جرم دعا نویسی

جرم دعا نویسی

جرم دعا نویسی

جرم دعا نویسی

با نگاهی اجمالی به پرونده های قضایی در دادگاهها متوجه می شویم شاکیان بسیاری از پرونده ها در فضا های مجازی  و در جامعه در دام فالگیران و رمالان افتاده اند و دچار ضررهای مالی و روحی فراوانی شده اند. دعا نویسان و رمال ها با توجه به شرایط روحی افراد مراجعه کننده سعی بر نشان داده راهی میانبر جهت رفع مشکلات و سردرگمی های آنها دارند. دعانویسی و فالگیری به عنوان جرم مستقل در قانون شناخته نشده است جرم دعانویسی هنگامی مجازات دارد که کلاهبرداری هایی در این مسیر انجام گیرد و ورود قانون را لازم و ضروری کند زیرا کلاهبرداری از جمله جرایمی است که دادستان هم می تواند به عنوان مدعی العموم آن را پیگیری کند.

رزرو فوری مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل

 

آیا رمالی، در قانون ایران جرم انگاری  شده است؟

 در پاسخ به این سوال از طریق مطالعه در قانون به این نتیجه دست پیدا خواهیم نمود که، به طور صریح رمالی و جادوگری جرم انگاری نشده اند اما می تواند با استفاده از سایر عناوین مجرمانه، به برخورد انتظامی و قضایی به این موضوعات پرداخت.

بسیاری از رمال ها و جادوگران و دعانویسان به دنبال فریب و سوء استفاده از افراد ناآگاه هستند  و این تخطی از قوانین باعث می شود، جرم دعانویسی که کلاهبردی نموده و افراد را فریب داده است قابل تعقیب و پیگیری باشد و با استفاده از قوانین مرتبط با کلاهبرداری و تحصیل مال نامشروع مجازات شوند و اگر رمال و یا دعا نویسی جرم دیگری مستقل از کلاهبرداری انجام دهد علاوه بر مجازات دعانویسی، به مجازات های پیش بینی شده دیگر محکوم می شوند.

مصادیق جرم رمالی

اگر جادوگری، رمالی و باج گیری توسط، فرد و یا گروهی در جامعه انجام گیرد و باعث فریب و سوء استفاده از افراد شود میتواند تحت عنوان کلاهبرداری از طریق مراجع قضایی و انتظامی پیگیری شود . در بسیاری از پرونده های قضایی در دادگاه دیده می شود متخلفان در ابتدا با عنوان دعانویس، رمال و فالگیر موجبات فریب دیگران را فراهم می آورند و به دنبال آن جرم های دیگری مانند قتل ، ضرب و جرح، جرایم جنسی و منافیات عفت صورت میگیرد که این جرم ها در قانون، مجازات های خاص خود را در پی داشته و توسط قانون قابل پیگیری و مجازات است. رمالی و جادوگری و دعانویسی در قوانین مجازات اسلامی جرم محسوب نمی شود و این معضلات در قوانین عنوان مستقل و جداگانه ای دارند. و جرم انگاری نشده اند.

مشاوره حقوقی تلفنی شبانه روزی

چگونگی شکایت از رمال

قانونگذار با توجه به شرایط خاص جرم دعانویسی را معلوم میکند و در صورت تشخیص قاضی پرونده دعانویس مورد مجازات قرار می گیرد و برای اینکه دعانویس و رمال کلاهبردار، تلقی شود و مورد پیگرد قانونی قرار گیرد وجود سه شرط لازم است:

قانون جرم دعانویسی را با توجه به استفاده از وسایلی که باعث اغفال و فریب دیگران شود و پرداخت  مال و یا وجه نقد به رمال تعیین می کند.

جرم دعانویسی، هر گاه همراه با کلاهبرداری ، ارتشا، اختلاس و اعمال کارهای غیر قانونی تعیین خواهد شد و با استناد به ماده 2 قانون مجازات اسلامی: مجازات ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری« اگر مالی از طریق غیر قانونی کسب شود، آن مال نامشروع محسوب می شود و کسب آن جرم است و برای افراد مجرم مجازات تعیین خواهد شد

قرار گرفتن افراد در شرایط سخت زندگی می تواند زمینه ساز رجوع به فالگیر ها و یا دعانویس ها جهت رهایی از شرایط سخت بوجود آمده باشد. افراد سود جو با گرفتن مبالغی هنگفت از این افراد و پیشنهادها و مشاوره هایی نادرست صدمات جبران ناپذیری را به فرد و خانواده وی وارد می کنند.

جهت شکایت از افراد سودجو و جرم دعانویسی می توانید با تنظیم دادخواست از طریق دادسرا همانند دیگر جرایم کیفری اقدام نمایید و به عنوان شاکی خصوصی شکایت را تنظیم و آن را به نزدیکترین دادسرای محل زندگیتان تحویل دهید. و در صورت ارتباط با رمال و یا دعانویس از طریق شبکه های اجتماعی جهت شکایت به دلیل کلاهبرداری و جرم دعانویسی از طریق سایت های قضایی آن را ثبت و پیگیری نمایید.

وکلا و مشاورین حقوقی در جهت راهنمایی شما به عنوان شاکی خصوصی و تنظیم دادخواست و قبول وکالت پرونده های دعانویسی و کلاهبرداری می توانند در تمامی ساعات شبانه روز خدمات لازمه در این حوزه را ارائه دهند تا به جرم دعانویسی از طریق قانون رسیدگی شود.

 

مجازات رمال و دعا نویسی در قانون ایران

قانونگذاران، رمالی و جادوگری را جرم انگاری ننموده اند اما با توجه به اینکه این گونه از فعالیت ها به دنبال خود کلاهبرداری و کلاشی و دیگر خلاف ها و عناوین مجرمانه را یدک می کشد، جرم دعانویسی در کنار دیگر جرم های انجام گرفته مجازات در پی دارد و برخورد قضایی و انتظامی را به دنبال خواهد داشت.

با استناد به ماده 712 قانون مجازات اسلامی: هر کس تکدی و کلاشی را پیشه خود قرار داده باشد و از این راه امرار معاش کند، یا ولگردی نماید به حبس از یک تا سه ماه محکوم خواهد شد و چنانچه با وجود توان مالی، مرتکب عمل فوق شود علاوه بر مجازات مذکور کلیه اموالی که از طریق تکدی و کلاشی بدست آورده است مصادره خواهد شد.

وکلا و مشاورین در این موسسه حقوقی سعی در پاسخگویی به سوالات شما در خصوص جرم دعانویسی و دیگر حوزه های حقوقی و کیفری در تمامی ساعات شبانه روز را داشته تا بتوانید امنیت و آرامش را با دسترسی آسان به بهترین وکلا در شرایط بحرانی و سخت زندگیتان تجربه کنید.

مجازات تجاوز رمال ها به زنان پس از بیهوش کردن آنها

از انحرافات رایج در جامعه می توان به تجاوز جنسی اشاره نمود که در آن شخص بدون هیچ گونه رضایتی مورد تعرض جنسی قرار می گیرداین عمل علاوه بر صدمات جسمی به فرد صدمات روحی و روانی جبران ناپذیری را از خود برجای می گذارد.

به موجب تبصره 2 قانون مجازات اسلامی : اگر شخصی به زنی که برای برقراری رابطه هیچگونه رضایتی ندارد، در حالت بیهوشی وی یا در مستی و خواب زنا کند، این کار او عنوان تجاوز به عنف تلقی می شود.

تجاوز به عنف از جمله جرم هایی است که در قانون مجازات اسلامی در ردیف جرم های جنایی واقع می شود. و مجازاتی هم ردیف با قتل، آدم ربایی، کودک آزاری، قاچاق مواد مخدر، زنا، تروریسم، سرقت مسلحانه، اخاذی و جعل قرار می گیرد.

مشاوره حقوقی کیفری
مشاوره حقوقی کلاهبرداری 
مشاوره حقوقی ادم ربایی 
مشاوره حقوقی تجاوز به عنف 

شکایت از رمال ها در فضای مجازی

در سالهای اخیر با توجه به گستردگی شبکه های اجتماعی بسیاری از فالگیرها و دعانویسان به فضای مجازی روی آوردند و به دنبال فریب دادن افراد ساده لوح هستند، رمال ها در فضای مجازی در قبال دریافت اطلاعات از افراد، دعا، طلسم و یا وسایلی را ارسال می کنند و پولهای زیادی را دریافت میکنند. این افراد با ادعای علم به چگونگی اطلاع از آینده ، قول حل مشکلات را به افراد می دهند.

وکلای متخصص در جرایم رایانه ای جرم دعانویسی و جرم فالگیری در فضای مجازی را یکی از مصادیق جرم کلاهبرداری می دانند. قابل توجه است هر گاه در فضای مجازی پرداخت وجهی از سوی فرد برای فالگیر و یا دعانویس در مقابل اطلاعات صورت گیرد، جرم اتفاق افتاده و قابل رسیدگی از طریق پلیس فتا است که فرد شاکی می تواند با تماس با پلیس فتا و شناسایی فرد مورد نظر توسط پلیس، شکایت ثبت می شود و پرونده در دادسرا مورد بررسی قرار می گیرد.

آیا رمالی، کلاهبرداری است؟

با توجه به اینکه فالگیری و دعانویسی و رمالی به طور غیر مستقیم و با تحصیل مال نامشروع جرم انگاری شده است و با استناد به ماده 2 قانون مجازات اسلامی « هر کس به طور کلی مالی یا وجهی تحصیل کند که از طریق تحصیل آن فاقد مشروعیت قانونی باشد، جرم محسوب می شود و علاوه بر رد اصل مال، به مجازات سه ماه تا دو سال حبس و یا جریمه نقدی معادل دو برابر مال بدست آمده محکوم خواهد شد

و هرگاه مراحل شکایت از جرم دعانویسی طی شود به طور معمول مجازاتی در نظر گرفته میشود که به طور معمول از یک الی 7 سال است و بسته به نوع جرم اتفاق افتاده این مدت با نظر قاضی پرونده می تواند تغییر کند.

 

مجازات اخاذی دعانویس از دختران جوان با تهدید به انتشار اطلاعات آنها

دعانویس  و یا هر فردی که از دختران جوان اخاذی نماید و آنها را تهدید به انتشار عکس و فیلم خصوصی و اطلاعات شخصی نماید. و باعث هتک حرمت و رفتن آبروی دیگران شود این عمل از نظر قانون جرم است و مطابق ماده 745 قانون مجازات اسلامی فرد به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا چهل میلیون ریال و یا به هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

 

سوالات متداول:

1-   جرم تهدید به انتشار عکس و فیلم های خصوصی دیگران چیست؟

در ماده 744 قانون مجازات اسلامی و یا همان ماده 16 قانون جرایم رایانه ای فرد به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا چهل میلیون ریال، و یا به هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

2-   آیا تهدید در قانون جرم است؟

بله در ماده 669 قانون مجازات اسلامی توسط مقنن جرم انگاری شده است و آن تهدید دیگری است.

3-   آیا اگر دعانویس با داشتن اختیارات و امیدوار کردن افراد به امور واهی مردم را فریب دهد و پولی دریافت کند را می توان کلاهبردار دانست؟

بله  اگر شخص با دعا نویسی که مصداقی از کلاهبرداری است حد نصاب دریافت بیشتر  از 100 میلیون تومان قابل بخشش نیست و می تواند توسط مدعی العموم تحت پیگرد قانونی قرار گیرد.

4-   آیا دریافت پول توسط دعانویس جرم است؟

بله زیرا فرد به واسطه یک توانایی کاذب از مردم پول می گیرد و این جرم دعانویسی را مشخص میکند.

5-   آیا جرائمی نظیر جادوگری و دعا نویسی در قانون جرم انگاری شده است؟

 در پاسخ به این سوال می توان گفت اگر این ابزار به وسیله ای برای کلاهبرداری و فریب و آسیب به مردم بدل شود آنگاه جرم محسوب می شود و جرم دعانویسی مانند دیگر جرم ها مجازات در پی خواهد داشت.

 

 

 

 


سوالات متداول

نظرات

معراج فرجی

طبق قانون جرم فالگیری، رمالی و دعانویسی و مجازات آن بدین گونه است که چنانچه شخصی از طریق مکرو حیله و تقلب دیگران را به داشتن اختیارات واهی فریب دهد آنها را به کارهای غیر واقعی امیدوار نماید و حتی دیگران را نسبت به حادثه‌های غیرواقعی بترساند و به شیوه وسایل تقلبی پول و اموالی را از آن‌ها بگیرد، کلاهبردار محسوب می‌شود.


حمید مرادی نیا

با سلام. در قانون مجازات اسلامی رمالی و دعانویسی جرم انگاری نگردیده است. ولی با توجه به قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری و ماده ٧١٢ قانون مجازات اسلامی(تعزیرات) و سوء نیت دعانویس می توان بیان داشت مشمول مجازات قانون مذکور خواهد بود که با انتخاب وکیل از موسسه وکیل تلفنی و تنطیم شکوائیه می توان اقدام نمود.


محمدی

با سپاس فراوان از توضیحات شما امروز با مطالعه این مطلب متوجه اشتباه بزرگی که در حال مرتکب شدن آن بودم شدم. امیدوارم عموم مردم با کسب اطلاعات و آگاهی در این زمینه از تبعات حقوقی و قانونی اینکار آگاه شده و جلوی تضییع حقوق شان به خصوص اتلاف پول و زمانی‌که در این راه صرف میکنند شوند. قطعا موسسه خوب شمارو به تمام دوستانم معرفی میکنم امیدوارم موفق باشید


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، همان‌طور که همه ما می‌دانیم جماعت ایرانی از دیرباز همیشه دارای اعتقادات مذهبی بالایی بوده اند ،چه در زمان قبل‌از اسلام و چه بعد از آن و این امر باعث شده که برخی از افراد سودجو همیشه قصد آن را داشته باشند که از احساسات پاک دیگران سوءاستفاده کرده و از این طریق به پول‌های بادآورده‌ای دست پیدا کنند. در طول تاریخ ایران همواره کسانی را می‌شناسیم که تحت عنوان فال‌گیر و کف‌بین و رمال آینده‌نگر و امثال آن فعالیت کرده و با ذهن و روان انسان‌های ساده بازی می‌کنند. جرم دعا نویسی یا فال‌گیری شاید به‌صورت مستقیم در قانون جرمی نداشته و یا برای آن مجازاتی تعریف نشده باشد اما می‌تواند مقدمه شروع سایر جرایم باشد به‌عنوان مثال اگر کسی به بهانه کف‌بینی یا دعا نویسی مبلغ سنگینی را از دیگران برباید این عمل مقدمه جرم کلاه‌برداری است یا بارها مشاهده شده‌است که افرادی به بهانه نوشتن دعا در منزل ،افراد را به داخل مکان‌های مخروبه‌ای کشانده و از آن‌ها اخاذی می‌نمایند و یا حتی آن‌ها را مورد تجاوز قرار می‌دهند پس باید دانست که این جرم می‌تواند مقدمه بسیاری از جرایم سنگین و خطرناک باشد و نباید به‌سادگی از کنار آن گذشت. برای دانستن دیگر جزئیات شرایط دفاع از این جرم در دادگاه و امثال آن توصیه ما این است که با وکلای مؤسسه وکیل تلفنی هماهنگ کرده و مشکل خویش را برطرف نمایید.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام نگاهی اجمالی به پرونده های قضایی در دادگاهها متوجه می شویم شاکیان بسیاری از پرونده ها در فضا های مجازی و در جامعه در دام فالگیران و رمالان افتاده اند و دچار ضررهای مالی و روحی فراوانی شده اند. دعا نویسان و رمال ها با توجه به شرایط روحی افراد مراجعه کننده سعی بر نشان داده راهی میانبر جهت رفع مشکلات و سردرگمی های آنها دارند. دعانویسی و فالگیری به عنوان جرم مستقل در قانون شناخته نشده است جرم دعانویسی هنگامی مجازات دارد که کلاهبرداری هایی در این مسیر انجام گیرد و ورود قانون را لازم و ضروری کند


ملیکا

توضیحات خیلی عالی و کاربردی بود.


فاطمه موسوی

طبق قانون جرم فالگیری، رمالی و دعانویسی و مجازات آن بدین گونه است که چنانچه شخصی از طریق مکرو حیله و تقلب دیگران را به داشتن اختیارات واهی فریب دهد آنها را به کارهای غیر واقعی امیدوار نماید و حتی دیگران را نسبت به حادثه‌های غیرواقعی بترساند و به شیوه وسایل تقلبی پول و اموالی را از آن‌ها بگیرد، کلاهبردار محسوب می‌شود.


mohamad sheykhi

با توجه به اینکه فالگیری و دعانویسی و رمالی به طور غیر مستقیم و با تحصیل مال نامشروع جرم انگاری شده است و با استناد به ماده 2 قانون مجازات اسلامی « هر کس به طور کلی مالی یا وجهی تحصیل کند که از طریق تحصیل آن فاقد مشروعیت قانونی باشد، جرم محسوب می شود و علاوه بر رد اصل مال، به مجازات سه ماه تا دو سال حبس و یا جریمه نقدی معادل دو برابر مال بدست آمده محکوم خواهد شد.» و هرگاه مراحل شکایت از جرم دعانویسی طی شود به طور معمول مجازاتی در نظر گرفته میشود که به طور معمول از یک الی 7 سال است و بسته به نوع جرم اتفاق افتاده این مدت با نظر قاضی پرونده می تواند تغییر کند.


خاطره امیدی

کسی به اسم سید امید یک افغانی که دارای۳زنو ۴ فرزند است دوربر پارک ناصر عبدالهی بندرعباس خانه اش هست وزنانش هم دست فروشی میکنند خودرا دعانویس وکسی که طلسم وجادو را رفع میکند معرفی میکند وهمچنین آموزش گرفتن موکل جن وپری را میدهد درقبال گرفتن پول وهدایایی مثل گوسفندوبزو طلا وسکه ونقره و عود شوهرم را گول میزند وزندگی وآرامش من وفرزندانم راازبین برده خدا ازش نگذره خواستم بگم که شخص دیگری اگر نظرم رادید گولش رانخورد


جبین پور

شخصی بنام سیداحمدهاشمی علوم غریبه با شماره ۰۹۰۵۷۹۳۶۰۲۶ در تلگرام بسیار تبلیغ دارد و کلاهبردار است ۳ میلیون از بنده پول گرفته به قول شفای یک مریض و فروش ملک کلا دروغ بود و ۳ ماهه مارا سر کار گذاشتن و ازشون شکایت دارم ..دوستان حواستان باشه سرتون کلاه نرود ..


هانیه م

خانومی به شماره تماس ۰۹۳۷۹۸۹۸۰۷۲ به اسم فال از مردم پول میگیرن و چرندیات تحویل مردم میدن


فاطمه

سلام من یک مشکل داشتم جادوگر۷میلون پول ازم گرفت گفت مشکلت وحل میکنم الانم حلشم نکردمن ازش شکایت دارم


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.