صفر تا صد دعوی اعسار

صفر تا صد دعوی اعسار

صفر تا صد دعوی اعسار

دعوی اعسار چیست؟ چگونه می توان تقاضای اعسار نمود؟ نحوه اثبات اعسار چگونه است؟ چه نکات مهمی هنگام نگارش دادخواست اعسار بایستی رعایت گردد؟ منظور از مستثنیات دین در دعوی اعسار چیست؟ آیا جهت حل و فصل دعوی اعسار بایستی با وکیل مشورت داشت؟ هنگامی که سخن از دعاوی مالی به میان می آید، از جمله رایج ترین اصطلاحاتی که پیرامون آن شنیده می شود، دعوی اعسار است. به همین خاطر هر روزه متقاضیان زیادی جهت دریافت مشاوره حقوقی اعسار با متخصصین موسسه حقوقی وکلای تلفنی در ارتباط هستند. در واقع سوالات زیادی در ذهن این افراد وجود دارد که هنگام مشاوره حقوقی اعسار از وکیل اعسار می پرسند. از جمله رایج ترین این سوال ها می توان به پرسش های مذکور در ابتدای مقاله اشاره داشت. به همین خاطر تصمیم گرفته ایم در یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی ضمن پاسخگویی به سوالات مذکور به صورت تخصصی با دعوی اعسار نیز آشنا شویم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

 

منظور از اعسار چیست؟

اولین گامی که در راستای آشنایی با دعوی اعسار بایستی برداشته شود، پاسخ به این سوال است که منظور از اعسار چیست؟ به همین خاطر ابتدا به سراغ معنای لغوی این کلمه خواهیم رفت. هنگامی که واژه اعسار را در لغتنامه ها جستجو می کنیم با کلماتی نظیر «نیازمند شدن»، «به سختی افتادن» و «تنگدست شدن» مواج می شویم. این معنای لغوی از تعریف حقوقی اعسار جدا نیست. در واقع دکترین حقوقی اعسار را اینگونه تعریف کرده اند: «اعسار عبارت است از قرار گرفتن فرد در آن وضعیت مالی که نتواند بدهی هایش را پرداخت نماید». نکته ای که پیرامون اعسار بایستی توجه داشته باشید، این است که دعوی اعسار تنها برای «افراد عادی» قابل تصور است؛ نه شرکت ها.

 

در چه مواردی می توان تقاضای اعسار داد؟

سوال مهم دیگری که متقاضیان مشاوره حقوقی اعسار از وکیل اعسار می پرسند، این است که در چه مواردی می توان تقاضای اعسار نمود؟ برای پاسخ به این سوال ضروری است که با انواع اعسار آشنا شویم. به صورت کلی انواع اعسار عبارتند از:

  • دعوای اعسار در راستای پرداخت هزینه های مرتبط به دادرسی.
  • دعوی اعسار جهت پرداخت محکوم به (نظیر پرداخت بدهی ها، مهریه، دیه و غیره).

 

 

مشاوره تلفنی با وکیل اعسار

 

 

پس با توجه به انواع اعسار که ذکر گردید، باید گفت در دو مورد فوق الذکر می توان تقاضای اعسار کرد. با این حال بایستی توجه داشته باشید که این کار بهتر است تحت نظر وکیل اعسار انجام گیرد. به همین منظور شما می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

 

چگونگی اثبات اعسار

در ادامه آشنایی با دعوی اعسار بایستی با نحوه اثبات اعسار نیز آشنا شویم. پس اگر قصد اثبات اعسار خود را دارید، می توانید از طریق یکی از روش های زیر اقدام نمایید:

  • سوگند مدعی اعسار در صورتی که خواهان دعوا نتواند عدم اعسار فرد بدهکار را اثبات نماید یا توانایی مالی مدعی اعسار برای قاضی مشخص نباشد، با استناد به ماده 7 قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی.
  • شهادت شهود از طریق شهادتنامه کتبی در مواردی که اثبات اعسار بر عهده مدعی اعسار است یا توانایی مالی او اثبات شده باشد، با استناد به ماده 8 قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی.
  • امکان استعلام وضعیت مالی فرد مدعی اعسار از طریق «سامانه سهام» با استناد به بند «پ» ماده 113 لایحه برنامه هفتم توسعه.

همچنین بایستی توجه داشته باشید که اثبات اعسار، کار بسیار سختی است. در نتیجه در این مسیر حتما از یک وکیل اعسار کمک بگیرید. شما می توانید از طریق مشاوره حقوقی با ما در ارتباط باشید.

 

 

 

اعسار از پرداخت محکوم به 
دادخواست اعسار از پرداخت مهریه 
مشاوره حقوقی خانواده
درباره ما 

 

 

نکات مهم برای دادخواست اعسار

همانطور که می دانید اولین گام برای طرح دعوی اعسار نگارش اصولی دادخواست اعسار می باشد. در همین راستا شما بایستی هنگام نگارش دادخواست اعسار، نکاتی را رعایت نمایید که عبارتند از:

  • تعیین نوع دادخواست با توجه به انواع اعسار.
  • پر کردن تمامی بخش های دادخواست اعسار از جمله مشخصات خواهان و خوانده، میزان خواسته، دلایل و منضمات و شرح خواسته.
  • ارائه دادخواست اعسار تنظیم شده به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی جهت ثبت آن.

اگرچه نکات نگارش اصولی دادخواست اعسار را بیان کردیم با این حال اگر به دنبال کسب نتیجه دلخواه هستید، بهتر است این کار را به وکیل اعسار بسپارید. در همین راستا شما می توانید از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با وکلای ما در ارتباط باشید.

 

 

 

دادخواست اعسار

 

 

مستثنیات دین در دعوی اعسار

در دعوای اعسار نمی توان مستثنیات دین را از جمله اموال فرد معسر به حساب آورد و او را دارای توانایی مالی جهت پرداخت بدهی هایش دانست. به همین منظور قانونگذار در ماده 24 قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی، مستثنیات دین در دعوی اعسار را در شش بند مشخص کرده است که از توضیح تفصیلی آنها خودداری می نماییم. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون مستثنیات دین در دعوی اعسار از طریق مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان با ما در ارتباط باشید.

 

صفر تا صد دعوی اعسار توسط وکیل

دعوای اعسار از جمله دعاوی است که نکات حقوقی گوناگونی پیرامون آن وجود دارد و کوچک ترین اشتباه در مطرح نمودن آن می تواند منجر به تبعات غیر قابل جبرانی شود. به همین منظور متخصصین موسسه حقوقی وکلای تلفنی همواره به افراد پیشنهاد می کنند که صفر تا صد دعوی اعسار به یک وکیل اعسار کاربلد سپرده شود. در نتیجه ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی با گرد هم آوردن بهترین وکلای اعسار ایران در کنار شما عزیزان هستیم. لازم به ذکر است که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.