اختلاف وراث در تقسیم سهم الارث

اختلاف وراث در تقسیم سهم الارث

اختلاف وراث در تقسیم سهم الارث

پس از آن که شخصی فوت می کند، تقسیم سهم الارث بین وراث او اهمیت زیادی می یابد. در این مقاله به بررسی اختلافات مربوط به ارث خواهیم پرداخت. پس با یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی با ما همراه باشید.

 

تعریف ارث از زبان وکیل

اولین قدم برای بررسی تقسیم سهم الارث، آشنایی با تعریف این نهاد حقوقی مهم می باشد. واژه ارث دو معنا را در برمی گیرد؛ در معنای اول، ارث یعنی جریان و روند انتقال قهری دارایی به ورثه فرد متوفی که پس از پرداخت و جدا کردن دیون و بدهی های وی، به مرحله نهایی می رسد. این معنی از ارث همان است که در ماده ۸۶۷ قانون مدنی مورد پیش بینی قرار گرفته است. بر اساس این ماده: «ارث به موت حقیقی یا به موت فرضی مورث تحقق پیدا می کند». در معنای دوم، ارث یعنی مالی که بعد از فوت شخص به بازماندگان و وارثان او تعلق می گیرد. در واقع این معنای ارث به مفهوم ترکه شباهت دارد.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

وکیل ارث چه خصوصیاتی دارد؟

وکیل ارث همانند سایر وکلای دادگستری، دانش آموخته رشته حقوق می باشد. در واقع وی موفق به قبولی در آزمون وکالت شده است. اما به طور خاص، وکیل ارث تجربه بالایی در پرونده های حقوقی و مالی دارد. وکیل مذکور باید به بحث تقسیم سهم الارث آشنایی کامل داشته باشد و به حقوق افراد در این باره مسلط باشد. همانطور که می دانید، همواره اختلافات مربوط به ارث پیش می آید و وراث برای تقسیم سهم الارث به مشکل می خورند. پس لازم است در این موارد از وکیل ارث کمک گرفته شود. شما می توانید برای مشاوره حقوقی ارث با یک وکیل ارث مشاوره حقوقی انلاین و رایگان داشته باشید.

 

مزایای مشاوره با وکیل ارث

می توان با کمی اغماض گفت که موضوع ارث و تقسیم سهم الارث برای همه افراد در جامعه مطرح خواهد بود. همانند سایر حقوق مالی، ارث نیز در علم حقوق و قانون ایران پیچیدگی های فراوانی دارد. برای مثال لازم است بدانید که تقسیم سهم الارث بین وراث به چه شکلی صورت می گیرد و چه کسانی و با چه نسبتی بیشترین سهم را از ارث می برند. شما می توانید در همین باره با وکلای مجرب ما مشاوره حقوقی داشته باشید و از تجربه ایشان که با سال ها تحصیل و تلاش در این مباحث به دست آمده است، بهره ببرید. پس شما با مشاوره با یک وکیل مجرب ارث، می توانید از بروز پیچیدگی های بیشتر در این پروسه جلوگیری کنید و در راستای احقاق حق خود قدم بردارید.

 

اهمیت تنظیم وصیت نامه به کمک وکیل

تنظیم وصیت نامه در تقسیم سهم الارث اهمیت و تاثیر بسزایی دارد. پس لازم است حتما برای تنظیم وصیت نامه از یک وکیل ارث کمک بگیرید.

وصیت نامه به ۳ نوع قابل تقسیم است:

  • وصیت نامه خودنوشت: وصیتى است که وصیتکننده به خط خود مىنویسد. وصیت نامه مذکور در صورتى معتبر است که به خط وصیتکننده نگارش شده، داراى تاریخ دقیق باشد و به امضاى وی نیز رسیده باشد.

 

 

فروش سهم الارث 
وکیل ارث
مشاوره حقوقی ارث 
مشاوره حقوقی انحصار وراثت 
درباره ما 

 

  • وصیت نامه رسمی: در این وصیت نامه ترتیب تنظیم و اعتبار آن به شکلی است که بیشتر براى اسناد تنظیم شده در دفاتر اسناد رسمى مقرر شده است. این وصیت نامه از نظر اعتبار نسبت به سایر انواع وصیت نامه ها برتر است و اگر کسى وصیت خود را به طور رسمى تنظیم کند، هیچ یک از ورثه بعد از فوت او نمىتوانند خدشه ای به آن وارد نماید.
  • وصیت نامه سری: ممکن است به خط وصیت کننده و یا به خط شخص دیگرى نوشته شده باشد ولى به هر حال باید به امضاى وصیتکننده برسد و با رعایت مراتب امانت گذاری اسناد، در اداره ثبت حوزه محل اقامتگاه او یا محل دیگرى، امانت گذاشته شود.

 

برای تقسیم سهم الارث چه باید کرد؟

برای تقسیم سهم الارث، ابتدا باید جهت اخذ گواهی انحصار وراثت به اداره ثبت احوال مراجعه کنیم تا موضوع فوت در بانک اطلاعاتی آنها ثبت شود. با باطل شدن شناسنامه فرد، گواهی فوت برای او صادر میشود. پس از صدور گواهی فوت او تمامی اموالش به صورت قهری به ورثه وی انتقال داده میشود. بعد از آن که ورثه برای تعیین سهم خود از ارث به شورای حل اختلاف محل خود مراجعه کردند، می توانند گواهی انحصار وراثت را دریافت کنند. هم چنین باید بدانیم فقط ورثه متوفی و افراد ذینفع می توانند برای دریافت گواهی انحصار وراثت اقدام کنند. پس از فوت متوفی، اموال باقی مانده وی با توجه به نسبت خاصی که در قانون تعیین شده است، بین وراث وی تقسیم میشود.

 

 

 

تقسیم سهم الارث

 

مصادیق بارز اختلافات تقسیم ارث

در بحث تقسیم سهم الارث همواره بین وراث متوفی اختلافاتی پیش می آید که اگر وراث بتوانند بین خود مشکل را حل کنند، قانون ورود نخواهد کرد و چه بهتر که این مشکلات درون خانواده و بین خود افراد حل شود. هنگامی که وراث، گواهی انحصار وراثت را دریافت می کنند، ابتدا باید دیون و بدهی های متوفی را پرداخت کنند و پس از آن به شکل قانونی و یا بدان صورتی که متوفی وصیت کرده است، تقسیم سهم الارث را انجام دهند. لازم به ذکر است وصیت متوفی نباید خارج از محدوده قانونی باشد که اگر چنین باشد معتبر نیست و در همین موارد ممکن است وراث ادعای کذب داشته باشند و باعث بروز اختلافات مربوط به ارث شود.

 

مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل ارث

همانطور که گفته شد تقسیم سهم الارث اهمیت زیادی دارد. وجود قوانین پیچیده و مختلف بر این اهمیت می افزاید. همچنین در پی آن ممکن است مشکلات عدیده ای مانند اختلاف بین وراث ایجاد شود. بنابراین گرفتن مشاوره حقوقی ارث بسیار اهمیت دارد. برای پیشگیری از این قبیل مشکلات می توانید با مشاوران موسسه حقوقی وکلای تلفنی، مشاوره حقوقی تلفنی داشته باشید تا با استفاده از کمک ایشان، از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.