محاسبه فوری سهم الارث چگونه است؟

محاسبه فوری سهم الارث چگونه است؟

محاسبه فوری سهم الارث چگونه است؟

محاسبه فوری سهم الارث چگونه است؟ این سوال، یکی از رایج ترین سوالاتی است که متقاضیان مشاوره حقوقی ارث از وکلای با تجربه موسسه حقوقی وکلای تلفنی می پرسند. در واقع اولین و مهمترین نهادی که مورد توجه قانونگذاران از زمان های قدیم تاکنون بوده است، نهاد خانواده می باشد. در نتیجه دعاوی خانوادگی اهمیت ویژه ای برای قانونگذار دارند که دعاوی ارث نیز یکی از این دعاوی محسوب می شوند. در واقع افراد در طول زندگی همواره به دنبال افزایش دارایی خود هستند، حال هنگامی که این افراد فوت می کنند، دارایی آنها باید به ورثه آنها به ارث برسد. در نتیجه محاسبه فوری سهم الارث یکی از مواردی است که باید پیرامون دعاوی ارث به آن توجه داشت. پس با یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی، همراه ما باشید.

 

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

وکیل ارث چه خصوصیاتی دارد؟

اولین قدم برای آشنایی با چگونگی محاسبه فوری سهم الارث بررسی ویژگی های وکیل ارث می باشد. در واقع امروزه افراد زیادی تصمیم گرفته اند که در حیطه حل و فصل دعاوی ارث به وکالت بپردازند. در نتیجه نمی توان به همه آنها اعتماد نمود و پرونده های مربوط به ارث را به آنها واگذار کرد. همین مسئله آشنایی با ویژگی های بهترین وکیل ارث را دو چندان می کند. از جمله این ویژگی ها می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • آشنایی کامل و تسلط بر قوانین و مقررات حقوقی پیرامون دعاوی ارث.
  • داشتن تحصیلات تکمیلی مربوط به دعاوی ارث.
  • صبر و حوصله بسیار.
  • مورد اعتماد بودن تمامی ورثه.
  • داشتن حداقل ۵ سال سابقه در حل و فصل دعاوی ارث.
  • نرخ بالای پیروزی در حل و فصل پرونده های مربوط به ارث.

 

برای تقسیم ارث چه باید کرد؟

یکی دیگر از رایج ترین سوالاتی که هنگام دریافت مشاوره حقوقی ارث در مورد محاسبه فوری سهم الارث پرسیده می شود، این است که برای تقسیم سهم الارث چه باید کرد؟ در پاسخ به این سوال باید به مراحل زیر اشاره داشته باشیم:

دریافت گواهی فوت متوفی: اولین قدم برای تقسیم سهم الارث این است که فوت متوفی را به اطلاع نهادهای دولتی برسانیم. بر اساس ماده ۲۲ قانون ثبت احوال فوت متوفی باید در شناسنامه ثبت شود. پس از انجام این کار، می توانیم گواهی فوت متوفی را دریافت کنیم. این گواهی یکی از مدارک لازم برای دریافت گواهی انحصار وراثت می باشد.

مهر و موم ترکه: قدم بعدی این است که تا حد ممکن اموال و دارایی متوفی را از آسیب و تصرف حفظ کنیم. به همین خاطر اشخاصی مانند ورثه، موصی له و طلبکار متوفی می توانند، درخواست مهر و موم ترکه را به دادگاه ارائه دهند.

تحریر ترکه: حال که مهر و موم ترکه انجام شد، باید میزان دیون و دارایی متوفی مشخص شود. در واقع در این بخش به این سوال پاسخ خواهیم داد که دارایی متوفی چقدر است و به چه میزان بدهکار می باشد.

دریافت گواهی انحصار وراثت: این گواهی که توسط شورای حل اختلاف صادر می شود، ورثه حقیقی متوفی و نسبت آنها با فرد فوت شده را تعیین می کند.

تقسیم سهم الارث: اکنون نوبت آن است که ترکه با توجه به قوانین و مقررات مربوط به ارث بین ورثه و سایر افراد تقسیم شود. شما می توانید برای دریافت مشاوره حقوقی ارث، با مشاوران ما مشاوره حقوقی داشته باشید.

 

 

 

دستور موقت برای مطالبه سهم الارث
فروش سهم الارث
وکیل ارث
مشاوره حقوقی انحصار وراثت
درباره ما

 

نحوه محاسبه سهم الارث

نحوه محاسبه فوری سهم الارث یکی از سخت ترین مباحث حقوقی موجود در سیستم حقوقی ایران می باشد. در نتیجه آشنایی مختصری با آن خواهیم داشت. در ابتدا ذکر این نکته ضروری است که تقسیم سهم الارث در مورد خویشان سببی و نسبی مطرح می شود. خویشان نسبی افرادی هستند که به خاطر نسب خود با متوفی، از او ارث می برند که شامل سه طبقه می باشند. این طبقات عبارتند از:

  • طبقه اول، شامل مادر، پدر، فرزندان و نوه های متوفی.
  • طبقه دوم، شامل مادربزرگ، پدربزرگ، برادر، خواهر، پدر و مادر پدربزرگ و مادربزرگ، برادرزاده و خواهرزاده های متوفی.
  • طبقه سوم، شامل عموها، عمه ها، دایی ها، خاله های متوفی و فرزندان آنها.

لازم به ذکر است، افراد هر طبقه تنها در صورتی ارث می برند که فردی از طبقه قبلی آنها وجود نداشته باشد. همچنین خویشان سببی افرادی هستند که به سبب مواردی نظیر زوجیت، جزء ورثه متوفی محسوب می شوند که شامل زن یا شوهر متوفی می باشد. شما می توانید برای محاسبه فوری سهم الارث خود با وکلای ما مشاوره حقوقی تلفنی داشته باشید.

 

هزینه محاسبه فوری سهم الارث

یکی از این نگرانی های متقاضیان محاسبه فوری سهم الارث هزینه این مسئله می باشد. ما همواره در موسسه حقوقی وکلای تلفنی سعی داشته ایم به منظور استفاده همگانی تمامی اقشار جامعه از خدمات حقوقی مجموعه ما هزینه محاسبه فوری سهم الارث را در پایین ترین حد ممکن تعیین کنیم. همچنین امکان مشاوره حقوقی تلفنی را برای شما عزیزان فراهم کرده ایم تا بدون فوت وقت و در سریعترین زمان ممکن، بتوانید سهم الارث خود را محاسبه کنید. به علاوه شما می توانید برای اطلاعات بیشتر و دقیق تر در سایت ما ثبت نام نموده و از خدمات مشاوره حقوقی انلاین و رایگان استفاده نمایید.

 

 

 

ارث و تقسیم آن

 

حق الوکاله وکیل تقسیم ارث

حق الوکاله وکیل ارث چقدر است؟ این سوالی است که قطعا در ذهن شما نیز وجود دارد. برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که حق الوکاله وکیل ارث بر اساس توافق موکل و وکیل که در وکالتنامه ذکر شده است، محاسبه خواهد شد. حال اگر توافق حاصل نشده باشد، موکل موظف است که بر اساس نرخنامه قانونی مصوب از جانب قوه قضاییه، حق الوکاله وکیل را پرداخت نماید.


سوالات متداول

نظرات

محمد علی الف

درود بر شما .با توجه به اینکه پس از فوت منشأ بسیاری از اختلافات در بین اقوام و خانواده مسائل ارث و ماترک متوفی است دارا بودن مشاوره حقوقی و محاسبه سهم‌الارث هر یک از وراث از اختلافات و بحثهای حاشیه ای جلوگیری می‌کنه و هر فرد به حقوق قانونی خودش آگاه میشه .همچنین آگاهی از میزان سهم الارث مانع از زیاده خواهی افرادی میشه که از عدم آگاهی دیگران سواستفاده میکنند و هر کس به حق قانونی و شرعی خودش میرسه وبا تشکر و احترام


فاطمه علی زاده

با سلام موضوع ارث یک موضوع مهم و کاربردی در حوزه حقوق می باشد چون بعد از فوت هر فردی ماترک و دارایی ک از او به جا می ماند بین وراث و بازماندگان او طبق طبقات ارث تقسیم می گردد پس داشتن این اطلاعات برای همه افراد جامعه ضروری می باشد


محمدعلی

در مورد نحوه محاسبه ارث زوجه در حالتی که متوفی بیش از یک همسر رسمی و دائمی داشته و از هردو همسر هم فرزندانی دارد سوال داشتم ابتدا در سایت از طریق بخش سوالات مطرح کردم و سپس مشاوره تلفنی گرفتم همه چیز بسیار حرفه ای و رضایت بخش بود ممنونم


بشیر علی پاریاد

با سلام .بعد از اینکه فردی فوت میکند رابطه وی با اموالش قطع می شود و به طور قهری و غیرارادی اموال و ماترک متوفی به ورثه تعلق می گیرد و به اصطلاح به ارث می رسد. ورثه و کسانی که ارث می برند به خویشاوندانی گفته می شود که از نزدیک ترین درجه و طبقه شروع می شوند و تا دور ترین درجات خویشاوندی مثل عموها و عمه ها و دایی ها و خاله ها و فرزندان آنها و فرزندان فرزندان آنها پیش می رود.نکته مهم اینکه وجود هر درجه از خویشاوندان، خویشاوندان بعد را از ارث محروم می کند و به تعبیر و اصطلاح حقوقی حاجب است. به طور مثال در صورت وجود فرزند برای متوفی خواهرها و برادرهای وی ارث نمی برند و در صورت وجود پدر و مادر، پدربزرگ و مادربزرگ ارث نمی برند و همین طور الی آخر


امیر نجفی

سلام همیشه محاسبه نسبت سهم الارث وارثین از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که بیشتر مواقع زوجه مستأصل میشود زمانیکه نمیداند مهریه را اجرا بگذارد یا ابتدا نسبت به دریافت سهم الارث اقدام کند لذا با توجه به شرایط و مواردی که به اشتراک گذاشتید مشخص شد که زوجه می‌تواند ابتدا مهریه را درخواست نماید و سپس مجدد نسبت به دریافت سهم الارث خود از طریق تقسیم ترکه اقدام نماید


امین

دریافت گواهی فوت متوفی: اولین قدم برای تقسیم سهم الارث این است که فوت متوفی را به اطلاع نهادهای دولتی برسانیم. بر اساس ماده ۲۲ قانون ثبت احوال فوت متوفی باید در شناسنامه ثبت شود. پس از انجام این کار، می توانیم گواهی فوت متوفی را دریافت کنیم. این گواهی یکی از مدارک لازم برای دریافت گواهی انحصار وراثت می باشد.


ف.م

وارثین طبقه‌ بعد وقتی ارث می‌برند که از وارثین طبقه قبل کسی نباشد. زن و شوهر در کنار سایر وراث، ارث می‌برند و هیچ یک از وراث نمی‌تواند مانع ارث بردن آن‌ها شود. اگر برای متوفی فرزند یا فرزندِ فرزند از هر درجه که باشد موجود نباشد هر یک از پدر و مادر در صورت انفراد، تمام ارث را می‌برد.


مهران رمضان پناه

سلام؛ بعد از فوت شخص خویشاوندان نسبی و سببی با توجه به شرائطی از متوفی از یکدیگر ارث می‌برند. منظور از خویشاوندان نسبی کسانی هستند به واسطه نسبت زاد و ولد و نسبت خونی با متوفی در زمره ی وراث قرار می‌گیرند. خویشاوندان سببی هم کسانی هستند که به واسطه علقه ازدواج میت در زمره ی وراث او قرار می‌گیرند.


مریم قجری

در ابتدا باید این نکته را ذکر کرد که تقسیم میراث امری بسیار تخصصی است که دارای پیچیدگی‌های قانونی نیز است. به همین دلیل در صورتی که پرونده شما با مشکلاتی روبرو شد، می‌توانید گواهی انحصار وراثت درخواست کنید تا این کار به شکل کاملا قانون صورت گیرد. اما در مورد محاسبه سهم الارث باید به این نکته مهم اشاره کنیم که طبق قانون مدنی، رابطه نسبی و سببی می‌تواند باعث تعلق سهم الارث شود. به طور کلی رابطه نسبی رابطه‌ای است که بر اساس خون و نژاد شکل گرفته و رابطه سببی به دلیل ازدواج است.


بهنام رحمانی فرد

دریافت گواهی فوت متوفی: اولین قدم برای تقسیم سهم الارث این است که فوت متوفی را به اطلاع نهادهای دولتی برسانیم. بر اساس ماده ۲۲ قانون ثبت احوال فوت متوفی باید در شناسنامه ثبت شود. پس از انجام این کار، می توانیم گواهی فوت متوفی را دریافت کنیم. این گواهی یکی از مدارک لازم برای دریافت گواهی انحصار وراثت می باشد. مهر و موم ترکه: قدم بعدی این است که تا حد ممکن اموال و دارایی متوفی را از آسیب و تصرف حفظ کنیم. به همین خاطر اشخاصی مانند ورثه، موصی له و طلبکار متوفی می توانند، درخواست مهر و موم ترکه را به دادگاه ارائه دهند. تحریر ترکه: حال که مهر و موم ترکه انجام شد، باید میزان دیون و دارایی متوفی مشخص شود. در واقع در این بخش به این سوال پاسخ خواهیم داد که دارایی متوفی چقدر است و به چه میزان بدهکار می باشد. دریافت گواهی انحصار وراثت: این گواهی که توسط شورای حل اختلاف صادر می شود، ورثه حقیقی متوفی و نسبت آنها با فرد فوت شده را تعیین می کند.


آرزو گیلانی

سلام وقت بخیر بسیار عالی و پر محتوا موضوع تقسیم ارث از موارد کاربردی هست در خصوص محاسبه سهم الارث واقعا نیاز به وکیل باتجربه و متخصص میباشد . با تشکر


آزاده

وکیل ارث و میراث فردی است که در زمینهٔ حقوق ارث و میراث تخصص دارد. این افراد با قوانین و مقررات مربوط به ارث و میراث آشنا هستند و می‌توانند در اموری مانند تقسیم ارث، ابطال وصیت‌نامه، دعاوی ورثه‌ای و غیره به افراد کمک کنند. اگر در زمینهٔ ارث و میراث با مشکلی مواجه هستید، با یک وکیل ارث و میراث مشورت کنید. وکیل می‌تواند به شما کمک کند تا حقوق و منافع خود را حفظ کنید و از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.


شیرزاد افشاری

با سلام پس از فوت متوفی اموال باقی مانده با توجه به نسبت خاصی بین وراث تقسیم می‌شود، ترتیب وراث برای تقسیم ارث به صورت همسر، پدر و مادر و سپس فرزندان خواهد بود، یعنی اگر پدری فوت کند و همسر وی در قید حیات باشد یک هشتم از اموال غیرمنقول به او ارث می‌رسد، سپس سهم ارث پدر و مادر در صورت حیات و پس از آن نیز فرزندان به نسبت ذکر شده ارث خواهند برد.


محمد مومنی

زمانیکه از طبقات ارث صحبت می‌کنیم منظور ما ترتیب قانونی و شرعی اشخاصی هستند که از میت ارث می‌برند. این نکته را باید مد نظر قرار داد که تا زمانی که یک وارث از طبقه پیشین وجود داشته باشد نوبت به ارث طبقه بعدی نمی‌رسد.


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، یکی از مسائلی که بعد از فوت متوفی رخ می دهد، نحوه تقسیم ارث بین ورثه می باشد. قانون گذار در مواد قانون مدنی و منطبق بر شرع مقدس اسلام به این مورد توجه داشته و کلیه قوانین و ضوابط مربوط به آن را به طور کامل شرح داده است. بنابراین وراث می بایست تقسیم ترکه را با توجه به قانون آن انجام دهند. نحوه تقسیم ارث بین ورثه بنابر قانون مدنی و با توجه به طبقه و درجه آن ها صورت می گیرد. انحصار وراثت، اولین قدم برای تعیین سهم الارث هر یک از ورثه است. در صورتی که متوفی بعد از مرگ بیشتر از یک وارث داشته باشد، برای تعیین تکلیف دارایی وی دریافت گواهی انحصار وراثت ضروری خواهد بود بنابر قانون تقسیم ارث، وراث به سه طبقه تقسیم شده و هر طبقه، دارای درجاتی می باشد، وارث درجه و طبقه پایین تر در صورتی در سهم الارث متوفی شریک خواهند بود که افراد طبقه بالاتر وجود نداشته باشند. در صورتیکه هریک هر کدام از شما عزیزان نیاز مبرم به یک وکیل کارکشته برای محاسبه سهم الارث خود دارد کافی است با وکلای موسسه وکیل تلفنی هماهنگ کرده و نیاز خود را بر طرف نمائید.


وحید فراست

عالی


رحمنی

بر اساس ماده ۹۱۳ قانون مدنی، اگر مردی فوت نماید و هیچ فرزندی نداشته باشد و اموالی نیز از او باقی مانده باشد یک چهارم اموال وی به همسرش و مابقی اموال بین سایر وراث تقسیم می شود. ولی اگر فرزند داشته باشد یک هشتم اموال وی به همسرش و مابقی اموال بین سایر وراث او تقسیم می شود.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.