بررسی تفصیلی شکواییه ترک انفاق

بررسی تفصیلی شکواییه ترک انفاق

بررسی تفصیلی شکواییه ترک انفاق

شکواییه ترک انفاق و تنظیم آن چه ضرورتی دارد؟ منظور از ترک انفاق چیست؟ مجازات ترک انفاق چه می باشد؟ کدام مرجع برای رسیدگی به ترک انفاق، صالح است؟ آیا می توان در موسسه حقوقی وکلای تلفنی برای تنظیم شکواییه ترک انفاق با وکیل خانم مشورت داشت؟ دعاوی خانوادگی دارای گستردگی فراوانی می باشد که یکی از مهم ترین آنها دعوای ترک انفاق است. در همین راستا همه روز اشخاص زیادی جهت دریافت مشاوره حقوقی ترک انفاق با متخصصین موسسه حقوقی وکلای تلفنی در ارتباط هستند. این افراد سوالات گوناگونی را پیرامون شکواییه ترک انفاق از مشاورین ما می پرسند که به مهم ترین و رایج ترین آنها در آغاز مقاله اشاره داشتیم. به همین خاطر تصمیم گرفته ایم در یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی به صورت کامل و تفصیلی به موضوع شکواییه ترک انفاق بپردازیم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

منظور از ترک انفاق چیست؟

اولین گامی که پیش از بررسی شکواییه ترک انفاق بایستی برداریم، آشنایی با تعریف ترک انفاق می باشد. در واقع هنگامی که زن و مرد با یکدیگر ازدواج می کنند، دارای تکالیف و حقوقی نیز می شوند. در همین راستا بر اساس ماده 1106 قانون مدنی یکی از تکالیفی که در عقد دائم بر عهده مرد وجود دارد، پرداخت نفقه موضوع ماده 1107 قانون مدنی به زن می باشد. البته با استناد به ماده 1108 قانون مذکور، زن تنها در صورتی مستحق دریافت نفقه می باشد که تمکین خاص و عام داشته باشد و به عبارتی ناشزه نباشد. حال اگر زن، ناشزه نباشد و به وظایف همسری خود عمل کند و مرد نیز استطاعت مالی برای پرداخت نفقه داشته باشد و این کار را انجام ندهد، ترک انفاق انجام گرفته است.

همچنین بایستی بگوییم که قانونگذار در ماده 53 قانون حمایت خانواده، جرم ترک انفاق را پیش بینی کرده است. شما می توانید سوالات خود پیرامون جرم ترک انفاق را از طریق مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان از مشاورین موسسه حقوقی وکلای تلفنی بپرسید. لازم به ذکر است که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

 

مشاوره حقوقی نفقه

 

 

مجازات ترک انفاق چیست؟

مورد دیگری که پیش از آشنایی با شکواییه ترک انفاق بایستی بدان بپردازیم، مجازات ترک انفاق می باشد. همانطور که ذکر گردید، به جرم ترک انفاق در ماده 53 قانون حمایت خانواده اشاره شده است. به همین منظور برای آشنایی با مجازات ترک انفاق بایستی به ماده مذکور مراجعه کنیم. این ماده عنوان می کند: «هرکس با داشتن استطاعت مالی. نفقه زن خود را در صورت تمکین او ندهد یا از تادیه نفقه سایر اشخاص واجب النفقه امتناع کند به حبس تعزیری درجه شش محکوم می شود».

در نتیجه اگر کسی مرتکب جرم ترک انفاق شود به حبس بیش از 6 ماه تا 2 سال محکوم خواهد شد. البته بایستی توجه کنید که پیرامون مجازات ترک انفاق، نکات حقوقی گوناگونی وجود دارد که می توانید آنها را از طریق مشاوره حقوقی از بهترین وکیل ترک انفاق بپرسید.

 

 

اظهارنامه عاشقانه تمکین
وکیل کاربلد برای طلاق 
دلایل محکمه پسند طلاق از طرف زن
درباره ما 

 

 

مرجع رسیدگی به ترک انفاق

جهت شکایت برای ترک انفاق و تقدیم شکواییه ترک انفاق، تعیین مرجع صالح از اهمیت ویژه ای برخوردار است. البته شاید در ابتدا اینطور به نظر برسد که رسیدگی به شکواییه ترک انفاق در صلاحیت دادگاه خانواده می باشد. در صورتی که این موضوع، اشتباه است. چرا که ترک انفاق، جرم محسوب می شود. در نتیجه رسیدگی به شکواییه ترک انفاق در صلاحیت دادگاه کیفری می باشد. حال شاید این سوال در ذهن شما به وجود آید که کدامیک از دادگاه های کیفری، صلاحیت رسیدگی به جرم ترک انفاق را دارند؟ در پاسخ به این سوال، بایستی به مجازات ترک انفاق توجه داشت. با عنایت به مجازات مذکور می توان گفت که رسیدگی به جرم ترک انفاق در صلاحیت دادگاه کیفری دو می باشد.

 

وکیل خانم برای شکواییه ترک انفاق

سوال مهمی که متقاضیان مشاوره حقوقی ترک انفاق از مشاورین موسسه حقوقی وکلای تلفنی می پرسند، این است که آیا می توان برای شکواییه ترک انفاق با وکیل خانم مشورت داشت؟ در واقع پیرامون جرم ترک انفاق ممکن است زوجه بخواهد شرایطی را برای وکیل توضیح دهد که در میان گذاشتن آنها با وکیل مرد امکان پذیر نباشد.

 

 

شکوائیه ترک انفاق

 

 

به همین منظور بسیاری از افراد به ویژه بانوان به دنبال مشاوره حقوقی ترک انفاق با وکیل خانم هستند. در نتیجه ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی، چنین امکانی را برای شما عزیزان فراهم کرده ایم. شما می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید. پس از تماس با شماره های مذکور، می توانید درخواست خود مبنی بر مشاوره با وکیل خانم را با اپراتورهای موسسه حقوقی وکلای تلفنی در میان بگذارید.

 

نمونه شکواییه ترک انفاق

جهت شکایت برای ترک انفاق، اولین گامی که بایستی برداشته شود، تنظیم شکواییه ترک انفاق می باشد. در همین راستا بایستی یک شکواییه اصولی تنظیم نمایید. به همین خاطر بسیاری از افراد ترجیح می دهند که با جست و جو در اینترنت، از نمونه های آماده شکواییه ترک انفاق استفاده نمایند. در صورتی که این کار می تواند نتیجه کاملا برعکس داشته باشد. چرا که هر پرونده دارای شرایط خاصی است که برای تنظیم شکواییه ترک انفاق بایستی شرایط مذکور را در نظر گرفت. پس بهتر است این کار را به بهترین وکیل ترک انفاق بسپارید. در همین راستا امکان مشاوره حقوقی تلفنی را برای شما عزیزان فراهم کرده ایم.

 

 

 


سوالات متداول

نظرات

Paria

با سلام عدم پرداخت نفقه از منظر کیفری مورد توجه است که بدین منظور باید شکواییه ترک نفقه تنظیم و طرح گردد. بر اساس ماده 1106 قانون مدنی، در عقد دائم مرد مکلف به پرداخت نفقه است و تکلیف مرد به دادن نفقه از قوانین امری است، بنابراین قابل اسقاط نخواهد بود. لیکن این حق در صورت نشوز (عدم تمکین) زوجه به استناد ماده 1108 قانون مدنی، ساقط خواهد شود. لازم به ذکر است که بر اساس ماده 1113 قانون مدنی در عقد موقت، زن حق نفقه ندارد مگر اینکه در ضمن شروطی این حق برای زن در نظر گرفته شود یا آنکه عقد مبنی بر این شرط، منعقد شده باشد.


رحمنی

باسلام شکواییه ترک انفاق بایستی بدان بپردازیم، مجازات ترک انفاق می باشد. همانطور که ذکر گردید، به جرم ترک انفاق در ماده 53 قانون حمایت خانواده اشاره شده است


سارا

نفقه چیست؟ نفقه عبارت است از هزینه همه نیاز‌های متعارف زندگی و متناسب با وضعیت شخص


بهنام رحمانی فرد

باسلام شکواییه ترک انفاق بایستی بدان بپردازیم، مجازات ترک انفاق می باشد. همانطور که ذکر گردید، به جرم ترک انفاق در ماده 53 قانون حمایت خانواده اشاره شده است. به همین منظور برای آشنایی با مجازات ترک انفاق بایستی به ماده مذکور مراجعه کنیم. این ماده عنوان می کند: «هرکس با داشتن استطاعت مالی. نفقه زن خود را در صورت تمکین او ندهد یا از تادیه نفقه سایر اشخاص واجب النفقه امتناع کند به حبس تعزیری درجه شش محکوم می شود». در نتیجه اگر کسی مرتکب جرم ترک انفاق شود به حبس بیش از 6 ماه تا 2 سال محکوم خواهد شد


فاطمه علی زاده

با سلام احتراما از آن جایی که در عقد دائم زوج مکلف است که به زوجه نفقه بدهد؛ در صورتی که زن تمکین کامل نماید و مرد توانایی مالی پرداخت تام و تمام نفقه را داشته باشد اما از آن امتناع نمایید ترک نفاق اتفاق می‌افتد. مجازات ترک انفاق مطابق قانون و شرع، حبس تعزیری درجه شش است و مطابق با آخرین تغییرات مجازات ترک انفاق مجرم به ۳ ماه تا ۱ سال حبس تعزیری محکوم می‌گردد.


فاطمه عمادی

باسلام،، مطابق ماده ۱۱۰۶ قانون مدنی در ازدواج دائم مسئولیت پرداخت نفقه به زوجه بر عهده شوهر قرار گرفته است و بر همین اساس در ماده ۵۳ قانون حمایت خانواده عمل ترک انفاق جرم انگاری شده و برای آن مجازات حبس درجه شش(بیش از شش ماه تا دو سال ) پیش بینی شده است زن برای استحقاق نفقه نیازی به اثبات چیزی ندارد و به صرف اثبات رابطه زوجیت در عقد دائم با قباله رسمی نکاح مستحق نفقه می باشد.


M.j sheykhi

به جرم ترک انفاق در ماده 53 قانون حمایت خانواده اشاره شده است. به همین منظور برای آشنایی با مجازات ترک انفاق بایستی به ماده مذکور مراجعه کنیم. این ماده عنوان می کند: «هرکس با داشتن استطاعت مالی. نفقه زن خود را در صورت تمکین او ندهد یا از تادیه نفقه سایر اشخاص واجب النفقه امتناع کند به حبس تعزیری درجه شش محکوم می شود». در نتیجه اگر کسی مرتکب جرم ترک انفاق شود به حبس بیش از 6 ماه تا 2 سال محکوم خواهد شد. البته بایستی توجه کنید که پیرامون مجازات ترک انفاق، نکات حقوقی گوناگونی وجود دارد


وحید فراست

نفقه مالی است که بر ذمه زوج هست و باید به زوجه پرداخت گردد


قاسم رفعتی

هر مردی در ازدواج دائم موظف به پرداخت نفقه به همسرش و افراد واجب النفقه مانند فرزندانش است. در شرایطی خاص مانند عدم تمکین زن این قانون می‌تواند نقض شود؛ اما چنانچه اثبات گردد که مرد با وجود داشتن توانایی مالی کافی از دادن نفقه به زوجه امتناع می ورزد، طبق قانون با مجازات ترک انفاق مواجه می‌گردد


مجید شیخی

با سلام ب نظره بنده زن تنها در صورتی مستحق دریافت نفقه می باشد که تمکین خاص و عام داشته باشد و به عبارتی ناشزه نباشد. حال اگر زن، ناشزه نباشد و به وظایف همسری خود عمل کند و مرد نیز استطاعت مالی برای پرداخت نفقه داشته باشد و این کار را انجام ندهد، ترک انفاق انجام گرفته است. موفق باشید سپاس از سایت خوب وکیل تلفنی


ف.م

انفاق عبارت است از صرف هزینه های خوراک ،پوشاک ،مسکن ،اثاث خانه،لباس در حد لازم و توانایی مرد نسبت به خانواده اش و خوراک ،پوشاک ،مسکن اثاث خانه و خادم و دیگر نیاز های متعارفدر حدود مناسبت عرفی نسبت به همسرش.بنابراین نفقه در اصطلاح حقوقی تامین ضروریات همسر و نزدیکانی است که نفقه آنها بر مرد واجب است و تا حدود زیادی عرف جامعه در آن تاثیر دارد.قانونگذار در ماده 53 حمایت از خانواده عنوان نموده "هرکس با داشتن استطاعت مالی، نفقه زن خود را در صورت تمکین او ندهد یا از تادیه نفقه سایر اشخاص واجب ‌ النفقه امتناع کند به حبس تعزیری بیش از سه ماه تا یک سال محکوم می‌شود.


کوکبی

همیشه به کرات از ما درباره تفاوت نفقه و انفاق سوال می‌کنند؛ باید بگوییم که میان این دو هیچ فرقی وجود ندارد در واقع نفقه همان هزینه ای است که برای نیاز های مالی یک زن با توجه به شرایطش به وی تقدیم می‌گردد و چنانچه مرد از دادن این هزینه ها امتناع ورزد ترک انفاق اتفاق می افتد. مطابق ماده ۱۱۰۷ قانون مدنی پرداخت نفقه باید بر اساس شرایط زن تعیین شود؛ این بدان معناست که نفقه در برگیرنده هزینه خوراک، پوشاک، بهداشت، هزینه های درمانی و هزینه های خادم در صورت عادت زوجه و یا بر حسب نیاز است.


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، بر اساس قانون اساسی، اقامه دعوا، حق مسلم هر فرد است و هیچکس را نمی توان از این حق محروم نمود. بنابراین، در صورتی که حقی از کسی تضییع شود و یا جرمی نسبت به کسی اتفاق بیفتد، می تواند به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، مراجعه کرده و اقدام به ثبت دادخواست حقوقی و شکواییه کیفری نماید. بحث مربوط به نفقه نیز از جمله این امور هستند که با توجه به موضوع امر می توان به صورت کیفری یا حقوقی شکایت کرد. باید دانست که مساله ترک انفاق یک جرم کیفری بوده که در صلاحیت دادگاه دو کیفری است و حسب مورد می تواند شخص را بین شش ماه تا دو سال زندانی نماید . برای دانستن دیگر جزئیات می توانید از وکلای موسسه وکیل تلفنی مشورت گرفته و مشکل خویش را حل نمائید


دهقان

سلام وقت بخیر ترک انفاق مبحث کیفری و نیاز به مشاوره با وکیل متخصص و کیفری میباشد در سایت وکیل تلفنی وکلا بصورت شبانه روزی در زمینه های کیفری،حقوقی،خانواده،بین المللی،اداری،دیوانعالی کشور،اداره ثبت در سراسر ایران وکیل مجرب دارد.


محمدعلی رضا

درصورتی که عدم تمکین خاص زوجه به دلیل اعتیاد زوج به مصرف مواد توهم زا بوده و بیم خوف جانی زوجه وجود داشته باشد در صورت اثبات بازهم پرداخت نفقه منتفی خواهد شد؟


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.