بررسی تفصیلی شکواییه نفقه

بررسی تفصیلی شکواییه نفقه

بررسی تفصیلی شکواییه نفقه

شکواییه نفقه چیست؟ تعریف نفقه از زبان وکیل چه می‌ باشد؟ نفقه فرزندان را چه کسی بایستی پرداخت کند؟ آیا پرداخت نکردن نفقه زن و فرزند جرم محسوب می شود؟ برای نگارش شکواییه نفقه چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟ دریافت نفقه جزو دعاوی خانوادگی پرتکرار محسوب می شود و نگارش اصولی و صحیح شکواییه نفقه در این دعوا بسیار حائز اهمیت است. در همین راستا همه روزه اشخاص زیادی به منظور دریافت مشاوره حقوقی نفقه با متخصصین موسسه حقوقی وکلای تلفنی در ارتباط هستند. افراد مذکور پیرامون شکایت برای نفقه سوالات گوناگونی را در ذهن خود دارند که به رایج ترین و مهمترین آنها در آغاز مقاله اشاره داشتیم. به همین منظور تصمیم گرفته ایم در یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی ضمن پاسخ به سوالات فوق الذکر به صورت تفصیلی با شکواییه نفقه نیز آشنا شویم. پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

تعریف نفقه از زبان وکیل

اولین و مهمترین پرسشی که متقاضیان مشاوره حقوقی نفقه می پرسند این است که تعریف نفقه از زبان وکیل چیست؟ در واقع هنگامی که زن و مرد تصمیم می گیرند با یکدیگر ازدواج کنند، هر کدام دارای تکالیف و تعهداتی خواهند شد. یکی از تعهدات زوج در ازدواج دائم، پرداخت نفقه به زوجه می باشد. در همین راستا بایستی بگوییم نفقه عبارت است از آن مبلغی که به منظور تامین هزینه زندگی زوجه در ازدواج دائم توسط زوج به وی پرداخت می شود. در همین راستا ماده 1107 قانون مدنی به صورت کامل به تعریف نفقه پرداخته و چندین مورد را به عنوان مثال بیان می کند. این ماده عنوان می دارد: نفقه عبارت است از همه نیازهای متعارف و متناسب با وضعیت زن از قبیل مسکن، البسه، غذا، اثاث منزل و هزینه های درمانی و بهداشتی و خادم در صورت عادت یا احتیاج به واسطه نقصان یا مرض.

بایستی توجه داشته باشید که نکات حقوقی پیرامون تعریف نفقه و پرداخت آن بسیار زیاد است. در نتیجه شما می توانید تمامی سوالات خود را از طریق مشاوره حقوقی از ما بپرسید.

 

 

مطالبه نفقه

 

 

نفقه فرزندان بر عهده کیست؟

یکی دیگر از اشخاصی که نفقه به آنها تعلق می گیرد، فرزندان می باشند. حال شاید این سوال را بپرسید که پرداخت نفقه به فرزندان بر عهده چه کسی است؟ برای پاسخ به سوال مذکور بایستی به ماده 1199 قانون مدنی مراجعه کنیم. این ماده عنوان می کند: «نفقه اولاد بر عهده پدر است پس از فوت پدر یا عدم قدرت او به انفاق به عهده اجداد پدری است با رعایت الاقرب فالاقرب در صورت نبودن پدر و اجداد پدری و یا عدم قدرت آنها نفقه بر عهده مادر است. هرگاه مادر هم زنده و یا قادر به انفاق نباشد با رعایت الاقرب فالاقرب به عهده اجداد و جدات مادری و جدات پدری واجب النفقه است و اگر چند نفر از اجداد و جدات مزبور از حیث درجه اقربیت مساوی باشند نفقه را باید به حصه مساوی تادیه کنند».

البته در صورتی که هرگونه سوالی پیرامون پرداخت نفقه به فرزندان داشته باشید، می توانید آن را از طریق مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان از بهترین وکیل نفقه ایران بپرسید. لازم به ذکر است که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

آیا عدم پرداخت نفقه زن و فرزند جرم است؟

یکی دیگر از مواردی که پیرامون آشنایی با شکواییه نفقه بایستی به آن بپردازیم پاسخ به این سوال است که آیا عدم پرداخت نفقه به زوجه و فرزندان جرم محسوب می شود؟ پاسخ این سوال مثبت است. در واقع با توجه به اهمیتی که پرداخت نفقه برای قانونگذار داشته، عدم پرداخت نفقه به زوجه و فرزندان با توجه به ماده 53 قانون حمایت خانواده، جرم به حساب می آید.

 

 

شکوائیه نفقه

 

 

همچنین ماده 53 قانون حمایت خانواده، مجازات جرم عدم پرداخت نفقه زن و فرزندان را حبس تعزیری بیش از سه ماه تا یک سال می داند. به علاوه برای شکایت از جرم مذکور بایستی یک شکواییه نفقه تنظیم نمایید که در ادامه بیشتر با آن آشنا می شویم.

 

نکات مهم برای شکواییه نفقه

اکنون نوبت آن رسیده که به سراغ نکات مهم نگارش شکواییه نفقه برویم. در ابتدا بایستی بدانیم، اولین گامی که در راستای شکایت برای دریافت نفقه باید برداشته شود، نگارش شکواییه نفقه به صورت اصولی می باشد. به همین خاطر، برای نگارش شکواییه مذکور بایستی نکاتی را رعایت کنیم. در ابتدا باید بگوییم شاکی بایستی اهلیت داشته باشد؛ یعنی عاقل، بالغ و رشید باشد. سپس برای نگارش شکواییه نفقه باید به صورت کامل و دقیق اطلاعاتی نظیر مشخصات هویتی شاکی یا وکیل او، موضوعی که قرار است از آن شکایت کنیم، دلایل وقوع جرم عدم پرداخت نفقه زن و فرزندان، تاریخ و محل وقوع جرم و متن شکایتنامه را در فرم شکواییه وارد نماییم. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با ما در ارتباط باشید.

 

 

 

مدت زمان مهریه از 0 تا صد

دلایل محکمه پسند طلاق از طرف زن

بررسی تفصیلی شکوائیه ترک نفقه
درباره ما

 

 

نمونه شکواییه نفقه

همانطور که گفته شد، اولین گام جهت شکایت برای دریافت نفقه، نگارش شکواییه نفقه می باشد. به همین خاطر، افراد زیادی برای نگارش شکواییه مذکور به دنبال دانلود نمونه های آماده در اینترنت هستند. البته ما این کار را پیشنهاد نمی دهیم. زیرا شرایط هر پرونده متفاوت است که همین عامل باعث می شود تا شکواییه مربوط به آن پرونده نیز ویژگی های خاصی داشته باشد. در نتیجه نگارش آن بایستی به دست بهترین وکیل نفقه انجام گیرد. در همین راستا شما می توانید  جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

 

 

 

 

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.