حکم زنای گروهی چیست؟

حکم زنای گروهی چیست؟

حکم زنای گروهی چیست؟

حکم زنای گروهی چیست؟ تعریف حقوقی زنا چیست؟ مجازات زنای گروهی چه می باشد؟ آیا برای حل و فصل پرونده مرتبط به زنای گروهی بایستی با وکیل زنا مشورت داشت؟ کدام مرجع برای رسیدگی به جرم زنای گروهی صالح است؟ یکی از اعمالی که ارتکاب آن نه تنها توسط قانونگذار جرم انگاری شده بلکه از جانب شارع مقدس نیز ممنوع می باشد، جرم زنای گروهی است. علیرغم این موضوع، قانونگذار قوانین و مقررات اندکی را پیرامون جرم زنای گروهی وضع کرده است. همین مسئله باعث شده تا سوالات گوناگونی در ذهن شهروندان به وجود بیاید و جهت دریافت مشاوره حقوقی زنا اقدام کنند. از جمله مهم ترین سوالاتی که در ذهن این افراد وجود دارد می توان به مواردی که در ابتدای مقاله ذکر گردید، اشاره نماییم. در نتیجه در یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی تصمیم گرفته ایم ضمن پاسخ دادن به سوالات مذکور به صورت تخصصی به این سوال پاسخ دهیم که حکم زنای گروهی چیست؟

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

منظور از زنا چیست؟

پیش از پرداختن به حکم زنای گروهی بایستی به تعریف حقوقی زنا بپردازیم. در واقع برقراری رابطه جنسی در حقوق ایران تنها زمانی قانونی است که تحت لوای ازدواج انجام گیرد. در همین راستا اگر افرادی که رابطه زوجیت با یکدیگر نداشته باشند، اقدام به برقراری رابطه جنسی کامل کنند، مرتکب جرم زنا شده اند. همچنین بایستی بگوییم منظور از رابطه جنسی کامل این است که دخول به صورت کامل انجام گیرد؛ یعنی آلت تناسلی مرد به واژن یا مقعد زن داخل گردد.

در همین راستا نیز ماده 221 قانون مجازات اسلامی گفته است: «زنا عبارت است از جماع مرد و زنی که علقه زوجیت بین آنها نبوده و از موارد وطی به شبهه نیز نباشد». به علاوه تبصره یک آن بیان می کند: «جماع با دخول اندام تناسلی مرد به اندازه ختنه گاه در قُبُل یا دُبُر زن محقق می شود». در همین راستا شما می توانید جهت مشورت با وکیل زنا از طریق مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان با ما در ارتباط باشید.

 

 

مجازات زنا

 

 

مجازات زنای گروهی چیست؟

اکنون نوبت آن فرا رسیده که به سراغ حکم زنای گروهی برویم. در همین ابتدا باید به این نکته اشاره داشته باشیم که در قانون صراحتاً جرمی تحت عنوان «جرم زنای گروهی» وجود ندارد. با این حال هنگامی که سخن از مجازات زنای گروهی به میان می آید بایستی تمامی انواع زنا را در نظر داشته باشیم. با این تفاوت که آنها به صورت گروهی انجام می گیرند و در قانون تنها حالت فردی این جرایم متصور گردیده است. به عنوان مثال بند «ت» ماده 224 قانون مجازات اسلامی، زنای به عنف یا اکراه از سوی زانی را موجب اعدام زانی می داند. حال اگر این جرم به صورت گروهی انجام گیرد، بسته به شرایط پرونده، قاضی دادگاه حکم مقتضی صادر خواهد نمود.

در نتیجه شاید بتوان اینگونه گفت که مجازات زنای گروهی با توجه به مواد 221 قانون مجازات اسلامی تا 232 این قانون تعیین خواهد شد. با این حال ابهامات فراوانی پیرامون حکم زنای گروهی وجود دارد که بهتر است از طریق مشاوره حقوقی این ابهامات را برطرف نمایید.

 

وکیل کیفری خوب برای پرونده زنای گروهی

اکنون که با حکم زنای گروهی آشنا شدیم، بایستی با اهمیت مشاوره با بهترین وکیل زنا پیرامون پرونده جرم زنای گروهی نیز آشنا شویم. در واقع همانطور که گفته شد، قانونگذار اگرچه مواد گوناگونی را پیرامون جرم زنا وضع کرده با این حال به جرم زنای گروهی توجه ویژه ای نداشته است. در نتیجه، این موضوع، ابهامات زیادی را برای شهروندان به وجود می آورد که برای یافتن پاسخ این باهامات باید به وکیل زنا مراجعه نمود.

 

 

 

مشاوره حقوقی زنا 
مشاوره حقوقی اجرای احکام دادگستری 
مشاوره حقوقی کیفری 
درباره ما 

 

 

به علاوه جرم زنای گروهی از آن دسته از جرایمی است که کوچک ترین اشتباه در حل و فصل آن می تواند آبروی چندین ساله یک نفر را از بین ببرد. در نتیجه مشاوره با وکیل زنا پیرامون حل و فصل جرم زنای گروهی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. در همین راستا شما می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

مرجع رسیدگی به جرم زنای گروهی

یکی از رایج ترین سوالاتی که متقاضیان مشاوره حقوقی زنا از متخصصین ما می پرسند این است که کدام مرجع برای صدور حکم زنای گروهی صالح می باشد؟ در پاسخ به این سوال بایستی بگوییم، با توجه به جرم بودن عمل زنای گروهی، دادگاه های کیفری صلاحیت رسیدگی به این جرم را خواهند داشت. همچنین بسته به اینکه جرم زنای گروهی دارای چه مجازاتی است، دادگاه کیفری 1 یا دادگاه کیفری 2 برای صدور حکم زنای گروهی صالح می باشد. به عبارت دیگر به صورت کلی دادگاه کیفری 2 صلاحیت رسیدگی به تمامی جرایم را دارد، مگر در مواردی که بر اساس قانون صلاحیت رسیدگی به آنها بر عهده دادگاه کیفری 1 گذاشته شده باشد. از جمله این جرایم می توان به جرایم مستوجب مجازات سلب حیات اشاره نمود.

 

 

 

وکیل زنای گروهی

 

 

مشاوره حقوقی تلفنی جرم زنای گروهی

همانطور که ذکر گردید پیرامون حکم زنای گروهی ابهامات زیادی وجود دارد. پس نبایستی مشورت با وکیل زنا فراموش گردد. با این حال همواره پیدا کردن بهترین وکیل زنا کار بسیار سختی خواهد بود. به طوری که بسیاری از افراد از انجام مشاوره صرف نظر می کنند. در همین راستا ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی امکان مشاوره حقوقی تلفنی را برای شما فراهم کرده ایم. لازم به ذکر است که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

 

 

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.