وکیل ارث

وکیل ارث

وکیل ارث

انحصار وراثت، به معلوم کردن تعداد وارثان متوفی توسط سازمان‌های دارای صلاحیت گفته می‌شود. پس از فوت شخص، گواهی انحصار وراثت در جهت تعیین وضعیت وصیت نامه، ورثه و سهم‌ ارث هریک از وراث تهیه می‌گردد و بدون این گواهی نمی‌توان چگونگی تقسیم ماترک را تعیین کرد.  گواهی انحصار وراثت توسط شورای حل اختلاف موجود در آخرین محل اقامت متوفی صادر می‌گردد و در آن ورثه و میزان سهم الارث مشخص می‌شود. ورثه یا هر فرد ذی نفعی برای اینکه بتواند در ادارات دولتی، بانک‌ها،  دفاتر اسناد رسمی و... اعمال حقوقیِ شخص متوفی را انجام دهد به گواهی حصر وراثت نیاز خواهد داشت. منظور از انحصار وراثت و حصر وراثت یکی است و تنها اختلاف آنها در عبارت است هرچند که رویه‌ی  قانونی هر دوی آنها یکی می‌باشد.

 

چارت هزینه مشاوره حقوقی با وکیل

طبقه بندی وراث

طبقه بندی وارثان بر طبق قوانین حقوقی و به ترتیب اولویت:

همسر، فرزندان، نوه‌ها و پدر و مادر.

پدربزرگ و همچنین مادربزرگ.

خواهران و برادران متوفی.

خاله، دایی، عمه، عمو و یا فرزندان آنها.

خاله، دایی، عمه و عموی پدر و مادر شخص متوفی( در صورت نداشتن خاله، دایی، عمه و عمو).

گواهی انحصار وراثت

بر اساس بخشنامه شماره‌ی 38384 وزارت دادگستری، اگر اموال فرد متوفی بیشتر از 500 میلیون ریال باشد، گواهی انحصار وراثت وی به صورت نامحدود صادر خواهد شد و این گواهی نیازمند نشر آگهی می‌باشد. در این حالت پروسه‌ی قانونی صدور این گواهی 40 روز خواهد بود. در غیر این صورت شوراهای حل اختلاف، گواهی انحصار وراثت را به صورت محدود و ظرف 3 تا 7 روز کاری صادر خواهند کرد. برای اخذ این گواهی نیازی به حضور تمام وراث نیست و تنها یک نفر از آنها به شرط ثبت نام در سامانه‌ی ثنا می‌تواند کارهای حقوقی را دنبال کند. لازم به ذکر است که برای این گواهی، مدرک المثنی نیز می‌توان گرفت و حتی می‌توان نسبت به آن اعتراض کرد. در رابطه با کسانی که قبل از سال 1395 فوت کرده‌اند یکی از مراحل اخذ گواهی حصر ورثه، مراجعه به اداره‌ی دارایی و پرداخت مالیات است. برای دریافت مشاوره حقوقی با شماره 09212242670 تماس بگیرید.

 

مشاوره حقوقی حصر وراثت

مدارک لازم جهت درخواست انحصار وراثت

استشهادیه محضری حصر ورثه.

شناسنامه متوفی.

شناسنامه وارثان.

عقدنامه یا رونوشت.

گواهی فوت متوفی.

گواهی تسلیم اظهارنامه مالیاتی.

وصیت نامه رسمی متوفی( در صورت وجود ).

حق الوکاله وکیل ارث

حق الوکاله، هزینه‌ای است که وکیل در ازای انجام امور قضایی پرونده دریافت می‌کند و معمولا محدودیتی در میزان آن وجود ندارد. مبلغ حق الوکاله معمولا در ابتدای کار بین وکیل و موکل به صورت توافقی تعیین می‌گردد. بنابر قانون وکالت، اگر در ابتدای کار، در مورد میزان حق الوکاله، توافقی بین وکیل و  موکل منعقد نگردد، این هزینه بر طبق تعرفه تعیین خواهد شد. اگر میزان حق الوکاله توافقی، بیشتر از تعرفه دادگاه باشد و موکل راضی به پرداخت این مبلغ نباشد، دادگاه به نفع وکیل رای خواهد داد. برای دریافت مشاوره حقوقی آنلاین در وبسایت وکلای تلفنی ثبت نام نمایید.

 

مشاوره حقوقی ارث

وکیل متخصص در حوزه ارث چه ویژگی‌هایی دارد؟

از آنجایی که موضوع انحصار ورثه بسیار تخصصی است، حضور یک وکیل ارث توانمند می‌تواند راهگشای تاثیر گذاری در مطالبه‌ی سهم الارث شما باشد. یک وکیل ارث ماهر علاوه بر اینکه مشاوره حقوقی خوبی خواهد بود، می‌تواند با در دست داشتن مدارک مورد نیاز دادگاه، انحصار ورثه را به بهترین وجه ممکن به نتیجه برساند.  این وکیل متخصص، با موضوع ارث، قانون امور حسبی،  محرومیت‌های قانونی برای وراث، مالیات بر ارث، طبقات ارثی، ارث فرزند خوانده، ارث مادر و زن مطلقه و ... به صورت کامل آشنایی دارد و تسلط کاملی نسبت به رویه قضایی دادگاه، محاسبه ترکه، تصفیه، تحریر و ... خواهد داشت و می‌تواند به بهترین شکل ممکن حقوق موکلش را محقق سازد. از این رو برای انتخاب وکیل ارث خبره،  ابتدا سابقه‌ی وکالت، قیمت مشاوره، موفقیت در پرونده‌های مختلف و منصف بودن وی را بررسی نمایید. برای مشاوره حقوقی فوری و 24 ساعته می توانید با موسسه وکلای تلفنی به شماره 09212242670 تماس بگیرید.

چگونگی تقسیم ارث بین فرزندان دختر و پسر

یک فرزند دختر یا پسر: در این حالت فرزند تمام سهم ارثیه مربوط به خود را دریافت می‌‌کند.

تک پسر: در این حالت اگر مادر و چند دختر نیز جزء وراث باشند، ابتدا سهم آنها بر طبق چیزی که در قانون تعیین شده، داده می‌شود و سپس باقی مانده به پسر خواهد رسید( سهم مادر یک هشتم ارثیه است).

چند پسر یا چند دختر: در این مورد سهم تمام فرزندان با هم برابر است.

داشتن فرزند دختر و پسر: در این مورد مقدار ارثی که پسر می‌برد، دو برابر مقدار ارثی است که به دختر تعلق می‌گیرد.

 

مشاوره حقوقی انحصار وراثت

مشاوره حقوقی ارث در صورت نداشتن فرزند

 اگر فرد متوفی بجز همسر، هیچ فرزند و یا خویشاوندی نداشته باشد، بر طبق قانون یک چهارم اموال شوهر به همسرش می‌رسد و مابقی اموال به نفع دولت ضبط خواهد شد.

نحوه‌ی تقسیم ارث در صورت داشتن دو زن

 اگر تعداد همسران مرد متوفی بیشتر از یکی باشد، یک چهارم از اموال شوهر به صورت مساوی بین تمامی زنان تقسیم می‌شود و مابقی ارثیه بسته به تعداد و جنسیت فرزندان تقسیم خواهد شد. برای اینکه بتوانید از مجرب‌ترین وکلای متخصص در این زمینه کمک بگیرید، می‌توانید مشاوره حقوقی تلفنی موسسه وکلای تلفنی استفاده نمایید.

 

ارتباط واتس اپ

تقسیم ارث در صورت بخشیدن مال قبل از فوت

ارث از نظر قانونی به معنای تملك بازماندگان نسبت به اموال بجا مانده از فرد متوفی می‌باشد. اگر شخصی در قید حیات خود شروع به تقسيم اموال خویش نمایند، به این عمل وی هبه و بخشش می‌گویند نه تقسيم ارث. زیرا که اموال هر فرد در حال حيات، مايملك وی بوده و تقسيم آنها در اختیار وی خواهد بود.

 

الزام به ثبت ولادت 
مشاوره حقوقی گواهی فوت 
مشاوره حقوقی ابطال شناسنامه
مشاوره حقوقی مهر و موم ترکه
درباره ما 

سوالات متداول

آیا بدون انحصار وراثت می‌توان با یک برگه‌ی دست نویس حاوی بخشیدن ملک از جانب ورثه، آن ملک را تصاحب کرد؟

خیر. حتما بایستی انحصار ورثه انجام شود.

اگر برای مراسم کفن و دفن بستگان خود مبلغی را هزینه کنید، می‌توانید بعد از انحصار وراثت آن پول را مطالبه کنید؟

بله. کلیه هزینه قابل دریافت می باشد.

آیا اموال وراثی را می‌توان قبل از انحصار وراثت و تقسیم نامه خرید؟

بله. برای اطلاعات بیشتر با شماره 09212242670 تماس بگیرید.

اگر فرزندی از والدین خود ملکی خریداری کند اما سندی نداشته باشد، بعد از فوت والدین چه اتفاقی در رابطه با مالکیت وی و انحصار وراثت رخ خواهد داد؟

 ابتدا باید انحصار وراثت رخ دهد و بعد با کمک شورای حل اختلاف، ملک مطالبه شود


سوالات متداول

نظرات

علیرضا

برای شروع مراحل اخذ گواهی انحصار وراثت هیچ ذهنیتی نداشتیم با راهنمایی مفید کارشناس موسسه وکیل تلفنی گام به گام پیش رفتیم و جلوی اتلاف وقت بسیاری گرفته شد ممنونم


مجید شیخی

با سلام انحصار وراثت، به معلوم کردن تعداد وارثان متوفی توسط سازمان‌های دارای صلاحیت گفته می‌شود. پس از فوت شخص، گواهی انحصار وراثت در جهت تعیین وضعیت وصیت نامه، ورثه و سهم‌ ارث هریک از وراث تهیه می‌گردد و بدون این گواهی نمی‌توان چگونگی تقسیم ماترک را تعیین کرد


بهنام رحمانی فرد

با سلام حق الوکاله، هزینه‌ای است که وکیل در ازای انجام امور قضایی پرونده دریافت می‌کند و معمولا محدودیتی در میزان آن وجود ندارد. مبلغ حق الوکاله معمولا در ابتدای کار بین وکیل و موکل به صورت توافقی تعیین می‌گردد. بنابر قانون وکالت، اگر در ابتدای کار، در مورد میزان حق الوکاله، توافقی بین وکیل و موکل منعقد نگردد، این هزینه بر طبق تعرفه تعیین خواهد شد. اگر میزان حق الوکاله توافقی، بیشتر از تعرفه دادگاه باشد و موکل راضی به پرداخت این مبلغ نباشد، دادگاه به نفع وکیل رای خواهد داد.


وحید فراست

متخصص ارث باید در خصوص همه زمینه ها پیگیر باشد


کوکبی

در صورتی که فرد فوت شده دارای همسر باشد، اول از همه سهم الارث زن به اندازه یک هشتم اموال جدا شده و باقی بین فرزندان تقسیم می شود. در صورتی که فوت شده، فقط یک دختر یا پسر داشته باشد تمام اموال به فرزند او می رسد. ولی اگر چند پسر و دختر داشته باشد، پسران دو برابر ارث می برند.که مستلزم دریافت گواهی انحصار وراثت جهت تعیین اشخاصی که از متوفی ارث می‌برند میباشد که این امر با تقدیم دادخواست به شورای حل اختلاف آخرین محل اقامت متوفی صورت می‌گیرد و برای تقسیم ماترک نیز در صورت عدم توافق نیاز به دریافت دستور فروش از دادگاه صالح میباشد


بشیر علی پاریاد

با سلام .انحصار وراثت بر اساس اموال به جا مانده از متوفی به دو دسته انحصار وراثت محدود و نامحدود تقسیم می‌شود. اگر دارایی به جا مانده از متوفی کمتر از پنجاه میلیون تومان باشد انحصار وراثت محدود و اگر بیشتر از پنجاه میلیون تومان باشد انحصار وراثت نا محدود انجام می‌شود.


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، یکی از مسائلی که بعد از فوت متوفی رخ می دهد، نحوه تقسیم ارث بین ورثه می باشد. قانون گذار در مواد قانون مدنی و منطبق بر شرع مقدس اسلام به این مورد توجه داشته و کلیه قوانین و ضوابط مربوط به آن را به طور کامل شرح داده است. بنابراین وراث می بایست تقسیم ترکه را با توجه به قانون آن انجام دهند. تقسیم ارث بین ورثه نیز با توجه به طبقه و درجه آن ها صورت گرفته و دارای شرایط و ضوابط خاصی می باشد. همچنین برخلاف باور عمومی، سهم الارث فرد از ترکه متوفی، همواره به یک مقدار ثابت نبوده و ممکن است این مقدار با توجه به وجود وراث دیگر دچار تغییر گردد که این امر با آگاهی از جزئیات تقسیم ارث امکان پذیر می باشد. به موجب ماده 862 قانون مدنی، وراث متوفی، به سه طبقه تقسیم بندی می شوند که طبقه اول شامل پدر، مادر، فرزندان و نوه های متوفی می باشد. در این طبقه نیز پدر و مادر و فرزندان متوفی در درجه اول و نوه های او در درجه دوم قرار می گیرند. نحوه تقسیم ارث بین ورثه بنابر قانون مدنی و با توجه به طبقه و درجه آن ها صورت می گیرد. بنابر قانون تقسیم ارث، وراث به سه طبقه تقسیم شده و هر طبقه، دارای درجاتی می باشد، وارث درجه و طبقه پایین تر در صورتی در سهم الارث متوفی شریک خواهند بود که افراد طبقه بالاتر وجود نداشته باشند. در صورت نیاز به حضور وکیل در هر یک از اقصی نقاط کشور موسسه وکیل تلفنی این افتخار را دارد که از وکلای کارکشته جهت کمک به شما بزرگواران بهره من بوده و می تواند مشکل شما را در کمترین زمان برطرف نماید.


امین چراغی شیخ آباد

سلام و عرض ادب وکالت تام الاختیار انحصار وراثت، نوعی وکالت است که یکی از وراث به یکی از سایر وراث یا به شخص ثالثی می‌دهد تا در امور مربوط به انحصار وراثت و تقسیم اموال متوفی، از طرف او اقدام کند. این وکالت، اختیارات گسترده‌ای به وکیل می‌دهد و شامل انجام تمام اموری است که برای انحصار وراثت و تقسیم اموال متوفی لازم است.


مهران رمضان پناه

باسلام؛ تقسیم ترکه چیست و چه کسانی می‌توانند اقدام به تقسیم ترکه کنند؟ تقسیم ترکه به معنی تعیین سهم هر یک از وراث و انتقال مالکیت آن است. به عبارت دیگر با تقسیم ترکه، سهم‌الارث افراد مشخص می‌شود و اموال از حالت شراکتی به صورت انحصاری در اختیار وراث قرار می‌‌گیرد. بر همین اساس تقسیم ترکه از نظر ماهیت مشابه افراز است.


آزاده

نحوه تقسیم ارث بین ورثه بنابر قانون مدنی و با توجه به طبقه و درجه آن ها صورت می گیرد. بنابر قانون تقسیم ارث، وراث به سه طبقه تقسیم شده و هر طبقه، دارای درجاتی می باشد. وارث درجه و طبقه پایین تر در صورتی در سهم الارث متوفی شریک خواهند بود که افراد طبقه بالاتر وجود نداشته باشند.


M.j sheykhi

بر اساس بخشنامه شماره‌ی 38384 وزارت دادگستری، اگر اموال فرد متوفی بیشتر از 500 میلیون ریال باشد، گواهی انحصار وراثت وی به صورت نامحدود صادر خواهد شد و این گواهی نیازمند نشر آگهی می‌باشد. در این حالت پروسه‌ی قانونی صدور این گواهی 40 روز خواهد بود. در غیر این صورت شوراهای حل اختلاف، گواهی انحصار وراثت را به صورت محدود و ظرف 3 تا 7 روز کاری صادر خواهند کرد. برای اخذ این گواهی نیازی به حضور تمام وراث نیست و تنها یک نفر از آنها به شرط ثبت نام در سامانه‌ی ثنا می‌تواند کارهای حقوقی را دنبال کند. لازم به ذکر است که برای این گواهی، مدرک المثنی نیز می‌توان گرفت و حتی می‌توان نسبت به آن اعتراض کرد. در رابطه با کسانی که قبل از سال 1395 فوت کرده‌اند یکی از مراحل اخذ گواهی حصر ورثه، مراجعه به اداره‌ی دارایی و پرداخت مالیات است.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.