وکیل ملک موروثی

وکیل ملک موروثی

وکیل ملک موروثی

                                   وکیل ملک موروثی                             

بعد از فوت شخص مسئله تقسیم اموال و دارایی های وی می تواند موجب اختلاف میان ورثه شود. مراجعه به وکیل ارث کمک می کند که تقسیم ارث به روش اصولی بدون درگیری و سایر مشکلات حقوقی انجام شود. افراد می توانند با دریافت مشاوره حقوقی آگاهی لازم را درباره نحوه اخذ گواهی انحصار وراثت و چگونگی تقسیم ارث به دست آورند. 

 

چارت هزینه های مشاوره حقوقی

مشاوره حقوقی با وکیل ملک موروثی 

در پرونده های مربوط به تقسیم ارث مراجعه به وکیل ملک موروثی بسیار ضروری خواهد بود. افراد با ناآگاهی از حقوق خود برخی توافقات را می پذیرند و به دلیل عدم رعایت نکات حقوقی در هنگام تنظیم قرارداد خسارت های مادی بر آنها وارد می شود. وکیل ارث با دقت بالا دارایی متوفی را صورت برداری می کند و مطابق قانون سهم هر یک از ورثه مشخص می شود. 

 برای انحصار وراثت املاک موروثی چه باید کرد؟ 

انحصار وراثت، اولین قدم برای تعیین سهم الارث هر یک از ورثه است. در صورتی که متوفی بعد از مرگ بیشتر از یک وارث داشته باشد، برای تعیین تکلیف دارایی وی دریافت گواهی انحصار وراثت ضروری خواهد بود. بدون ارائه این مدرک در هیچ یک از ادارات دولتی، بانک ها و دفاتر اسناد اجازه نقل و انتقال اموال متوفی داده نمی شود.  وکیل ملک موروثی برای دریافت گواهی انحصار وراثت مدارک شناسایی تمام ورثه را به شورای حل اختلاف آخرین اقامتگاه متوفی ارائه می کند. و با بررسی شورا تعداد ورثه مشخص و گواهی صادر خواهد شد. در صورتی که یکی از وراث همکاری نکند و مدارک خود را تحویل ندهد می توان از طریق اداره ثبت احوال اقدامات حقوقی لازم را انجام داد. 

 

وکیل ارث

 فروش املاک موروثی مشاع

ملک مشاع، ملکی است که مالکیت آن متعلق به چند نفر باشد. در صورتی که چنین ملکی ارثیه باشد، امور حقوقی آن پیچیده تر خواهد شد و برای انجام مقدمات فروش ملک موروثی باید به وکیل ملک موروثی مراجعه کرد. پس از دریافت گواهی انحصار وراثت و مشخص کردن سهم افراد چنانچه ملک قابل افراز باشد، به مقدار هر سهم تفکیک خواهد شد و اگر قابل افراز نباشد باید توافق همه وراث برای فروش ملک به دست آید. مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل ارث می تواند در این باره راهگشا باشد. 

وکیل ارث چه ویژگی هایی دارد؟

تسلط بر قوانین مربوط به ارث و قانون املاک و مستغلات از مهمترین ویژگی های وکیل ملک موروثی است. پس از آن وکیل باید با تعاملات گسترده خود با تمام ورثه ارتباط برقرار کند و مقدمات فروش ملک را فراهم نماید. سختکوشی و تلاش وکیل ملکی در مسیر انجام امور اداری مربوط به ملک موروثی از دیگر ویژگی های وکیل ارث است که کمک می کند هر چه سریعتر امور مربوط به تقسیم ارث انجام شود. برای  مشاوره حقوقی آنلاین دریافت در وبسایت موسسه وکلای تلفنی ثبت نام نمایید.

 

مشاوره حقوقی حصر وراثت

حق الوکاله وکیل برای تقسیم املاک موروثی

 موسسه وکلای تلفنی به عنوان مرکز جامع خدمات حقوقی تلاش کرده است تعرفه های منصفانه ای برای انجام خدمات حقوقی تعیین نماید. افراد می توانند با مراجعه به چارت قیمت ها خدمات مورد نظر خود را با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت دریافت نمایند. البته لازم به ذکر است که حق الوکاله وکیل به صورت توافقی تعیین می گردد.

 مدارک لازم برای خرید ملک موروثی

زمانی که افراد قصد خرید و فروش ملک موروثی را دارند باید به دقت مدارک و مستندات ارائه شده را بررسی نمایند. و از طریق مشاوره حقوقی فوری و 24 ساعته با وکیل ملک موروثی اطلاعات لازم را در این باره به دست آورند. سهل انگاری موجب می شود اختلافات زیادی دامنگیر افراد شود. مدارکی که هنگام معامله باید مورد ارزیابی قرار بگیرد اصل سند مالکیت، گواهی انحصار وراثت، مدارک شناسایی وکیل در فروش، بررسی وصیت نامه متوفی در صورت وجود وصیت نامه، گواهی مفاصا حساب مالیات بر ارث و.. می باشد. وکیل ارث این مدارک را به دقت بررسی می کند. ضمن آنکه باید همه وراث هنگام عقد معامله حضور داشته باشند، یا رضایتنامه رسمی ایشان ارائه شود. 

 

ارتباط در واتس اپ

 شرایط فروش ملک موروثی در صورت عدم رضایت دیگر وراث

برای فروش ملک موروثی رضایت تمام ورثه شرط است. هنگام انجام معامله وکیل ملک موروثی این مسئله را ارزیابی خواهد کرد. چنانچه هر کدام از ورثه حاضر به انجام معامله نشود و رضایت نداشته باشد، سایر وراث باید به دادگاه مراجعه کرده و تقاضا رسیدگی به اختلاف را بدهند. دادگاه سهم هر یک از اشخاص را مشخص می کند و درباره نحوه فروش ملک تعیین تکلیف خواهد کرد. در بخش پرسش و پاسخ فوری حقوقی می توان درباره نحوه دریافت رضایت سایر وراث و فروش ملک ارثی اطلاعات لازم را به دست آورد. 

 بهترین وکیل برای تقسیم ملک موروثی را از کجا پیدا کنیم؟ 

خرید و فروش ملک یکی از معاملات حساسی است که نیازمند دریافت مشاوره حقوقی از وکیل ملک موروثی است. به طور معمول فروش ملک موروثی با اختلافات حقوقی زیادی همراه است و وکیل ارث باید با رایزنی با طرفین معامله مقدمات آن را فراهم کند. وکیل باید اسنادی که در این معامله رد و بدل می شود را به دقت بررسی کند. صحت و سقم آن را از مراجع قانونی استعلام نماید. برای یافتن وکیل ملکی که تمام این موارد را به درستی انجام دهد باید به موسسات حقوقی معتبر مراجعه کرد. موسسه وکلای تلفنی با معرفی بهترین وکیل در زمینه امور ارث، وصیت و نقل و انتقالات ملک به افراد کمک می کند که معاملات خود را با روش قانونی انجام دهند. 

 مزایده گذاشتن املاک موروثی به کمک وکیل

در مزایده ملک موروثی به بالاترین قیمت ممکن به فروش می رسد و فرایند آن با آگهي در روزنامه رسمی انجام خواهد شد. درباره ملک موروثی هر کدام از ورثه که قصد خرید ملک از سایر وراث را داشته باشد می تواند درخواست خود را به دادگاه ارائه دهد. دادگاه موضوع را بررسی می کند و در صورت موافقت مجوزات لازم را صادر خواهد کرد. بنابراین برای آنکه یکی از وراث ملک را خریداری کند نیاز به مجوز دادگاه است. در صورتی که هیچ کدام از ورثه قصد خرید ملک را نداشته باشند وکیل ملک موروثی از طریق مزایده ملک را به فروش می رساند و سهم هر شخص به وی پرداخت خواهد شد. 

 

مشاوره حقوقی تقسیم ترکه
دعوی ماترک در نظام حقوقی ایران
مشاوره حقوقی مهر و موم ترکه
فروش سهم الارث 
درباره ما 

 


نظرات

فاطمه علی راده

اولین اقدام برای تعیین تکلیف ماترک متوفی گرفتن گواهی انحصار وراثت می باشد ک به در خواست هر کدام از وراث قابلیت دریافت از شورا حل اختلاف اخرین اقامتگاه متوفی دارد بعد مشخص سدن وراث اموال و دارایی متوفی به نسبت سهم ارث ان ها تقسیم میگردد اگه قابلیت تقسیم و افراز داشته باشد لا مخالفت هر یک از وراث کسی که خواهان تقسیم ارث به دادگاه تقاضا افرار می دهد و اگه قابلیت افراز نداسته باشد حکم به فروش و برگزاری مزایده صادر می گردد


فاطمه عمادی

باسلام،، طبق قانون انحصار وراثت، بعد از فوت هر فردی، املاک متوفی به وراث منتقل می‌شود، مگر اینکه در وصیت‌نامه رسمی تنظیم شده او، شرایط خاصی برای تقسیم املاک تعیین شده باشد. برای تقسیم املاک موروثی، دو راه وجود دارد؛ اینکه اموال متوفی، بین وراث تقسیم شود، یا اینکه آن اموال منقول، فروخته شده و مبلغ حاصل از فروش، به نسبت سهم‌الارث، بین آنها تقسیم و از این طریق، مالکیت مشاع بین آنها مشخص شود.


علی

در مورد فروش آپارتمانی که سه دانگ آن جز ماترک پدربزرگ ما محسوب میشود سوالی داشتیم ابتدا در سایت مطرح و سپس مشاوره گرفتیم ممنونم خواستم رضایت کامل خودم و خانوادم در مورد سطح و کیفیت مشاوره اعلام کنم


M.j sheykhi

انحصار وراثت، اولین قدم برای تعیین سهم الارث هر یک از ورثه است. در صورتی که متوفی بعد از مرگ بیشتر از یک وارث داشته باشد، برای تعیین تکلیف دارایی وی دریافت گواهی انحصار وراثت ضروری خواهد بود. بدون ارائه این مدرک در هیچ یک از ادارات دولتی، بانک ها و دفاتر اسناد اجازه نقل و انتقال اموال متوفی داده نمی شود. وکیل ملک موروثی برای دریافت گواهی انحصار وراثت مدارک شناسایی تمام ورثه را به شورای حل اختلاف آخرین اقامتگاه متوفی ارائه می کند. و با بررسی شورا تعداد ورثه مشخص و گواهی صادر خواهد شد. در صورتی که یکی از وراث همکاری نکند و مدارک خود را تحویل ندهد می توان از طریق اداره ثبت احوال اقدامات حقوقی لازم را انجام داد.


علیرضا حکمتیان

با سلام و احترام این نکته ضروری می‌باشد هرگله که برای فروش ملک موروثی به شخصی وکالت می‌دهیم چه وکیل دادگستری باشد و چه یکی از ورثه باشد و چه هر شخص ثالثی ، می‌بایست به طور دقیق حدود اختیارات او تعیین و بین طرفین مشخص شده باشد. تعریف این اختیارات می‌تواند در قالب یک قراردادی یا صورت جلسه‌ای یا تفاهم نامه‌ای بین ورثه و شخص وکیل صورت بگیرد . به فرض اینکه حداقل مبلغ فروش ملک به چه صورت باشد یا شرایط پرداخت مبلغ معامله حداقل به چه صورت باشد . به طور معمول وکیل ورثه با توجه به اختیارات تامی که دارد می‌تواند به هر نحو نسبت به انجام معامله اقدام بکند . تعریف این شرایط و حدود وظایف و اختیارات وکیل ، می‌تواند پیشگیری کند ، مشکلاتی را که ممکن است در آینده ایجاد بشود . پس توجه داشته باشید که بهتر است در کنار وکالت‌نامه‌ای که به وکیل دادگستری یا به وکیل مدنی از طریق دفتر اسناد رسمی به شخص وکیل می‌دهید در ضمیمه آن صورت جلسه‌ای یا قراردادی مبنی بر تعریف شرایط حداقل وکیل و اختیارات او را مشخص کنید .


احتشامی

با سلام املاک موروثی در واقع املاکی است که صاحب آن فوت شده است و مطابق با قوانین و مقررات به وراث شخص فوت شده رسیده است. در صورتی که بیش از یک وارث وجود داشته باشد، وراث نسبت به اموال به جای مانده از فرد فوت شده، ماکیت مشاع دارند. هنگامی که مالک فوت می کند مطابق با قانون انحصار وراثت، ملک مورد نظر به وارثان منتقل می شود، مگر این که وصیت نامه رسمی تنظیم شده باشد و یا شرایط خاصی برای ملک تدوین شده باشد، در این صورت است که ملک ورثه ای یا ملک موروثی به شمار می آید. خرید و فروش املاک ورثه به علت مسائلی مانند فروش ملک ورثه ای در صورت راضی نبودن یکی از وراث یا فروش ملک ورثه ای توسط یکی از وراث، کار پرچالشی است


امین چراغی شیخ آباد

سلام و عرض ادب املاک موروثی در واقع املاکی است که صاحب آن فوت شده است و مطابق با قوانین و مقررات به وراث شخص فوت شده رسیده است. در صورتی که بیش از یک وارث وجود داشته باشد، وراث نسبت به اموال به جای مانده از فرد فوت شده، ماکیت مشاع دارند. هنگامی که مالک فوت می کند مطابق با قانون انحصار وراثت، ملک مورد نظر به وارثان منتقل می شود، مگر این که وصیت نامه رسمی تنظیم شده باشد و یا شرایط خاصی برای ملک تدوین شده باشد، در این صورت است که ملک ورثه ای یا ملک موروثی به شمار می آید. خرید و فروش املاک ورثه به علت مسائلی مانند فروش ملک ورثه ای در صورت راضی نبودن یکی از وراث یا فروش ملک ورثه ای توسط یکی از وراث، کار پرچالشی است.


آزاده

قانون گذار، در قانون مدنی، مساله ارث را پیش بینی نموده و مقرر داشته تا پس از فوت هر شخص، اموال بجا مانده از او، تحت عنوان سهم الارث، به ورثه شرعی و قانونی وی، تعلق گیرد که البته، وراث، در پذیرش یا عدم پذیرش ارث، مختار هستند. در صورت پذیرش ارث، وراث می توانند، اقدام به هرگونه تصرفی که تمایل دارند، در سهم الارث خود نمایند که از جمله آن، خرید و فروش سهم الارث است. در صورتی که مال موروثی، ملک باشد و وراث، در آن، به صورت مشاعی، شریک باشند، خرید و فروش ملک ورثه ای، شرایط و قواعد مخصوص به خود را خواهد داشت و بدون رعایت آن ها، معامله ملک ورثه ای، صحیح یا نافذ، نخواهد بود.


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، یکی از مسائلی که بعد از فوت متوفی رخ می دهد، نحوه تقسیم ارث بین ورثه می باشد. قانون گذار در مواد قانون مدنی و منطبق بر شرع مقدس اسلام به این مورد توجه داشته و کلیه قوانین و ضوابط مربوط به آن را به طور کامل شرح داده است. بنابراین وراث می بایست تقسیم ترکه را با توجه به قانون آن انجام دهند. تقسیم ارث بین ورثه نیز با توجه به طبقه و درجه آن ها صورت گرفته و دارای شرایط و ضوابط خاصی می باشد. همچنین برخلاف باور عمومی، سهم الارث فرد از ترکه متوفی، همواره به یک مقدار ثابت نبوده و ممکن است این مقدار با توجه به وجود وراث دیگر دچار تغییر گردد که این امر با آگاهی از جزئیات تقسیم ارث امکان پذیر می باشد. نحوه تقسیم ارث بین ورثه بنابر قانون مدنی و با توجه به طبقه و درجه آن ها صورت می گیرد. انحصار وراثت، اولین قدم برای تعیین سهم الارث هر یک از ورثه است. در صورتی که متوفی بعد از مرگ بیشتر از یک وارث داشته باشد، برای تعیین تکلیف دارایی وی دریافت گواهی انحصار وراثت ضروری خواهد بود بنابر قانون تقسیم ارث، وراث به سه طبقه تقسیم شده و هر طبقه، دارای درجاتی می باشد، وارث درجه و طبقه پایین تر در صورتی در سهم الارث متوفی شریک خواهند بود که افراد طبقه بالاتر وجود نداشته باشند. با توجه به پیچیدگی های کار و ایضا با توجه به اینکه مساله ارث و میراث در حال حاضر پرونده های بسیار زیادی راب ه خود اختصاص داده توصیه اکید ما استفادهاز وکلای کارکشته موسسه وکیل تلفنی می باشد.


وحید فراست

ارث و موارد آن از مسایل مبتلابه در موارد حقوقی می باشد


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.