درآمدی کسب نکنند. در اینگونه موارد نبایستی از اهمیت ارسال اظهارنامه مالیاتی غافل ماند. چرا که ممکن است در آینده مشکلات عدیده گوناگونی را برای اشخاص به وجود آورد.

پس در این حالت آنها بایستی اقدام به ارسال اظهارنامه مالیاتی صفر یا اظهارنامه عدم فعالیت یا اظهارنامه مالیاتی سفید کنند. در واقع اظهارنامه صفر یکی از انواع اظهارنامه ها می باشد که در آن ذکر گردیده صاحب اظهارنامه در سال مالی مشخص هیچگونه درآمدی نداشته است. بایستی توجه داشته باشید که نکات حقوقی پیرامون این اظهارنامه بسیار زیاد است. در همین راستا شما می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

نکات مهم در ارسال اظهارنامه صفر

یکی از مهم ترین سوالاتی که هنگام مشاوره حقوقی اظهارنامه صفر از متخصصین موسسه حقوقی وکلای تلفنی پرسیده می شود، این است که چه نکاتی را بایستی هنگام ارسال اظهارنامه مالیاتی سفید رعایت کنیم؟ از جمله نکات مذکور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در صورت رخ دادن یکی از سه حالت روبرو می توان برای ارسال اظهارنامه صفر اقدام نمود: وجود نداشتن هرگونه تراکنش بانکی در حساب مرتبط با کسب و کار متقاضی، عدم وجود رویدادهای مالی در تمامی حساب های شرکت، عدم گزارش اطلاعیه های مرتبط با خرید و فروش معاملات فصلی.
  • بهترین زمان برای ارسال اظهارنامه مالیاتی صفر زمانی است که یک سال از آخرین گردش مالی متقاضی گذشته باشد.

 

 

 

آموزش تهیه صورت های مالی و اظهارنامه مالیاتی 
مشاوره حقوقی امور مالیاتی 
مشاوره حقوقی جرائم مالیاتی 
درباره ما 

 

 

  • آخرین مهلت ارسال اظهارنامه مالیاتی صفر هر ساله توسط اداره مالیات تعیین خواهد شد.
  • برای ارسال اظهارنامه مذکور بایستی به سامانه امور مالیاتی کشور مراجعه کنید.

اگرچه در این بخش به برخی از نکات مهم پیرامون اظهارنامه عدم فعالیت اشاره داشتیم با این حال نکات مهم دیگری نیز وجود دارد که می تواند عدم رعایت آنها شرایط جبران ناپذیری را برای شما به وجود آورد. در نتیجه بهتر است از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با بهترین وکیل مالیاتی کشور در ارتباط باشید.

 

مراحل ثبت اظهارنامه عدم فعالیت

موضوع دیگری که پیرامون اظهارنامه مالیاتی صفر بایستی با آن آشنا شویم. مراحل ثبت اظهارنامه مذکور می باشد. برای انجام این کار بایستی 4 مرحله را پشت سر بگذاریم که عبارتند از:

  • ثبت نام کردن در سامانه مودیان مالیاتی: با در اختیار داشتن کد اقتصادی خود می توانید در سامانه مذکور ثبت نام فرمایید.
  • ورود به سامانه مودیان مالیاتی و انتخاب گزینه اظهارنامه عدم فعالیت: پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود می توانید به سامانه مذکور وارد شوید و از طریق منوی سمت راست گزینه «اظهارنامه ها» و سپس گزینه «اظهارنامه عدم فعالیت» را انتخاب کنید.
  • تکمیل فرم دیجیتال اظهارنامه عدم فعالیت: این فرم حاوی اطلاعاتی همچون مشخصات سال مالی، مشخصات مؤدی مالیاتی و دلایل عدم فعالیت می باشد.
  • ارسال الکترونیکی و غیر حضوری اظهارنامه مذکور.

 

 

 

بهترین وکیل اظهارنامه مالیاتی

 

 

تبصره 3 ماده 22 آیین نامه اجرایی

یکی از مقررات مهم پیرامون اظهارنامه صفر تبصره 3 ماده 22 آیین نامه اجرایی ماده 219 قانون مالیات های مستقیم کشور می باشد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون آن از طریق مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان با ما در ارتباط باشید. لازم به ذکر است که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

 

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.