طلاق فوری غیر مدخوله

طلاق فوری غیر مدخوله

طلاق فوری غیر مدخوله

طلاق فوری غیر مدخوله

طلاق غیر مدخوله یکی از انواع طلاق هایی است که در دادگاه اتفاق می افتد تمامی شرایط طلاق مانند نفقه، مهریه و اجرت­المثل در این نوع طلاق با طلاق مدخوله متفاوت است. ما در اینجا قصد داریم روش طلاق فوری غیر مدخوله را مورد بررسی قرار دهیم. مهریه زن در طلاق غیر مدخوله نصف می­باشد. اجرت­المثل هم برای زمانی است که زن مدتی را در خانه مرد سپری کرده و در قبال کارهایی که انجام داده مستحق اجرت باشد. البته ممکن است که زنی حتی زندگی مشترکش را با همسرش شروع کرده باشد اما به دلایلی مانند مشکلات جسمی مرد یا خود زن دخول صورت نگرفته باشد. در صورتی که می­خواهید بدانید روش طلاق فوری غیر مدخوله چگونه است  وکیل 24 ساعته مجموعه وکیل تلفنی آماده ارائه مشاوره حقوقی تلفنی و مشاوره حقوقی آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز می­باشد.

مشاوره حقوقی طلاق فوری

 

توضیح کامل ازدواج و طلاق غیر مدخوله و فوری­ترین روش انجام آن

همانگونه که می­دانید پس از آنکه زن و شوهر از یکدیگر جدا شوند لازم است که زن به مدت معینی عده نگه دارد و با مرد دیگری ازدواج نکند در این مدت اگر مرد بخواهد و زن نیز بپذیرد می­تواند رجوع کند، این حالت مال زمانی است که رابطه زناشویی ما بین زن و مرد صورت گرفته باشد، اما زمانی که زن و مرد به صورت شرعی به عقد هم در آمده باشند اما رابطه زناشویی ما بین آن­ها صورت نگرفته باشد و از یکدیگر جدا شوند بدان طلاق غیر مدخوله گویند. طلاق غیر مدخوله از نوع بائن است، طلاق بائن به طلاقی گویند که زن و مرد پس از جدایی دیگر نمی­توانند به هم رجوع کنند. در طلاق غیر مدخوله عده وجود ندارد و پس از طلاق زن بلافاصله می­تواند با مرد دیگری ازدواج کند. در صورتی که زن و مرد بخواهند خیلی سریع از یکدیگر جدا شوند بهتر است سر موضوع طلاق با یکدیگر به توافق برسند. در صورتی که می­خواهید در رابطه با طلاق فوری غیر مدخوله بیشتر بدانید وارد سایت مجموعه وکیل تلفنی شوید و از وکیل آنلاین این مجموعه مشورت بگیرید.

روش وصول فوری مهریه در طلاق غیر مدخوله

 همه ما می­دانیم و دراین مقاله هم بدان اشاره شد چنانچه زوجین بر سر طلاق به توافق برسند یعنی اینکه با هم تصمیم به طلاق بگیرند و تکلیف مهریه، نفقه و ... را مشخص کنند خیلی راحت می­توانند از یکدیگر جدا شوند این روش در طلاق غیر مدخوله راحت­تر است چرا که قانونا زن باکره نصف مهریه را می­برد. اگر دو نفر بر سر طلاق به توافق برسند و تکلیف مهریه مشخص شود پس از ارائه دادخواست طلاق به دادگاه به دلیل شرایطی که اخیرا برای طلاق ایجاد شده حتی در طلاق توافقی هم ممکن است 3 الی 6 ماه طول بکشد اما اگر شما از یک وکیل خبره کمک بگیرید حداکثر تا 20 روز  طول می­کشد. هم خیلی سریع می­توانید طلاق بگیرید و هم  تکلیف مهریه، نحوه و زمان دریافت آن مشخص می­شود. وکلای مجموعه وکیل تلفنی از بهترین و خبره­ترین وکلای پایه یک دادگستری هستند که علاوه بر ارائه مشاوره حقوقی به صورت آنلاین و تلفنی می­توانند راه­های  طلاق فوری غیر مدخوله را به شما بیاموزند و با پذیرش پرونده شما شرایط طلاق را در کم­ترین زمان ممکن برای شما فراهم کنند.

 

تکلیف جهیزیه در طلاق غیر مدخوله چیست؟

معمولا در طلاق غیر مدخوله هنوز دختر و پسر در دوران عقد قرار دارند و در بعضی مناطق کشور به ایام عقد که هنوز به عروسی ختم نشده است نامزدی گفته می­شود. در صورتی که دختر یا پسر در این ایام وسیله­ای را با هدف استفاده در زندگی مشترک خریده باشند و هنوز در خانه خودشان باشد متعلق به خودشان است چرا که معمولا جهاز پس از عروسی از خانه دختر به خانه مشترک با همسرش منتقل می­شود. در صورتی که جهیزیه به خانه پسر مننقل شده باشد دختر باید دادخواست استرداد جهیزیه را تقدیم دادگاه کند و پس از طی مراحل قانونی می­تواند جهیزیه را دوباره بازگرداند. جهیزیه در طلاق غیر مدخوله معمولا زیاد مطرح نیست. در صورتی که می­خواهید در رابطه با مسائل مربوط به جهیزیه در طلاق فوری غیر مدخوله بیشتر بدانید و درباره این موضوع سوالات بیشتری دارید همین حالا با وکیل تلفنی تماس بگیرید.

عده طلاق مدخوله چقدر است؟ و مجازات رعایت نکردن عده در طلاق غیر مدخوله

زمانی که زن و مردی پس از مدتی زندگی مشترک بخواهند از یکدیگر جدا شوند پس از طی مراحل قانونی و دریافت اجازه طلاق از دادگاه از یکدیگر جدا می‌شوند به دلیل مسائل شرعی و البته طی مراحل بحرانی پس از طلاق که در خانم­ها بیشتر است و تغییرات که در خانم ایجاد می­شود باید به مدت سه ماه و 10 روز عده نگه دارد و ازدواج نکند اما این وضعیت برای زمانی است که زن و مرد با یکدیگر رابطه زناشویی داشته باشند. در طلاق غیر مدخوله نیازی به نگه داشتن عده نیست چرا که رابطه­ای مابین زوجین نبوده است  و زن بلافاصله پس از طلاق می­تواند به عقد مرد دیگری درآید و مشمول هیچ گونه مجازاتی نمی­شود. طلاق فوری غیر مدخوله با کمک بهترین وکلا صورت می­گیرد وقت را تلف نکنید و از ارزانترین مشاوره تلفنی با وکیل پایه یک دادگستری مجموعه وکیل تلفنی بهره ببرید

 

طلاق بائن غیر مدخوله یعنی چه و نحوه انجام فوری آن

طلاق از لحاظ امکان رجوع به دو دسته بائن و رجعی تقیم می­شود. طلاق رجعی به طلاقی گفته می­شود که ما بین زن و مرد رابطه زوجیت بوده باشد و مرد در دوره 3 ماه و 10 روزی که برای عده زن وجود دارد اگر خواست دوباره رجوع کند البته زن نیز باید بپذیرد. حالت دوم طلاق بائن است در این نوع طلاق برای طلاق مانع وجود دارد و عملا هیچ امکانی برای رجوع مرد نیست و اگر زوجین بخواهند دوباره با یکدیگر وارد زندگی مشترک شوند باید مابین آن­ها عقد شرعی برقرار شود. طلاق بائن غیر مدخوله به طلاقی می­گویند که علاوه بر عدم دخول برای مرد امکان رجوع وجود ندارد. حتی اگر زوجین بخواهند با میل خودشان و با توافق از یکدیگر جدا شوند ممکن است که طلاق تا 6 ماه به درازا بینجامد اما اگر از یک وکیل خوب کمک بگیرند شرایط طلاق را تا ده روز نهایت تا 20 روز فراهم خواهد کرد. ابتدا مشاوره حقوقی لازم را در رابطه با طلاق فوری غیر مدخوله از وکیل تلفنی بگیرید و سپس اقدام به طلاق کنید.

طلاق فوری با وکیل متخصص طلاق

طلاق مدخوله رجعی چیست و چگونه است؟

 زمانی که زن و مردی بنا به دلایل مختلف مانند خیانت، عسر و حرج و ... تصمیم به جدایی می­گیرند یعنی دیگر راهی را برای ادامه زندگی با یکدیگر پیدا نکرده­اند. معمولا دوره طلاق به گونه­ای است که از زمانی که دادخواست طلاق به دادگاه ارائه می­شود تا زمانی که صیغه طلاق جاری شود کشمکش­های ذهنی و روحی زیادی برای فرد ایجاد می­شود. ممکن است زن و مرد هنوز یکدیگر را دوست داشته باشند اما در مدت زمانی که می خواهند از یکدیگر جدا شوند فکرشان به بازگشت به هم نیفتد بر همین اساس پس از طلاق که یک دوره برای عده زن تعیین می­شود شاید بخواهند دوباره به یکدیگر باز گردند که بدان رجوع گفته می­شود. طلاق رجعی به طلاقی گفته می­شود که پس از آنکه زن و مرد به صورت شرعی از یکدیگر جدا شدند و زمان عده زن آغاز شد مرد در طی این مدت اگر خواست و با موافقت زن می­تواند دوباره رجوع کند و احتیاجی هم به خواندن صیغه مجدد نیست. طلاق فوری غیر مدخوله راحت­تر از طلاق مدخوله است جهت آگاهی از چگونگی آن با وکیل تلفنی تماس بگیرید.

مزایای مشاوره با وکیل متخصص طلاق غیر مدخوله در چیست؟

زمانی که زنی و مردی بخواهند از یکدیگر طلاق بگیرند و یا یکی از آن­ها قصد جدایی داشته باشد خصوصا زوجه شرایط او بسیار سخت خواهد بود چرا که باید دلیل طلاق و ایراد شوهرش را برای دادگاه اثبات کند. اثبات عیب و ایراد شوهر بنا به شرایط  12 گانه موجود در سند ازدواج می­باشد. در صورتی  که شوهر دارای بیماری خاص باشد، به مواد مخدر اعتیاد داشته باشد و ... زوجه می­تواند طلاق بگیرد. متاسفانه دلیل دوم یعنی اعتیاد به مواد مخدر بیشترین دلیل طلاق در دادگاه ها می­باشد، حتی اگر اعتیاد شوهر عیان باشد و در آزمایشات پزشکی تایید شود باز زوجه باید مدتی را صبر کند و این مدت حتی ممکن است به بیشتر از یک سال بکشد، اما زمانی این شرایط وجود دارد که شخص خودش اقدام به شکایت کرده باشد و پیگیر پرونده­اش باشد و از قبل هم هیچ گونه مشاوره­ای دریافت ننموده باشد. همانگونه که بیان شد طلاق غیر مدخوله یعنی بین زوجین رابطه زناشویی وجود نداشته و در زمان طلاق دختر باکره است. زمانیکه شما در ابتدای کار با یک مشاور حقوقی طلاق غیر مدخوله مشورت کنید او سریع­ترین و فوری­ترین راه­حل طلاق را به شما می­گوید و حتی اگر خودتان بخواهید وکالت پرونده شما را هم بر عهده می­گیرد. یکی از برترین مزایای مشاوره آشنایی زوجین با بهترین راه برای طلاق فوری غیر مدخوله است.

پرسش و پاسخ

1) چرا دخول در شرایط طلاق در نظر گرفته می­شود؟

چون شرایط مهریه، نفقه و اجرت­المثل و عده در طلاق مدخوله و غیر مدخوله متفاوت است.

2) آیا می­توان زنی را که در دوران عده طلاق است خواستگاری کرد؟

بله خواستگاری ایرادی ندارد اما تا پایان عده امکان عقد وجود ندارد.

3) آیا در طلاق بائن امکان ازدواج مجدد وجود دارد؟

بله. پس از پایان عده زوجین می­توانند  دوباره ازدواج کنند.

4) یکی از اصلی­ترین دلایلی که زن باید عده نگه دارد چیست؟

امکان بازگشت مرد

5) آیا زوجه می­تواند در قبال مهریه­اش حضانت فرزند را بگیرد؟

بله


سوالات متداول

نظرات

H

بسمه تعالی سلام و سپاس از ارائه ی نکات مفید،لطفا عکسهارو تعویض کنید و عکسهای بهتری انتخاب کنید که خانم حجاب بهتری داشته باشند...


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام؛ یکی ار انواع طلاق ها بر اساس مقرات قانونی ، طلاق غیر مدخوله می باشد که این نوع طلاق هم مانند سایر انواع آن دارای بار حقوقی متفاوتی است و به تیع آن، نتایج متفاوتی نیز در بر خواهد داشت و مانند همیشه این نکته یادآور می گردد که برای آسودگی خاطر جهت حضور در محاکم قضایی ، بسیار لازم و ضروری است که با یک شخص مجرب و کارآزموده جهت تصمیم گیری مقتضی مشورت داشته باشیم. در بیانی ساده طلاق غیر مدخوله اینگونه تعریف می گردد که جدایی زن و شوهر از یکدیگر بدون آنکه رابطه جنسی بین آنها صورت گرفته باشد و این عدم رابطه جنسی می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد ، بیماری یکی از زوجین ، دوری آنها از یکدیگر، قهر و دلخوری طرفین و ...از طرفی باید دانست کع در صورت عدم برقراری رابطه مهریه زن نصف می گردد و دیگر آنکه جهیزیه وی مسترد شده و از شوهر گرفته خواهد شد و موارد حقوقی دیگری که در صورت استفاده از وکیل مناسب برای کاربران مبین شده و بدون دغدغه نسبت به استیفای کامل حقوق خود اقدام می نمایند.


سحر نیک پور

سلام، طلاق از لحاظ امکان رجوع به دو دسته بائن و رجعی تقیم می­شود. طلاق رجعی به طلاقی گفته می­شود که ما بین زن و مرد رابطه زوجیت بوده باشد و مرد در دوره 3 ماه و 10 روزی که برای عده زن وجود دارد اگر خواست دوباره رجوع کند البته زن نیز باید بپذیرد. حالت دوم طلاق بائن است در این نوع طلاق برای طلاق مانع وجود دارد و عملا هیچ امکانی برای رجوع مرد نیست و اگر زوجین بخواهند دوباره با یکدیگر وارد زندگی مشترک شوند باید مابین آن­ها عقد شرعی برقرار شود. طلاق بائن غیر مدخوله به طلاقی می­گویند که علاوه بر عدم دخول برای مرد امکان رجوع وجود ندارد. حتی اگر زوجین بخواهند با میل خودشان و با توافق از یکدیگر جدا شوند ممکن است که طلاق تا 6 ماه به درازا بینجامد اما اگر از یک وکیل خوب کمک بگیرند شرایط طلاق را تا ده روز نهایت تا 20 روز فراهم خواهد کرد. ابتدا مشاوره حقوقی لازم را در رابطه با طلاق فوری غیر مدخوله از وکیل تلفنی بگیرید و سپس اقدام به طلاق کنید.


علیرضا محمدی

اقدامات موسسه وکیل تلفنی واقعا جای تقدیر و تشکر داره از یک سو باعث افزایش سطح آگاهی و اطلاعات حقوقی افراد عادی جامعه میشوید و به کمک مقالات مفیدی که در سایت منتشر میکنید کمک میکنید افراد به حقوق خود آگاه شوند و از یک سو با هزینه های معقول و خدمات شبانه روزی امکان مشاوره و مشورت و راهنمایی گرفتن از متخصصین مجرب را برای همه افراد در کلیه سطوح درآمدی ممکن کرده اید از تمامی وکلا و مشاورین مجرب این موسسه و نیز مدیریت قوی و متعهد جناب آقای دکتر توکلی عزیز بسیار ممنونم


فریبرز ذوالفقاری

با سلام طلاق غیر مدخوله یکی از انواع طلاق هایی است که در دادگاه اتفاق می افتد تمامی شرایط طلاق مانند نفقه، مهریه و اجرت­المثل در این نوع طلاق با طلاق مدخوله متفاوت است. ما در اینجا قصد داریم روش طلاق فوری غیر مدخوله را مورد بررسی قرار دهیم. مهریه زن در طلاق غیر مدخوله نصف می­باشد. اجرت­المثل هم برای زمانی است که زن مدتی را در خانه مرد سپری کرده و در قبال کارهایی که انجام داده مستحق اجرت باشد. البته ممکن است که زنی حتی زندگی مشترکش را با همسرش شروع کرده باشد اما به دلایلی مانند مشکلات جسمی مرد یا خود زن دخول صورت نگرفته باشد


Mohamad sheykhi

واژه طلاق کلمه ای عربی است و به معنای گشودن گره و رها کردن است و در فقه بعنوان از بین بردن ازدواج با لفظ مخصوص می باشد. طلاق امروزه بعنوان یک ابزار برای خاتمه رابطه زناشویی میان زن و مرد شناخته می شود و یکی از مرسوم ترین دعاوی ای است که در دادگاه ها مطرح می شود. در قانون مدنی، موادی به این موضوع اختصاص داده شده است و بر اساس این قانون، ما چند نوع طلاق داریم. انواع و اقسام طلاق، عبارتند از: طلاق بائن، طلاق رجعی. انواع طلاق بر اساس درخواست کننده طلاق هرچند طلاق، حق مرد می باشد، اما در شرایطی، زن هم می تواند از دادگاه تقاضای طلاق کند و یا هردوی زوجین می توانند با توافق به زندگی مشترکشان خاتمه دهند. لذا انواع و اقسام طلاق، بر اساس درخواست کننده طلاق به شرح زیر است : 1 طلاق از طرق مرد برای درخواست طلاق از طرف مرد ، باید تشریفاتی طی شود ، هرچند طلاق در گذشته به عنوان یکی از حقوق مرد محسوب می شد اما امروزه رعایت این تشریفات الزامی است که در ماده 1133 قانون مدنی نیز بر این نکته تاکید شده است : " مرد می تواند با رعایت شرایط مقرر در این قانون با مراجعه به دادگاه تقاضای طلاق همسرش را بنماید. " مرد برای این که همسرش را طلاق بدهد باید به دادگاه درخواست گواهی عدم امکان سازش بدهد و پس از آن درصورتی که به دادگاه ثابت کند که امکان ادامه زندگی مشترک برای او وجود ندارد ، این گواهی به او اعطا میشود در این فاصله او باید در جلسات داوری شرکت کرده و همه حق و حقوق زن من جمله مهریه ، نفقه نحله و از این قبیل را به او بپردازد. 2طلاق از طرف زن : طلاق از طرف زن به دو طریق ممکن است ، یکی این که وکالت در طلاق ، یا در اصطلاح عرفی ، حق طلاق داشته باشد و دیگری این که به استناد داشتن شرایط عسر و حرج یا شرایط دیگر ، از دادگاه حکم طلاق بگیرد که در زیر هر کدام از این شرایط توضیح داده شده است . طلاق با داشتن حق طلاق : مرد می تواند به همسر خود وکالت بدهد که از او طلاق بگیرد ، هر چند داشتن این وکالت به این معنی نیست که زن هر زمان که بخواهد می تواند از شوهرش طلاق بگیرد ، بلکه باید همچنان تشریفات طلاق را طی کند. طلاق با داشتن عسر و حرج یا شرایط دیگر : در قانون پیش بینی شده است که زن می تواند در شرایطی از دادگاه بخواهد تا حکم طلاق او را صادر کند . این شرایط عبات است از این که مرد نفقه اش را نپردازد ، شوهر بیش از چهار سال غایب باشد و این که موارد عسر و حرج وجود داشته باشد : " به وجود آمدن وضعیتی که ادامه زندگی را برای زوجه با مشقت همراه ساخته و تحمل آن مشکل باشد " 3طلاق توافقی : در این نوع طلاق طرفین باهم توافق می کنند که از هم جدا شوند و به زندگی مشترک خود خاتمه بدهند ؛ با این حال طرفین باید تشریفاتی را طی کنند و پس از آن می بایست از دادگاه ، تقاضای صدور گواهی عدم امکان سازش کنند .


ملیکا محبوبی

طلاق خلع که در ماده ۱۱۴۶ قانون مدنی به آن اشاره شده است طلاقی است که در آن زن به دلیل کراهت از شوهر خود، در مقابل پرداخت مالی به او، طلاق می‌گیرد. این مال ممکن است عین مهر، معادل آن و یا بیشتر یا کمتر از مهریه باشد. به مالی که زوجه به زوج می‌بخشد فدیه گفته می‌شود و می‌تواند دین، منفعت یا عین باشد


سهند مهدی پور

سلام در صورتی که جهیزیه به خانه پسر مننقل شده باشد دختر باید دادخواست استرداد جهیزیه را تقدیم دادگاه کند و پس از طی مراحل قانونی می­تواند جهیزیه را دوباره بازگرداند. جهیزیه در طلاق غیر مدخوله معمولا زیاد مطرح نیست


مینافراهانی

باسلام طلاق غیرمدخوله یکی از انواع طلاق است ولی بااین تفاوت که چون مدخوله نیست عده ندارد.ومهریه او نیز نصف مهریه کامل میباشد..و اگر در منزل شوهر انجام کارهایی را بعهده گرفته میتواند تقاضای اجرت المثل هم داشته باشد...


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.